abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152124969
Ik lees veel reacties over de gang van zaken op scholen, maar hoe is het eigenlijk geregeld bij hogeschool Avans?

Wat ik graag zou willen weten is:

Zijn de meeste leerlingen hier op deze school gemotiveerd? (Ik wil namelijk niet meemaken dat ik in een rot groepje geplaatst wordt, en hierdoor mijn project alleen moet doen)

Worden buitenlanders/vwo'ers apart geplaatst in ghetto/elite klassen? (ik vind dit niet kunnen namelijk)

Hoe is de digitale leeromgeving? Wordt er gebruik gemaakt van blackboard? Zo ja hoe is de kwaliteit van het lesmateriaal?
pi_152135330
Ik kan niet oordelen hoe of wat de school is. Aangezien ik niet bekend ben met deze school.

Wel wil ik even reageren op je eerste puntje: Zijn de meeste leerlingen hier op deze school gemotiveerd? (Ik wil namelijk niet meemaken dat ik in een rot groepje geplaatst wordt, en hierdoor mijn project alleen moet doen).

Ik zeg je één ding, die heb je altijd. Meestal zijn die mensen weg na het eerste jaar. Soms zelfs na het tweede jaar. Je kan niet specifiek zeggen op die school zijn alle studenten gemotiveerd of bijna iedereen. Ik studeer zelf bij de HvA toevallig ook bedrijfseconomie (eerste jaars). Nu zat ik begin dit jaar in een klas met weinig gemotiveerde studenten. Ik heb gehoord van docenten dat onze klas 'een uitzondering' waren vergeleken met andere studenten van dezelfde opleiding qua motivatie en drukte. Maar met de indeling van projectgroepen is het in een hoop groepjes behoorlijk verkeerd gegaan omdat geen van hen gemotiveerd waren en één voor één haakte ze allemaal af.

Dit soort momenten zijn niet te voorkomen :) Helaas gebeuren die dingen, maar je leert er wel mee omgaan. Het zijn goede leermomenten!

Over de andere punten kan ik niet oordelen aangezien ik de school niet ken.
pi_152135867
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:58 schreef mary1995 het volgende:
Ik kan niet oordelen hoe of wat de school is. Aangezien ik niet bekend ben met deze school.

Wel wil ik even reageren op je eerste puntje: Zijn de meeste leerlingen hier op deze school gemotiveerd? (Ik wil namelijk niet meemaken dat ik in een rot groepje geplaatst wordt, en hierdoor mijn project alleen moet doen).

Ik zeg je één ding, die heb je altijd. Meestal zijn die mensen weg na het eerste jaar. Soms zelfs na het tweede jaar. Je kan niet specifiek zeggen op die school zijn alle studenten gemotiveerd of bijna iedereen. Ik studeer zelf bij de HvA toevallig ook bedrijfseconomie (eerste jaars). Nu zat ik begin dit jaar in een klas met weinig gemotiveerde studenten. Ik heb gehoord van docenten dat onze klas 'een uitzondering' waren vergeleken met andere studenten van dezelfde opleiding qua motivatie en drukte. Maar met de indeling van projectgroepen is het in een hoop groepjes behoorlijk verkeerd gegaan omdat geen van hen gemotiveerd waren en één voor één haakte ze allemaal af.

Dit soort momenten zijn niet te voorkomen :) Helaas gebeuren die dingen, maar je leert er wel mee omgaan. Het zijn goede leermomenten!

Over de andere punten kan ik niet oordelen aangezien ik de school niet ken.
bedankt voor je reactie :) Ik denk dat ik niet aan slechte groepen ontkom.
  woensdag 29 april 2015 @ 21:54:55 #4
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_152137516
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:11 schreef Sitsko het volgende:

[..]

Onthoud wel dat wanneer men altijd in zogezegd slechte groepjes zit, men wellicht daar een eigen bijdrage aan heeft.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  donderdag 30 april 2015 @ 19:46:28 #5
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_152159700
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:11 schreef Sitsko het volgende:

[..]

Je moet een intake maken en als je die niet goed maakt kom je in een zogenaamde intakeklas terecht met voornamelijk mbo'er maar dat zegt verder niet zoveel aangezien vrijwel al die mbo er in tegenstelling tot mensen van de havo gemotiveerd zijn en hun p in een jaar halen. Avans Breda heeft voor Bedrijfseconomie een relatief gezien makkelijk propedeusejaar waar je bijvoorbeeld twee 4.5 mag compenseren met twee 7.5 de eerste twee blokken, tussentoetsen in week 5 met zo'n 10 mcvragen die een half punt extra kunnen opleveren waardoor je effectief een 4 met een 7 kan compenseren, punten voor onzinvakken als slb etc.
  donderdag 30 april 2015 @ 21:32:26 #6
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_152163302
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:46 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Je moet een intake maken en als je die niet goed maakt kom je in een zogenaamde intakeklas terecht met voornamelijk mbo'er maar dat zegt verder niet zoveel aangezien vrijwel al die mbo er in tegenstelling tot mensen van de havo gemotiveerd zijn en hun p in een jaar halen. Avans Breda heeft voor Bedrijfseconomie een relatief gezien makkelijk propedeusejaar waar je bijvoorbeeld twee 4.5 mag compenseren met twee 7.5 de eerste twee blokken, tussentoetsen in week 5 met zo'n 10 mcvragen die een half punt extra kunnen opleveren waardoor je effectief een 4 met een 7 kan compenseren, punten voor onzinvakken als slb etc.
Dat zie ik juist als negatief punt. Juist het propedeusejaar moet relatief gezien moeilijk zijn omdat het vanwege het BSA als filter kan dienen. Daar pluk je de rest van de jaren de vruchten van.

Bij de HAN zijn ze strenger. Compensatie is uitgesloten en als je einde van het jaar drie vakken uit drie verschillende modules open hebt staan ben je weg. En zo hoort het ook. Ook krijg je daar relatief gezien weinig groepsopdrachten in het eerste jaar, maar wel in het tweede jaar.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_152210195
Tweedejaars in Den Bosch (zelfde studie) hier. Hoewel het dezelfde hogeschool en studie is, verschillen de studies omdat ze door verschillende academies georganiseerd worden. Het curriculum (de vakken en tentamens enz.) is dan ook totaal anders. Hoe het precies in Breda is, kan ik je dus niet vertellen.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:55 schreef Sitsko het volgende:
Zijn de meeste leerlingen hier op deze school gemotiveerd? (Ik wil namelijk niet meemaken dat ik in een rot groepje geplaatst wordt, en hierdoor mijn project alleen moet doen)
Rotte groepjes zijn er nauwelijks, rotte appels in de groepjes wel. Die kom je in alle jaren wel tegen, bij welke opleiding dan ook. Je zult er zelf achter moeten komen hoe je hiermee omgaat. Over het algemeen valt het overigens wel mee, hooguit een paar types per klas.
quote:
Worden buitenlanders/vwo'ers apart geplaatst in ghetto/elite klassen? (ik vind dit niet kunnen namelijk)
Hier heb ik serieus nog nooit van gehoord, hier gebeurt het niet. Maar inderdaad, zoals eerder gezegd, mbo'ers zijn vaak wel meer gemotiveerd. Kan me niet voorstellen dat ze buitenlanders/ghetto-klassen maken.
quote:
Hoe is de digitale leeromgeving? Wordt er gebruik gemaakt van blackboard? Zo ja hoe is de kwaliteit van het lesmateriaal?
Voor zover ik weet maken alle opleidingen van Avans gebruik van Blackboard. Lesmateriaal bestaat vaak uit presentaties van de lessen, oefententamens, uitwerkingen, blokboek, etc. Informatievoorziening is allemaal prima geregeld allemaal bij Avans, ik hoor soms van sommige andere hogescholen wel anders..

Bonuspunten trouwens voor de studievereniging in Breda, in Den Bosch hebben we die niet.
Extra info: Op Studystory staan de boekenlijsten, mocht je geďnteresseerd zijn. Studiegids is ook online toegankelijk (als ik me niet vergis).
pi_152252808
Bedankt voor de informatie en tijd die je hebt genomen om mijn vragen te beantwoorden 7166 :) Ik stel je hulp zeer op prijs
  zaterdag 9 mei 2015 @ 13:38:24 #9
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_152429126
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 01:04 schreef Sitsko het volgende:
Bedankt voor de informatie en tijd die je hebt genomen om mijn vragen te beantwoorden 7166 :) Ik stel je hulp zeer op prijs
den bosch is veeeeeel beter.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_152432152
Mijn ervaring met groepswerk is dat het eerder op vriendschap/groepjesvorming aan komt dan op kiezen voor kwaliteit/wie het beste is. Behalve dan als er bekend is dat je echt niets doet.

Mensen kiezen liever voor de persoon waarmee ze het liefst samen werken. Niet voor de persoon die het beste is. Dit zie je op school, maar ook bij solicitaties/bedrijfsleven.
pi_152966807
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 16:01 schreef Harunobu het volgende:
Mijn ervaring met groepswerk is dat het eerder op vriendschap/groepjesvorming aan komt dan op kiezen voor kwaliteit/wie het beste is. Behalve dan als er bekend is dat je echt niets doet.

Mensen kiezen liever voor de persoon waarmee ze het liefst samen werken. Niet voor de persoon die het beste is. Dit zie je op school, maar ook bij solicitaties/bedrijfsleven.
ja precies dat. Hier heb ik ook mee te maken gehad. Ik had een goede inbreng in de groep, en iemand die niets deed werd gewoon aangemerkt als een hardwerkende lid, en ik die het al moeilijk kon combineren en toch zijn best deed niet
pi_152991510
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 16:01 schreef Harunobu het volgende:

Ik heb nog nooit zelf een groepje mogen kiezen. Dat is veel leuker (nieuwe mensen leren kennen) en fijner (meer productief). Toen ik met een goede vriendin in een groep zat kwamen we nauwelijks toe aan de opdracht. :')
pi_152993216
Zou het als onderwijsinstelling ook niet doen.

En als je zelf onderling de punten moet verdelen, dan is het vaak nog lastiger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')