Ja maar uit steeds meer onderzoek blijkt dat het iets heel anders dan reuma isquote:Op maandag 11 mei 2015 22:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het wordt ook wel spierreuma of weke delen reuma genoemd
quote:Op maandag 11 mei 2015 22:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh echt niet?
Dan heb je dan dus twee verschillende MyAT's
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tegelijkertijd gemaakt![]()
In mijn directe omgeving gelukkig geen onbegrip. Maar van onbekende mensen echt heel vaak. Die met allerlei goedbedoelde adviezen komen of verhalen hebben over de man van de tante van de buurvrouw die ook diabetes heeft. Mensen snappen het verschil tussen type 1 en type 2 ook totaal niet vaak. Ik heb type1 en nee dat gaat niet over als je afvaltquote:Op maandag 11 mei 2015 21:55 schreef LPFAN het volgende:
Over onbegrip gesproken. Hebben jullie ook dat mensen niet meer weten hoe ze met je om moeten gaan? Alsof je een heel nieuw persoon bent geworden ofzo.. mensen die anders niks van mij moeten weten doen opeens heel slijmerig en dergelijke. heel irritant. doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg...
Nooit van gehoordquote:Op maandag 11 mei 2015 22:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het wordt ook wel spierreuma of weke delen reuma genoemd
Wat is het verschil tussen de twee?quote:Op maandag 11 mei 2015 22:07 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ja maar uit steeds meer onderzoek blijkt dat het iets heel anders dan reuma is
hmmm ja geloof ikquote:Op maandag 11 mei 2015 22:11 schreef Sylvana het volgende:
[..]
In mijn directe omgeving gelukkig geen onbegrip. Maar van onbekende mensen echt heel vaak. Die met allerlei goedbedoelde adviezen komen of verhalen hebben over de man van de tante van de buurvrouw die ook diabetes heeft. Mensen snappen het verschil tussen type 1 en type 2 ook totaal niet vaak. Ik heb type1 en nee dat gaat niet over als je afvalt![]()
En zo zijn er nog wel veel meer dingen. Ik probeer het maar naast me neer te leggen omdat het vaak onbekende mensen zijn, maar soms is het gewoon echt pijnlijk wat ze zeggen
ibromyalgie wordt meestal geclassificeerd als een reumatische spieraandoening, omdat een van de meest voorkomende symptomen bij fibromyalgiepatiënten de chronische pijnlijke spieren zijn. Omdat we echter steeds meer te weten zijn gekomen over deze aandoening, wordt deze tegenwoordig vaker geclassificeerd als een vorm van het disfunctioneren van neurotransmitters. Neurotransmitters zijn chemische stoffen die door de hersenen worden aangemaakt om het lichaam te "vertellen" wat het moet doen. Bij mensen met fibromyalgie blijkt er een abnormale productie van neurotransmitters en andere chemische stoffen aanwezig te zijn die niet alleen de gemoedstoestand en het slaappatroon beïnvloeden, maar ook de manier waarop pijn wordt beheerst en de functioneringswijze van het immuunsysteem. De fibromyalgiepatiënt ervaart een domino effect waarin het ene symptoom en het ontstaan ervan, van invloed is op een ander symptoom.quote:Op maandag 11 mei 2015 22:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Nooit van gehoord
[..]
Wat is het verschil tussen de twee?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 11 mei 2015 22:14 schreef Fripsel het volgende:
[..]
ibromyalgie wordt meestal geclassificeerd als een reumatische spieraandoening, omdat een van de meest voorkomende symptomen bij fibromyalgiepatiënten de chronische pijnlijke spieren zijn. Omdat we echter steeds meer te weten zijn gekomen over deze aandoening, wordt deze tegenwoordig vaker geclassificeerd als een vorm van het disfunctioneren van neurotransmitters. Neurotransmitters zijn chemische stoffen die door de hersenen worden aangemaakt om het lichaam te "vertellen" wat het moet doen. Bij mensen met fibromyalgie blijkt er een abnormale productie van neurotransmitters en andere chemische stoffen aanwezig te zijn die niet alleen de gemoedstoestand en het slaappatroon beïnvloeden, maar ook de manier waarop pijn wordt beheerst en de functioneringswijze van het immuunsysteem. De fibromyalgiepatiënt ervaart een domino effect waarin het ene symptoom en het ontstaan ervan, van invloed is op een ander symptoom.Dank je, dat iets duidelijkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Laatste keer dat ik ben geopereerd (aan beide handen tegelijk), is een zwarte vlek vanaf het moment van narcose tot ik weer thuis was.quote:Op maandag 11 mei 2015 22:20 schreef Leandra het volgende:
Grappig: ik word van een narcose altijd wakker alsof ik dagenlang geslapen heb...
Dan raak ik dus wel in een diepe slaap
Nee dat dan weer niet, ik ben vrij snel wakker (op de verkoever, dat welquote:Op maandag 11 mei 2015 22:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik ben geopereerd (aan beide handen tegelijk), is een zwarte vlek vanaf het moment van narcose tot ik weer thuis was.
Niets, aan toegeven en je vervelend voelen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:18 schreef Fripsel het volgende:
Mag ik iets vragen. Als jullie even écht een dipje hebben, wat doen jullie dan om daar uit te komen?
Ja maar ik kan niet met al die emoties overweg, het is teveelquote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Niets, aan toegeven en je vervelend voelen.
Vraag dan hulp van maatschappelijk werk of psycholoog.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:30 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ja maar ik kan niet met al die emoties overweg, het is teveel
Heb ik al.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vraag dan hulp van maatschappelijk werk of psycholoog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |