![QLtG2.png]()
![67vhP.png]()
Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012, seizoen 3 van 31 maart t/m 9 juni 2013 en we zijn net begonnen met seizoen 4.
De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.
![Go_T_1.jpg]()
![Go_T_2.jpg]()
![Go_T_3.jpg]()
![Go_T_5.jpg]()
Mei 2014 - Khaleesi © ![LPdVZ.png]()
De serie zelf:
Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDbDavid Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek):
David Benioff - IMDbGeorge RR Martin zelf is ook betrokken:
George R.R. Martin - IMDbSPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
The One True King!!!
![247091.jpg]()
met de expositie in amsterdam uiteraard baratheon
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
de stannis theme ontbrak nog
-Rabia Al-Basri
EP3
Curiouser and curiouser!
quote:
Dat is ie al best een tijdje, hoor.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
quote:
hij is niet de bitch van carice. hij gebruikt haar om zijn doeleinden te bereiken en carice uiteraard andersom. wat carice precies wil is onduidelijk tot op heden
-Rabia Al-Basri
quote:
Dit seizoen is hij nog meer baas dan in eerdere seizoenen
2Happy4U
Ecchi Shiyou
quote:
Robb lijkt net een caveman.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
Ik zie dat Stannis nu enorm populair is. Dan zal hij wel in s05e09 aan Oathkeeper geregen worden. Of s05e09 staat volledig in het teken van de slag om Winterfell, die slag word gewonnen door Stannis en in s05e10 word hij alsnog aan Oathkeeper geregen.
quote:
Op zondag 3 mei 2015 18:44 schreef Aristoteless het volgende:[..]
Dat is natuurlijk beeldspraak. Die schaduw is in de vorm van Jon (niet in naam maar wel in gene een Stark). Zie de overeenkomsten met de eerste scene van de eerste aflevering van Ned.
ja moset die scene ook meteen aan ned denken
-Rabia Al-Basri
quote:
Op zondag 3 mei 2015 18:37 schreef Aristoteless het volgende:Ik zie dat Stannis nu enorm populair is. Dan zal hij wel in s05e09 aan Oathkeeper geregen worden. Of s05e09 staat volledig in het teken van de slag om Winterfell, die slag word gewonnen door Stannis en in s05e10 word hij alsnog aan Oathkeeper geregen.
Als Brienne Stannis dood word ik echt enorm kwaad. Stannis dood, oké... Maar niet door dat kutmens alsjeblieft.
quote:
hij komt wel degelijk voor. in naam dan
-Rabia Al-Basri
Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
quote:
Zo inderdaad, die jankerige vleesberg moet van Stannis wegblijven.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
quote:
Bovendien heeft ze The Hound al gedood. Ze denkt even door Westeros te kunnen struinen en alle coole personages af te maken. Het is gewoon slecht schrijfwerk als ze Stannis ook nog afmaakt.