De laatste keer dat ik dat had, kreeg ik de laatste betaling wel degelijk direct na de laatste werkloosheidsdag.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:45 schreef pqrstuvw het volgende:
Je ontvangt je ww gewoon zoals je gewend bent, om de 4 weken. De volgende uitbetaling blijft qua datum dus ongewijzigd. Heb je in die nieuwe termijn al gewerkt dan zullen de werkdagen in de berekening worden meegenomen en krijg je dus navenant minder ww en vanaf je 1e werkdag helemaal niet meer. Kan natuurlijk ook dat je volgende termijn nog een aantal dagen ww krijgt. Ik bedoel. Volgende termijn gaat bijvoorbeeld morgen in (4-5). Dan heb je nog recht op ww. tot en met de 17e mei, dus 11 werkdagen. Dat wordt je dan in juni nog uitbetaald. Je vakantiegeld zal deze maand worden verrekend want dat is als te doen gebruikelijk en bedraagt 8% over je bruto-uitkering welke je het afgelopen jaar hebt gekregen.
Vreemd, normaal houden ze gewoon die 4 weken aan.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik dat had, kreeg ik de laatste betaling wel degelijk direct na de laatste werkloosheidsdag.
Ik heb het even gecheckt en op 8 januari kreeg ik m'n reguliere betaling (4 weken na 10 december) en op 12 januari kreeg ik m'n vakantiegeld uitgekeerd. (per 3 januari weer aan het werk)quote:Op zondag 3 mei 2015 15:57 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Vreemd, normaal houden ze gewoon die 4 weken aan.
Dan was je laatste normale betaling dus wel op de normale datum. Vakantiegeld is wel vaker een andere datum, daar hoeft geen 4 weken tussen te zitten als de ww stopgezet is.quote:Op zondag 3 mei 2015 16:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik heb het even gecheckt en op 8 januari kreeg ik m'n reguliere betaling (4 weken na 10 december) en op 12 januari kreeg ik m'n vakantiegeld uitgekeerd. (per 3 januari weer aan het werk)
Vakantietoeslag is net zo goed onderdeel van je WW-uitkering.quote:Op zondag 3 mei 2015 16:01 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Dan was je laatste normale betaling dus wel op de normale datum. Vakantiegeld is wel vaker een andere datum, daar hoeft geen 4 weken tussen te zitten als de ww stopgezet is.
Als je aangeeft dat de ww per direct stopt en vraagt om de eindbalans dan heb je dat binnen 1 week al.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:45 schreef pqrstuvw het volgende:
Je ontvangt je ww gewoon zoals je gewend bent, om de 4 weken. De volgende uitbetaling blijft qua datum dus ongewijzigd. Heb je in die nieuwe termijn al gewerkt dan zullen de werkdagen in de berekening worden meegenomen en krijg je dus navenant minder ww en vanaf je 1e werkdag helemaal niet meer. Kan natuurlijk ook dat je volgende termijn nog een aantal dagen ww krijgt. Ik bedoel. Volgende termijn gaat bijvoorbeeld morgen in (4-5). Dan heb je nog recht op ww. tot en met de 17e mei, dus 11 werkdagen. Dat wordt je dan in juni nog uitbetaald. Je vakantiegeld zal deze maand worden verrekend want dat is als te doen gebruikelijk en bedraagt 8% over je bruto-uitkering welke je het afgelopen jaar hebt gekregen.
Goed dat je het zegt, maar volgens mij is het hier goed gegaan; ik heb alleen een wijzingsformulier ingevuld.. Meer zie ik niet echt wat of waar ik nog zou moeten aangeven nieuw werk te hebben.quote:Op zondag 3 mei 2015 16:35 schreef BlueMage het volgende:
Had 't ook binnen 'n paar dagen op m'n rekening staan, direct na het doorgeven van einde ww idd. Wat ik overigens niet wist was dat je nadat je bij mijnuwv hebt aangegeven dat je de ww wil stopzetten je ook nog bij werk.nl moet uitschrijven, oeps.
Dat vragen naar de eindbalans is nodig om het geld sneller te ontvangen? Zoja is een bericht naar je werkcoach voldoende?quote:Op zondag 3 mei 2015 16:10 schreef eight het volgende:
[..]
Als je aangeeft dat de ww per direct stopt en vraagt om de eindbalans dan heb je dat binnen 1 week al.
Dat komt dus omdat mijnuwv en werk.nl niet gekoppeld zijn, heel handig.quote:Op zondag 3 mei 2015 16:47 schreef Druppelss het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt, maar volgens mij is het hier goed gegaan; ik heb alleen een wijzingsformulier ingevuld.. Meer zie ik niet echt wat of waar ik nog zou moeten aangeven nieuw werk te hebben.
Wel een beetje vreemd dat de taken gewoon door blijven lopen; "U heeft nog ... dagen om uw sollicitaties door te geven".
[ afbeelding ]
Hmm, of ik nou op werk.nl of de website van uwv zit, ik wordt constant (bij aangeven van wijzingen (zoals nieuw werk)) naar eenzelfde pagina gewezen.quote:Op zondag 3 mei 2015 16:52 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Dat komt dus omdat mijnuwv en werk.nl niet gekoppeld zijn, heel handig.Ik had het pas door toen ik 'n uitnodiging voor zo'n evaluatiegesprek kreeg en maar eens ging bellen waarom ik nog steeds op gesprek moest komen terwijl ik al lang geen ww meer had.
Wellicht versneld het de zaak. Ik heb destijds gebeldquote:Op zondag 3 mei 2015 16:49 schreef Druppelss het volgende:
[..]
Dat vragen naar de eindbalans is nodig om het geld sneller te ontvangen? Zoja is een bericht naar je werkcoach voldoende?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |