abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152249674
Vandaag langs de Hornbach geweest om verf te kopen.

We hebben een kleur uitgekozen en deze laten mengen. Thuis aangekomen, muur geverfd. Het is inmiddels opgedroogd, maar de kleur komt niet echt overeen met de kleur die we uitgekozen hadden.

We hebben de kleurstaal meegenomen naar huis, als je deze vergelijkt met de verf op de muur zit er best een verschil in.

Hebben ze verkeerd gemengd en wat kan ik er nu nog aan doen of heb ik gewoon verkeerd geverfd? Ik wil niet nogmaals geld uitgeven voor de verf en uren besteden aan verven :(
  zondag 3 mei 2015 @ 22:47:00 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152249708
Wat voor soort verf heb je gebruikt?
Wat voor soort ondergrond? Kale muur? Behang?
So we just called him Fred
  zondag 3 mei 2015 @ 22:50:04 #3
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_152249810
quote:
0s.gif
Op zondag 3 mei 2015 22:47 schreef FredvZ het volgende:
Wat voor soort verf heb je gebruikt?
Wat voor soort ondergrond? Kale muur? Behang?
Precies! De 'kleurstalen' zijn op stroken wit karton of zo, op een muur krijg je een heel ander effect.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_152250102
Nou heel anders is het vaak niet. De kleur op de kleurstaal is ook gewoon gedrukt.

Ik heb het ook wel eens gehad mijn grijs antraciet muur werd groen. Toevallig vond ik het heel mooi.

Ik zou zeggen even een kastje op het staaltje drukken en hier mee terug gas.

Maar is de verf wel echt droog? Dit kan wel echt een verschil geven.

Wat voor verg is het überhaupt etc?
pi_152250286
Is een binnenmuur, ondergrond is wit. Vlakke muur zonder oneffenheden.

Ze hadden flexa en eigen merk, ik zei doe maar flexa, waarop de verf mannetje zei: Bij flexa betaal je voor de naam, ons eigen merk is precies hetzelfde. Behalve bij lak moet je voor flexa gaan. Waarop ik zei, weet je dat zeker, mijn gevoel zegt dat flexa toch beter is. Hij bleef het volhouden dus ben voor hun eigen merk gegaan.
  zondag 3 mei 2015 @ 23:07:31 #6
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_152250386
quote:
0s.gif
Op zondag 3 mei 2015 22:58 schreef Nico987 het volgende:
Nou heel anders is het vaak niet. De kleur op de kleurstaal is ook gewoon gedrukt.
Dat hangt van de verf fabrikant af; vaak wordt een kleurstaal gemaakt door de verf op een plaat materiaal aan te brengen. Die plaat wordt in stukjes gesneden die op de kleurenkaart of staalkaartenwaaier geplakt worden. Met DRUKKEN heeft dat dus weinig te maken!

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Afgezien van de informatie over het verfstaal dan.
pi_152250400
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Foto geeft wel een iets wat vertekenend beeld.
  zondag 3 mei 2015 @ 23:12:25 #8
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_152250536
FLEXA verf ^O^ topmerk. Want;
http://www.flexa.nl/nl/advies/kleurstalen-service/
Dan heb je écht de echte kleur.
pi_152250588
Is de verf al helemaal droog?
pi_152253448
quote:
2s.gif
Op zondag 3 mei 2015 23:14 schreef Nemephis het volgende:
Is de verf al helemaal droog?
Ik denk het wel, maar zal morgen weer eens kijken :)

Zou het nut hebben om terug te gaan en een nieuw pot verf te eisen? Of kunnen ze controleren dat het verf wat ze meegegeven hebben wel juist gemengd is?
pi_152253480
Wacht nog even af tot het helemaal droog is.

Als het echt niet klopt zou je een staal kunnen maken met jouw verf en die naast die van de winkel houden: Als je de verkeerde kleur hebt kunnen ze het zelf zien en tot een oplossing komen als in gratis goede kleur of korting op de Flexa.
  maandag 4 mei 2015 @ 10:13:20 #12
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_152255919
De kleur op de muur lijkt lichter dan het staaltje: heeft de verf wel goed gedekt? Zou een tweede laag helpen?

Verder plakken ze vaak een sticker met de kleurcode op de pot met verf: die sticker bevat de kleurcode zoals die is ingevuld in de mengmachine. Komt de kleurcode overeen met de code op je staaltje?
pi_152257052
quote:
5s.gif
Op maandag 4 mei 2015 10:13 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
De kleur op de muur lijkt lichter dan het staaltje: heeft de verf wel goed gedekt? Zou een tweede laag helpen?

Dit dus, een tweede laag kán (hoeft niet persé) wonderen doen. Had dit probleem thuis ook, met Flexa verf nb, die na een tweede laag wel de goede kleur gaf.
Barney Stinson: “There are only two reasons to date a girl you've already dated: breast implants.”
pi_152272358
Mensen, vergeet niet dat een witte ondergrond behoorlijk kan doorwerken in de uiteindelijke kleur.
een witte ondergrond is vaan juist niet ideaal.

Bij bijvoorbeeld rood en blauw kan een grijze ondergrond een beter resultaat geven.
Afgaand op deze kleur zou ik A.) even een dag wachten en eventueel een 2e laag aanbrengen.

succes :)
pi_152273890
Eigenlijk is as grijs de meeste naturel kleur. Als je geen wit wilt is dit volgend mij altijd de beste kleur.
  maandag 4 mei 2015 @ 20:21:54 #16
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_152274573
Vraag bij de mengbalie of ze 'kleurgarantie' hebben.
O+
pi_152277550
sterk zuigende muur?
pi_152314770
Al contact gehad met de desbetreffende vestiging? Als het een staaltje is van Flexa en je hebt Meister Polar gebruikt dan kan daar een mogelijk kleur verschil in zijn.

Tevens met een 2e keer verven kan de kleur ook veranderen. Weet niet wat de kleur is van de laag die er zat.
pi_152316308
Ts geeft niet zoveel info over zijn ondergrond. Een wit gestucte muur reageert heel anders dan grijze muur in de latex.
Rode muur wit maken is veel werk maar een Witte muur rood maken is ook drie lagen.
  woensdag 6 mei 2015 @ 21:28:47 #20
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_152346629
Ik heb zelf vaak genoeg de verfmengmachine bediend als voormalig dhz-medewerker. Verschil ontstaat bijna altijd door een combinatie van de volgende dingen:

1. Invalslicht verschilt
2. Ondergrondkleur
3. Verschil in materiaal
4. Droogte van de verf
5. Aantal jaren blootgesteld aan de zon.

Zonlicht door een raam op een gestucte (ruwe) muur geeft vaak een andere tint, omdat het licht anders geabsorbeerd wordt als op een verfstaaltje. Licht reliëf in de muur zorgt ook voor een soort diepte/schaduw in de verf. Etc.

Het enige wat er nog wel eens mis ging was als de verfmengmachine niet tijdig schoongemaakt/doorgespoeld werd er soms mondstukjes van de verfbussen dicht slibten, waardoor er een iets andere dosering van een bepaalde kleur werd toegevoegd. Daarnaast heb ik wel eens gezien dat een collega de bus verf ietsje te vroeg weghaalde, waardoor er paar drupjes naast de pot kwamen. Dit soort verschilletjes zijn echter vrijwel onzichtbaar op het eindresultaat.
Chaos is a ladder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop