Bron AFPquote:Kenan Evren - Wikipedia
Ahmet Kenan Evren (Manisa, 17 juli 1917) was een officier van het Turkse leger die na een militaire staatsgreep in 1980 de zevende president van Turkije werd.
De jaren voor de staatsgreep werden gekenmerkt door een felle strijd tussen politiek rechts en links. Er vonden straatgevechten plaats tussen linkse activisten die hoopten op een communistische revolutie en nationalistische rechtse activisten. De politieke leiders Süleyman Demirel en Bülent Ecevit waren niet in staat de controle te krijgen op het geweld.
Op grond van de grondwetswijziging die door de Turkse bevolking op 12 september 2010 is goedgekeurd is het mogelijk om de coupleiders van het militair bewind van de jaren tachtig te vervolgen. Tegen Evren werd een onderzoek ingesteld. In 2014 werd de voormalige president tot soldaat gedegradeerd en veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf. [1]
Mustafa Kemal Atatürk · Ismet Inönü · Celal Bayar · Cemal Gürsel · Cevdet Sunay · Fahri Korutürk · Kenan Evren[/b] · Turgut Özal · Süleyman Demirel · Ahmet Necdet Sezer · Abdullah Gül · Recep Tayyip Erdoğan
Bron: nl.wikipedia.org
Was dat toch beter een militaire seculiere dictator dan een islamitische bijna-dictatuur onder huidige president van Turkije?quote:Kenan Evren op 98 jarige leeftijd overleden - DutchTurks
De 7e President van De Turkse Republiek, Kenan Evren, is vandaag overleden in het Gülhane Askeri T?p Akademisi [GATA] waar hij onder behandeling was.
Kenan Evren was 98 jaar.
Bron: dutchturks.nl
Die gast heeft de touwtjes wel in handen hoor.quote:
Moet je nog wel even wachten. En tijdens verkiezingen worden alle social media even uit gezet.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 22:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heel slecht.
Graag nieuwe eerlijke verkiezingen . Laat het volk hem wegstemmen
Een coupe is meer de democratie om zeep helpen dan de streken van Erdogan. (Egypte)quote:Op zaterdag 9 mei 2015 22:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moet je nog wel even wachten. En tijdens verkiezingen worden alle social media even uit gezet..
Erdogan is een dictator, de verkiezingen worden vervalst, tegenstanders worden vervolgd enz. Dat gaat dus heel moeilijk.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 22:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heel slecht.
Graag nieuwe eerlijke verkiezingen . Laat het volk hem wegstemmen
Waarom worden de verkiezingen vervalst? Istanboel is westers, de rest heeft andere denkbeelden.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 23:00 schreef reza1 het volgende:
[..]
Erdogan is een dictator, de verkiezingen worden vervalst, tegenstanders worden vervolgd enz. Dat gaat dus heel moeilijk.
Ja, maar als er al gemeenteraadsverkiezingen zijn gooit Erdo alle social media eruit. En met de nieuwe bevoegdheden die hij onlangs heeft vergaard is hij de facto dictator imho.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 23:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een coupe is meer de democratie om zeep helpen dan de streken van Erdogan. (Egypte)
Mijn idee van eerlijke verkiezingen is ook een vrij internet houden in de aanloop.
Wel nee, Erdogan kreeg net 50% van de stemmen ondanks de vervalsingen en onderdrukking.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 23:01 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Waarom worden de verkiezingen vervalst? Istanboel is westers, de rest heeft andere denkbeelden.
Ik volg niet de streken van de heer Erdogan. Ik pik wat op af en toe.. that's itquote:Op zaterdag 9 mei 2015 23:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar als er al gemeenteraadsverkiezingen zijn gooit Erdo alle social media eruit. En met de nieuwe bevoegdheden die hij onlangs heeft vergaard is hij de facto dictator imho.
En ja, word jij blij van alle humbug die hij bijna wekelijks de ether in slingert?
Laat het Turkse leger vooral leren van Egypte en ook geloven in scheiding van leger en staat.quote:Die militairen als Evren waren iig seculier, geloofden dus in scheiding tussen moskee en staat.
Nou ja, je volgt zijn idote uitspraken niet? Op zich is hij net als Jolanthe Cabauw oid die met die kabouter is getrouwd en daar ook nog woont tegenwoordig ook. Een soort tableau van alles waar je een hekel aan hebt zeg maar.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 23:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik volg niet de streken van de heer Erdogan. Ik pik wat op af en toe.. that's it
Ik neem ook maar aan dat bij nieuwe verkiezingen het mogelijk blijkt de man weg te stemmen
O.a. doordat mensen hun meningen duidelijk kunnen laten horen.
Turkse leger is nu gleichgeschaltet, vrees ik.quote:Laat het Turkse leger vooral leren van Egypte en ook geloven in scheiding van leger en staat.
Als je zegt dat je Willy niet lief vindt in Nederland dan ben je ook de pineut. Dus heel erg beter is het hier ook niet in Nederland.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 22:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die gast heeft de touwtjes wel in handen hoor.
Je kunt zelfs op twitter niet meer zeggen dat je hem niet lief vindt in het Turks.
Wel nee.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 23:18 schreef Atak het volgende:
[..]
Als je zegt dat je Willy niet lief vindt in Nederland dan ben je ook de pineut. Dus heel erg beter is het hier ook niet in Nederland.
Neuh, nooit gebeurd.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 23:14 schreef Ryan3 het volgende:
Hoop kan alleen nog komen van de oude partij van Mustafa Kemal. CHP. (Die ook nog eens ooit een vrouwelijk MP had hè).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |