Ik ga er eigenlijk altijd vanuit dat een vrouw geïnteresseerd is in mij. Na een date bijvoorbeeld zal ik altijd proberen te kussen. In mijn ogen kun je er niks mee verliezen. Mocht de vrouw niet willen kussen, dan heeft ze waarschijnlijk geen interesse en dan is het meteen duidelijk. Wat je ook gedaan zou hebben, het eindresultaat blijft uiteindelijk hetzelfde.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:51 schreef yats het volgende:
Dat laatste heb je gelijk in. Ik heb echter 1 'handicap', ik mis 'hints' vrijwel altijd tenzij ze echt overduidelijk zijn. Ik kan dus wel op het gedrag letten, maar ik kan ook maar zo de verkeerde conclusies daaruit trekken. Vandaar ook mijn adviesvraag denk ik. Ik weet niet zo goed hoe ik daar mee om moet gaan. Ik weet dat er best wat vrouwen zijn met interesse in mij, sommige daarvan zou ik ook zeker wederzijdse interesse in hebben, alleen die signalen...

Zou het misschien kunnen dat je juist te open bent en te veel over jezelf praat? Dat er geen spanning of mysterie meer over blijft daardoor. Ik weet het anders ook niet.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:51 schreef yats het volgende:
[..]
Ik gok dat ik zeker niet de enige ben met dit 'probleem'. Al is het gelukkig een relatief 'luxeprobleem', het is vervelender om geen contact met het andere geslacht of dates te hebben. Been there, done that
Ik ben meestal de persoon die het initiatief neemt. Dat is helaas niet anders. Ik kan het wel om proberen te draaien maar dan heb ik een stuk minder aanspraak. Dat fysieke contact verschilt. Met de ene date heb ik dat wel veel, met de andere bijna niet. Maar dat ligt er vooral aan of ik inschat of de vrouw in kwestie dat wil of niet.
[..]
Ik heb het afgelopen jaar maar met 1 persoon gedate waar ik dusdanig van onder de indruk was dat ik daar echt een eventuele relatie in zag. Dat weet de persoon in kwestie overigens ook. Maar of dat verliefdheid was? Geen idee eigenlijk of ik dat gevoel überhaupt ooit echt gehad heb. Wat houd dat in? Zo ver ik weet is geen van mijn dates verliefd op mij geworden, maar ik ben dan ook een 'moeilijk type om verliefd op te worden'.
Voor wat betreft die klik (wat een klote-woord overigens), ik hoop dat toch weer een keer te treffen eigenlijk. Ook als er meerdere dates waren bleef het immers vrij beperkt, zelfs als ik blijkbaar wel boeiend genoeg was. Maar wellicht heb je gelijk en moet ik alleen voor vrouwen gaan die voor mij gaan. De vraag is alleen, beperk ik me dan niet teveel? Zeker als ik kijk naar de vrouwen waar ik mee gedate heb zijn daar een aantal overeenkomsten te zien in een aantal gevallen.
Dat laatste heb je gelijk in. Ik heb echter 1 'handicap', ik mis 'hints' vrijwel altijd tenzij ze echt overduidelijk zijn. Ik kan dus wel op het gedrag letten, maar ik kan ook maar zo de verkeerde conclusies daaruit trekken. Vandaar ook mijn adviesvraag denk ik. Ik weet niet zo goed hoe ik daar mee om moet gaan. Ik weet dat er best wat vrouwen zijn met interesse in mij, sommige daarvan zou ik ook zeker wederzijdse interesse in hebben, alleen die signalen...
[..]
Ik heb relaties gehad, waarvan de laatste 7 jaar duurde. Ik weet dus hoe het zou moeten en kan werken. Alleen ben ik wat roestig geworden geloof ik qua 'verdere stappen' na of bij dates. Tel daarbij op dat ik niet snel meer gevoelens krijg en geregeld aan mezelf twijfel en het word wat lastiger om die wederzijdse gevoelens te vinden en te herkennen die je nodig hebt om überhaupt een relatie te starten. Begrijp me niet verkeerd, dat daten is (meestal) best leuk maar uiteindelijk hoop ik toch iets serieuzers te vinden, of dat nu morgen of over een paar jaar is doet er dan verder minder toe.

Goed punt, alleen vind de ene persoon het wel fijn om te luisteren en de andere houdt het liever spannend. Juist dát goed inschatten is een uitdaging.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zou het misschien kunnen dat je juist te open bent en te veel over jezelf praat? Dat er geen spanning of mysterie meer over blijft daardoor. Ik weet het anders ook niet.

Ik hou ook wel van luisteren, maar denk dat het belangrijker is om toch op de een of andere manier spanning te creëren. Lichaamstaal, flirten en niet alleen over dagelijkse dingen lullen. Mogelijk gaat het bij Yats daar fout, waardoor hij ook niet vaak tot zoenen komt op eerste of tweede datesquote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:57 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Goed punt, alleen vind de ene persoon het wel fijn om te luisteren en de andere houdt het liever spannend. Juist dát goed inschatten is een uitdaging.

Ik krijg een beetje het gevoel dat we nu rationeel gaan 'zoeken' naar waarom niet. Het kan ook gewoon zo zijn dat hij best heeft een beeld van wat hij wil, maar daar gewoon het meisje niet bij vindt. Ik vind het in ieder geval erg herkenbaar. Zelf ook lange relaties gehad, scharrels, ONS, van alles wat. En op gegeven moment ben je gewoon soort van overprikkelt ofzo, het maakt allemaal niet zo snel meer indruk. Maar voor mezelf ben ik er eigenlijk recent achtergekomen dat het geen indruk maakt omdat ik gewoon snel doorzie of invoel of het iets is. Het is ook een kwestie van ervaring en groeien in je inschattingsvermogen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zou het misschien kunnen dat je juist te open bent en te veel over jezelf praat? Dat er geen spanning of mysterie meer over blijft daardoor. Ik weet het anders ook niet.

Dat stukje is echt zo'n gelul. Een vrouw heeft bij mij vaak genoeg het initiatief genomen om me te versieren/op date te vragen. Natuurlijk zullen niet alle vrouwen dat doen en omdat jij zoveel lult zul je waarschijnlijk de wat stillere/meegaandere types uitzoeken. Zelf ben ik eerder rustig dan uitbundig en zoek ik ook een drukker type. Die types zullen eerder zelf initiatief nemen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:08 schreef The_Odd_One het volgende:
Initiatief nemen vind ik een lastige om je adviseren. Ik merk in Nederland dat het 99,99% de man is die initiatief neemt en voorstellen doet en zo'n eerste paar dates blijft toch een beetje een 'kunstje van de man'. Ik heb daar zelf altijd wel moeite mee, ik ben meer van gelijkwaardigheid denk ik. Misschien goede tip om wat meer achterover te gaan zitten en minder het gesprek te gaan voeren. Ik ben daar nu zelf ook mee aan het experimenteren. Ik lul chronisch teveel.

Dat mag je gelul vinden, dat is mijn 20 jaar ervaring, maar besef me terdege dat je er anders naar kan kijken of andere ervaring kan hebben.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:22 schreef JAOC het volgende:
[..]
Dat stukje is echt zo'n gelul. Een vrouw heeft bij mij vaak genoeg het initiatief genomen om me te versieren/op date te vragen. Natuurlijk zullen niet alle vrouwen dat doen en omdat jij zoveel lult zul je waarschijnlijk de wat stillere/meegaandere types uitzoeken. Zelf ben ik eerder rustig dan uitbundig en zoek ik ook een drukker type. Die types zullen eerder zelf initiatief nemen.
Uiteraard wel in real life, online is het vooral de man die de opening moet doen.
Verder wel eens met je verhaal

Wat hintjes betreft ben ik net zo doof..quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:51 schreef yats het volgende:
[..]
Ik gok dat ik zeker niet de enige ben met dit 'probleem'. Al is het gelukkig een relatief 'luxeprobleem', het is vervelender om geen contact met het andere geslacht of dates te hebben. Been there, done that
Ik ben meestal de persoon die het initiatief neemt. Dat is helaas niet anders. Ik kan het wel om proberen te draaien maar dan heb ik een stuk minder aanspraak. Dat fysieke contact verschilt. Met de ene date heb ik dat wel veel, met de andere bijna niet. Maar dat ligt er vooral aan of ik inschat of de vrouw in kwestie dat wil of niet.
[..]
Ik heb het afgelopen jaar maar met 1 persoon gedate waar ik dusdanig van onder de indruk was dat ik daar echt een eventuele relatie in zag. Dat weet de persoon in kwestie overigens ook. Maar of dat verliefdheid was? Geen idee eigenlijk of ik dat gevoel überhaupt ooit echt gehad heb. Wat houd dat in? Zo ver ik weet is geen van mijn dates verliefd op mij geworden, maar ik ben dan ook een 'moeilijk type om verliefd op te worden'.
Voor wat betreft die klik (wat een klote-woord overigens), ik hoop dat toch weer een keer te treffen eigenlijk. Ook als er meerdere dates waren bleef het immers vrij beperkt, zelfs als ik blijkbaar wel boeiend genoeg was. Maar wellicht heb je gelijk en moet ik alleen voor vrouwen gaan die voor mij gaan. De vraag is alleen, beperk ik me dan niet teveel? Zeker als ik kijk naar de vrouwen waar ik mee gedate heb zijn daar een aantal overeenkomsten te zien in een aantal gevallen.
[..]
Ik heb relaties gehad, waarvan de laatste 7 jaar duurde. Ik weet dus hoe het zou moeten en kan werken. Alleen ben ik wat roestig geworden geloof ik qua 'verdere stappen' na of bij dates. Tel daarbij op dat ik niet snel meer gevoelens krijg en geregeld aan mezelf twijfel en het word wat lastiger om die wederzijdse gevoelens te vinden en te herkennen die je nodig hebt om überhaupt een relatie te starten. Begrijp me niet verkeerd, dat daten is (meestal) best leuk maar uiteindelijk hoop ik toch iets serieuzers te vinden, of dat nu morgen of over een paar jaar is doet er dan verder minder toe.

