abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152433902
Sinds een week of 2 heeft mijn auto wat kuren tijdens het starten. Het gebeurt nou regelmatig dat de auto niet start als ik de sleutel omdraai (er gebeurt gewoon niks, ook de startmotor doet niks)..

Als ik de sleutel weer terug draai en het zo nog een paar keer doe start die uiteindelijk wel. Als die contact maakt start die ook gewoon perfect en verder 0 problemen.
Soms start die wel gewoon in één keer, het is echt heel willekeurig..

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Het gaat om een Bmw E46 328Ci uit 1999.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 17:18:37 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152434284
Contactslot overleden?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_152434715
Hoor je ook geen klik?

En voel je wel duidelijk de standen van je contactslot? Kan zijn dat die versleten is.
pi_152436187
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 17:04 schreef KawaZ het volgende:
Sinds een week of 2 heeft mijn auto wat kuren tijdens het starten. Het gebeurt nou regelmatig dat de auto niet start als ik de sleutel omdraai (er gebeurt gewoon niks, ook de startmotor doet niks)..

Als ik de sleutel weer terug draai en het zo nog een paar keer doe start die uiteindelijk wel. Als die contact maakt start die ook gewoon perfect en verder 0 problemen.
Soms start die wel gewoon in één keer, het is echt heel willekeurig..

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Het gaat om een Bmw E46 328Ci uit 1999.
Dit komt veel voor bij de E46, stand 1 en 2 werken, maar bij 3 doet hij niets meer.

Het kan de ring zijn die de sleutel moet herkennen, maar er zit ook nog een blokje in waar de stroom door gaat bij het starten.... bij de dealer betaal je 160 voor nieuwe onderdelen en montage.

Het kan ook een storing zijn die te resetten is, ik had het een paar dagen achter elkaar en de dealer heeft toen iets gereset. Nu twee maanden later is het niet meer voorgekomen.
pi_152436488
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 18:34 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Dit komt veel voor bij de E46, stand 1 en 2 werken, maar bij 3 doet hij niets meer.

Het kan de ring zijn die de sleutel moet herkennen, maar er zit ook nog een blokje in waar de stroom door gaat bij het starten.... bij de dealer betaal je 160 voor nieuwe onderdelen en montage.

Het kan ook een storing zijn die te resetten is, ik had het een paar dagen achter elkaar en de dealer heeft toen iets gereset. Nu twee maanden later is het niet meer voorgekomen.
Klopt helemaal. Stand 1 en 2 werken zoals het hoort, 3 doet af en toe helemaal niks.
Resetten doet de auto toch ook als je de batterij een nachtje afhaalt? Wellicht het proberen waard...
  zaterdag 9 mei 2015 @ 20:39:43 #6
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_152439576
Komt doordat t een chappie bak is. Helaas niks aan te doen
pi_152439992
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:39 schreef reeybehn het volgende:
Komt doordat t een chappie bak is. Helaas niks aan te doen
Ga toch weg man :') Weinig auto's uit 1999 die hun klasse zo lang behouden..
  zaterdag 9 mei 2015 @ 22:22:35 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152443201
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:39 schreef reeybehn het volgende:
Komt doordat t een chappie bak is. Helaas niks aan te doen
Tussen de pootjes van de gemiddelde reeybehn vind je ook niet altijd een IQ boven de 15 hoor. :O
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_152450368
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 18:47 schreef KawaZ het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Stand 1 en 2 werken zoals het hoort, 3 doet af en toe helemaal niks.
Resetten doet de auto toch ook als je de batterij een nachtje afhaalt? Wellicht het proberen waard...
ECU resetten helpt niks, als hij in stand 3 wel een luide tik geeft heeft je startmotor er geen zin in, hoor je helemaal niks dan is het je contactslot of start relais oid.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_152452490
Wat beteken 'gebeurd gewoon niks' voor jou. Want als stand 1 en 2 het wel gewoon doen, radio aan enz, dan kan ook gewoon je startmotor kapot zijn.

Of het start relais. Volgende keer als ie niks doet uitstappen en de startmotor een flinke tik geven en nog eens proberen ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_152462715
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 09:52 schreef boegschroef het volgende:
Wat beteken 'gebeurd gewoon niks' voor jou. Want als stand 1 en 2 het wel gewoon doen, radio aan enz, dan kan ook gewoon je startmotor kapot zijn.

Of het start relais. Volgende keer als ie niks doet uitstappen en de startmotor een flinke tik geven en nog eens proberen ;)
Nope, startmotor geeft geen kick, je hoort echt totaal niks gebeuren..

Vandaag nog een beetje lopen kloten. Iko dacht dat het misschien aan de chip in de sleutel kon liggen, ik heb de reservesleutel gepakt, maar die doet exact hetzelfde. Sleutel is dus niet het probleem.

Waar ik wel achter kwam is dat als ik de sleutel naar stand 3 draai en er niks gebeurd, als ik vervolgens de sleutel een beetje heen en weer beweeg (in stand 3) dan start die wel.

Ik neem aan dat dit dus gewoon een contactslot is die aan het overlijden is?
Welke onderdelen zal ik bestellen? (Bepaalde onderdelen wat wijs is om ook meteen te vervangen?)
pi_152464611
Denk dat blok achterop het contactslot, waar alle kabels aan vast zitten.
.
  zondag 10 mei 2015 @ 18:10:57 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152464929
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 16:52 schreef KawaZ het volgende:

Ik neem aan dat dit dus gewoon een contactslot is die aan het overlijden is?

zie post #2, de post die je negeerde.

Gewoon alleen het contactslot, alleen zal dat denk ik wel ingeleerd moeten worden of iig aangepast zodat je sleutel e.d. weer werken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_152466325
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 18:10 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

zie post #2, de post die je negeerde.

Gewoon alleen het contactslot, alleen zal dat denk ik wel ingeleerd moeten worden of iig aangepast zodat je sleutel e.d. weer werken.
Nee joh, dat zijn losse onderdelen, die je apart kan bestellen. Kabelblok achterop, slot, opnemer of ring voor de startblokkering.
.
  zondag 10 mei 2015 @ 20:48:11 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152469601
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 19:17 schreef Fer het volgende:

[..]

Nee joh, dat zijn losse onderdelen, die je apart kan bestellen. Kabelblok achterop, slot, opnemer of ring voor de startblokkering.
Dan zou ik ze 'allemaal' nemen, al zit de shit niet in dat kabelblok. Zoals het lijkt zit het hem in de bewegende delen, en als je de bende uitelkaar gaat halen omdat hij nu vervelend doet door slijtage, zou ik alles wat daar aan onderhevig is, meteen meenemen; dan heb je én de storing te pakken, én je voorkomt dat over niet al te lange tijd het volgende onderdeel ervoor zorgt dat je het nóg een keertje moet doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_152470847
Bedankt voor de info heren!

Normaal gesproken doe ik alles zelf aan de auto, maar als het een en ander ingeleerd moet worden is dit misschien toch een klusje voor de monteur..
pi_152471250
Of zou het gewoon een kwestie zijn van deze erin klikken en klaar?
  zondag 10 mei 2015 @ 21:48:44 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152471807
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 21:34 schreef KawaZ het volgende:
Of zou het gewoon een kwestie zijn van deze erin klikken en klaar?
Sorry, ik heb geen bezem en/of glazen bol.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')