Owhquote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:43 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Dat werkt op de lange termijn ook niet kan ik uit eigen ervaring vertellen.Ik weet gewoon niet wat ik met mezelf aan moet. Ik wil blij zijn, en positief. Ik geloof er heel erg in dat je zélf verantwoordelijk bent voor hoe je je voelt, en hoe het je vergaat en dat jijzelf de enige bent die er het beste van kan maken. Maar het lukt me gewoon niet, en normaal is dat één dag, of een paar dagen. Maar ik heb dat gevoel nu al 2 weken en het lijkt steeds erger te worden. En dat vind ik frustrerend, want ik weet dat het niet beter word van in de put zitten. Dus ik ben liever gewoon vrolijk
Nou ik zat zelf een beetje logisch na te denken. En de psycholoog had al een opmerking gemaakt dat ze me een beetje mat vond. En dingen waar ik me anders druk om maak deden me niet zo heel veel. En m'n vrolijkheid is dus een stuk minder, en daarmee maak ik normaal veel goed voor mezelf zegmaar.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Owh, maar kan het niet door de medicatie komen? Ik kreeg vorigjaar medicijnen met als bijwerking dat je het koud krijgt Door een lagere hartslag
praten praten praten en janken. En dan als het te lang duurt: jezelf een schop onder je kont geven en de knop omzetten. Zolang je het maar niet opkropt. Dan krijg je weer een klap in je gezicht.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:18 schreef Fripsel het volgende:
Mag ik iets vragen. Als jullie even écht een dipje hebben, wat doen jullie dan om daar uit te komen?
Mehquote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:11 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Nou ik zat zelf een beetje logisch na te denken. En de psycholoog had al een opmerking gemaakt dat ze me een beetje mat vond. En dingen waar ik me anders druk om maak deden me niet zo heel veel. En m'n vrolijkheid is dus een stuk minder, en daarmee maak ik normaal veel goed voor mezelf zegmaar.
Dat doe ik vrij regelmatig. Heb van 't weekend nog een écht leuke dag gehadquote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Meh. En een keer iets echts leuks met een vriend(in) doen. Desnoods een weekend weg. Gewoon de kop op wat anders?
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:49 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Dat doe ik vrij regelmatig. Heb van 't weekend nog een écht leuke dag gehad
Hmm. Erg herkenbaar wat je beschrijft. Ikzelf ben in zulke situaties geneigd om te gaan blowen maar heb besloten om dat dit keer eens niet te doen. Bijv nu, na dagenlang mezelf kapot te hebben verveeld, neem ik zometeen een slaappil om niet geconfronteerd te hoeven worden met m'n (lege) gevoel. Ik raad je af om mijn voorbeeld te volgen maar ik zou je als geen ander begrijpenquote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:43 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Dat werkt op de lange termijn ook niet kan ik uit eigen ervaring vertellen.Ik weet gewoon niet wat ik met mezelf aan moet. Ik wil blij zijn, en positief. Ik geloof er heel erg in dat je zélf verantwoordelijk bent voor hoe je je voelt, en hoe het je vergaat en dat jijzelf de enige bent die er het beste van kan maken. Maar het lukt me gewoon niet, en normaal is dat één dag, of een paar dagen. Maar ik heb dat gevoel nu al 2 weken en het lijkt steeds erger te worden. En dat vind ik frustrerend, want ik weet dat het niet beter word van in de put zitten. Dus ik ben liever gewoon vrolijk
De dilemma's van een chronische pijn patiënt. (die zware meds gebruikt)quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:14 schreef Nazil het volgende:
Ik wil slapen maar heb zo'n last van mijn been... Kan wel pijnstillers innemem maar de kans is groter dat ik daar maagpijn van krijg dan dat het daadwerkelijk wat doet.
Hangt er van af wie het vraagt en waar het om gaat.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:18 schreef CherryLips het volgende:
Hoe doen jullie dat, nee zeggen als iemand wat vraagt?
Ik ben daar heel bruut in geworden. Ik zeg gewoon nee.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:18 schreef CherryLips het volgende:
M'n lift doet het niet, ik woon op de derde verdieping en een vriendin was gisteren snugger bezig: ze had een fiets meegenomen zonder slot, wilde die niet beneden laten staan en heeft hem naar boven gesjouwd. Ze had ook even kunnen vragen of ze mijn fietsketting mocht lenen, maar goed. Die fiets moest daarna dus ook weer drie verdiepingen omlaag. Ze vroeg of ik even wilde helpen. Ik vind het lullig om nee te zeggen en heb ontzettend onhandig met haar die fiets naar beneden getild (was een racefiets dus erg zwaar was ie niet, maar het is toch geen praktisch apparaat want je kunt hem nergens goed vasthouden). Resultaat: ik verrek weer eens van de rugpijn en zou zo gaan wandelen. Door bewegen wordt het vaak minder, maar halleluja, ik was net een week van de vorige rugpijn af.
Hoe doen jullie dat, nee zeggen als iemand wat vraagt? Je ziet aan mij nl niet dat ik iets mankeer waardoor sommigen vergeten dat ik iets heb, of 'het zal wel meevallen want je hoort haar er nooit over'. Ik ben ook een keer door m'n rug gegaan toen ik een dame hielp de kinderwagen uit de trein te tillen, dus nu voel ik me extra lullig als ik gewoon doorloop als iemand ergens mee loopt te kloten
ik gebruikte pushban, misschien kun je daar wel tegen? zijn erg klein, zie google bijv.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 18:55 schreef LPFAN het volgende:
Ik wil trouwens even vloeken op mijn huid ;p ik ben allergisch voor een zalf en ik ben allergisch voor de pleister die op mijn arm gaanjeukt als de ziekte en huid is rood en heeft blaasjes. word er gek van... nu andere pleisters maar die zijn zo huge dat mijn hele bovenarm nu onder de pleister zit en dat voor 2 kleine gaatjes...
iig iets positiefs: je hebt 2 gaatjes dus in je arm van de naalden en je moet die afdrukken zodat ze ophouden met bloeden. bij mij duurde dat de hele tijd 20 minuten omdat hij gewoon niet dicht wou. heel vaak bloedingen ook gehad in het begin. sinds vorige week is hij al na 15 minuten dicht! het is maar 5 minuten maar het is heel positief!
onderrug/rechter heup en dan doorstraling in been/voet (doorstraling meestal aan de rechter kant)quote:
zal het morgen eens overleggen! thnx. dialyse zelf gaat wel stabiel ja alleen alles eromheen is drama ;pquote:Op donderdag 14 mei 2015 14:27 schreef perro. het volgende:
[..]
ik gebruikte pushban, misschien kun je daar wel tegen? zijn erg klein, zie google bijv.
verder hoop ik dat je dialyses stabiel gaan, niets zo vervelend als het "niet lekker loopt".
en uiteraard hoop ik dat het met iedereen hier zo goed als mogelijk gaat.
Hmm ja begrijpelijk, maakt t natuurlijk niet dat t gewoon harstikke kut is. Ik heb dat een keer gehad in de periode dat ik met of tramadol begon of met de butrans pleister (weet even niet meer welke). Was op een feestje van men werkgever toen, zat ik buiten te janken omdat men hoofd t niet meer echt aan kon even.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 07:16 schreef Lonaa het volgende:
Dus ik had een festival, donderdag. Van 13:30 tot 0:00, daarna Afterparty van 0:00 tot 4:00.
Ik lag om 23:00 in bed, kapot, pijn, moe, op. Heb de hele weg naar huis gehuild (heuj, alcohol!) maar ik was mijn eigen lijf ZO zat.
ik zeg nee. ik mag niks tillen met mijn rechterarm omdat ik anders mijn shunt enorm beschadig. gezondheid gaat voor dat moeten ze maar snappen hoor!quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:18 schreef CherryLips het volgende:
M'n lift doet het niet, ik woon op de derde verdieping en een vriendin was gisteren snugger bezig: ze had een fiets meegenomen zonder slot, wilde die niet beneden laten staan en heeft hem naar boven gesjouwd. Ze had ook even kunnen vragen of ze mijn fietsketting mocht lenen, maar goed. Die fiets moest daarna dus ook weer drie verdiepingen omlaag. Ze vroeg of ik even wilde helpen. Ik vind het lullig om nee te zeggen en heb ontzettend onhandig met haar die fiets naar beneden getild (was een racefiets dus erg zwaar was ie niet, maar het is toch geen praktisch apparaat want je kunt hem nergens goed vasthouden). Resultaat: ik verrek weer eens van de rugpijn en zou zo gaan wandelen. Door bewegen wordt het vaak minder, maar halleluja, ik was net een week van de vorige rugpijn af.
Hoe doen jullie dat, nee zeggen als iemand wat vraagt? Je ziet aan mij nl niet dat ik iets mankeer waardoor sommigen vergeten dat ik iets heb, of 'het zal wel meevallen want je hoort haar er nooit over'. Ik ben ook een keer door m'n rug gegaan toen ik een dame hielp de kinderwagen uit de trein te tillen, dus nu voel ik me extra lullig als ik gewoon doorloop als iemand ergens mee loopt te kloten
De reden dat t niet meer ging was de pijn of?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 18:02 schreef vannelle het volgende:
Net ff de stad in geweest om iets te ruilen wat ik gister had gekocht.
Gister met de fiets geweest maar vandaag met de auto omdat er ook boodschappen gedaan moesten worden.
Dus geparkeerd en _Ingrid_ ging de boodschappen doen terwijl ik naar de winkel zou lopen waar er dus iets geruild moest worden.
Nondejuu zeg, dat was toch een stuk verder dan ik dacht!
Vooral met het teruglopen, rug en linkerbeen wilden echt niet meer.
Verplichte tussenstop in een cafeetje was niet zo heel ergmaar het zou niet nodig moeten zijn.
Was aardig confronterend en helemaal niet tof.
Volgende keer maar weer online bestellen denk ik.
Deels pijn maar da's niet zo heel erg. Eigenlijk wel want ik verrek dan gewoon van de pijn maar dat houdt me niet tegen.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 18:32 schreef dekkered het volgende:
[..]
De reden dat t niet meer ging was de pijn of?
Ik ben dan zo dwars dat ik gewoon door blijf gaan. Hoezo pijn enzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |