Zo heb jij alle wijsheid in pacht? 3 a 4 keer in de week dronken zijn is wel veel. Je bagataliseert het nogal en lijkt het zo van de tafel te vegen alsof het niets voorstelt. Niet iemand in de directe omgeving gehad die ook slechts zo veel dronk per week. Hij geeft zelfs aan dat het zijn leven beheerst.quote:Op dinsdag 28 april 2015 23:29 schreef BigTosser95 het volgende:
AA is alleen nodig als je echt niet van de drank kan afblijven, 3 a 4 keer per week klinkt mij niet in de oren als niet van de drank af kunnen blijven.
kun je ook een week zonder?
Volgens mij, geen ervaring hier, is dat best goed te doen. Wat Lichtknopje al zegt, mensen met een verslaving, maakt niet uit aan wat, moeten best een drempel over om toe te geven dat ze een probleem hebben en dat ze verslaafd zijn. Dat je dat daar gaat doen hebben al die mensen begrip voor, die weten dat de eerste keer best spannend was.quote:Op dinsdag 28 april 2015 23:47 schreef AAanoniemAA het volgende:
Voorspelbaar, maar ik waardeer alle reacties
Ik heb werk, hoeveel dat tijdelijk is. Ben actief bezig met zoeken en solliciteren voor meer zekerheid.quote:Op woensdag 29 april 2015 00:03 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Heb je werk?
En drink je om te vergeten?
Alcoholist gespotquote:Op dinsdag 28 april 2015 23:29 schreef BigTosser95 het volgende:
AA is alleen nodig als je echt niet van de drank kan afblijven, 3 a 4 keer per week klinkt mij niet in de oren als niet van de drank af kunnen blijven.
Amenquote:Op woensdag 29 april 2015 09:05 schreef Copycat het volgende:
Maak een afspraak met je huisarts. Hij/zij kan je helpen met het vinden van de juiste verslavingszorg voor jou.
Het probleem is dat er telkens een andere oorzaak is die als excuus wordt aangegrepen. Keer op keer is er weer wat anders waarvoor de fles wordt gegrepen; geen geld, baan kwijt, slechte bui, you name it. Dus je kan de oorzaak wel aanpakken maar dat heeft naar mijn idee weinig zin.quote:Op woensdag 29 april 2015 00:05 schreef Hoplahopla het volgende:
Je kunt beter de oorzaak van het alcoholisme aanpakken in mijn opinie.
Is wel lekker om licht in je hoofd te worden.quote:Op woensdag 29 april 2015 00:26 schreef AAanoniemAA het volgende:
Thanks allemaal
[..]
Ik heb werk, hoeveel dat tijdelijk is. Ben actief bezig met zoeken en solliciteren voor meer zekerheid.
Drinken om te vergeten... Ik denk meer om de realiteit anders te willen zien en ervaren dan het daadwerkelijk is ofzo?!
1 op de 10 is dan ook alcoholistquote:Op woensdag 29 april 2015 12:46 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Alleen in de avonden, iedere dag, dus na werktijd een paar borrels drinken kan geen kwaad volgens mij.
Meer dan een miljoen nette burgers die dit doen in NL volgens mij.
Verslaafden zijn zelden slechts verslaafd. Maar je punt is wel legitiem dat er ook lichamelijk verslaafden zijn.quote:Op woensdag 29 april 2015 15:19 schreef lichtknopje het volgende:
[..]
Het probleem is dat er telkens een andere oorzaak is die als excuus wordt aangegrepen. Keer op keer is er weer wat anders waarvoor de fles wordt gegrepen; geen geld, baan kwijt, slechte bui, you name it. Dus je kan de oorzaak wel aanpakken maar dat heeft naar mijn idee weinig zin.
Als jij met oorzaak bijvoorbeeld een slappe ruggengraat ( figuurlijk gesproken), of een trauma uit het verleden wat niet verwerkt is etc, kan ik me wel in je mening vinden. Maar dan zal je alsnog ook de verslaving aan moeten pakken.
lolquote:Op dinsdag 28 april 2015 23:29 schreef BigTosser95 het volgende:
quote:Op dinsdag 28 april 2015 23:29 schreef BigTosser95 het volgende:
Er zijn dan ook veel meer alcoholisten in NL dan zo op het eerste oog lijkt.quote:Op woensdag 29 april 2015 12:46 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Alleen in de avonden, iedere dag, dus na werktijd een paar borrels drinken kan geen kwaad volgens mij.
Meer dan een miljoen nette burgers die dit doen in NL volgens mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |