quote:
Op zondag 3 mei 2015 13:05 schreef habitue het volgende:Kookpannen boeit echt niks. Hij moet niet lekken en warmte doorgeven. Koekenpan zou ik voor een goede plaatstalen gaan en een cheapass anti aanbakpan van de ikea ofzo.
Nja niks.. Hoe beter de pan hoe beter de warmte opgenomen kan worden.
Wat resulteert in minder energie verspilling om bijv. 1 liter water aan de kook te krijgen.
Koude handvaten bijv, is bij inductie bijna altijd al zo. Omdat de pan verwarmt wordt en niet zoals gas de alles rondom.
Alleen een pan die 20 min staat te koken wordt zelf ook gloeiend heet, en geeft dus warmte af aan handvaten tenzij die speciaal gemaakt zijn dat er een niet warmtegeleidende stof tussen zit.
Maar goed, zelfs als ze wel warm zouden worden kan ik daar nog wel mee leven.
Wat ik belangrijker vindt is dat het kwalitatief goede pannen zijn. Dus niet een zetje van de Ikea of weet ik wat (neem aan dat dat van jou een typfout was "en een..." moet "en niet een..." zijn?).
quote:
Op zondag 3 mei 2015 13:02 schreef RobinOok het volgende:Ik heb trouwens een pannenset van 50 euro, ooit in de aanbieding bij Karwei. Doet het prima en ik vind ze mooi. Dat is voor mij het belangrijkste criterium. Dat ze degelijk zijn, dat geloof ik wel. Nou ja, dat hoort vaak bij het mooi zijn. Ik vind veel pannen dus niet mooi. Rare, lelijke handvaten of zo. Of rare verhoudingen. Maar mooi hoeft dus niet duur te zijn. Mooi kan wel enorm duur zijn, maar hoeft dus niet.
Geef je geld liever uit een aan een goede koekenpan.
Stijl is voor mij ook redelijk belangrijk, al gaat energiezuinig en kwaliteit wel voor.
En een goede koekenpan heb ik ook zeker nodig, 2 het liefst. 1 kleintje (voor een eitje af en toe) en een grotere voor vlees.
Welke heb ik ook geen idee van.
quote:
Op zondag 3 mei 2015 12:12 schreef mime_negert het volgende:Ga naar de plaatselijke kookwinkel en vraag daar naar meer informatie. Ze kunnen je een hoop vertellen en je hoeft het daar niet perse te bestellen.
Ja zou kunnen, maar er zijn hier ook mensen die er wel wat van weten. Of het zelf hebben en ervaringen delen.
Heb geen zin aan het standaard verkooppraatje erom heen.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.