abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152669315
Naar Fazz, knuffel!
B zit in de uitprobeer sprong dinges. Gelukkig niet 24 uur per dag maar het is best heftig. Nu zit ie bijvoorbeeld al 15 minuten met een doosje met deksel te spelen en is lief en blij enzo, maar dat kan zo overgaan in het doosje gillend wegsmijten.

Wat een leuke jasjes Nikki!
Wij hebben oa deze besteld: http://www.next.co.uk/g9d178s1 swimsuit! :)
pi_152669385
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 07:41 schreef exode het volgende:
Naar Fazz, knuffel!
B zit in de uitprobeer sprong dinges. Gelukkig niet 24 uur per dag maar het is best heftig. Nu zit ie bijvoorbeeld al 15 minuten met een doosje met deksel te spelen en is lief en blij enzo, maar dat kan zo overgaan in het doosje gillend wegsmijten.

Wat een leuke jasjes Nikki!
Wij hebben oa deze besteld: http://www.next.co.uk/g9d178s1 swimsuit! :)
Jouw B had echt zo mijn S kunnen zijn. Die gaat van lief spelen ook instant over op krijsen, smijten, hoofd op de grond bonken/ter aarde storten aka stervende zwaan. :')

Ik deed net T in de draagzak omdat hij verdrietig was, maar dat vond S geen geslaagd plan. Hij is wel 10 minuten boos geweest en niets helpt dan. :{

Wij gaan zometeen voor het eerst vliegtuigen kijken met de jongens. O+
  zondag 17 mei 2015 @ 09:25:29 #253
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152669875
wat sneu van de verjaardagen/veranderende vriendshappen/relaties...

ik had het juist andersom. eerste kindje van vrienden inmiddels vijf jaar geleden. in mijn eentje op kraamvisite geweest en op hun kraamfeest (kinderloze vriendinnen van mij komen meestal in groepjes langs). popje en dekentje gehaakt waar ze jaren gebruik van gemaakt hebben op de FB foto's te zien... maar ik was niet welkom op de kinderverjaardag. Kwam er later pas achter dat ze t gevierd hadden met wel anderen uit de vriendengroep erbij. ik vond het echt heel erg jammer. daarna is de vriendschap wel wat bekoeld want blijkbaar zagen zij die anders dan ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
sorry voor de offtopic rant in spoiler. dit zit me blijkbaar nog erg hoog...

(terug naar de babys)
Kwak
pi_152669915
Wat naar is dat dat een vriendschap blijkbaar zo kan veranderen -O-
Hier gelukkig geen ervaring mee.
pi_152669954
Niet leuk Kwak!! Stom vooral!
Ah herkenning Nikki!

Ik ga zo naar de kinderboerderij met B zodat mijn vrouw rustig de vouwwagen in kan pakken. Dan kan ie terug de stalling in of we gaan met Pinksteren naar een camping, afhankelijk van het weer.

Ik wist wel dat relaties en vriendschappen zouden veranderen nu wij een kindje hebben, maar het blijft naar. Gelukkig hebben we ook vrienden waarmee de band juist hechter is geworden. Die (bewust) kinderloos zijn en B erg verwennen.
  zondag 17 mei 2015 @ 19:40:28 #256
73386 Fazz
onderweg
pi_152688095
Hoe vonden ze de vliegtuigen Nikki? :)

hopelijk goed weer dus Exode, komend weekend :) Wordt dit dan jullie 1e tripje met de nieuwe vouwwagen?

Ik ben erg verwend vandaag O+ Moederdag vorige week was wat in de soep gelopen dus vandaag was de herkansing :+ Mooie bloemen, lieve kaart, chocolade, Lippenstift en ontbijt op bed :D O+ Oh my, dat legt de lat hoog voor vaderdag ;)
  zondag 17 mei 2015 @ 19:53:39 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152688583
Wat leuk Fazz O+ ook tof dat jullie het gewoon hebben uitgesteld :D.

Ik kreeg gisteren zomaar een bloemetje van mijn man O+. En we zijn naar een festival met eettentjes geweest, kuiken heeft heerlijk mee zitten smikkelen van de ambachtelijke frietjes met truffel mayonaise en Indische saté, terwijl wij in het zonnetje genoten van een wijntje. Het was bedoeld als voorafje, maar toen stortte hij al bijna in :').

Aaaah een dreumes is zo leuk O+ O+ O+.
KuikenGuppy
pi_152689656
Exode hoe was de kinderboerderij?

Fazz wat lief! O+ Succes met dit overtreffen voor vaderdag. ;)

Dat klinkt allemaal lekker Burd! Wat heerlijk dat kuiken zo genoten heeft!

Vliegtuigen kijken was erg leuk! Vooral S vond het tof, die wees telkens met zijn vingertje naar de vliegtuigen die langskwamen. O+ T en S zaten allebei in de draagzak, dus ze konden het goed zien allemaal. We hebben wel een uur staan kijken en genoten van het zonnetje want het was heerlijk weer.
Bij ons is het een soort van traditie om vliegtuigen te kijken en paling te halen. Die twee dingen zijn soort van aan elkaar verbonden, dus na het vliegtuigen kijken hebben we nog paling gehaald en hebben we die thuis lekker opgesmikkeld. :)
pi_152691637
Ik zal ook nog eens een keer een update geven. Lees nog steeds best veel mee namelijk :P

Hier gaat het eigenlijk best goed vandaag lekker het kabouterpad vlakbij mij ouders in de buurt. Eline heeft driekwart van het pad gewandeld, en ik denk als we de buggy niet hadden bij gehad dat ze hem helemaal gewandeld zou hebben.
Leuk zo wandelen in het bos met wat opdrachtjes en speel dingen en een uitkijktoren en zo.

Ook zegt ze al voort veel woordjes en praat ze al een hele tijd met twee woordzinnetjes (soms zelfs drie of vier :o )

Wat alleen lastig gaat op het moment is het slapen. S middags wil ze eigenlijk niet meer naar bed (dus een gevecht :{ ) als ze in bed ligt kan ze goed een uur liggen buurten en dan roepen dat ze er uit wil. Dan heeft ze wel wat gerust maar niets geslapen. Ooit valt ze na het kletsen wel in slaap.
Maar ook ooit dat ze echt niet naar bed te krijgen is, en dat gaat dan heel goed tot een uur of vier en dan stort ze in. Dan is niets meer goed en rond etenstijd wordt het helemaal lastig om haar tevreden te houden. Vind het wel vroeg hoor om nu al slaapjes over te willen slaan met 20 mnd..

En ook s avonds naar bed is een groot drama. Begint met tijdrekken (alle knuffels moeten zitten en als ze zitten moeten ze weer anders zitten enz enz). En als we dan toch de slaapkamer uitlopen is het hartverscheurend krijsen.

Tis een fase hoop ik :P maar wel lastige hoor.

Verder ist echt een super leuke meid, met af en toe wat pittige/vinnige trekjes, vooral naar Jelle toe ;)
  zondag 17 mei 2015 @ 22:25:34 #260
73386 Fazz
onderweg
pi_152696279
Klinkt zeker als een lastige fase Hillie :{ Leuk dat ze al zo veel praat :) Daar kijk ik ook echt naar uit.

Lekker paling :9~ Heb je een goed adresje in de buurt? O-) En heb je nu 2 draagzakken :o :D

Burd, dat klinkt als een heerlijke middag met je gezin O+

F gaat morgen trakteren op het kdv dus ik ben vanavond bezig geweest met de traktatie. Het is redelijk gelukt vind ik zelf *) Met F's favoriete fruit: blauwe bes & watermeloen :9~
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152696862
Klinkt als een heerlijke dag Nikki, Burdie en Hillie.
En paling :9

Ziet er verrukkelijk uit Fazz :9

S werd net weer wakker en wilde niet meer in eigen bed, dus ligt ze nu naast me te slapen.
Niet wetende dat ze zo teruggelegd wordt in haar eigen bedje, muhaha ~O>
pi_152697140
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:25 schreef Fazzoletti het volgende:
Lekker paling :9~ Heb je een goed adresje in de buurt? O-) En heb je nu 2 draagzakken :o :D

F gaat morgen trakteren op het kdv dus ik ben vanavond bezig geweest met de traktatie. Het is redelijk gelukt vind ik zelf *) Met F's favoriete fruit: blauwe bes & watermeloen :9~
SPOILER
Wat een gave traktatie! Daar gaan ze vast en zeker lekker van smullen. :Y

Paling halen wij echt al zolang ik me kan heugen bij Dirk en Anneke Eveleens in Burgerveen. Mijn ouders deden dat vroeger al en nu doe ik het. Die paling is :9~

Hillie dat klinkt inderdaad als een erg lastige fase. Fingers crossed dat het snel beter gaat.
  zondag 17 mei 2015 @ 22:46:15 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152697350
Paling :9~
Waar gaan jullie vliegtuigen kijken, Nikki? Op zo'n spotterslocatie ofzo?

Dat ziet er leuk uit Fazz!

Hillie, kabouterpad O+ die is leuk he?! Wij waren daar vandaag vlakbij, op het familiepad elders in hetzelfde bos (en nu herinner ik me ineens dat ik nog zou dmmen over die broeken ;( :') :@ ).
KuikenGuppy
  zondag 17 mei 2015 @ 22:48:00 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152697439
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:41 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Wat een gave traktatie! Daar gaan ze vast en zeker lekker van smullen. :Y

Paling halen wij echt al zolang ik me kan heugen bij Dirk en Anneke Eveleens in Burgerveen. Mijn ouders deden dat vroeger al en nu doe ik het. Die paling is :9~

Hillie dat klinkt inderdaad als een erg lastige fase. Fingers crossed dat het snel beter gaat.
Mijn zus woont in hoofddorp, ik ben gek op vis en kuiken ook, misschien gaan we jullie traditie gewoon eens uitproberen binnenkort :9 :7.
KuikenGuppy
pi_152699728
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:46 schreef Burdie het volgende:
Ja bij Vijfhuizen langs de Polderbaan. Vroeger was het leuker hoor, toen had je een spotplaats bij de Kaagbaan en landden de vliegtuigen een stuk dichterbij, maar die plek bij de Kaagbaan is weg en daar is deze voor in de plaats gekomen. Voor mij is het echt jeugdsentiment, mijn zusje en ik zaten vroeger onder een dekentje op de achterbank van de auto, aten een patatje en keken vliegtuigen. O+ Ik heb echt hele fijne herinneringen aan die zondagmiddagen en ik hoop dat mijn kinderen dat later ook zullen hebben.
pi_152700874
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:46 schreef Burdie het volgende:

Dat ziet er leuk uit Fazz!

Hillie, kabouterpad O+ die is leuk he?! Wij waren daar vandaag vlakbij, op het familiepad elders in hetzelfde bos (en nu herinner ik me ineens dat ik nog zou dmmen over die broeken ;( :') :@ ).
Denk dat we een ander kabouterpad hebben. Verder loopt er in het bos geen pad volgens mij. En zou wel heel toevallig zijn in zon klein dorpje :P

En dm over broeken :? Ik denk niet met mij, of ik ben vergeetachtig aan het worden. :@ we hebben pas wel ge pm't over Teva's.
pi_152703118
Ik haak weer aan na een weekje vakantie in Zeeland :) Stip is groot fan van het strand en is ook een beetje verkleurd!

Klinkt heel gezellig Nikki! Die herinneringen van in pyjama op de achterbank heb ik aan de lichtjesroute in Eindhoven O+

Welkom Fazz! Wat een supertraktatie! En wat balen van je broers :{

En nu moet ik mee van Stip :D
  maandag 18 mei 2015 @ 07:29:33 #268
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152703167
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 00:19 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Denk dat we een ander kabouterpad hebben. Verder loopt er in het bos geen pad volgens mij. En zou wel heel toevallig zijn in zon klein dorpje :P

En dm over broeken :? Ik denk niet met mij, of ik ben vergeetachtig aan het worden. :@ we hebben pas wel ge pm't over Teva's.
Ignore mijn post maar, ben heftig in de war :').
KuikenGuppy
pi_152704208
Dot dat klinkt als een fijne vakantie. Het weer heeft gelukkig ook aardig meegewerkt afgelopen week. :)

T is niet helemaal happy, hij had vanmorgen 37.5 (normaal is dat 36.5) en was een beetje huilerig. De oorzaak zoek ik in de BMR prik van afgelopen woensdag. Ik kan me nog van L herinneren dat zij er ook van slag door is geweest. Ik heb hem een zetpil gegeven zodat hij zich hopelijk iets beter voelt en dan hoop ik dat hij snel weer de oude is. S heeft tot nu toe nergens last van, dus ik hoop dat hij niet ziek wordt als T net weer beter is. :')
  maandag 18 mei 2015 @ 09:05:29 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152704408
Awwww beterschap voor T! Is hij wel naar de opvang vandaag?
KuikenGuppy
  maandag 18 mei 2015 @ 09:11:48 #271
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152704519
Kuiken heeft sinds gisteren iets liefs... Hij zei altijd 'da' (dank je) als hij iets aan je geeft, maar nu zegt hij 'asssss' (van alsjeblieft) O+.
Heeft hij zelf bedacht ook :D.
KuikenGuppy
pi_152704788
Ik heb T wel naar de opvang gebracht en ik werk thuis zodat ik als ze bellen binnen 5 minuten bij het kdv kan zijn. Ik heb vanmorgen aangegeven dat hij vanmorgen een paracetamol heeft gekregen omdat hij niet helemaal fit oogde en als hij niet happy is dat ze me heel laagdrempelig moeten bellen. Op dagen als dit vind ik het echt balen dat ik moet werken. -O-
  maandag 18 mei 2015 @ 09:29:58 #273
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_152704829
Bij bmr treedt de reactie meestal pas op na 7-10 dagen geloof ik. De incubatietijd van deze ziekteverwekkers is langer. Noor werd ook wat hangerig met wat verhoging na een week.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_152705358
Hier zeiden ze 5-10 dagen bij de BMR, maar ze had er geen last van.

Zo, ik ben er ook weer na 2 weken vakantie. Het was super, we hebben enorm genoten maar zijn helaas wel vroeger naar huis gekomen omdat Ellie ineens heel ziek werd: elk half uur overgeven en niks kunnen drinken. We wilden toch het risico niet nemen dat ze nog zieker zou worden. Uiteraard was ze 12 uur later weer helemaal beter :'). Beter safe than sorry, nietwaar...
Home is where the O+ is...
pi_152705623
RIVM zegt 5-12 dagen, dat zou in T's geval dan kloppen.

Cwen fijn dat de vakantie zo leuk was! Jammer van het abrupte einde, maar wat je zegt, better safe than sorry inderdaad.
pi_152705945
Dat klinkt gezellig Nikki, vliegtuigen kijken! Goed idee ook, B kijkt standaard op als hij een vliegtuig hoort. :)
Burdie, hihi, dreumes mee is extra gezellig he?!
Fijn Dot, ik hou van Zeeland!

BMR, morgenochtend is het zover. Pffff. Stomme inentingen.

De bokkige jongen is wel wat veranderd in een gezellige jongen overigens. :) Gisteren gewoon een hele leuke dag gehad. Bij de kinderboerderij uiteraard weer alle dieren geaaid. 's avonds zelf pizza gemaakt en B mocht helpen met het beleggen van de pizza. Beetje jammer dat het meeste al op was voor het op de pizza lag. :D

Wij houden het weer in de gaten, eigenlijk willen we komend weekend naar een camping om de vouwwagen uit te proberen. Maar elke dag is de voorspelling anders....
pi_152706078
Nee, toch nog niet beter... Bah :'(. Ik heb vast al eens gezegd dat ik emetofobie heb, dus inmiddels is dit wel echt een vakantie from hell...
Home is where the O+ is...
pi_152706090
Cwen fijn dat jullie genoten hebben. En fijn dat E weer beter is.

Sac zit ook in een fase. Als ze iets niet wil gaat ze met haar armen over elkaar staan. Ze weigert dan verder te lopen en/of loopt een andere kant op.

ze duwt mij ook weg of slaat :{

Geen leuke fase hoor.
pi_152706561
Exode fijn dat het weer beter gaat met B! :)

Cwen beterschap voor Ellie. Ik dacht eerlijkgezegd dat emetofobie alleen betrekking had op jezelf, maar het speelt dus ook op als anderen overgeven? Jemig, hopelijk knapt ze snel weer op.

FR dat is ook geen leuke fase. Lastig hè om dan duidelijk maken dat slaan/duwen geen gewenst gedrag is. -O-

Ik heb steeds vaker tweeling smeltmomentjes. Gisteren zaten T en S samen in bad keihard te spetteren. Telkens als de één stopte ging de ander verder. Ze probeerden volgens mij echt het aantal spetters dat de ander maakte te evenaren of iets dergelijks. :D Opeens stopte S met spetteren, zegt: "Aaaaiii" en begint T over zijn hoofdje te aaien. O+ Het zag er echt enorm schattig uit. T was er overigens niet van gediend, die begon heel hard om zich heen te meppen en te knorren. :')
pi_152706671
O+ Nikki!
Ah wat naar Cwen! Hopelijk gaat het snel beter met E!

Ik denk dat het bokkige ook minder is omdat hij nu echt veel beter kan stappen. Hele afstanden legt hij nu af. Hij doet het liefst alles stappend. Hij valt nog vaak, maar altijd netjes op zijn billen. Hij is nu minder gefrustreerd denk ik. Overigens gaan we morgen maar eens brood proberen als ontbijt, onze vreetzak eet maar de helft van zijn pap op sinds een week. Al het andere gaat er wel goed in. Wie weet is hij pap moe ofzo.
pi_152724625
Vandaag was T aan de beurt om zijn zus rond te rijden door de huiskamer. :D Check hoe T loopt zonder zijn knieën te buigen, het is echt een houten klaasje. :')
pi_152727785
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
Vandaag was T aan de beurt om zijn zus rond te rijden door de huiskamer. :D Check hoe T loopt zonder zijn knieën te buigen, het is echt een houten klaasje. :')

O+ O+
  maandag 18 mei 2015 @ 21:10:17 #283
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_152727987
Het is wel een vreselijk aandoenlijk gezicht Nikki O+

Mijn dame gaf me zaterdag natte oogjes.. Ze had bij mijn ouders gelogeerd en ze brachten haar zaterdag thuis. Ze zat nog in de auto en toen ik naar buiten kwam kreeg ze me in het vizier, en opeens out-of-the-blue was het op standje héééél blij: mamaaaaaaaaaaaaa O+

Welkom thuis Cwen.. :)

Hoe ging het kamperen/met de vouwwagen Exode?! :)

En nog van harte met Femke, Shandaly :) *O*

Mama's met lastige dreumesjes, sterkte! :*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_152729718
Aaaah Nikki! Leuk.
We gaan hopelijk komend weekend Rijst :)
  maandag 18 mei 2015 @ 21:45:12 #285
73386 Fazz
onderweg
pi_152730153
Ah Nikki wat een schattig filmpje O+ Is T weer helemaal opgeknapt?
Het palingadres sla ik op!

Klinkt als een goede vakantie Dot! :)

Cwen, ik moest even opzoeken wat emetofobie is :') Vervelend dat E nog niet beter is :*

Het trakteren op de opvang ging zozo... F vond het maar raar allemaal, wilde z'n muts niet op en begreep niet wat er aan de hand was. Z'n favoriete leidster heeft hem toen vast gehouden en toen ging het beter :) De traktatie viel goed! Al vonden niet alle kinderen die 'druifjes' lekker hoorde ik. Het waren blauwe bessen ja :{w :') Gelukkig heeft F er voor gezorgd dat ze toch allemaal opgingen :7
pi_152730679
T was vanavond gewoon gezellig. Hij heeft vandaag wel veel geslapen op het kdv, maar was verder gewoon vrolijk. Ik hoop dat het hierbij blijft.

Ik snap wel dat F het trakteren een beetje vreemd vond, sta je als dreumes ineens voor een hele groep baby's en wordt je toegezongen. :?
Ik moest gniffelen om de druifjes opemerking. :+
pi_152739494
Hihi Faz! druifjes :D
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:07:12 #288
73386 Fazz
onderweg
pi_152739745
Ja zo exotisch zijn blauwe bessen toch ook weer niet :? :D
pi_152739785
Vind ik wel hoor Fazz :D
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:21:05 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152739931
Druifjes :D zijn ook vies toch? :{w ;).

Kuiken kan tegenwoordig zelf de tv aan zetten ( ;( ) en staat nu vol aandacht naar 'Nederland in beweging' te kijken :')!
Oh, hij begint nu ook mee te doen :D :') O+.
KuikenGuppy
pi_152739944
O+ :D Burdie!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:23:03 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152739971
Door de knietjes, op de tenen, armen in de lucht, ik lach me gek :').
KuikenGuppy
pi_152740487
Kuiken O+ :') :D _O- O+
pi_152740588
Filmpjeeeee Burdie!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:51:54 #295
73386 Fazz
onderweg
pi_152740614
Hahaha, kuiken in beweging _O-
pi_152740741
Kuiken! O+ _O-
pi_152741323
Hoppa, 78,8 cm, 11,9 kilo is onze 15 maanden oude dreumes. Inentingen gingen aardig aldus mijn vrouw, ze had zijn lievelingsknuffel meegenomen en dat scheelde behoorlijk.

Verder allerlei algemene vragen en wat 'trucjes' waar hij voor geslaagd is ;)
  dinsdag 19 mei 2015 @ 10:39:37 #298
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152741664
Goede stats dus exode! Wat voor vragen en truukjes hadden ze?
Wij hadden ook gemoeten vandaag (go afgezegd en alles) maar het ging uiteraard weer eens niet door :').
Ik denk dat ik morgen zelf even naar het weeguurtje ga een misschien de afspraak helemaal cancel. Dom gedoe hier :{w.
KuikenGuppy
pi_152741979
Waarom ging het niet door Burdie?
Wij moesten eigenlijk 4 weken geleden, maar dat werd ook afgezegd, wel ruim vantevoren gelukkig.

Hij moest blokjes vasthouden en in een emmertje doen. En verder werd zijn motoriek getest, maar mijnheer stapt als een dolle dus dat was snel klaar. En er moesten wat woordjes gezegd worden, maar onze dreumes komt niet verder dan blablablablaMAMAblablablabla. Veel vragen over eten, of hij met de pot (nou ja zeg!) meeeet en of we al gewone melk geven.

Stats prima, maar wel wat boven de gewicht curve, dat kwam wel goed. (alsof wij ons daar zorgen over maken.... :D ) Mijn vrouw had de 'vreemde' verpleegster, die weet nooit zo goed een houding te geven. Maar de inentingen had ze er zo in zitten gelukkig.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 10:59:02 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152742159
Oja, met de grote 'LET OP TWEE MAMA'S' aantekening op het dossier he :+.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')