abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152456304
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:52 schreef nikao het volgende:

[..]

Ik heb toch niet gezegd dat het niet interessant is?
We zitten hier alleen in het GPS topic en het gaat er om hoe je gps mogelijk maakt zonder satellieten. Ik zie niet wat die tekst daarmee te maken heeft.
Leg het me uit?
Ik denk dat dit heeft wat met GPS te maken:

"The cloud created by the rocket experiment marked the first time that
man had produced an artificial ionosphere. Scientists bounced radio
waves off this artificial ionosphere. They said that manmade ionsphere
clouds produced in a series may pave the way for increasingly effective
long range communications
."

Ik vind 't heel indrukkend dat dit was allemaal 60jaar terug gedaan en meteen 'classified'.
Tis duidelijk te lezen dat de experimenten met verschillende(hogere) radio frequenties waren successvolle.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_152456350
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:00 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat me weer terug brengt bij alle ham radio operators die in het complot moeten zitten... Als je dat graag wil geloven be my guest. Het is toch wel een beetje absurd te noemen als je dat nodig hebt om je verhaal sluitend te houden ;)

Maargoed, dan zit ik dus ook in het complot om alles stil te houden, want ik heb zelf ook een tijdje met dergelijke dingen zitten spelen.
Dat zegt jij, niet ik.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  zondag 10 mei 2015 @ 13:16:40 #28
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_152456452
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:12 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dat zegt jij, niet ik.
Dat zeg ik met zeer goede reden! Of denk je dat het die radioammateurs niet op gaat vallen dat veel te hoge frequenties door de ionosfeer weerkaatst worden?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 10 mei 2015 @ 13:17:08 #29
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_152456459
http://www.redicecreation(...)smartdustmatrix.html wie weet zijn die chemtrails daar ook goed voor :o
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zondag 10 mei 2015 @ 13:17:27 #30
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_152456468
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:10 schreef Tingo het volgende:

[..]

."

Ik vind 't heel indrukkend dat dit was allemaal 60jaar terug gedaan en meteen 'classified'.
Tis duidelijk te lezen dat de experimenten met verschillende(hogere) radio frequenties waren successvolle.
Again, lees mijn stukje over hoe radiogolven van verschillende frequenties zich gedragen. Dan wordt het wel duidelijk voor je hoe het zit.
Onikaan ni ov dovah
  zondag 10 mei 2015 @ 13:26:29 #31
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_152456682
Voor de duidelijkheid, dit dus:
http://en.wikipedia.org/wiki/Radio_propagation
Onikaan ni ov dovah
pi_152457375
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:17 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Again, lees mijn stukje over hoe radiogolven van verschillende frequenties zich gedragen. Dan wordt het wel duidelijk voor je hoe het zit.
Je weet net zoveel als ik over wat de classified experimenten van de USAF heeft bereiken.
Maar misschien is 't idee dat de USAF en bepaalde wetenschappers zullen nooit iets geheim doen of in duistere praktijken deelnemen 'n beetje verreweg voor je wetenschappelijk begrip.
(Shit,should have written that in Engels maar never mind,hopefully its decipherable)
pi_152458012
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:16 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat zeg ik met zeer goede reden! Of denk je dat het die radioammateurs niet op gaat vallen dat veel te hoge frequenties door de ionosfeer weerkaatst worden?
Radio amateurs gebruiken VHF(very high frequencies)
  zondag 10 mei 2015 @ 14:22:18 #34
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_152458121
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:17 schreef Tingo het volgende:

[..]

Radio amateurs gebruiken VHF(very high frequencies)
En HF, UHF, etc etc..
Onikaan ni ov dovah
  zondag 10 mei 2015 @ 14:23:05 #35
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_152458141
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:55 schreef Tingo het volgende:

[..]

Je weet net zoveel als ik over wat de classified experimenten van de USAF heeft bereiken.
Maar misschien is 't idee dat de USAF en bepaalde wetenschappers zullen nooit iets geheim doen of in duistere praktijken deelnemen 'n beetje verreweg voor je wetenschappelijk begrip.
(Shit,should have written that in Engels maar never mind,hopefully its decipherable)
Dat is het nou juist, dat ga je niet geheim houden. Dan kan je net zo goed proberen om het blauw schilderen van de maan geheim te houden :')
Onikaan ni ov dovah
pi_152458507
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:23 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is het nou juist, dat ga je niet geheim houden. Dan kan je net zo goed proberen om het blauw schilderen van de maan geheim te houden :')
Wanneer heb jij voor 't eerst over de Operation Smoke Puff e.a. ionospshere experimenten gehoord?
  zondag 10 mei 2015 @ 14:43:23 #37
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_152458724
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:36 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wanneer heb jij voor 't eerst over de Operation Smoke Puff e.a. ionospshere experimenten gehoord?
Compleet irrelevant voor dit topic, en wel om twee belangrijke redenen. 1) GPS kan niet werken via reflectie vanaf de ionosfeer. Dit systeem werkt namelijk door de exacte afstand tussen bron en ontvanger te bepalen. Dat gaat niet zo nauwkeurig werken via een veranderende laag hoog in de atmosfeer. 2) de ionosfeer reflecteerd de frequenties die GPS gebruikt niet.
Onikaan ni ov dovah
pi_152459049
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:43 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Compleet irrelevant voor dit topic, en wel om twee belangrijke redenen. 1) GPS kan niet werken via reflectie vanaf de ionosfeer. Dit systeem werkt namelijk door de exacte afstand tussen bron en ontvanger te bepalen. Dat gaat niet zo nauwkeurig werken via een veranderende laag hoog in de atmosfeer. 2) de ionosfeer reflecteerd de frequenties die GPS gebruikt niet.
Cellphones werkt op UHF (ultra high frequency) en volgens wat ik heb gelezen is 't zeker mogelijk om UHF te reflecteren van de ionosphere - en nog veel beter met 'n beetje nitric oxide,barium en/of alu.

Waarom zullen ze de successvolle uitslagen geheim houden,denk je?
pi_152459196
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:16 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Je bent toch radio amateur/wetenschapper en naar jarenlang op BNW,geloof je no steeds alle officiele verklaringen van wat dan ook....dus je ben zelf voor de gek gehouden.
"There must be loads of people that would know!"

You fckin didn't.
pi_152459229
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:10 schreef Tingo het volgende:

[..]

."

Long ranged comminications is toch niet hetzelfde als GPS?

Je maakt je er wel erg makkelijk vanaf hier. Ik snap het nog steeds niet.
Kan je me aub uitleggen hoe ik mijn absolute positie verkrijg door alleen signalen te ontvangen, met een nauwkeurigheid van 3m en dat de bron van die signalen beweegt, door gebruik te maken van de technieken die je hier gepost hebt?
pi_152459434
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:02 schreef nikao het volgende:

[..]

Long ranged comminications is toch niet hetzelfde als GPS?

Je maakt je er wel erg makkelijk vanaf hier. Ik snap het nog steeds niet.
Kan je me aub uitleggen hoe ik mijn absolute positie verkrijg door alleen signalen te ontvangen, met een nauwkeurigheid van 3m en dat de bron van die signalen beweegt, door gebruik te maken van de technieken die je hier gepost hebt?
Dit zijn technieken van 60 jaren geleden. Zoals ik heb meerdere keren geschreven - ik heb geen twijfel dat,over de laatste 60 jaar deze technieken dramatische verbeterd zijn...en geheim gehouden van 't publiek.
Ga gewoon door met je geloof in satelliet communicatie en space exploratie avontuurtjes.
pi_152459709
Tingo is dus gewoon 'af'. :')
pi_152459995
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:08 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dit zijn technieken van 60 jaren geleden. Zoals ik heb meerdere keren geschreven - ik heb geen twijfel dat,over de laatste 60 jaar deze technieken dramatische verbeterd zijn...en geheim gehouden van 't publiek.
Ga gewoon door met je geloof in satelliet communicatie en space exploratie avontuurtjes.
Begrijp ik het nu goed dat je het dus zelf niet weet, en niet verder komt dan 'ik geloof dat de techniek het nu inmiddels wel mogelijk gemaakt zou moeten hebben' ??

Wij kunnen je tenminste nog precies uitleggen hoe satelliet communicatie werkt. Je voorbeelden laten zien en alles zelf laten ervaren.
En enige waar jij mee komt is 'in 60 jaar moeten ze veel ontwikkelt kunnen hebben?'

En Tingo, je begrijpt dat in 60 jaar alleen de menselijke techniek vooruit gegaan kan zijn, niet de natuurwetten zelf zijn veranderd?

Dus nogmaals; ik ben dom, snap er niets van. Leg me aub uit hoe ik mijn absolute positie verkrijg door alleen signalen te ontvangen, met een nauwkeurigheid van 3m en dat de bron van die signalen beweegt, door gebruik te maken van het principe van weerkaatsen van radiogolven op de ionosfeer?
pi_152460331
quote:
6s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:18 schreef Treinhomo het volgende:
Tingo is dus gewoon 'af'. :')
Tingo is inderdaad 'af'.

Ik vind het idee achter BNW altijd wel geinig. Maar elk van dit soort (sub)fora wordt altijd kapotgemaakt door paar individuen die -overal- een conspiracy in zien en immuun zijn voor dingen als steekhoudende argumenten en logica.
pi_152460558
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:27 schreef nikao het volgende:

[..]

Begrijp ik het nu goed dat je het dus zelf niet weet, en niet verder komt dan 'ik geloof dat de techniek het nu inmiddels wel mogelijk gemaakt zou moeten hebben' ??

Wij kunnen je tenminste nog precies uitleggen hoe satelliet communicatie werkt. Je voorbeelden laten zien en alles zelf laten ervaren.
En enige waar jij mee komt is 'in 60 jaar moeten ze veel ontwikkelt kunnen hebben?'

En Tingo, je begrijpt dat in 60 jaar alleen de menselijke techniek vooruit gegaan kan zijn, niet de natuurwetten zelf zijn veranderd?

Dus nogmaals; ik ben dom, snap er niets van. Leg me aub uit hoe ik mijn absolute positie verkrijg door alleen signalen te ontvangen, met een nauwkeurigheid van 3m en dat de bron van die signalen beweegt, door gebruik te maken van het principe van weerkaatsen van radiogolven op de ionosfeer?
Ik zie niet hoe ik kan 't makkelijker verklaren voor je als je de info wat ik al geplaats heb, kan niet begrijpen.Misschien m'n scientific jargon skills niet zo goed zijn,maar ik heb 'n redelijk goed begrip van plain Engels.
[sub](Am getting a bit tired of this silly dutch language as well-and it wouldn't surprise me if some of you are too) :)[/sub]
pi_152460671
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:44 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe ik kan 't makkelijker verklaren voor je als je de info wat ik al geplaats heb, kan niet begrijpen.Misschien m'n scientific jargon skills niet zo goed zijn,maar ik heb 'n redelijk goed begrip van plain Engels.
(Am getting a bit tired of this silly dutch language as well) :)
Maar de info die je al geplaatst hebt gaat helemaal niet over nauwkeurige positiebepaling... wat moeten wij daar nou mee?
Het is een beetje alsof je zonnepanelen uitlegt door te wijzen op het feit dat we duizend jaar geleden al water in een kannetje in de zon konden zetten en dat het dan warm werd.

Dat zegt toch helemaal niets over die zonnepanelen?

Geef dan gewoon toe dat je geen idee hebt maar dat je weigert in satellieten te geloven en daardoor een andere verklaring nodig hebt voor GPS, ook al weet niet je niet wat of hoe.
  zondag 10 mei 2015 @ 15:50:05 #47
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_152460810
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:55 schreef Tingo het volgende:

[..]

Cellphones werkt op UHF (ultra high frequency) en volgens wat ik heb gelezen is 't zeker mogelijk om UHF te reflecteren van de ionosphere - en nog veel beter met 'n beetje nitric oxide,barium en/of alu.

Waarom zullen ze de successvolle uitslagen geheim houden,denk je?
Waar heb je dat gelezen dan? In de door jou hier neergeplempte stukken tekst stond het zo te zien niet.
Onikaan ni ov dovah
  zondag 10 mei 2015 @ 15:50:44 #48
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_152460834
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:01 schreef Tingo het volgende:

[..]

Je bent toch radio amateur/wetenschapper en naar jarenlang op BNW,geloof je no steeds alle officiele verklaringen van wat dan ook....dus je ben zelf voor de gek gehouden.
"There must be loads of people that would know!"

You fckin didn't.
Ik geloof het omdat ik het eerste hand ondervonden heb :D
Onikaan ni ov dovah
pi_152460975
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:46 schreef nikao het volgende:

[..]

Maar de info die je al geplaatst hebt gaat helemaal niet over nauwkeurige positiebepaling... wat moeten wij daar nou mee?
Het is een beetje alsof je zonnepanelen uitlegt door te wijzen op het feit dat we duizend jaar geleden al water in een kannetje in de zon konden zetten en dat het dan warm werd.

Dat zegt toch helemaal niets over die zonnepanelen?

Geef dan gewoon toe dat je geen idee hebt maar dat je weigert in satellieten te geloven en daardoor een andere verklaring nodig hebt voor GPS, ook al weet niet je niet wat of hoe.
Het gaat over de verbetering van GPS/radio/telecommunications.
GPS werkt met radiogolven.
That does not mean the radiowaves go via satellite.
  zondag 10 mei 2015 @ 15:58:34 #50
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_152461159
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 15:53 schreef Tingo het volgende:

[..]

Het gaat over de verbetering van GPS/radio/telecommunications.
GPS werkt met radiogolven.
That does not mean the radiowaves go via satellite.
Sommige stenen drijven op water. Dat betekent niet dat alle stenen drijven op water.
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')