abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152506449
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 22:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het wordt ook wel spierreuma of weke delen reuma genoemd ;)
Ja maar uit steeds meer onderzoek blijkt dat het iets heel anders dan reuma is :)
pi_152506568
quote:

[..]

Oh echt niet? :o
Dan heb je dan dus twee verschillende MyAT's :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegelijkertijd gemaakt :')
pi_152506614
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 21:55 schreef LPFAN het volgende:
Over onbegrip gesproken. Hebben jullie ook dat mensen niet meer weten hoe ze met je om moeten gaan? Alsof je een heel nieuw persoon bent geworden ofzo.. mensen die anders niks van mij moeten weten doen opeens heel slijmerig en dergelijke. heel irritant. doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg...
In mijn directe omgeving gelukkig geen onbegrip. Maar van onbekende mensen echt heel vaak. Die met allerlei goedbedoelde adviezen komen of verhalen hebben over de man van de tante van de buurvrouw die ook diabetes heeft. Mensen snappen het verschil tussen type 1 en type 2 ook totaal niet vaak. Ik heb type1 en nee dat gaat niet over als je afvalt }:|
En zo zijn er nog wel veel meer dingen. Ik probeer het maar naast me neer te leggen omdat het vaak onbekende mensen zijn, maar soms is het gewoon echt pijnlijk wat ze zeggen ;(
pi_152506678
quote:

[..]

Het wordt ook wel spierreuma of weke delen reuma genoemd ;)
Nooit van gehoord :@

quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 22:07 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja maar uit steeds meer onderzoek blijkt dat het iets heel anders dan reuma is :)
Wat is het verschil tussen de twee? :@
  maandag 11 mei 2015 @ 22:12:57 #80
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_152506691
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 22:11 schreef Sylvana het volgende:

[..]

In mijn directe omgeving gelukkig geen onbegrip. Maar van onbekende mensen echt heel vaak. Die met allerlei goedbedoelde adviezen komen of verhalen hebben over de man van de tante van de buurvrouw die ook diabetes heeft. Mensen snappen het verschil tussen type 1 en type 2 ook totaal niet vaak. Ik heb type1 en nee dat gaat niet over als je afvalt }:|
En zo zijn er nog wel veel meer dingen. Ik probeer het maar naast me neer te leggen omdat het vaak onbekende mensen zijn, maar soms is het gewoon echt pijnlijk wat ze zeggen ;(
hmmm ja geloof ik :(
pi_152506741
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 22:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Nooit van gehoord :@

[..]

Wat is het verschil tussen de twee? :@
ibromyalgie wordt meestal geclassificeerd als een reumatische spieraandoening, omdat een van de meest voorkomende symptomen bij fibromyalgiepatiënten de chronische pijnlijke spieren zijn. Omdat we echter steeds meer te weten zijn gekomen over deze aandoening, wordt deze tegenwoordig vaker geclassificeerd als een vorm van het disfunctioneren van neurotransmitters. Neurotransmitters zijn chemische stoffen die door de hersenen worden aangemaakt om het lichaam te "vertellen" wat het moet doen. Bij mensen met fibromyalgie blijkt er een abnormale productie van neurotransmitters en andere chemische stoffen aanwezig te zijn die niet alleen de gemoedstoestand en het slaappatroon beïnvloeden, maar ook de manier waarop pijn wordt beheerst en de functioneringswijze van het immuunsysteem. De fibromyalgiepatiënt ervaart een domino effect waarin het ene symptoom en het ontstaan ervan, van invloed is op een ander symptoom.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152506878
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 22:14 schreef Fripsel het volgende:

[..]

ibromyalgie wordt meestal geclassificeerd als een reumatische spieraandoening, omdat een van de meest voorkomende symptomen bij fibromyalgiepatiënten de chronische pijnlijke spieren zijn. Omdat we echter steeds meer te weten zijn gekomen over deze aandoening, wordt deze tegenwoordig vaker geclassificeerd als een vorm van het disfunctioneren van neurotransmitters. Neurotransmitters zijn chemische stoffen die door de hersenen worden aangemaakt om het lichaam te "vertellen" wat het moet doen. Bij mensen met fibromyalgie blijkt er een abnormale productie van neurotransmitters en andere chemische stoffen aanwezig te zijn die niet alleen de gemoedstoestand en het slaappatroon beïnvloeden, maar ook de manier waarop pijn wordt beheerst en de functioneringswijze van het immuunsysteem. De fibromyalgiepatiënt ervaart een domino effect waarin het ene symptoom en het ontstaan ervan, van invloed is op een ander symptoom.

SPOILER
Dank je, dat iets duidelijker :)
  maandag 11 mei 2015 @ 22:20:27 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152506956
Grappig: ik word van een narcose altijd wakker alsof ik dagenlang geslapen heb...
Dan raak ik dus wel in een diepe slaap :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152507059
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 22:20 schreef Leandra het volgende:
Grappig: ik word van een narcose altijd wakker alsof ik dagenlang geslapen heb...
Dan raak ik dus wel in een diepe slaap :o
Laatste keer dat ik ben geopereerd (aan beide handen tegelijk), is een zwarte vlek vanaf het moment van narcose tot ik weer thuis was. :D
  maandag 11 mei 2015 @ 22:25:28 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152507195
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 22:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Laatste keer dat ik ben geopereerd (aan beide handen tegelijk), is een zwarte vlek vanaf het moment van narcose tot ik weer thuis was. :D
Nee dat dan weer niet, ik ben vrij snel wakker (op de verkoever, dat wel :+ ) en dan ook vrijwel gelijk weer in staat een ingewikkelde sudoku op te lossen, dus ook direct heel helder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152512186
Ik was ook elke keer snel helder alleen was de laatste keer nogal apart.
Ik werd wakker en iemand zei tegen mij dat ik mijn armen best wel omlaag mocht doen. Huh?
En idd, ik lag met mijn armen omhoog, geen idee waarom.
Maar toen ik dat eenmaal besefte ben ik ook goed wakker gebleven.
En toch blijft dit me bij, doet me denken aan mensen met hersenletsel na een trauma of ongeval. Die zie je ook wel eens zo liggen.
Grapjes hier over zijn heel erg makkelijk, ik weet het. Maar ik ben geestelijk nog steeds normaal hoor. ;)

Maar waar het over ging: Iedere keer direct wakker, alert en gelukkig niet misselijk.
pi_152512974
Ah, stress. Gisteravond te horen gekregen dat we voor 1 augustus het huis uit moeten. Uit stress reactie buikpijn en for some reason opeens ongesteld/bloeding en zelfs m'n tenen doen zeer. Morgen gedoe regelen en bellen voor huizen en bluh.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 12 mei 2015 @ 04:34:32 #88
22592 crew  Ole
pi_152513531
Heb alleen ruggenprik gehad. Want risico omdat dik. Zou ook wel out willen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_152514288
Ik heb een keer een nachtmerrie gehad onder narcose. Terwijl ik open lag. Dat was niet cool.

Verder had ik gisteren weer een offday. Blegh.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_152515538
Ik heb gelukkig nog nooit een narcose gehad.

Heb een heerlijke combi hier, griepspierpijn + fibromyalgie + spierpijn van een nieuwe work out die ik gister heb gedaan. :{w 8)7
  dinsdag 12 mei 2015 @ 09:40:36 #91
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_152515540
R&P / Hoe omgaan met chronisch ziek zijn?
Snakylady kan ook wel even een steuntje gebruiken zie ik. :)
pi_152515577
Ik wilde d'r net de link naar dit topic geven :P

Maar dat heb jij al gedaan zie ik :)

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2015 09:42:46 ]
  dinsdag 12 mei 2015 @ 10:02:15 #93
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_152515980
Dankzij MsMessy hier.

R&P / Hoe omgaan met chronisch ziek zijn?

Gewoon een kutdag vandaag, kan moeilijk ademen, gisteren ook al met mijn oudste dochter haar verjaardag, dit weekend komen mijn ouders en de vader van de kinderen op visite ( wij wonen in Denemarken) en wil ik ze natuurlijk alles laten zien maar als ik me zoals nu voel kan dat niet.
School ging zo goed, had net een module overgeslagen, maar nu raak ik weer achter. :(

Gewoon even blah!!!! :(
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:36:13 #94
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_152518271
Welkom en sterkte!

Na narcose was ik ook wel weer snel helder alleen wel enorm beroerd! Hele avond Toen overgegeven. 1e keer Operatie zou ik alleen plaatselijk verdoofd worden maar kreeg geheel op de ok omdat ik blijkbaar aangaf dat het zeer deed. Kan ik me niks van herinneren haha. Wel raar wakker worden.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:52:26 #95
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_152518717
Dank je.

1ste keer narcose had ik best wat moeite om er uit de komen, ik heb 5 keer gevraagd hoe laat het was maar ik herinner me alleen de laatste keer en de rest van de dag me brak gevoeld.
2de keer ging prima, werd lekker uitgeslapen wakker en verders geen last van gehad.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_152519458
Mag ik iets vragen. Als jullie even écht een dipje hebben, wat doen jullie dan om daar uit te komen?
pi_152519746
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:18 schreef Fripsel het volgende:
Mag ik iets vragen. Als jullie even écht een dipje hebben, wat doen jullie dan om daar uit te komen?
Niets, aan toegeven en je vervelend voelen.
pi_152519786
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Niets, aan toegeven en je vervelend voelen.
Ja maar ik kan niet met al die emoties overweg, het is teveel :')
pi_152519918
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:30 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja maar ik kan niet met al die emoties overweg, het is teveel :')
Vraag dan hulp van maatschappelijk werk of psycholoog.
pi_152519968
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vraag dan hulp van maatschappelijk werk of psycholoog.
Heb ik al.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')