Ik doe nog weinig met onroerend goed maar ben er wel druk voor aan het kijken. Maar hetgeen in vertelde is in honderdvoud danwel duizendvoud terug te vinden op het internet bij mensen die een heleboel problemen hebben gekregen door de Nederlandse (beschermende) wetgeving op het gebied van huur en verhuur.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:28 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ik weet het. Voorlopig goede screenings gehad en dus geen wanbetalers.
Heb jij nog een tip op dit gebied? Het lijkt alsof je uit (eigen) ervaring spreekt?
Wij zitten in de expat markt. Hebben voorlopig niet te klagen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:37 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik doe nog weinig met onroerend goed maar ben er wel druk voor aan het kijken. Maar hetgeen in vertelde is in honderdvoud danwel duizendvoud terug te vinden op het internet bij mensen die een heleboel problemen hebben gekregen door de Nederlandse (beschermende) wetgeving op het gebied van huur en verhuur.
Als ik wat met onroerend goed ga doen is het of B2B of in het buitenland.
In het buitenland worden ze niet beschermd door wetgeving en trap je ze er dus zo uitquote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:39 schreef Essebes het volgende:
[..]
Wij zitten in de expat markt. Hebben voorlopig niet te klagen.
OG in het buitenland zie ik niet zitten, te ver weg in geval van issues. En ook in het buitenland zijn wanbetalers hoor.
Als je in buitenlands vastgoed belegt is het wel belangrijk dat je het systeem en de regels voldoende begrijpt, anders kan je voor dure verrassingen komen te staan.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:41 schreef Blester het volgende:
[..]
In het buitenland worden ze niet beschermd door wetgeving en trap je ze er dus zo uitMaar ik kijk ook meer naar vakantiewoningen.
Ik begrijp je onderscheid 'vanuit prive' en 'zakelijk' niet. Bedoel je met zakelijk dat je het als een rechtspersoon-niet natuurlijk persoon doet? Je kunt de hypotheek die jij hier linkt ook als natuurlijke persoon afsluiten.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:05 schreef CRWD het volgende:
Ik heb nog even naar financieringsmogelijkheden gekeken. Vanuit privé is het vrij lastig omdat je dan aan andere regels vast zit dan wanneer je dit zakelijk doet.
https://www.vastgoedhypotheek.nl/zakelijk/voor-wie/
Via die weg kan je dus commercieel vastgoed financieren tot 70% van de marktwaarde. Daarvan mag 50% aflosvrij zijn als ik het goed lees. Daar tegenover moet staan dat de huuropbrengsten de maandelijkse betalingen moeten dekken.
Ik lees alleen niets over hoofdelijke aansprakelijkheid. Wellicht omdat het pand de openstaande lening moet dekken. Het is alleen even kijken of dat fiscaal allemaal wel voordeel heeft. Je kunt relatief eenvoudig een flex BV starten en bijvoorbeeld 100K kapitaal storten, of een lening van 100K verstrekken waarbij je pas over een aantal jaar aflost oid (of alleen rente uitbetaald). Dan blijf je alleen vrh moeten betalen over je eigen geïnvesteerde geld wat 'vast' staat.
Tevens is een jaarrekening verplicht e.d.
Wel hoge rentes als je het vergelijkt met een reguliere hypotheek. Zomaar 1,5 a 2 procent punten hoger.
Dat hangt helemaal af van je opportunity costs en je cost of capital. Is niks zinnigs over te zeggen met deze informatie.quote:Op zondag 3 mei 2015 16:27 schreef Blester het volgende:
Wat is trouwens jullie mening over het in één keer betalen (bedrijfsmatig) van een pand met eigen vermogen? Dus zonder hypotheek?
Heb momenteel een groot bedrijfspand op het oog met als doel om er allerlei kleine kantoortjes in te maken voor ZZP'ers die een plek willen hebben. Verder 2/3 ruimtes vrijhouden van flexplekken en tot slot 1 vergaderruimte die kan worden afgehuurd. Allemaal op een locatie met vrij weinig concurrentie en gemiddeld hoge huurkosten. Uiteraard nog wat onderzoek gaan doen, maar een gemiddelde huurprijs van +- ¤300 P/M per 15 tot 18 M2 (kantoor) lijkt me redelijk haalbaar.
Brengt nu nog geen 2% op (geen investeringen hiervoor momenteel).quote:Op maandag 4 mei 2015 01:40 schreef dodoria het volgende:
[..]
Dat hangt helemaal af van je opportunity costs en je cost of capital. Is niks zinnigs over te zeggen met deze informatie.
Ja, ik. Alleen in landen waar ik zelf mee bekend ben. Het rechtssysteem ken en genoeg over de markt en de regelgeving weet. Ik zou het niet snel in een buitenland doen waar ik zelf niet bekend me ben.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:51 schreef Blester het volgende:
[..]
Brengt nu nog geen 2% op (geen investeringen hiervoor momenteel).
Iemand met onroerend goed in het buitenland?
Welke landen zit je?quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:43 schreef dodoria het volgende:
[..]
Ja, ik. Alleen in landen waar ik zelf mee bekend ben. Het rechtssysteem ken en genoeg over de markt en de regelgeving weet. Ik zou het niet snel in een buitenland doen waar ik zelf niet bekend me ben.
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 04:24 schreef dodoria het volgende:
[..]
Ons woonland, mijn thuisland en binnenkort misschien man's thuisland.
Alleen maar westerse landen.
Lekker vaag, wat is erop tegen concrete landen te noemen?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |