abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152111767
Op dit moment zit ik in de situatie dat ik als alcoholist serieus van m'n drankprobleem af wil komen :{

Het is niet iedere dag dan ik zuip, maar zeker 3-4x per week is het raak en dat over een periode van meer dan 10 jaar. Het heeft m'n hele leven overgenomen lijkt wel. Ik ben dronken of word dronken. De grootste gevolgen waren een huisuitzetting + lichte schulden, geldverbrassing, moeilijkheden met school/studie en een slechte naam in m'n omgeving. Daarnaast uiteraard een slechtere gezondheid en fitheid. Alle smoesjes, uitstellen en ontkenningen zijn natuurlijk ook langsgeweest, of nu nog gaande. Tijd om problemen op te lossen :)

Nu zit ik eraan te denken om bij zo'n AA-meeting langs te gaan. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik zie het beeld voor me van een aantal scenes uit Fight Club, maar is het echt zoiets en heeft het nut gehad?
pi_152111909
AA is alleen nodig als je echt niet van de drank kan afblijven, 3 a 4 keer per week klinkt mij niet in de oren als niet van de drank af kunnen blijven.

kun je ook een week zonder?
pi_152112063
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 23:29 schreef BigTosser95 het volgende:
AA is alleen nodig als je echt niet van de drank kan afblijven, 3 a 4 keer per week klinkt mij niet in de oren als niet van de drank af kunnen blijven.

Zo heb jij alle wijsheid in pacht? 3 a 4 keer in de week dronken zijn is wel veel. Je bagataliseert het nogal en lijkt het zo van de tafel te vegen alsof het niets voorstelt. Niet iemand in de directe omgeving gehad die ook slechts zo veel dronk per week. Hij geeft zelfs aan dat het zijn leven beheerst.

Weet je wel hoe moedig het is voor een alcoholist om hulp te vragen?

Een heel belangrijke stap is dat degene zelf inziet dat hij een probleem heeft en zelf inziet dat hij er wat aan moet doen.

TS, goede eerste stap. Aan een AA meeting deelnemen lijkt me een goed plan. Je zou je ook kunnen laten begeleiden door je huisarts en de Bauman stichting.
pi_152112338
Voorspelbaar, maar ik waardeer alle reacties :)
  dinsdag 28 april 2015 @ 23:54:58 #5
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_152112512
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 23:47 schreef AAanoniemAA het volgende:
Voorspelbaar, maar ik waardeer alle reacties :)
Volgens mij, geen ervaring hier, is dat best goed te doen. Wat Lichtknopje al zegt, mensen met een verslaving, maakt niet uit aan wat, moeten best een drempel over om toe te geven dat ze een probleem hebben en dat ze verslaafd zijn. Dat je dat daar gaat doen hebben al die mensen begrip voor, die weten dat de eerste keer best spannend was.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_152112698
Heb je werk?
En drink je om te vergeten?
5 Ferrari's op videoband!
pi_152112721
Geen tips maar de eerste stap, erkennen en er overdenken is al een heel eind in de goede richting. Sterkte en succes!
pi_152112729
Je kunt beter de oorzaak van het alcoholisme aanpakken in mijn opinie.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_152112734
Goed van je dat je iets aan je probleem wilt doen. Succes ^O^
Spoilers!
pi_152113070
Thanks allemaal :)

quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 00:03 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Heb je werk?
En drink je om te vergeten?
Ik heb werk, hoeveel dat tijdelijk is. Ben actief bezig met zoeken en solliciteren voor meer zekerheid.

Drinken om te vergeten... Ik denk meer om de realiteit anders te willen zien en ervaren dan het daadwerkelijk is ofzo?! :{

[ Bericht 11% gewijzigd door AAanoniemAA op 29-04-2015 00:33:38 ]
  woensdag 29 april 2015 @ 09:05:08 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_152115469
Maak een afspraak met je huisarts. Hij/zij kan je helpen met het vinden van de juiste verslavingszorg voor jou.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_152116180
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou het ook via de huisarts aanpakken TS, die kan je vast in de goede richting sturen. En ik kan me voorstellen dat het juist ook van belang is dat iemand zoals je huisarts hiervan op de hoogte is, niet alleen lichamelijk gezien, maar mocht het dan een keer minder goed gaan, dan lijkt het me goed dat een bekende (die geen directe relatie met je heeft) er voor je is en je kan ondersteunen indien nodig.

In ieder geval vind ik het knap dat je hiermee aan de slag gaat, de eerste stap is erkennen, wat hierboven ook al gezegd is. Succes met je reis naar beterschap :)
  † In Memoriam † woensdag 29 april 2015 @ 10:02:03 #13
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_152116399
Onthou wel dat het een Christelijke organisatie is.. Dat moet je wel liggen.
:')
pi_152118822
quote:

Alcoholist gespot :')

Hij zegt zelf dat hij problemen heeft van de drank (huisuitzetting ed), dus als het nu zo eenvoudig was, had hij deze post niet gemaakt.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_152120796
Alleen in de avonden, iedere dag, dus na werktijd een paar borrels drinken kan geen kwaad volgens mij.
Meer dan een miljoen nette burgers die dit doen in NL volgens mij.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_152120997
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2015 09:05 schreef Copycat het volgende:
Maak een afspraak met je huisarts. Hij/zij kan je helpen met het vinden van de juiste verslavingszorg voor jou.
Amen

AA is 1. voor geheelonthouders, 2. over het algemeen voor mensen die al een afkickprogramma hebben gevolgd en 3. gebaseerd op een model waar spiritualiteit een belangrijke rol speelt.

Dat moet echt maar net voor jou geschikt zijn. Er zijn nog tientallen andere programma's om te stoppen of minderen die veel passender zouden kunnen zijn in jouw situatie. Huisarts kan je hierin adviseren en doorverwijzen.

Als de huisarts een te grote stap is kan je ook nog anoniem programma's volgen op internet. Bv http://www.alcoholondercontrole.nl of http://www.alcoholenik.nl. Maar ik raad je aan gewoon naar de huisarts te gaan.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_152122985
Als je drinkt uit gewoonte en je wilt minderen kan het ook wel helpen om eens alcoholvrij of alcoholarm bier in huis te halen.
Smaak valt tegenwoordig best mee, zeker ook de witbiervarianten zijn goed.

Ook online kun je onder begeleiding aan je probleem werken.
pi_152125721
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 00:05 schreef Hoplahopla het volgende:
Je kunt beter de oorzaak van het alcoholisme aanpakken in mijn opinie.
Het probleem is dat er telkens een andere oorzaak is die als excuus wordt aangegrepen. Keer op keer is er weer wat anders waarvoor de fles wordt gegrepen; geen geld, baan kwijt, slechte bui, you name it. Dus je kan de oorzaak wel aanpakken maar dat heeft naar mijn idee weinig zin.

Als jij met oorzaak bijvoorbeeld een slappe ruggengraat ( figuurlijk gesproken), of een trauma uit het verleden wat niet verwerkt is etc, kan ik me wel in je mening vinden. Maar dan zal je alsnog ook de verslaving aan moeten pakken.
pi_152133620
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 00:26 schreef AAanoniemAA het volgende:
Thanks allemaal :)

[..]

Ik heb werk, hoeveel dat tijdelijk is. Ben actief bezig met zoeken en solliciteren voor meer zekerheid.

Drinken om te vergeten... Ik denk meer om de realiteit anders te willen zien en ervaren dan het daadwerkelijk is ofzo?! :{
Is wel lekker om licht in je hoofd te worden.
Maar je moet er gewoon mee stoppen. in 1 keer.
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 29 april 2015 @ 20:16:10 #20
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_152133790
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 12:46 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Alleen in de avonden, iedere dag, dus na werktijd een paar borrels drinken kan geen kwaad volgens mij.
1 op de 10 is dan ook alcoholist
pi_152137996
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:19 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

Het probleem is dat er telkens een andere oorzaak is die als excuus wordt aangegrepen. Keer op keer is er weer wat anders waarvoor de fles wordt gegrepen; geen geld, baan kwijt, slechte bui, you name it. Dus je kan de oorzaak wel aanpakken maar dat heeft naar mijn idee weinig zin.

Als jij met oorzaak bijvoorbeeld een slappe ruggengraat ( figuurlijk gesproken), of een trauma uit het verleden wat niet verwerkt is etc, kan ik me wel in je mening vinden. Maar dan zal je alsnog ook de verslaving aan moeten pakken.
Verslaafden zijn zelden slechts verslaafd. Maar je punt is wel legitiem dat er ook lichamelijk verslaafden zijn.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  woensdag 29 april 2015 @ 22:09:25 #22
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_152138079
quote:

lol
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_152138126
Ga naar de huisarts en overleg daar of je Antabus of Refusal kunt gaan gebruiken. Beide zijn een middel om alcoholverslaving een halt toe te roepen, maar alleen als je er echt voor wilt gaan. Drinken als je dit middel gebruikt is niet zonder gevaren, en daarom een potent middel om drinken voorgoed af te zweren.

Als je er serieus in bent het overwegen waard!
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_152154827
Het is een goede stap als je aan het overwegen bent om te stoppen met drinken. Niet iedereen die de AA-meetingen volgt is een geheelonthouder, al is dat wel het doel. Het zijn in ieder geval mensen die het proberen met vallen en opstaan. Kijk eens op de site zou ik zeggen. En de huisarts is sowieso goed, als het dan niet is om een verwijzing naar professionele hulpverlening dan is het mogelijk wel goed om in ieder geval te kijken hoe gezond je bent. Als je fysieke verslavingsproblemen niet te ernstig zijn (geen onttrekking, geen afwijkende bloedwaarden) zou je HA je mogelijk kunnen ondersteunen icm AA. Ik zou het proberen, je bent nergens toe verplicht en het is geheel anoniem. Succes
pi_152160452
quote:

:N
Ik heb het al vaker gezegd hier op fok!. Er zijn mensen die 1 keer per week drinken en alcoholist zijn. En er zijn mensen die 7 dagen per week drinken en geen alcoholist zijn.
Er zijn zoveel mensen die een doorsnee leven leiden en ondertussen niet van de alcohol af kunnen blijven. Er zijn zelfs mensen die 3 weken zonder alcohol kunnen en toch alcoholist zijn.

'Je bent pas alcoholist als je 2 liter bier per dag drinkt en in de goot ligt'. Nee. Gewoon nee.

Ik heb geen idee hoe dat gaat bij die AA meetingen TS, maar ik ben erg benieuwd naar je ervaringen.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 12:46 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Er zijn dan ook veel meer alcoholisten in NL dan zo op het eerste oog lijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')