abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152443961
quote:
Kenan Evren - Wikipedia

Ahmet Kenan Evren (Manisa, 17 juli 1917) was een officier van het Turkse leger die na een militaire staatsgreep in 1980 de zevende president van Turkije werd.

De jaren voor de staatsgreep werden gekenmerkt door een felle strijd tussen politiek rechts en links. Er vonden straatgevechten plaats tussen linkse activisten die hoopten op een communistische revolutie en nationalistische rechtse activisten. De politieke leiders Süleyman Demirel en Bülent Ecevit waren niet in staat de controle te krijgen op het geweld.

Op grond van de grondwetswijziging die door de Turkse bevolking op 12 september 2010 is goedgekeurd is het mogelijk om de coupleiders van het militair bewind van de jaren tachtig te vervolgen. Tegen Evren werd een onderzoek ingesteld. In 2014 werd de voormalige president tot soldaat gedegradeerd en veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf. [1]

Mustafa Kemal Atatürk · Ismet Inönü · Celal Bayar · Cemal Gürsel · Cevdet Sunay · Fahri Korutürk · Kenan Evren[/b] · Turgut Özal · Süleyman Demirel · Ahmet Necdet Sezer · Abdullah Gül · Recep Tayyip Erdoğan
Bron: nl.wikipedia.org
Bron AFP

quote:
Kenan Evren op 98 jarige leeftijd overleden - DutchTurks

De 7e President van De Turkse Republiek, Kenan Evren, is vandaag overleden in het Gülhane Askeri T?p Akademisi [GATA] waar hij onder behandeling was.

Kenan Evren was 98 jaar.
Bron: dutchturks.nl
Was dat toch beter een militaire seculiere dictator dan een islamitische bijna-dictatuur onder huidige president van Turkije?
(Zie nu dat-ie 97 was ipv 87).

[ Bericht 7% gewijzigd door Ryan3 op 09-05-2015 22:54:05 ]
I´m back.
pi_152443993
Beide shit.
pi_152444079
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 22:44 schreef Irakees het volgende:
Beide shit.
Saddam was de shit.
pi_152444158
Het is allemaal shit, je gaat uit van de beste wereld van alle mogelijke werelden.
I´m back.
pi_152444186
Hek eromheen en nooit meer naar omzien.
pi_152444240
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 22:49 schreef NightH4wk het volgende:
Hek eromheen en nooit meer naar omzien.
Dat gaat niet, want Turken zijn de beste mensen van de wereld. Jij weten.
I´m back.
pi_152444324
Graag een coup tegen Erdogan.
pi_152444465
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 22:53 schreef reza1 het volgende:
Die gast heeft de touwtjes wel in handen hoor.
Je kunt zelfs op twitter niet meer zeggen dat je hem niet lief vindt in het Turks.
I´m back.
pi_152444479
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 22:53 schreef reza1 het volgende:
Heel slecht.
Graag nieuwe eerlijke verkiezingen . Laat het volk hem wegstemmen
pi_152444581
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 22:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Heel slecht.
Moet je nog wel even wachten. En tijdens verkiezingen worden alle social media even uit gezet. :').
I´m back.
pi_152444645
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 22:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Moet je nog wel even wachten. En tijdens verkiezingen worden alle social media even uit gezet. :').
Een coupe is meer de democratie om zeep helpen dan de streken van Erdogan. (Egypte)
Mijn idee van eerlijke verkiezingen is ook een vrij internet houden in de aanloop.
pi_152444657
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 22:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Heel slecht.
Erdogan is een dictator, de verkiezingen worden vervalst, tegenstanders worden vervolgd enz. Dat gaat dus heel moeilijk.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 23:01:57 #13
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_152444705
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 23:00 schreef reza1 het volgende:

[..]

Erdogan is een dictator, de verkiezingen worden vervalst, tegenstanders worden vervolgd enz. Dat gaat dus heel moeilijk.
Waarom worden de verkiezingen vervalst? Istanboel is westers, de rest heeft andere denkbeelden.
pi_152444770
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 23:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een coupe is meer de democratie om zeep helpen dan de streken van Erdogan. (Egypte)
Mijn idee van eerlijke verkiezingen is ook een vrij internet houden in de aanloop.
Ja, maar als er al gemeenteraadsverkiezingen zijn gooit Erdo alle social media eruit. En met de nieuwe bevoegdheden die hij onlangs heeft vergaard is hij de facto dictator imho.
En ja, word jij blij van alle humbug die hij bijna wekelijks de ether in slingert?
Die militairen als Evren waren iig seculier, geloofden dus in scheiding tussen moskee en staat. Zal ook veel idiote denkbeelden hebben gehad, maar dat hebben onze machthebbers ook. Gelukkig worden wij beschermd via een rechtsstaat, waaraan de machthebbers in basic niet zoveel kunnen veranderen.
I´m back.
pi_152444945
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 23:01 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Waarom worden de verkiezingen vervalst? Istanboel is westers, de rest heeft andere denkbeelden.
Wel nee, Erdogan kreeg net 50% van de stemmen ondanks de vervalsingen en onderdrukking.
http://nsnbc.me/2014/03/3(...)-and-systemic-fraud/
pi_152445042
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 23:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar als er al gemeenteraadsverkiezingen zijn gooit Erdo alle social media eruit. En met de nieuwe bevoegdheden die hij onlangs heeft vergaard is hij de facto dictator imho.
En ja, word jij blij van alle humbug die hij bijna wekelijks de ether in slingert?
Ik volg niet de streken van de heer Erdogan. Ik pik wat op af en toe.. that's it
Ik neem ook maar aan dat bij nieuwe verkiezingen het mogelijk blijkt de man weg te stemmen
O.a. doordat mensen hun meningen duidelijk kunnen laten horen.

quote:
Die militairen als Evren waren iig seculier, geloofden dus in scheiding tussen moskee en staat.
Laat het Turkse leger vooral leren van Egypte en ook geloven in scheiding van leger en staat.
pi_152445235
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 23:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik volg niet de streken van de heer Erdogan. Ik pik wat op af en toe.. that's it
Ik neem ook maar aan dat bij nieuwe verkiezingen het mogelijk blijkt de man weg te stemmen
O.a. doordat mensen hun meningen duidelijk kunnen laten horen.

Nou ja, je volgt zijn idote uitspraken niet? Op zich is hij net als Jolanthe Cabauw oid die met die kabouter is getrouwd en daar ook nog woont tegenwoordig ook. Een soort tableau van alles waar je een hekel aan hebt zeg maar.
quote:
Laat het Turkse leger vooral leren van Egypte en ook geloven in scheiding van leger en staat.
Turkse leger is nu gleichgeschaltet, vrees ik.
Hoop kan alleen nog komen van de oude partij van Mustafa Kemal. CHP. (Die ook nog eens ooit een vrouwelijk MP had hè).
I´m back.
pi_152445416
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 22:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die gast heeft de touwtjes wel in handen hoor.
Je kunt zelfs op twitter niet meer zeggen dat je hem niet lief vindt in het Turks.
Als je zegt dat je Willy niet lief vindt in Nederland dan ben je ook de pineut. Dus heel erg beter is het hier ook niet in Nederland.
pi_152445451
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 23:18 schreef Atak het volgende:

[..]

Als je zegt dat je Willy niet lief vindt in Nederland dan ben je ook de pineut. Dus heel erg beter is het hier ook niet in Nederland.
Wel nee.
I´m back.
pi_152445934
Wordt tijd dat ze daar opnieuw een staatsgreep plegen.
Ура для россии
pi_152446873
:W.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 23:59:29 #22
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_152446970
RIP
Say what?
pi_152469778
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 23:14 schreef Ryan3 het volgende:

Hoop kan alleen nog komen van de oude partij van Mustafa Kemal. CHP. (Die ook nog eens ooit een vrouwelijk MP had hè).
Neuh, nooit gebeurd.

DYP is een ander partij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')