Dat is dus puur een 'state of mind'. Zoals je kunt lezen in mijn eerdere post schort het daar bij mij door ervaringen een beetje aan waardoor ik het vaak niet probeer maar pas na twee of drie dates zover ben dat ik een move durf te maken.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:23 schreef JAOC het volgende:
[..]
Ik ga er eigenlijk altijd vanuit dat een vrouw geïnteresseerd is in mij. Na een date bijvoorbeeld zal ik altijd proberen te kussen. In mijn ogen kun je er niks mee verliezen. Mocht de vrouw niet willen kussen, dan heeft ze waarschijnlijk geen interesse en dan is het meteen duidelijk. Wat je ook gedaan zou hebben, het eindresultaat blijft uiteindelijk hetzelfde.
Natuurlijk zul je ooit eens een blauwtje lopen, maar dan weet je het tenminste meteen. In plaats van dat je nog dagen later terugdenkt van, wat als ik ....... gedaan had.
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zou dat het zijn? Ik stel wel altijd veel vragen en luister ook naar wat de ander te zeggen heeft zover ik weet. Of was dat bij jou niet zo? Dat zoenen heeft overigens vooral met onzekerheid te maken denk ik...quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik hou ook wel van luisteren, maar denk dat het belangrijker is om toch op de een of andere manier spanning te creëren. Lichaamstaal, flirten en niet alleen over dagelijkse dingen lullen. Mogelijk gaat het bij Yats daar fout, waardoor hij ook niet vaak tot zoenen komt op eerste of tweede dates
Ik heb wel een idee van wat ik wil inderdaad, alleen vraag ik me weleens af of dat wel realistisch is of niet. Zoals ik zei date ik geregeld, maar heb ik eigenlijk maar zelden bij een date echt het idee van 'wow, hier zie ik wel potentie tot een relatie in'. In tegenstelling tot jou heb ik echter nog nooit een ONS gehad en is het aantal scharrels heel erg beperkt.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:08 schreef The_Odd_One het volgende:
[..]
Ik krijg een beetje het gevoel dat we nu rationeel gaan 'zoeken' naar waarom niet. Het kan ook gewoon zo zijn dat hij best heeft een beeld van wat hij wil, maar daar gewoon het meisje niet bij vindt. Ik vind het in ieder geval erg herkenbaar. Zelf ook lange relaties gehad, scharrels, ONS, van alles wat. En op gegeven moment ben je gewoon soort van overprikkelt ofzo, het maakt allemaal niet zo snel meer indruk. Maar voor mezelf ben ik er eigenlijk recent achtergekomen dat het geen indruk maakt omdat ik gewoon snel doorzie of invoel of het iets is. Het is ook een kwestie van ervaring en groeien in je inschattingsvermogen.
Als je jonger bent ga je nog voor dat soort dingen, 'kijken waar het uitkomt' ofzo. Ik heb daar niet zoveel neiging meer toe en het is toch uitzonderlijk als je echt verliefd wordt. En maar goed ook! Dat houdt het vers en de moeite waard die verliefdheid. Ik zou alleen wel yats adviseren om op te houden met dat aardig doen, waarom date je in godsnaam zoveel vrouwen langer dan noodzakelijk terwijl je er niet echt verliefd op bent of kunt worden? Kap het eens af, zonde van de energie. En geloof me: dat beperkt niet, dat bevrijdt. Je houdt ook nog eens tijd over om dingen te doen die JIJ leuk vindt.
Hints zijn zat boeken over. Dat valt echt te leren. En nee, geen PUA-shit. Leer eerst een lichaamstaal lezen. Dit is een goed boek met een speciaal hoofdstuk over dit soort situaties ;-) http://www.bol.com/nl/p/t(...)ge/1001004002073123/
Dat helpt echt.
Initiatief nemen vind ik een lastige om je adviseren. Ik merk in Nederland dat het 99,99% de man is die initiatief neemt en voorstellen doet en zo'n eerste paar dates blijft toch een beetje een 'kunstje van de man'. Ik heb daar zelf altijd wel moeite mee, ik ben meer van gelijkwaardigheid denk ik. Misschien goede tip om wat meer achterover te gaan zitten en minder het gesprek te gaan voeren. Ik ben daar nu zelf ook mee aan het experimenteren. Ik lul chronisch teveel.

Eens. Uit eigen ervaring... ik zou niet zo snel achter iemand aan gaan waar ik geen WAUW-gevoel bij heb. Echter, als ik écht, écht, écht iemand leuk vind trek ik echt mijn mond wel open, hoor. En ik ben niet verlegen, maar ook weer niet dé gangmaker die alles bij elkaar tettert op feestjes ofzo.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:22 schreef JAOC het volgende:
[..]
Dat stukje is echt zo'n gelul. Een vrouw heeft bij mij vaak genoeg het initiatief genomen om me te versieren/op date te vragen. Natuurlijk zullen niet alle vrouwen dat doen en omdat jij zoveel lult zul je waarschijnlijk de wat stillere/meegaandere types uitzoeken. Zelf ben ik eerder rustig dan uitbundig en zoek ik ook een drukker type. Die types zullen eerder zelf initiatief nemen.
Uiteraard wel in real life, online is het vooral de man die de opening moet doen.
Verder wel eens met je verhaal

Vrouwen die jou leuk vinden zullen zelden dat initiatief nemen in mijn ervaring. Die gaan hinten en wachten tot jij het doet. En als jij het niet doet, gebeurt het niet. Dat vind ik dus niet gelijkwaardig en excuses als 'dat durf ik niet' niet valide en een afknapper. Als jij iemand leuk vind, stap jij er op af. Emancipatie op dat gebied laat al te lang op zich wachten.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:32 schreef blondetrien het volgende:
Je kan wel roepen dat het niet gelijkwaardig is om ´de vrouw´ altijd maar te moeten vragen, maar... jij wilt toch iets van de persoon die je mee uit vraagt, (nog) niet (per se) andersom? Waarom zou de vrouw dan achter jouw aan moeten jagen? Ik vind dat eerlijk gezegd nogal een rare verwachting. Maar goed, als dat je reden is om iemand niet mee uit te vragen zit het gevoel blijkbaar toch niet zo diep.

Ik split in principe alles, tenzij de man aandringt.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:43 schreef The_Odd_One het volgende:
[..]
Vrouwen die jou leuk vinden zullen zelden dat initiatief nemen in mijn ervaring. Die gaan hinten en wachten tot jij het doet. Dat vind ik dus niet gelijkwaardig. Als jij iemand leuk vind, stap jij er op af. Emancipatie op dat gebied laat al te lang op zich wachten.
Ander vraagje: hoe denken jullie over betalen op een eerste date? Rekening voor de man? Splitten? ...

Ik wil graag splitten. Mijn laatste date wilde duidelijk dat ik ging betalen en deed het af met 'ik betaal volgende keer biertjes'. Hoezo een volgende keer?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik split in principe alles, tenzij de man aandringt.

Als je niet reageert op die hints zijn er 3 mogelijkhedenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:43 schreef The_Odd_One het volgende:
[..]
Vrouwen die jou leuk vinden zullen zelden dat initiatief nemen in mijn ervaring. Die gaan hinten en wachten tot jij het doet.

Gaat er niet om wat je date wil of wat wij willen, wat wil jij?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:48 schreef The_Odd_One het volgende:
[..]
Ik wil graag splitten. Mijn laatste date wilde duidelijk dat ik ging betalen en deed het af met 'ik betaal volgende keer biertjes'. Hoezo een volgende keer?
 Het is jouw geld en jouw date.
 Het is jouw geld en jouw date.

Ik wil dat ze mij betalen voor het gezelschap.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:50 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Gaat er niet om wat je date wil of wat wij willen, wat wil jij?Het is jouw geld en jouw date.

