Dankzij die opleiding heb ik ook vrijstelling gekregen voor stage op het HBO, maar ik heb in mijn eerste post ook gemeld dat de EVC procedure veel lijkt op het gedoe op MBO. Veel gebakken lucht.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:39 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ah oke, ik dacht dat je een hbo opleiding bedoelde. Want de EVC procedure wordt (altijd?) gebruikt om vrijstellingen te krijgen bij hbo opleidingen normaal gesproken.
Ergens zal er ook wel een overlap zitten bij mbo/hbo zoals dit ook zal zijn bij hbo/uni.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:44 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Dankzij die opleiding heb ik ook vrijstelling gekregen voor stage op het HBO, maar ik heb in mijn eerste post ook gemeld dat de EVC procedure veel lijkt op het gedoe op MBO. Veel gebakken lucht.
Het ligt wat aan welke opleiding je wilt doen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:48 schreef Five_Horizons het volgende:
Vanochtend ook een adviesgesprek gehad. Ik begrijp dat het doodnormaal is dat je van de afgelopen jaren allerlei bewijsstukken bewaart (gespreksverslagen met ondergeschikten, bedrijfsgevoelige informatie) en ook aanlevert, bijvoorbeeld, om competenties aan te tonen.
Ze gaf me het voorbeeld van een directeur bij een heel grote bouwonderneming waarvan een eerdere werkgever failliet was en hij bij een ander slecht weggegaan was. Voor hem had het geen zin om zo'n traject op te starten, omdat hij geen bewijsstukken had. Dat je al jaren directeur bent van een groot bedrijf, zegt dan verder niets.
Dit is weer iets goedbedoelds opgestart vanuit de overheid, maar waar de praktijk helemaal geen raakvlakken heeft.
Dat is toch ook wat ik zeg? Alleen is het soms niet zo eenvoudig aan te tonen, omdat er een werkgever niet meer is, bijvoorbeeld. Dan is je cv niet voldoende, ook al kun je wel aantonen dat je er werkte. Op basis daarvan heb je wellicht je huidige baan gekregen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:16 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het ligt wat aan welke opleiding je wilt doen.
HBO elektro bijvoorbeeld kan jij een gesprek hebben met de school omtrent welke ervaringen jij al hebt. Hierna kan de school met jouw werkgever bellen om dot te verifiėren, dit kan vrijstelling van blokken opleveren.
Een simpel voorbeeld, als je op je werk al jarenlang PLC's programmeert dan is het onzin om dit blok tijdens de opleiding nog een keer te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |