Ik sprak namelijk vandaag iemand die een jaar ouder is dan ik, met dezelfde 1e 3 cijfers van het girorekeningnummer. Dus ze delen ze in ieder geval niet op volgorde uit...
Maar hoe, geen idee.
quote:niet meer
Op zondag 10 november 2002 23:01 schreef MrReaL het volgende:
Bij de rabobank zijn de eerste 4 nummers altijd het filiaal nummer.
Het waren inderdaad de bankcodes, maar deze zijn vorig jaar of twee jaar geleden veranderd. Bovendien zit je met nummerportabiliteit; je kan een ander filiaal als bank hebben door verhuizing oid.
quote:We hebben wel allebei sinds onze geboorte een girorekening...
Op zondag 10 november 2002 23:28 schreef Vork het volgende:
Gironummer is volgens mij wel op volgorde.. nouja ongeveer dan. Iemand die een jaar ouder is hoeft natuurlijk niet een jaar langer bij de girobank te zitten of diezelfde rekening te hebben.
Nummers zijn op volgorde uitgegeven doch willekeurig
Er is een lijst met 'vrije' nummers.
Daar komen oudere nummers dus onderaan op.
dus oude vervallen nummers (>10 jaar) komen daarin en dan 'kunnen' best reeksen zijn, maar hoeft niet.
Overigens is het dus niet zo dat je als je 2 rekeningnummers opent bij een bank je meteen twee opvolgende nummers hebt.
Dit o.a. omdat er dag-en-nacht door heel nederland nummers worden geopend.
én elk nummer (bank, dus niet giro) moet voldoen aan de elf-proef
Deze houdt in:
bijv. rekening 524423415
5 * 1
2 * 2
4 * 3
4 * 4
2 * 5
3 * 6
4 * 7
1 * 8
5 * 9
Dat optellen en dat moet deelbaar zijn door elf. (op hele cijfers)
Toen ik samen met mijn (ex-)vriendin 3 rekeningen opende toen we gingen samen wonen, kregen we bijna identieke rekeningnummers.
alleen eindcijfer was anders.
quote:Mooi niet dus, dit geldt in ieder geval voor alle SoFi-nummers, maar voor veel bankrekeningen (waaronder de mijne) klopt dit zeker niet.
Op zondag 10 november 2002 23:50 schreef davinci het volgende:
... elk nummer (bank, dus niet giro) moet voldoen aan de elf-proef
Deze houdt in:
bijv. rekening 524423415
5 * 1
2 * 2
4 * 3
4 * 4
2 * 5
3 * 6
4 * 7
1 * 8
5 * 9Dat optellen en dat moet deelbaar zijn door elf. (op hele cijfers)
de elfproef
De cijfers van het rekeningnummer van links naar rechts vermenigvuldigen met respectievelijk 9,8,7,6,5,4,3,2 en 1.
De optelsom van de uitkomst moet deelbaar zijn door 11.
Dan heb je een bestaand nederlands bankrekeningnummer, muv Postbanknummers natuurlijk.
quote:mooi wel dus de elfproef it is. me pa heeft me dit wel eens verteld en werkt voor een bank en bij ons moeten we ook vaak no. invullen van klanten en dan word er ook met die 11proef nagekeken door de pc of het nummer klopt
Op maandag 11 november 2002 00:25 schreef MREn het volgende:[..]
Mooi niet dus, dit geldt in ieder geval voor alle SoFi-nummers, maar voor veel bankrekeningen (waaronder de mijne) klopt dit zeker niet.
quote:Nummerportabiliteit over de banken heen zit er aan te komen, nog enkele jaren en onwil
Op zondag 10 november 2002 23:12 schreef MREn het volgende:[..]
niet meer
Het waren inderdaad de bankcodes, maar deze zijn vorig jaar of twee jaar geleden veranderd. Bovendien zit je met nummerportabiliteit; je kan een ander filiaal als bank hebben door verhuizing oid.
quote:Nee die kan je niet checken.
Op maandag 11 november 2002 20:04 schreef davinci het volgende:
klopt had een foutje gemaakt.. sorry...
iemand enig idee of je ook gironummers kan checken?
volgens mij niet, want die varieren van 3 cijfers t/m 7 cijfers..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |