De Giro begint weer. Vaak de leukste ronde van het jaar
Etappes:
1 za 9-5 San Lorenzo al Mare – San Remo 17,6 km ploegentijdrit
2 zo 10-5 Albenga – Genua 173 km vlak
3 ma 11-5 Rapallo – Sestri Levante 136 km heuvels
4 di 12-5 Chiavari – La Spezia 150 km heuvels
5 wo 13-5 La Spezia – Abetone 152 km bergen
6 do 14-5 Montecatini Terme – Castiglione della Pescaia 181 km vlak
7 vr 15-5 Grosseto – Fiuggi 263 km vlak, finish heuvelop
8 za 16-5 Fiuggi – Campitello Matese 188 km bergen
9 zo 17-5 Benevento – San Giorgio Del Sannio 212 km bergen
ma 18-5 rustdag
10 di 19-5 Civitanova Marche – Forlì 195 km vlak
11 wo 20-5 Forlì – Imola (racecircuit Ferrari) 147 km heuvels
12 do 21-5 Imola – Vicenza (Monte Berico) 190 km vlak, finish heuvelop
13 vr 22-5 Montecchio Maggiore – Jesolo 153 km vlak
14 za 23-5 Treviso – Valdobbiadene 59,2 km tijdrit
15 zo 24-5 Marostica – Madonna di Campiglio 165 km bergen
ma 25-5 rustdag
16 di 26-5 Pinzolo – Aprica 175 km bergen
17 wo 27-5 Tirano – Lugano 136 km vlak
18 do 28-5 Melide – Verbania 172 km aankomst bergaf
19 vr 29-5 Gravellona Toce – Cervinia 236 km bergen
20 za 30-5 Saint-Vincent – Sestrière 196 km bergen
21 zo 31-5 Turijn – Milaan 185 km vlak
Start is met ploegentijdrit naar San Remo, waarbij ze de Cipressa en Poggio rechts laten liggen

:
![tappa_dettagli_tecnici_planimetria_01.jpg?v=20150423125849]()
De eerste etappe is voor de sprinters

:
![tappa_dettagli_tecnici_altimetria_02.jpg?v=20150415150607]()
In de derde etappe wordt al serieus geklommen

Met de finish ruim na de afdaling zal het wel een redelijk grote groep aan de finish zijn, met bijna alle favorieten, maar er zakt er altijd wel eentje door het ijs:
![tappa_dettagli_tecnici_altimetria_03.jpg?v=20150415150607]()
Ook de vierde etappe is best lastig

:
![tappa_dettagli_tecnici_altimetria_04.jpg?v=20150415150608]()
De vijfde etappe hebben de renners de eerste finish bergop

:
![tappa_dettagli_tecnici_altimetria_05.jpg?v=20150415150609]()
Met voor italiaanse begrippen een niet al te steile slotklim:
![tappa_05_S02.jpg?v=%3C!--%20[an%20error%20occurred%20while%20processing%20this%20directive]%20%20--%3E]()
De 6e etappe kent wel wat klimwerk in het midden, maar een sprint is goed mogelijk

:
![tappa_dettagli_tecnici_altimetria_06.jpg?v=20150415150610]()
De 7e etappe is best lang, met nog een lastige finale

:
![tappa_dettagli_tecnici_altimetria_07.jpg?v=20150415150611]()
Dan begint het weekend, maar de 8e etappe is allesbehalve een rustdag, met veel klimwerk en een venijnige slotklim

:
![tappa_dettagli_tecnici_altimetria_08.jpg?v=20150415150612]()
Hoewel die met maximaal 12% nog niet overdreven steil is:
![tappa_08_S02.jpg?v=%3C!--%20[an%20error%20occurred%20while%20processing%20this%20directive]%20%20--%3E]()
Op de zondag kunnen de renners God en de organisatie vervloeken met wederom een lastige etappe. In het middengebergte ditmaal

:
![tappa_dettagli_tecnici_altimetria_09.jpg?v=20150415150612]()
Met onder andere de Colle Mollema, euh, Mollella:
![tappa_09_S04.jpg?v=%3C!--%20[an%20error%20occurred%20while%20processing%20this%20directive]%20%20--%3E]()
Dan is het tijd voor de eerste rustdag

:
![Rustdag.jpg]()
De dag erop kunnen ze zich weer lekker opwarmen met een vlakke etappe

:
![tappa_dettagli_tecnici_altimetria_10.jpg?v=20150415150613]()
De 11e etappe is weer lastig. Aan het einde kunnen ze gelukkig bijtanken op het complex van dr. Ferrari (of is dit een andere Ferrari)

:
![tappa_dettagli_tecnici_altimetria_11.jpg?v=20150423125931]()
De 12e etappe is weer wat makkelijker, maar heeft wel een lastige finale, met de finish op een hobbeltje

:
![tappa_dettagli_tecnici_altimetria_12.jpg?v=20150415150614]()
Veel vlakker dan de 13e etappe kun je het niet krijgen. Ik gok op een massasprint vandaag

:
![tappa_dettagli_tecnici_altimetria_13.jpg?v=20150415150615]()
Het weekend begint met een lastige tijdrit

:
![tappa_dettagli_tecnici_altimetria_14.jpg?v=20150415150558]()
En in de 15e etappe mogen ze weer vol aan de bak in een zware bergetappe

:
![tappa_dettagli_tecnici_altimetria_15.jpg?v=20150415150557]()
De slotklim valt nog wel mee:
![tappa_15_S03.jpg?v=%3C!--%20[an%20error%20occurred%20while%20processing%20this%20directive]%20%20--%3E]()
Maar de Passo Daone is geen pretje:
![tappa_15_S01.jpg?v=%3C!--%20[an%20error%20occurred%20while%20processing%20this%20directive]%20%20--%3E]()
Gelukkig hebben ze daarna weer een rustdag:
![ANP-28006886.jpg]()
Fris uitgerust mogen ze de volgende dag een paar kleine heuveltjes over

:
![tappa_dettagli_tecnici_altimetria_16.jpg?v=20150415150559]()
Waaronder de bekende Mortirolo, waar ze de weg weer lekker kunnen aanharken:
![tappa_16_S03.jpg?v=%3C!--%20[an%20error%20occurred%20while%20processing%20this%20directive]%20%20--%3E]()
Gelukkig is de 17e etappe wat gemakkelijker

:
![tappa_dettagli_tecnici_altimetria_17.jpg?v=20150423125931]()
De 18e etappe bevat weer wat klimwerk

:
![tappa_dettagli_tecnici_altimetria_18.jpg?v=20150415150601]()
![tappa_18_S02.jpg?v=%3C!--%20[an%20error%20occurred%20while%20processing%20this%20directive]%20%20--%3E]()
De 19e etappe finisht weer op een berg

:
![tappa_dettagli_tecnici_altimetria_19.jpg?v=20150415150602]()
Niet al te steil, maar best wel lang:
![tappa_19_S05.jpg?v=%3C!--%20[an%20error%20occurred%20while%20processing%20this%20directive]%20%20--%3E]()
We zijn er bijna! Nog een dagje klimmen

:
![tappa_dettagli_tecnici_altimetria_20.jpg?v=20150415150603]()
De Finistre heeft dan wel 8 km onverhard:
![tappa_20_S02.jpg?v=%3C!--%20[an%20error%20occurred%20while%20processing%20this%20directive]%20%20--%3E]()
En we sluiten af met een criterium in Milaan

:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2015 19:00:54 ]