Infrastructuur is grotendeels in de jaren 60 neergelegd en daarna jaren niet naar omgekeken. Pas toen in 10 jaar geleden het asfalt rond het Prins Clausplein te gevaarlijk werd om te rijden is men begonnen met herstellingen. Maar dat ZOAB mogen we iedere 10 jaar weer vervangen, dus dat blijft een kostenpost.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:16 schreef monkyyy het volgende:
Infrastructuur, deltawerken, onderwijs, gezondheidszorg en een veilige manier om pensioenpotten te vullen.
Bron?quote:Op woensdag 29 april 2015 21:42 schreef Fer het volgende:
Infrastructuur is grotendeels in de jaren 60 neergelegd en daarna jaren niet naar omgekeken. Pas toen in 10 jaar geleden het asfalt rond het Prins Clausplein te gevaarlijk werd om te rijden is men begonnen met herstellingen. Maar dat ZOAB mogen we iedere 10 jaar weer vervangen, dus dat blijft een kostenpost.
Dat is wel zo, maar dat is niet automatisch zaligmakend. Een groot huis en een bestelbusje voor de deur heeft ook voordelen. Dat zal niemand ontkennen. Maar als ik het eigenlijk niet kan betalen en door een lening dat toch en tijdje kan kom ik in de problemen als die lening gaat knellen. Of als m'n inkomen daalt of uitgaven stijgen. De voordelen wegen dan misschien niet meer op tegen de moeilijker te dragen lagen. Het is verstandig om je dat te realiseren voor je allerlei verplichtingen aan gaat.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:19 schreef FredvZ het volgende:
[..]
ZOAB heeft idd als nadeel dat vaker vervanger moet worden, maar het heeft ook voordelen zoals beter zicht bij regen en fors minder geluid.
maar die bestelbus gebruiken we wel om geld te verdienen met in- en export. En dan is een goede wegligging met regen ook best handig.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:27 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar dat is niet automatisch zaligmakend. Een groot huis en een bestelbusje voor de deur heeft ook voordelen. Dat zal niemand ontkennen. Maar als ik het eigenlijk niet kan betalen en door een lening dat toch en tijdje kan kom ik in de problemen als die lening gaat knellen. Of als m'n inkomen daalt of uitgaven stijgen. De voordelen wegen dan misschien niet meer op tegen de moeilijker te dragen lagen. Het is verstandig om je dat te realiseren voor je allerlei verplichtingen aan gaat.
De man met het grote huis en dat handige bestelbusje zouden weer bij een dubbeltje op z'n kant hard uitlachen.
Dat klopt. Handig. Maar het hoeft niet en daarbij was en met iets kleiner en net iets minder luxe busje misschien ook voldoende om dat geld te verdienen.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:35 schreef FredvZ het volgende:
[..]
maar die bestelbus gebruiken we wel om geld te verdienen met in- en export. En dan is een goede wegligging met regen ook best handig.
Infrastructuur: We betalen 18 miljard per jaar aan auto gerelateerde belastingen, daar gaat maximaal 5 Miljard terug naar infrastructuurquote:Op woensdag 29 april 2015 21:16 schreef monkyyy het volgende:
Infrastructuur, deltawerken, onderwijs, gezondheidszorg en een veilige manier om pensioenpotten te vullen.
Voor pensioenfondsen zijn staatsobligaties zowat de veiligste belegging die er is. Als de overheid geen tekorten heeft en geen geld moet lenen, dan moeten de pensioenfondsen dus uitwijken naar andere beleggingen met meer risico.quote:Op donderdag 30 april 2015 01:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
-Pensioenpotten? Godverdomme lees je nooit je loonstrookje of ben je echt zo dom?
Meer risico, dus meer rendementquote:Op donderdag 30 april 2015 08:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor pensioenfondsen zijn staatsobligaties zowat de veiligste belegging die er is. Als de overheid geen tekorten heeft en geen geld moet lenen, dan moeten de pensioenfondsen dus uitwijken naar andere beleggingen met meer risico.
De IJzeren Rijn loopt van de haven van Antwerpen via Nederlands Limburg naar het Ruhrgebied. Het Nederlandse stuk is niet in gebruik om Nationaal Park De Meinweg te beschermen concurrentie voor de Rotterdamse haven te verminderen.quote:Op donderdag 30 april 2015 08:05 schreef Fer het volgende:
En dan nog ik zoek investeringen. Onderwijs zijn terugkomende loonkosten, die paar schoolgebouwen zijn klaar voor de sloop tegenwoordig.
Infrastructuur wordt de laatste jaren pas goed aangepakt en al zouden we niks extra's bouwen, we moeten het nog steeds onderhouden.
Dus wat hebben we nu echt gekregen, waar wij nog steeds voordeel uit halen?
Ijzeren Rijn met amper een trein? HSL zuid met oude intercities?
Klopt, maar volgens mij wil (moet) een pensioenfonds vooral op safe spelen.quote:
Je moet niet zoveel Keyniaanse fabeltjes lezen, in plaats van die schuld hadden ze dan nog beter het geld gelijk in de pensioenpotten doen.quote:Op donderdag 30 april 2015 08:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor pensioenfondsen zijn staatsobligaties zowat de veiligste belegging die er is. Als de overheid geen tekorten heeft en geen geld moet lenen, dan moeten de pensioenfondsen dus uitwijken naar andere beleggingen met meer risico.
Het zwartepieten is weer begonnen. Ik ben zelf geen babyboomer. Maar die zaken liggen toch iets gecompliceerder dan je denkt.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:02 schreef Rockefellow het volgende:
Babyboomers hebben er een aardige oudedagvoorziening aan over gehouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |