Veel beter dan de eerste versie.quote:Op zondag 10 mei 2015 15:43 schreef tong80 het volgende:
Ja, ik ga niet nog een keer naar dat gepiel luisteren. Als je er zelf maar tevreden over bent.
Was een geintje. Klonk goed.quote:
Wat betekent sustain precies ? Vibratie ?quote:Op zondag 10 mei 2015 15:48 schreef kree het volgende:
Nog steeds te veel sustain. Laat dat pedaaltje ff los als je van akkoord wisselt. Dat scheelt al een stuk
Sustain is hoelang de noot doorklinkt.quote:Op zondag 10 mei 2015 15:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat betekent sustain precies ? Vibratie ?
Nee je hebt zo'n pedaal die de noten laat doorklinken als je de toetsen alweer los hebt.quote:Op zondag 10 mei 2015 15:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat betekent sustain precies ? Vibratie ?
Ja klopt.. Ik heb de release lang gezet, vooral voor de tonen als ik met mijn rechterhand ga kruisen, maar ja dan is het bij alle tonen.. Ik heb namelijk geen pedaal.quote:Op zondag 10 mei 2015 15:51 schreef kree het volgende:
[..]
Nee je hebt zo'n pedaal die de noten laat doorklinken als je de toetsen alweer los hebt.
Het klinkt alsof die constant is ingedrukt en zo wordt t een grote brei.
Aha dat verklaard een hoop. Pedaaltje kopen dan. Is toch wel een onmisbaar iets bij piano.quote:Op zondag 10 mei 2015 15:53 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ja klopt.. Ik heb de release lang gezet, vooral voor de tonen als ik met mijn rechterhand ga kruisen, maar ja dan is het bij alle tonen.. Ik heb namelijk geen pedaal.
Okayquote:Op zondag 10 mei 2015 15:55 schreef kree het volgende:
[..]
Aha dat verklaard een hoop. Pedaaltje kopen dan. Is toch wel een onmisbaar iets bij piano.
Ja klopt, het is een Yamaha.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:49 schreef SonicVolcano het volgende:
Yamaha keyboardje zeker?
Leuk spulKost ook bijna niks.
Ah ja. Zijn prima instap-keyboards. Hebben nog best veel opties en de sounds zijn best goed.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:51 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ja klopt, het is een Yamaha.
Zeker leuk spul ja, weet niet wat 'ie gekost heeft. Hij is eigenlijk van m'n vader.
Ja klopt. Ben er blij mee.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:54 schreef SonicVolcano het volgende:
Ah ja. Zijn prima instap-keyboards. Hebben nog best veel opties en de sounds zijn best goed.
Ah okay, ik heb verder niet zoveel verstand van keyboard-merken.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:54 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik heb zelf een oude Roland. Ook een leuk ding, maar de Yamaha's van dezelfde categorie zijn toch echt stukken beter vind ik.
Ik heb ooit eens nagedacht om op pianoles te gaan, maar met blijven oefenen kom je er inderdaad ook.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:54 schreef SonicVolcano het volgende:
Heb zelf jaren les gehad, maar op een gegeven moment leer je vrijwel niks meer. Keyboard les is vrij basis. Je leert met akkoorden spelen, maar niet echt met twee handen zoals op piano (met basnoten enzo). Dat heb ik mezelf wel aangeleerd, alleen blijft het een kwestie van veel oefenen.
Will do.quote:
& dankjewel.quote:Op zondag 10 mei 2015 16:54 schreef SonicVolcano het volgende:
Leuk gespeeld trouwens! Je kunt tegenwoordig zo makkelijk dingen leren via Youtube e.d. Ideaal!
Misschien dat ik ooit wel eens wat ga uploadenquote:Op zondag 10 mei 2015 17:07 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ja klopt. Ben er blij mee.
[..]
Ah okay, ik heb verder niet zoveel verstand van keyboard-merken.
[..]
Ik heb ooit eens nagedacht om op pianoles te gaan, maar met blijven oefenen kom je er inderdaad ook.
[..]
Will do.
Ben benieuwd, zou wel eens wat willen horen.quote:Op zondag 10 mei 2015 17:10 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Misschien dat ik ooit wel eens wat ga uploadenIk ben echt niet heel goed ofzo
Maar kan wel iets.
Veel oefenen ja. En liedjes spelen die je echt leuk vindt, dan gaat het heel snel. Van sommige nummers krijg ik echt positief kippenvel als ik ze speel.
Geen idee wat ik heb/ben.quote:Op zondag 10 mei 2015 17:16 schreef tong80 het volgende:
Fylax, denk je dat je muzikaal talent hebt of een goed muzikaal geheugen.
Sommige mensen hebben een goed geheugen en doen VWO. Terwijl creatievere mensen alleen HAVO hebben.
quote:Op zondag 10 mei 2015 18:37 schreef Pajanus het volgende:
Daar zit je dan als gitaarspelend SRV fanaat...
Stevie ray vaughan. Heel goede bluesgitarist. Maar I.P.V. akoorden 8 minuten solo.(kortom enorm moeilijk na te doen)quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |