abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152177963
Ik heb nogal wat resonantie in mijn auto deuren vanwege de de woofers in de deuren. Nou heb ik isolatiematten gekocht. Die zijn aan de ene kant zilverfolie achtig materiaal in kleine vierkantjes, en aan de andere kant wit plakkend schuim. De schuimkant heeft is de kant die je vast kan plakken.

Als ik mijn deurpanelen los haal uit de auto. Moet ik dan plakken op de deur, dus met het zilvere folie naar de bestuurder gericht? Of moet ik plakken op de losgehaalde panelen, dus met de zilvere kant naar buiten gericht?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_152183002
De kant van de deur is overigens al gedeeltelijk beplakt met schuim (fabriek af) dus daarop plakken is sowieso minder handig dan op het plastic van het paneel. Maar vraag me af wat de bedoeling is.
pi_152185328
Volgens mij krijg je het paneel nooit fatsoenlijk teruggemonteerd als je het daar op plakt.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:53:35 #4
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_152185743
Dat spul moet in je deur op het plaatwerk. Opletten dat je raam nog open kan enzo :+
pi_152188355
Met je vingers tikken op de delen en luisteren welke resoneren.

Rond de woofer zelf werkt ook goed.

Ik zou wel voorzichtig zijn met de binnenkant van de deur, achter het raam. Dat is vettig en die matjes gaan dan loslaten.
.
pi_152190084
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:02 schreef delano.888 het volgende:
Nou heb ik isolatiematten gekocht.
Heb je isolatiematten of anti-resonantiematten gekocht? Isolatiematten gaan je niet helpen.
Als je anti-resonantiematten hebt dan moeten die op het deel dat resoneert geplakt worden.
pi_152190774
Ik had alleen vandaag vrij en heb het dus maar op de gok, op de deuren zelf geplaatst. Dat ging goed. De deuren zitten mooi, alleen niet helemaal strak omdat ik waarschijnlijk teveel mat heb gebruikt op de dikke stukken. Maargoed, de trilling was weg. En toen kwam ik er helemaal aan het eind van de dag achter, dat dit waarschijnlijk helemaal onnodig was.... Zie mijn verhaal:

PTA / SAAB-liefhebbers topic #10 met nieuwe tandwielen

Pfff, ik ben er klaar mee voor vandaag.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 23:31:28 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152197144
Dempingsmat plak je aan de binnenkant van het plaatwerk van je deur, dus niet op je deurpaneel.

Lekker bezig geweest, maar voor niks dus. :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_152197337
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 23:31 schreef Sounddragon het volgende:
Dempingsmat plak je aan de binnenkant van het plaatwerk van je deur, dus niet op je deurpaneel.

Lekker bezig geweest, maar voor niks dus. :P
Nouja niet helemaal voor niks het zal er vast niet slechter op worden..

Alhoewel het wel jammer is dat mijn deurgrepen nu los zitten en de schroeven dol gedraaid zijn. Maar daar wil ik nu even niet meer aan denken :X
  vrijdag 1 mei 2015 @ 23:39:32 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152197376
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 23:38 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nouja niet helemaal voor niks het zal er vast niet slechter op worden..

Alhoewel het wel jammer is dat mijn deurgrepen nu los zitten en de schroeven dol gedraaid zijn. Maar daar wil ik nu even niet meer aan denken :X
Langere/dikkere schroeven erin -> opgelost, snotje! ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_152197458
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 23:39 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Langere/dikkere schroeven erin -> opgelost, snotje! ;)
Ja maar dan moet ik eerst deze schroeven er wel uit krijgen aangezien ze nu dol zijn.
En ze zitten wel goed vast, maar door de isolatie gingen ze scheef ofzo en zitten ze nu, ondanks dat ze ECHT niet verder konden, toch niet lekker goed vast. De handgrepen zijn wat wiebelig.

Of dat waren ze altijd al, kan ook :P
  vrijdag 1 mei 2015 @ 23:43:26 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152197503
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 23:42 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja maar dan moet ik eerst deze schroeven er wel uit krijgen aangezien ze nu dol zijn.
En ze zitten wel goed vast, maar door de isolatie gingen ze scheef ofzo en zitten ze nu, ondanks dat ze ECHT niet verder konden, toch niet lekker goed vast. De handgrepen zijn wat wiebelig.

Of dat waren ze altijd al, kan ook :P
Schroeven losdraaien terwijl je aan de greep trekt, of.... het hele paneel er weer vanaf halen :X
pi_152197553
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 23:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Schroeven losdraaien terwijl je aan de greep trekt, of.... het hele paneel er weer vanaf halen :X
Het paneel word oa vast gehouden door de handgrepen. Dus, het paneel kan er niet af als de handgrepen er niet uit zijn.
De schroeven die dol zijn liggen diep, dus een tang gaat er niet in.
Aan de greep trekken heeft denk ik weinig zin bij een dolle schroef die wel ontzettend strak vast zit.

Anyway, het is klaar voor nu. Kijk ooit wel weer verder. Het resultaat van de leren deuren vind ik wel erg mooi :)
  vrijdag 1 mei 2015 @ 23:46:28 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152197594
Ok, veel plezier ermee dan ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')