abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 juni 2015 @ 16:30:41 #251
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_153159435
Dat met 2 handen borduren lukt mij echt niet. Ik ben uitgesproken links en zit met rechts dus steeds mis te prikken. Ik heb de standaard ook alleen aangeschaft voor die zware pokemon. Ennuh. ..ik ben stiekem begonnen met de Yoshi home sweet home.... :@
pi_153160250
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:30 schreef Patapon het volgende:
Dat met 2 handen borduren lukt mij echt niet. Ik ben uitgesproken links en zit met rechts dus steeds mis te prikken. Ik heb de standaard ook alleen aangeschaft voor die zware pokemon. Ennuh. ..ik ben stiekem begonnen met de Yoshi home sweet home.... :@
Nog zo'n linkshandig wonder hier en heel veel stukken van dezelfde kleur is nou niet iets waar de patronen van HEAD om bekend staan :+ Ik hou het op tijd teveel..
Patapon toch ;)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_153160963
Ik kan wel 2 handig borduren. Ik leg de qsnap nu soms zo op mijn knie dat ik stukken met 2 handen kan borduren. Het was even wennen, maar het lukt nu best goed (was ook beter voor mijn pols toen die overbelast was).

Ook ben ik aan het oefenen met andere manieren van draden afhechten. Normaal deed ik het project omdraaieb en dan onder een paar steken doorgaan, maar als die standaard wat wordt kost dat teveel tijd.
Wie heeft daar nog manieren voor ?

Ik gebruik 2 manieren:
-aan de voorkant onder een paar steken doorgaan (nadeel, van heel dichtbij ga je dit wel zien)
- na het laatste kruisje de naald een stuk verder op de stof naar bovennlaten komen en met de volgende draad eroverheen borduren. (Nadeel, bij confetti heb je vaak vrij weinig steken vij elkaar in de buurt)
  † In Memoriam † maandag 1 juni 2015 @ 17:23:58 #254
43556 miss_dynastie
pi_153161021
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 13:48 schreef Shandaly het volgende:
Bijvoorbeeld borduren met zo'n frame in een standaard, en dan die dubbelpuntsnaalden gebruiken... 1 hand boven, 1 hand onder.. dan hoef je de naald niet te draaien en schijn je heel snel te kunnen borduren...

(Moet je natuurlijk wel grote stukken van dezelfde kleur hebben, want imho gaat de meeste tijd zitten in af- en aanhechten... maar daar zijn vast ook trucjes voor)
Haha ja, daar was ik wel benieuwd naar, daar gaat bij mij het meeste tijd in zitten en grote stukken van dezelfde kleur heb ik eigenlijk nooit....
  maandag 1 juni 2015 @ 17:50:38 #255
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_153161592
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:21 schreef hermelien1989 het volgende:
Ik kan wel 2 handig borduren. Ik leg de qsnap nu soms zo op mijn knie dat ik stukken met 2 handen kan borduren. Het was even wennen, maar het lukt nu best goed (was ook beter voor mijn pols toen die overbelast was).

Ook ben ik aan het oefenen met andere manieren van draden afhechten. Normaal deed ik het project omdraaieb en dan onder een paar steken doorgaan, maar als die standaard wat wordt kost dat teveel tijd.
Wie heeft daar nog manieren voor ?

Ik gebruik 2 manieren:
-aan de voorkant onder een paar steken doorgaan (nadeel, van heel dichtbij ga je dit wel zien)
- na het laatste kruisje de naald een stuk verder op de stof naar bovennlaten komen en met de volgende draad eroverheen borduren. (Nadeel, bij confetti heb je vaak vrij weinig steken vij elkaar in de buurt)
Als ik de standaard gebruik prik ik de draad verderop in de stof om aan of af te hechten. Zie de foto van de pokemon een paar post terug. Als ik dan eroverheen borduur en de draadjes vastzitten draai ik de snap om en haal alle draadjes naar achter en knip ze af.
  maandag 1 juni 2015 @ 18:50:40 #256
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_153163236
En weer een poesje af!

pi_153164654
Aah die zijn echt te schattig!!
pi_153168932
Aw, poesjes! Op zo'n manier vind ik stiksteekjes ook heel mooi.

Snelheid, ja toen ik nog kinderloos was, ging het heel snel. De zelda die lijnloos aan het maken is, had ik toen in 4 maanden gedaan ofzo. Maar toen zat ik ook de hele dag. Ik had op het eind zelfs een deadline gemaakt want ik wilde op 1 januari met pokemon beginnen. Dan moest ik zo'n 800 steekjes per dag doen.
En dat heb ik dus ook gehaald. Maf mens was ik toen.
Nu mag ik al blij zijn als ik een uurtje ongestoort kan zitten. In de 12 weken dat ik mama ben, heb ik een half nijntje geborduurt. In dezelfde tijd voor moederschap was dit een pagina van pokemon.
Heb met mezelf afgesproken in ieder geval in het weekend tijdens mijn man's gametijd zelf te gaan borduren, en door de week doe ik gamen en huishouden. Zo hou ik alles netjes en heb ik hobbytijd. En baby heeft altijd prioriteit, dus ik heb een laatje waar ik alles zo in kan gooien en hups opgeruimt.
pi_153177480
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 15:31 schreef Lijnloos het volgende:
Een Random Act of Kindness... Oftewel, mensen geven elkaar patronen kado, zomaar omdat het kan. Daar is dan een lijst voor als mensen wel een Rak willen (en als tegenprestatie geef je er ook een geloof ik)... Het is een lief gebaar maar ik vind het bijzonder hoeveel mensen geven en ontvangen. Ik hoef ook niet op die lijst, het idee van een kadootje geven is prima maar als ik een patroontje wil koop ik hem zelf wel.
Ik denk er ook zo over Lijnloos.....ik hoef ook niet op zo'n lijst.
Op een bepaald moment gaat het niet meer over het borduren van een HAED maar het bezitten van patronen. Er zijn personen die hebben meer dan 200 patronen!!! Nou dat ga ik niet doen......al moet ik wel zeggen dat ik vind dat er echt geweldige patronen opstaan.......echt top :Y
pi_153177725
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 15:31 schreef Lijnloos het volgende:
Een Random Act of Kindness... Oftewel, mensen geven elkaar patronen kado, zomaar omdat het kan. Daar is dan een lijst voor als mensen wel een Rak willen (en als tegenprestatie geef je er ook een geloof ik)... Het is een lief gebaar maar ik vind het bijzonder hoeveel mensen geven en ontvangen. Ik hoef ook niet op die lijst, het idee van een kadootje geven is prima maar als ik een patroontje wil koop ik hem zelf wel.
Het idee is op zich wel leuk. Al vind ik dat de R wel weg kan, als je ervoor op een lijst komt te staan en dat jezelf ook moet geven :')
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_153177784
Het idee is inderdaad leuk, maar het is een beetje doorgeslagen... Als er iemand post in zo'n groep dat ze een k.u.t.dag heeft, heeft ze de volgende dag 3 RAKs in haar mailbox... Leuk, lief, aardig, ok.. maar om ze uiteindelijk echt te maken moet je er nog best een hoop geld aan materialen en vooral heel veel tijd in steken. Ben je net met iets moois bezig, krijg je weer een nieuwe die misschien op dat moment wel nog mooier is. Niets voor mij, laat mij maar zelf de controle houden. RAK mij maar met een bos bloemen of een doos chocola ;)
pi_153178828
Naja... pas geleden was mijn oude PC overleden (en oud was ook meer dan tien jaar oud). En toen had iemand me geRAKt door mij een hele berg haakpatronen te sturen. Daar was ik wel erg blij mee, want al mijn patronen waren weg. Al is er met haken het verschil dat het heel veel sneller gaat dan borduren.

En ahem... ik heb besloten een pakketjesmuts te zijn. Wel zo gemakkelijk
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_153210390
Weer een page-finish! *O* nog een klein stukje...

  Moderator woensdag 3 juni 2015 @ 09:42:37 #264
382129 crew  Donna
pi_153210468
Whaaa, gaaaaf! Jij gaat echt zo snel!
pi_153210865
Ja maar verlof nu he.... Heel veel tijd om te borduren ;) zal straks wel ernstig minder worden...
pi_153214218
Wow wat gaaf lijnloos!!! Het einde is in zicht *O*
  woensdag 3 juni 2015 @ 14:06:07 #267
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_153216439
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 14:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als ik dat zo lees, klinkt het bijna niet meer als een hobby :@
Dat dus!
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  woensdag 3 juni 2015 @ 16:00:51 #268
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_153219669
Klein stukje van de home sweet home gedaan.
pi_153221001
Een "klein" stukje??? Man das een flink stuk al! Gaaf patroon weer! :Y
  woensdag 3 juni 2015 @ 19:10:53 #270
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_153225269
Ben een paar dagen thuis om mijn dochter te verzorgen na een operatie. Tussendoor lekker borduren!
pi_153228620
Ah das lief van je! En dan is het lekker borduren ja!
pi_153228919
Dat kleine stukje zou ik al een week over doen op dit moment. He, klein stukje. Maar ik snap wel dat je af en toe iets anders moet borduren. Dat heb ik nu ook.

Van het weekend weer verder met nijntje, hoop dan het hoofd iig af te hebben.
Ik vergat een foto te maken van het nieuwe nijntje die ik af had, dus san de volgende keer maar weer.
Dochter slaapt overdag steeds beter en steeds meer in een echt ritme, dus er verschijnt weer ruimte in mijn agenda.
Ik hoop dat het nou wel snel opschiet, ben wel klaar met nijntje. Het borduurt zo saai, veel grote vlakken. Dan is de pokemon toch wel leuker. Qua kleurwissel en dergelijke vond ik tot nu toe de zelda map het fijnste werken. Behalve de wolken dan. Regelmatig wisselen, maar niet zo vaak dat je meer aan het afhechten bent dan borduren zelf.
pi_153231273
Na afgelopen weekend en vandaag ook weer iets gedaan. De concentratie is ver te zoeken, dus een stuk minder gedaan dan in die tijd gedaan had kunnen worden

Op 26 mei:


Vandaag:



Naja de laatste moet eigenlijk gedraaid XD
pi_153238216
Allemaal goed bezig dames....hier maar paar steekjes per dag. Druk op mijn werk met cursus en presentatie...... ;)
pi_153252180
Lijnloos wat ga je snel! Gaaf.
Patapon: die katjes zijn zo schattig, en die yoshi haha toch begonnen! Mooi.
Hermelien: wauw wat een hoop mooie grote werken!


Ik ga erg traag maar ach, ooit komt het einde in zicht haha.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')