Laat ik het anders stellen. Ik ken ( statistisch onwaarschijnlijk) veel vrouwen die een karakter hebben met weinig tot geen pro-activiteit op dit gebied, maar stel me gerust voor aan dames met een ander karakter.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:49 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Als je niet reageert op die hints zijn er 3 mogelijkheden
1) ze vond je toch niet zo leuk en haakt af
2) ze is onzeker en denkt dat jij haar niet zo leuk vindt en haakt af
3) dan doet ze het zelf maar
Mannen plompen bij mij ook echt genoeg hints neer, hoor. Ik vind het nogal generaliserend wat je hier stelt. Het heeft puur te maken met het karakter van de persoon in kwestie. En soms zijn mensen ook gewoon niet zo geëmancipeerd en daar is ook niet per se iets mis mee. Vinden ze het wel vleiend en leuk als de man het initiatief neemt. Prima, zoeken ze zo iemand toch.
De slotsom is gewoon... Als jij iets van iemand wil, ga er achteraan. Geeft je het meeste zekerheid. Of je nu een vrouw bent of een man.

Ik denk eerlijk gezegd dat vrouwen veel minder vaak de behoefte voelen die proactieve houding aan te nemen. Als ik naar mezelf kijk, ik krijg genoeg aandacht. Om te ´scoren´ hoef ik dus zelf de straat niet op. Maarrrrr... ik val op bepaalde typetjes. En die zijn dan weer zeldzaam. En vaak relatief introvert. Dus dan moet er óf een wisselwerking plaatsvinden, óf ik moet het voortouw nemen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:56 schreef The_Odd_One het volgende:
[..]
Laat ik het anders stellen. Ik ken ( statistisch onwaarschijnlijk) veel vrouwen die een karakter hebben met weinig tot geen pro-activiteit op dit gebied, maar stel me gerust voor aan dames met een ander karakter.

Inderdaad. Ik zie ook wel dat redenen voor zijn en dan mijn sexegenoten hier ook in grote mate aan bijdragen door achter alles aan te rennen wat een kut heeft. En eerlijk is eerlijk, ik deed vroeger ook niet anders.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:30 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat vrouwen veel minder vaak de behoefte voelen die proactieve houding aan te nemen. Als ik naar mezelf kijk, ik krijg genoeg aandacht. Om te ´scoren´ hoef ik dus zelf de straat niet op. Maarrrrr... ik val op bepaalde typetjes. En die zijn dan weer zeldzaam. En vaak relatief introvert. Dus dan moet er óf een wisselwerking plaatsvinden, óf ik moet het voortouw nemen.
Dat laatste doe ik alleen als ik er potentie in zie, dwz als er al een gevoel speelt.
Volgens mij hebben mannen dit minder, bij vriendinnen zie ik echter hetzelfde... ze vragen mannen best uit, maar dan moet het wel een ´hele leuke´ zijn.
Terwijl mannen misschien meer casual daten; ´ze is wel oké, we zien wel waar het schip strandt´.
Misschien dat daarom mannen ook meer bezig zijn met uitvragen dan vrouwen. Dat wij wat dat betreft gewoon kieskeurig zijn. Waar een man er al 4 meer uit heeft genomen, zit de vrouw nog te twijfelen over de eerste, zeg maar..
Ik denk wel dat mannen over het algemeen meer het voortouw moeten nemen, hoor, als ze iets willen. Maar dat komt ook doordat misschien die drempel van leuk vinden wat uit elkaar ligt. En mannen daten misschien al meer op fysiek terwijl vrouwen een compleet plaatje zoeken. Vrouwen krijgen daarnaast vrij veel aandacht en tel daarbij op de cultuur van slutshaming...... Tja.
Maar goed, da´s dan ook weer allemaal generalisatie. he

Van alles meegemaakt, zelf betaald, de dame in kwestie betaald (op haar initiatief, ik mocht niet eens betalen), splitten ook.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:43 schreef The_Odd_One het volgende:
[..]
Ander vraagje: hoe denken jullie over betalen op een eerste date? Rekening voor de man? Splitten? ...

quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:48 schreef The_Odd_One het volgende:
[..]
Ik wil graag splitten. Mijn laatste date wilde duidelijk dat ik ging betalen en deed het af met 'ik betaal volgende keer biertjes'. Hoezo een volgende keer?
 Leuk typ.
 Leuk typ.

De eerste tekenen van golddiggerschap als zo'n meisje zo bij de kassa staat met haar lichaam richting deur en ongeduldig wacht tot jij betaalt.quote:

"Klein popje" *riltquote:Op zaterdag 9 mei 2015 08:42 schreef The_Odd_One het volgende:
[..]
De eerste tekenen van golddiggerschap als zo'n meisje zo bij de kassa staat met haar lichaam richting deur en ongeduldig wacht tot jij betaalt.
Maar gister was een dik succes. Date vervangen met een andere date en dat bleek een succesformule van jewelste. Fris, bijdehand, knap, donkerharig, klein popje. Top.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |