abonnement Unibet Coolblue
pi_152247947



24 Heures Du Mans 2015
Onderdeel van het FIA World Endurace Championship


Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan, en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de wijzingen aan het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken:

• Ronderecord (race): 3:19.074 (Peugeot 908 HDi FAP, 2010)
• Ronderecord (kwalificatie): 3:18.513 (Peugeot 908 HDi FAP, 2008)
• Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010)

Afbeelding Circuit

Circruit inclusief marshall posts

Onboard (pole 2013):

Nieuw in 2015
• Rode asfaltstroken naast de weg vanaf Mulsanne corner tot Porsche Curves
• Nieuw asfalt in de Dunlop chicane
• Grotere run-off bij Porsche Curves (o.a. na aanleiding van ongeval Loic Duval vorig jaar)



Entry list 2015 (pdf)



• Witte koplampen, rode nummers
• Rondetijd in kwalificatie: ~3:16 (schatting)
• 870kg (hybride), 850kg (non-hybride)
• 54.2L tank voor diesel, 68.3 voor benzine

LMP1 is de snelste en technisch meest geavanceerde klasse in het deelnemersveld. De grote fabrieksteams van Audi, Porsche, Toyota en Nissan doen mee in deze klasse. Deze fabrieksteams zijn verplicht hun auto uit te rusten met een hybdride systeem (minimaal gewicht 870 kilo). Afhankelijk van het vermogen van het hybride systeem moeten de teams minder brandstof verbruiken. Privé teams mogen ook deelnemen, voor hun is een hybride systeem niet verplicht (min gewicht 850 kilo). Op de circuits waar tot nu toe geracet is zijn deze prototypes sneller dan ooit. Dit jaar staat het ronderecord en het afstandsrecord op de tocht.



• Witte koplampen, blauwe nummers
• Rondetijd in kwalificatie: ~3:36
• 900kg
• 75L tank (benzine)
• Maximale kosten voor chassis: ¤370,000 (open), ¤450,000 (gesloten). Voor motorblok: ¤80,350
• Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van het chassis en van het motorblok. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen.



• Gele koplampen, groene nummers
• Rondetijd in kwalificatie: ~3:54
• Minimaal 1245kg
• 90L tank (benzine)

LM GTE Pro is de categorie waar we 's werelds beste GT coureurs te werk kunnen zien. In deze categorie vinden we grote teams van Aston Martin, Porsche, Ferrari en Corvette. De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg. De categorie is opgesplitst in twee klassen: LM GTE Pro en LM GTE Am



• Gele koplampen, oranje cijfers
• Rondetijd in kwalificatie: ~3:57
• Minimaal 1245kg
• 90L tank (benzine)
• Minimaal 1 jaar oude auto
• Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

LM GTE Am lijkt bijzonder veel op LM GTE Pro. Het belangrijkste verschil is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Ook zijn de auto's minimaal een jaar oud, waarmee ze iets achter kunnen lopen op de LM GTE Pro varianten. In deze categorie vinden we naast Hollywood acteur Patrick Dempsey ook een aantal professionele coureurs waaronder Jeroen Bleekemolen.


Zondag 31 mei
9:00-13:00 Test day session 1
14:00-18:00 Test day session 2

Woensdag 10 juni
16:00-20:00 Free practise session
22:00-0:00 Qualifying session 1

Donderdag 11 juni
19:00-21:00 Qualifying session 2
22:00-0:00 Qualifying session 3

Zaterdag 13 juni
9:00-9:45 Warm-up
10:05-10:50 Le Mans Legends Race
15:00 Start 24 uren van Le Mans


TV
• Eurosport zendt de 24 uur volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies en Le Mans Legends race
• RTL7 zendt de 24 uur bijna volledig uit (alleen race)

Streams
Officiële WEC stream (betaald)
Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip)
• Eurosport player (betaald)
• RTL7 website

Live Timing
Officiële live timing
Resultaten

Spotter Guide
Spotter Guide, grafische weergave van deelnemersveld (pdf)

Overige informatie
Laatste informatie, verslagen en analyses
Weer

Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het:

Officiele FIA World Endurance Championship


ELMS championship


ALMS championship


Blancpain Endurance series


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
[img=523,105]http://i.imgur.com/V0Q3pzl.png[/img]
[b]24 Heures Du Mans 2015[/b]
[i]Onderdeel van het [url=http://www.fiawec.com/]FIA World Endurace Championship[/url][/i]

[img=514,34]http://i.imgur.com/imJEUHw.png[/img]
Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan, en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de wijzingen aan het circuit vind je [url=http://www.maisonblanche.co.uk/circuits.html]hier[/url]. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken:

[*]Ronderecord (race): 3:19.074 (Peugeot 908 HDi FAP, 2010)
[*]Ronderecord (kwalificatie): 3:18.513 (Peugeot 908 HDi FAP, 2008)
[*]Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010)

[b]Afbeelding Circuit[/b]
[img]http://i.imgur.com/oGNnJS1.jpg[/img]
[url=http://lemansworld.5u.com/whats_new.html]Circruit inclusief marshall posts[/url]

[b]Onboard (pole 2013):[/b]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kPRNCZGwxNY[/youtube]

[b]Nieuw in 2015[/b]
[*]Rode asfaltstroken naast de weg vanaf Mulsanne corner tot Porsche Curves
[*]Nieuw asfalt in de Dunlop chicane
[*]Grotere run-off bij Porsche Curves (o.a. na aanleiding van ongeval Loic Duval vorig jaar)

[img=514,34]http://i.imgur.com/gePNpi3.png[/img]

[url=http://www.24h-lemans.com/wpphpFichiers/1/1/ressources/Pdf/2015/24-heures-du-mans/entry-list-24-heures-du-mans-2015.pdf]Entry list 2015 (pdf)[/url]

[img=600,40]http://i.imgur.com/Hf6eoTa.jpg[/img]
[img=500,146]http://www.fiawec.com/wpphpFichiers/1/1/ressources/Image/championnat/Toyota-TS040-n1-CP-2015WEC.png[/img]
[*]Witte koplampen, rode nummers
[*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:16 (schatting)
[*]870kg (hybride), 850kg (non-hybride)
[*]54.2L tank voor diesel, 68.3 voor benzine

LMP1 is de snelste en technisch meest geavanceerde klasse in het deelnemersveld. De grote fabrieksteams van Audi, Porsche, Toyota en Nissan doen mee in deze klasse. Deze fabrieksteams zijn verplicht hun auto uit te rusten met een hybdride systeem (minimaal gewicht 870 kilo). Afhankelijk van het vermogen van het hybride systeem moeten de teams minder brandstof verbruiken. Privé teams mogen ook deelnemen, voor hun is een hybride systeem niet verplicht (min gewicht 850 kilo). Op de circuits waar tot nu toe geracet is zijn deze prototypes sneller dan ooit. Dit jaar staat het ronderecord en het afstandsrecord op de tocht.

[img=600,40]http://i.imgur.com/GBc1LV8.jpg[/img]
[img=500,146]http://www.fiawec.com/wpphpFichiers/1/1/ressources/Image/championnat/LigierJSP2-n35-CP2015WEC.png[/img]
[*]Witte koplampen, blauwe nummers
[*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:36
[*]900kg
[*]75L tank (benzine)
[*]Maximale kosten voor chassis: ¤370,000 (open), ¤450,000 (gesloten). Voor motorblok: ¤80,350
[*]Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van het chassis en van het motorblok. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. 

[img=600,40]http://i.imgur.com/TfmrTko.jpg[/img]
[img=500,146]http://www.fiawec.com/wpphpFichiers/1/1/ressources/Image/championnat/AstonMartin-V8-N99-CP2015WEC.png[/img]
[*]Gele koplampen, groene nummers
[*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:54
[*]Minimaal 1245kg
[*]90L tank (benzine)

LM GTE Pro is de categorie waar we 's werelds beste GT coureurs te werk kunnen zien. In deze categorie vinden we grote teams van Aston Martin, Porsche, Ferrari en Corvette. De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg. De categorie is opgesplitst in twee klassen: LM GTE Pro en LM GTE Am

[img=600,40]http://i.imgur.com/P8snuul.jpg[/img]
[img=500,146]http://www.fiawec.com/wpphpFichiers/1/1/ressources/Image/championnat/Ferrari-458Italia-N72-CP2015WEC.png[/img]
[*]Gele koplampen, oranje cijfers
[*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:57
[*]Minimaal 1245kg
[*]90L tank (benzine)
[*]Minimaal 1 jaar oude auto
[*]Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

LM GTE Am lijkt bijzonder veel op LM GTE Pro. Het belangrijkste verschil is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Ook zijn de auto's minimaal een jaar oud, waarmee ze iets achter kunnen lopen op de LM GTE Pro varianten. In deze categorie vinden we naast Hollywood acteur Patrick Dempsey ook een aantal professionele coureurs waaronder Jeroen Bleekemolen.

[img=514,34]http://i.imgur.com/GOQmC6a.png[/img]
[b]Zondag 31 mei[/b]
9:00-13:00 Test day session 1
14:00-18:00 Test day session 2

[b]Woensdag 10 juni[/b]
16:00-20:00 Free practise session
22:00-0:00 Qualifying session 1

[b]Donderdag 11 juni[/b]
19:00-21:00 Qualifying session 2
22:00-0:00 Qualifying session 3

[b]Zaterdag 13 juni[/b]
9:00-9:45 Warm-up
10:05-10:50 Le Mans Legends Race
15:00 Start 24 uren van Le Mans

[img=514,34]http://i.imgur.com/mWKf3uZ.png[/img]
[b]TV[/b]
[*]Eurosport zendt de 24 uur volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies en Le Mans Legends race
[*]RTL7 zendt de 24 uur bijna volledig uit (alleen race)

[b]Streams[/b]
[*][url=http://www.fiawec.com/live.html]Officiële WEC stream[/url] (betaald)
[*][url=http://www.radiolemans.com/]Radio Le Mans[/url] (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - [i]tip[/i])
[*]Eurosport player (betaald)
[*]RTL7 website

[b]Live Timing[/b]
[*][url=http://live.fiawec.com]Officiële live timing[/url] 
[*][url=http://fiawec.alkamelsystems.com/]Resultaten[/url]

[b]Spotter Guide[/b]
[*][url=http://www.spotterguides.com/wp-content/uploads/2015/06/LM_15_V1.pdf]Spotter Guide, grafische weergave van deelnemersveld (pdf)[/url]

[b]Overige informatie[/b]
[*][url=http://www.dailysportscar.com/]Laatste informatie, verslagen en analyses[/url]
[*][url=http://www.weather-forecast.com/locations/Le-Mans/forecasts/latest]Weer[/url]

[u][i][b]Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het:[/b][/i][/u]

[b]Officiele FIA World Endurance Championship[/b]
[img=299,88]http://oi44.tinypic.com/2jch7bo.jpg[/img]

[b]ELMS championship[/b]
[img=299,129]http://oi42.tinypic.com/4uh2u1.jpg[/img]

[b]ALMS championship[/b]
[img=299,139]http://oi40.tinypic.com/33ncnww.jpg[/img]

[b]Blancpain Endurance series[/b]
[img=299,139]http://oi39.tinypic.com/3339us3.jpg[/img]


[ Bericht 64% gewijzigd door Nattekat op 07-06-2015 22:58:16 ]
pi_152247977
Uit het vorige topic:
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 13:06 schreef Ferry_76 het volgende:
Vanavond van 22:00 tot 1:00 nog het United sportscars championship op Laguna Seca, ook live op motorsTV.
quote:
pi_152410934
Als Nissan al start in Le Mans (In welke vorm dan ook) met de GT-R, dan zal Marc Gené in ieder geval niet meer achter het stuur plaatsnemen:
https://www.rtlgp-magazin(...)hand-bij-nissan.html
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:43:41 #4
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152411459
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:30 schreef Ferry_76 het volgende:
Als Nissan al start in Le Mans (In welke vorm dan ook) met de GT-R, dan zal Marc Gené in ieder geval niet meer achter het stuur plaatsnemen:
https://www.rtlgp-magazin(...)hand-bij-nissan.html
Beetje een tendentieus artikel. Ja Nissan heeft flink wat problemen maar dat was ook wel te verwachten met zo'n radicaal concept. Het feit dat ze dit jaar geen potten gaan breken is geen obstakel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152411880
Is meestal zo bij RTL Magazine.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_152412221
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:30 schreef Ferry_76 het volgende:
Als Nissan al start in Le Mans (In welke vorm dan ook) met de GT-R, dan zal Marc Gené in ieder geval niet meer achter het stuur plaatsnemen:
https://www.rtlgp-magazin(...)hand-bij-nissan.html
Stoeltje vrij. Wie belt Giedo?
pi_152412518
Het zou me overigens niets verbazen dat Nissan na dit jaar gewoon met een traditionele LMP1 op de proppen komt.
pi_152412605
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 20:10 schreef TargaFlorio het volgende:
Het zou me overigens niets verbazen dat Nissan na dit jaar gewoon met een traditionele LMP1 op de proppen komt.
Daarvoor zit er inmiddels iets teveel geld in, denk ik.
pi_152412916
quote:
18s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Beetje een tendentieus artikel. Ja Nissan heeft flink wat problemen maar dat was ook wel te verwachten met zo'n radicaal concept. Het feit dat ze dit jaar geen potten gaan breken is geen obstakel.
Met 'geen potten breken' bedoel je kansloos in hun klasse achteraan rijden totdat het ding uitvalt?
Beetje AMR-One taferelen gaan dit worden ben ik bang.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 mei 2015 @ 20:26:23 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_152413021
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 20:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Stoeltje vrij. Wie belt Giedo?
Liever Frijns dan :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_152413039
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 20:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Liever Frijns dan :P
Cool, afgesproken.
pi_152413319
Vervanger is al bekend: Mark Shulzhitskiy

Laatste paar weken leek het wel weer redelijk de goede kant op te gaan maar dit zijn wel bijzondere berichten.. heel benieuwd naar de testdag

[ Bericht 31% gewijzigd door M90 op 08-05-2015 20:48:46 ]
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:06:41 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152414307
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 20:22 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Met 'geen potten breken' bedoel je kansloos in hun klasse achteraan rijden totdat het ding uitvalt?
Beetje AMR-One taferelen gaan dit worden ben ik bang.
Neuh, hier zit meer geld en meer gedachte achter. Of de auto ooit echt competitief gaat worden is een tweede, maar ze geven niet zomaar op na een jaartje.

En nee ze gaan waarschijnlijk niet finishen in Le Mans. Maar dat maakt ze nu ook niet zoveel uit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152427611
Nog wat nieuwtjes van de afgelopen week:
WEC races op Spa Franchorchamps in elk geval tot en met 2018 ^O^

En meer camera coverage op Le Mans 's nachts:
dsceditor twitterde op woensdag 06-05-2015 om 21:55:44 All TV cameras will be active for the FULL @24hoursoflemans in 2015 - first time ever we believe reageer retweet
*O*
  zaterdag 9 mei 2015 @ 13:17:20 #15
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_152428690
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 12:18 schreef M90 het volgende:
Nog wat nieuwtjes van de afgelopen week:
WEC races op Spa Franchorchamps in elk geval tot en met 2018 ^O^
Dat werd vorige week enkele minuten minuten voor de race al bekend gemaakt ;) wilt niet zeggen dat het geen goed nieuws is *O*
quote:
En meer camera coverage op Le Mans 's nachts:
dsceditor twitterde op woensdag 06-05-2015 om 21:55:44 All TV cameras will be active for the FULL @24hoursoflemans in 2015 - first time ever we believe reageer retweet
*O*
Dat gaat wel wat anders zijn dan CCTV beelden en hier en daar een cameraman die wakker schiet bij een ongeval :o *O*
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_152435757
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 13:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]

Dat gaat wel wat anders zijn dan CCTV beelden en hier en daar een cameraman die wakker schiet bij een ongeval :o *O*
Idd! Hoop wel dat de sfeer van de nacht een beetje hetzelfde blijft, onboards was altijd genieten 's nachts, maar dit is natuurlijk wel een verbetering ^O^

Nakajima ook bij de testdag :)

FIAWEC twitterde op zaterdag 09-05-2015 om 14:09:06 Great news everyone! Guess who's out & about & will join us for #WEC #LM24 test - @Toyota_Hybrid @kazuki_info san! 👍👍 http://t.co/GdmhtIRVbn reageer retweet
pi_152438818
Hé, WEC op Zandvoort, zou dat kunnen?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 mei 2015 @ 20:18:07 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_152438843
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:17 schreef Jigzoz het volgende:
Hé, WEC op Zandvoort, zou dat kunnen?
Zou stiekem geweldig zijn, lekker om de hoek ook :Y
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 mei 2015 @ 20:22:33 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152438990
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:17 schreef Jigzoz het volgende:
Hé, WEC op Zandvoort, zou dat kunnen?
Je zit op Zandvoort wel met een zwaar verouderd pitcomplex. Pas als dit compleet vernieuwd en groter gemaakt is kan het misschien interessant worden voor raceklasses als het WEC
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152439039
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je zit op Zandvoort wel met een zwaar verouderd pitcomplex. Pas als dit compleet vernieuwd en groter gemaakt is kan het misschien interessant worden voor raceklasses als het WEC
Nou ja, DTM kan er ook rijden...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 mei 2015 @ 20:27:41 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152439161
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, DTM kan er ook rijden...
zegt niets. Het DTM-veld is stukken kleiner dan dat in het WEC
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152439214
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zegt niets. Het DTM-veld is stukken kleiner dan dat in het WEC
Da's waar ja.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 mei 2015 @ 20:32:28 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_152439343
Er moet sowieso iets gebeuren met Zandvoort, begint behoorlijk te verpauperen met de jaren tov de andere circuits.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_152439367
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:32 schreef Nattekat het volgende:
Er moet sowieso iets gebeuren met Zandvoort, begint behoorlijk te verpauperen met de jaren tov de andere circuits.
Nou ja, op Spa is er ook vooral oude meuk.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 mei 2015 @ 20:34:11 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_152439392
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, op Spa is er ook vooral oude meuk.
Toch organiseren zij elk jaar een F1 race, en een WEC race en is het ondenkbaar dat dat op Zandvoort gebeurt. Er gaat daar iets toch een stuk beter.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')