abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152229552
Hoi,

Aankomende week ga ik over op inductie.
Omdat ik toch al opzoek was naar nieuwe pannen kan ik het beter in een keer goed doen.

Heb een paar maandjes geleden een cheap setje gekocht via BVA auctions maar dat is klote spul.

Nu is de vraag, wat is goed?
Merken als BK en Fissler en WMF zijn vast goed, maar er zijn zoveel verschillende types en prijzen dat ik niet zomaar de gok durf te nemen (al zou elk setje van die merken van 200 euro ofzo wel voldoen lijkt me).

Aangezien ik een behoorlijk bedrag hieraan uit ga geven wil ik het dus ook meteen klaar hebben voor de komende tig jaar.
Koude handles op de pannen zijn dan ook zeker een pré.

Iemand die een mooi setje weet voor een schappelijke prijs?

Hoef niet veel pannen te hebben, setje van 3 of 4 kookpannen is voldoende, en 1 koekenpan.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  zondag 3 mei 2015 @ 12:12:51 #2
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_152230086
Ga naar de plaatselijke kookwinkel en vraag daar naar meer informatie. Ze kunnen je een hoop vertellen en je hoeft het daar niet perse te bestellen.
pi_152230549
Ik heb BK nu een half jaar en ben tot nu toe tevreden.
BVA is al lang niet meer wat het ooit geweest was. En soms nog duurder dan de verkoopprijs in de winkel.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  zondag 3 mei 2015 @ 12:55:50 #4
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_152230927
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 11:41 schreef bambino het volgende:
Koude handles op de pannen zijn dan ook zeker een pré.
Waarom? Dat is juist niet nodig bij inductie.
  zondag 3 mei 2015 @ 13:02:12 #5
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_152231058
Ik heb trouwens een pannenset van 50 euro, ooit in de aanbieding bij Karwei. Doet het prima en ik vind ze mooi. Dat is voor mij het belangrijkste criterium. Dat ze degelijk zijn, dat geloof ik wel. Nou ja, dat hoort vaak bij het mooi zijn. Ik vind veel pannen dus niet mooi. Rare, lelijke handvaten of zo. Of rare verhoudingen. Maar mooi hoeft dus niet duur te zijn. Mooi kan wel enorm duur zijn, maar hoeft dus niet.

Geef je geld liever uit een aan een goede koekenpan.
pi_152231113
Kookpannen boeit echt niks. Hij moet niet lekken en warmte doorgeven. Koekenpan zou ik voor een goede plaatstalen gaan en een cheapass anti aanbakpan van de ikea ofzo.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_152234063
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 13:05 schreef habitue het volgende:
Kookpannen boeit echt niks. Hij moet niet lekken en warmte doorgeven. Koekenpan zou ik voor een goede plaatstalen gaan en een cheapass anti aanbakpan van de ikea ofzo.
Nja niks.. Hoe beter de pan hoe beter de warmte opgenomen kan worden.
Wat resulteert in minder energie verspilling om bijv. 1 liter water aan de kook te krijgen.

Koude handvaten bijv, is bij inductie bijna altijd al zo. Omdat de pan verwarmt wordt en niet zoals gas de alles rondom.

Alleen een pan die 20 min staat te koken wordt zelf ook gloeiend heet, en geeft dus warmte af aan handvaten tenzij die speciaal gemaakt zijn dat er een niet warmtegeleidende stof tussen zit.

Maar goed, zelfs als ze wel warm zouden worden kan ik daar nog wel mee leven.
Wat ik belangrijker vindt is dat het kwalitatief goede pannen zijn. Dus niet een zetje van de Ikea of weet ik wat (neem aan dat dat van jou een typfout was "en een..." moet "en niet een..." zijn?).

quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 13:02 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb trouwens een pannenset van 50 euro, ooit in de aanbieding bij Karwei. Doet het prima en ik vind ze mooi. Dat is voor mij het belangrijkste criterium. Dat ze degelijk zijn, dat geloof ik wel. Nou ja, dat hoort vaak bij het mooi zijn. Ik vind veel pannen dus niet mooi. Rare, lelijke handvaten of zo. Of rare verhoudingen. Maar mooi hoeft dus niet duur te zijn. Mooi kan wel enorm duur zijn, maar hoeft dus niet.

Geef je geld liever uit een aan een goede koekenpan.
Stijl is voor mij ook redelijk belangrijk, al gaat energiezuinig en kwaliteit wel voor.

En een goede koekenpan heb ik ook zeker nodig, 2 het liefst. 1 kleintje (voor een eitje af en toe) en een grotere voor vlees.

Welke heb ik ook geen idee van.

quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 12:12 schreef mime_negert het volgende:
Ga naar de plaatselijke kookwinkel en vraag daar naar meer informatie. Ze kunnen je een hoop vertellen en je hoeft het daar niet perse te bestellen.
Ja zou kunnen, maar er zijn hier ook mensen die er wel wat van weten. Of het zelf hebben en ervaringen delen.

Heb geen zin aan het standaard verkooppraatje erom heen.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_152234121
Ik heb een pannenset van BK, al vier jaar, doet het prima. M'n ouders hebben dezelfde set nu al 16 jaar geloof ik en alleen de handgrepen zijn een beetje verkleurd, maar verder zijn ze nog als nieuw.
M'n koekenpannen komen van de action :') ik had eerst dure bij de Makro en de blokker gekocht, maar die goedkope van de action vind ik fijner :@
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')