De SMV93M30NL heeft een paneelmaat van 655 tot 725. Daar krijg je dat 800mm paneel dus niet op.quote:Op maandag 11 mei 2015 21:02 schreef Willem81 het volgende:
Laat ik nu precies met hetzelfde probleem zitten. Ik heb de Bosch SMV95M30NL via inbouw.nl gekocht. Nu is het Ikea paneel voor vaatwassers 80 cm terwijl er op de bosch een 72 cm zou passen. Ikea vaatwassers, van het eigen merk, hebben een soort schanier het lengte verschil te overbruggen (het paneel schuift als het ware over de vaatwasser heen). Echter verkopen ze deze scharnieren niet los. Bij het bestellen bij IKEA hebben ze niet gezegd dat een eigen inbouwvaatwasser niet zou kunnen, sterker nog ik heb 't aangegeven. Net als dat ik het bij inbouw.nl heb aangegeven.
Hoe heb jij 't opgelost Jan-Peter?
Groet,
Wim
Dan kan ik helemaal geen reden bedenken om voor een systeem te gaan met afwijkende maten...quote:
Ik ook niet, heb een italiaanse keuken, prachtig design.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan kan ik helemaal geen reden bedenken om voor een systeem te gaan met afwijkende maten...
Oh dat merk bestaat dus echtquote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:44 schreef Saisai het volgende:
Je krijgt bevestigingsmateriaal bij je inbouw vaatwasser, dit is te gebruiken voor elk frontje (mits het dezelfde maten heeft natuurlijk).
Ik heb een smeg vaatwasser in mn ikea keuken, zie je niets van
Is dit een keuken van voor Mei 2014? Toen hadden ze namelijk nog niet die 80cm hoge kastjes.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:44 schreef Saisai het volgende:
Je krijgt bevestigingsmateriaal bij je inbouw vaatwasser, dit is te gebruiken voor elk frontje (mits het dezelfde maten heeft natuurlijk).
Ik heb een smeg vaatwasser in mn ikea keuken, zie je niets van
Mwa, ik zie dat Miele vaatwassers gewoon passen in nieuwe kasten.quote:Op woensdag 13 mei 2015 12:05 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Is dit een keuken van voor Mei 2014? Toen hadden ze namelijk nog niet die 80cm hoge kastjes.
Dus was er minder gedoe met "afwijkende" vaatwassers
Past er ook een 80cm hoog frontje op?quote:Op woensdag 13 mei 2015 12:44 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Mwa, ik zie dat Miele vaatwassers gewoon passen in nieuwe kasten.
dan zet je dr toch een houtje onder? mijn vaatwasser staat ook op balkjes.quote:Op woensdag 13 mei 2015 12:05 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Is dit een keuken van voor Mei 2014? Toen hadden ze namelijk nog niet die 80cm hoge kastjes.
Dus was er minder gedoe met "afwijkende" vaatwassers
oooowhquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:39 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Past er ook een 80cm hoog frontje op?
Volgens mij zijn alle inbouwvaatwassers 60cm breed. Alleen hanteert IKEA nu standaard 80cm hoge keukenkastjes, waar ook een 80cm hoog deurtje bij zit. Om niet een hoger aanrechtblad te krijgen heb je dus minder plinthoogte.
Om niet uit de toon te vallen met de rest van de keuken moet op je vaatwasser een 80cm hoog deurtje.
Alleen zit je dan met het opendoen van de vaatwasser omdat de ruimte onderaan het deurtje/vaatwasser beperkt is. IKEA heeft daar een "schuifsysteem" voor bedacht maar gewone vaatwassers hebben dat niet. (dat is de hele essentie van het probleem hier volgens mij?)
Die nishoogte 90 is 'nieuw' en volgens mij dadelijk het nieuwe standaard.quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:39 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Past er ook een 80cm hoog frontje op?
Volgens mij zijn alle inbouwvaatwassers 60cm breed. Alleen hanteert IKEA nu standaard 80cm hoge keukenkastjes, waar ook een 80cm hoog deurtje bij zit. Om niet een hoger aanrechtblad te krijgen heb je dus minder plinthoogte.
Om niet uit de toon te vallen met de rest van de keuken moet op je vaatwasser een 80cm hoog deurtje.
Alleen zit je dan met het opendoen van de vaatwasser omdat de ruimte onderaan het deurtje/vaatwasser beperkt is. IKEA heeft daar een "schuifsysteem" voor bedacht maar gewone vaatwassers hebben dat niet. (dat is de hele essentie van het probleem hier volgens mij?)
Aha, ik wist niet dat de nishoogte ook verhoogd was.quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:52 schreef blup het volgende:
[..]
Die nishoogte 90 is 'nieuw' en volgens mij dadelijk het nieuwe standaard.
Ik ben hier ook de mist in gegaan met de hoogte van mijn vaatwasser, de 'standaard' vaatwasser was te laag. Heb nu noodgedwongen een 'XXL' vaatwasser.
Het aanrecht is nog steeds op 90cm geloof ik, de plint is veel lager.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:43 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Aha, ik wist niet dat de nishoogte ook verhoogd was.
Ik heb mijn keuken namelijk nog hogergemaakt, ik ben vreselijk lang namelijk.
Dus mijn vaatwasser staat op een houten frame om hem te verhogen, wat best prettig is met in en uitladen
Ik kreeg een A0 vel papier erbij met precies de plekken waar je moest borenquote:Op donderdag 14 mei 2015 14:38 schreef tvdleur het volgende:
Het is wel klussen voor gevorderden en zelf afmeten en boren (precies!!) Trek er gerust een middagje voor uit. Tot nu toe werkt t prima, halfjaar zit de keuken er nu in...
Oh? Dat was erg handig geweest! Kreeg alleen een handleiding met technische beschrijving wat te doen, de afmetingen die gebruikt dienden te worden vanaf de grond en hoek ( iig heel anders dan de standaard ikea jip en janneke handleiding)quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:32 schreef blup het volgende:
[..]
Ik kreeg een A0 vel papier erbij met precies de plekken waar je moest boren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |