2 was eigenlijk al het plan. Maar invriezen is misschien ook wel een idee. Hoewel ik dan weer niet weet wat dat voor de baktijd betekent. Maar dat is een kwestie van een beetje in de gaten houden. Dat moet dinsdagavond nog wel kunnen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:36 schreef awiebo het volgende:
maak er twee en zet 1 in de koelkast en de ander vries je in.
Bak ze beiden af en post hier je bevindingen.
Grootste probleem is denk ik het trekken van het vocht in het deeg.
even appels snijden moet dan op de dag zelf ook nog wel lukken.quote:Op donderdag 7 mei 2015 11:01 schreef awiebo het volgende:
en wat als je deeg en vulling eerst nog gescheiden houdt. Dat je woensdag de bakvorm uit koeling haalt met deeg er al in en dan vulling erin kiepert. Deegslierten eroverheen en bakken.
Het punt is dat appels schillen nou niet echt mijn ding is. Duurt dus wat lang.quote:Op donderdag 7 mei 2015 11:11 schreef n8n het volgende:
[..]
even appels snijden moet dan op de dag zelf ook nog wel lukken.
Alleen snijden dan? Dan blijft het bruine redelijk beperkt tot de buitenkantquote:Op donderdag 7 mei 2015 11:56 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Het punt is dat appels schillen nou niet echt mijn ding is. Duurt dus wat lang.
Hm.. Dat is ook nog wel een idee inderdaad.quote:Op donderdag 7 mei 2015 12:18 schreef n8n het volgende:
[..]
Alleen snijden dan? Dan blijft het bruine redelijk beperkt tot de buitenkant
Dan kun je beter even een dunschillertje halen. Met een beetje handigheid heb je een appel dan zo binnen 5 seconden geschild. Een beetje zonde om de appels bruin te laten worden vom een paar seconden werk te besparen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 12:37 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hm.. Dat is ook nog wel een idee inderdaad.
Vind ik niet. Het liefst eet ik hem als hij nog warm is. maar dat zat er deze keer niet in.quote:Op woensdag 13 mei 2015 13:00 schreef Fokpop het volgende:
Een appeltaart is juist lekkerder na een dagje staan, meteen bakken dus!
Mooi dat het gelukt isquote:Op woensdag 13 mei 2015 12:56 schreef Tja..1986 het volgende:
Helemaal gelukt. Ze hebben wat langer in de oven gestaan dan normaal (75 minuten ipv 60). Temperatuur gecontroleerd met zo'n kernthermometer. Heb wel na een half uur bakken een beetje vocht af gegoten van de taarten.
Met een bolletje kaneelijs ernaastquote:Op donderdag 14 mei 2015 14:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mooi dat het gelukt is
En ja, warme appeltaart
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |