abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 mei 2015 @ 23:37:33 #26
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_152476857
Nou ik ben er weer! Het doel is inderdaad Zagreb geworden, en heb dat uiteindelijk ook gehaald!

Ik zal een kort reisverslagje plaatsen voor de geinteresseerden.

De route:


Zaterdagmiddag rond 4 uur kon ik eindelijk gaan. Ik had niks geboekt en besloot gewoon flink autobahn te gaan rijden tot zo ver mogelijk. Dat werd dus uiteindelijk Nürnberg. De 600km autobahn waren nu niet bepaald om over naar huis te schrijven, maar het schoot wel lekker op. Ik kwam rond 10u 's avonds aan en toen een hostel gezocht en flink gaan eten.


Zeer professioneel bepakt

De volgende dag ben ik naar Slovenië gegaan. Omdat dit ook zo'n 600km was, heb ik het stuk door Duitsland ook weer met de autobahn gedaan (250km regen gehad, er stond letterlijk een laag water in mijn schoenen), en vervolgens door heel Oostenrijk via de B-wegen, mede omdat ik te gierig was om een vignet te halen. Dat was zeker geen slechte keus, Oostenrijk heeft echt supervette B-wegen.

Een toffe B-weg door de Alpen


De Alpen

Dus dwars door de Alpen gereden, en vervolgens vrijwel uit het niets, midden in een tunnel, arriveerde ik in Slovenië. Omdat je hier ook een vignet nodig hebt voor de snelwegen ben ik ook hier binnendoor naar de hoofdstad, Ljubljana, geknald. De wegen waren hier wel wat slechter, en omdat de wegen beroerd stonden aangegeven ben ik een paar keer verkeerd gereden, maar uiteindelijk toch de weg gevonden en ook hier op zoek gegaan naar een hostel. Ljubljana is best een toffe stad, en in mijn 'vrije' dag heb ik het kasteel en de stad bezichtigd.

Ljubljana


De 50.000 gepasseerd!

Vervolgens naar Zagreb gereden, leuke wegen in zowel Slovenië als Kroatië. Helaas sloeg ik weer eens ergens verkeerd af, en maakte een hele vercrackte U-turn op een weg die verre van vlak was waarna ik op mijn zij lag ;(. Met mij niks aan de hand, maar het beschermklepje van mijn motor was er wel afgedonderd, welke ik later in de hoofdstad weer heb 'gerepareerd'. Overigens is de ducttape het tot het eind van de reis, zo'n 1500km verderop, er probleemloos op blijven zitten. God bless ducttape.

;(


:)

In Zagreb de Sjelme beklommen (te voet :+) , bijna een kilometer de hoogte in. Verder natuurlijk Zagreb zelf in geweest en het 'museum of broken relationships' bezocht. Zagreb was ook een erg mooie stad!

Uitzicht vanaf de Sjelme


Tof kerkje in Zagreb

Na Zagreb de korste etappe gedaan naar Rijeka, een plaats aan de kust van Kroatië. Hier een nachtje geslapen, en even in de zee gewommen (het leek warmer dan dat het was).

De Middellandse Zee bij Rijeka

En toen begon de terugreis alweer. Ik ben dwars door Noord-Italië via B wegen naar Innsbruck, Oostenrijk, gegaan.

Een rechte weg in Italië

Hier kwam ik om iets van half 9 aan, mede omdat een bus nog geen tien kilometer voor Innsbruck besloot een stukje vangrail mee te nemen. Resultaat: een opstopping waar je zelfs met de motor niet eens langs kon. De bus had zich echt klem gereden tegen de vangrail aan, dus de chauffeur pakte zijn gereedschapskist en heeft doodleuk een stuk vangrail verwijderd.

Doei vangrail

Ik had geen puf meer om echt nog de stad zelf te bekijken. De volgende ochtend ben ik maar direct door naar Karlsruhe gegaan. Alweer een erg mooie stad. En vandaag heb ik het laatste stuk van Karlsruhe weer naar Nederland gereden. Een heel stuk door het Moeselgebied, vervolgens nog even bij de Nurnbergring gekeken, en vanaf het Roergebied ben ik toch maar weer snelwegen gaan pakken.

Nurnbergring

In nummers:
In 9 dagen in 6 hostels geslapen, in 5 verschillende landen. In totaal 3000 kilometer gereden, waarvan +/- 1000 op de snelweg en 2000 op gewone wegen. Dit alles op mijn trouwe gs500 met zijn 487 cc's van 23 jaar oud, die gedurdende de reis zo'n 1:25 gemiddeld verbruikte. En die tot mijn eigen verbazing, het 0 keer heeft begeven :D.


De legende gaat dat deze velg ooit wit was
  zondag 10 mei 2015 @ 23:45:08 #27
258802 Yreal
henk..!
pi_152477090
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 23:37 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Nou ik ben er weer! Het doel is inderdaad Zagreb geworden, en heb dat uiteindelijk ook gehaald!

Ik zal een kort reisverslagje plaatsen voor de geinteresseerden.

De route:
[ afbeelding ]

Zaterdagmiddag rond 4 uur kon ik eindelijk gaan. Ik had niks geboekt en besloot gewoon flink autobahn te gaan rijden tot zo ver mogelijk. Dat werd dus uiteindelijk Nürnberg. De 600km autobahn waren nu niet bepaald om over naar huis te schrijven, maar het schoot wel lekker op. Ik kwam rond 10u 's avonds aan en toen een hostel gezocht en flink gaan eten.

[ afbeelding ]
Zeer professioneel bepakt

De volgende dag ben ik naar Slovenië gegaan. Omdat dit ook zo'n 600km was, heb ik het stuk door Duitsland ook weer met de autobahn gedaan (250km regen gehad, er stond letterlijk een laag water in mijn schoenen), en vervolgens door heel Oostenrijk via de B-wegen, mede omdat ik te gierig was om een vignet te halen. Dat was zeker geen slechte keus, Oostenrijk heeft echt supervette B-wegen.
[ afbeelding ]
Een toffe B-weg door de Alpen

[ afbeelding ]
De Alpen

Dus dwars door de Alpen gereden, en vervolgens vrijwel uit het niets, midden in een tunnel, arriveerde ik in Slovenië. Omdat je hier ook een vignet nodig hebt voor de snelwegen ben ik ook hier binnendoor naar de hoofdstad, Ljubljana, geknald. De wegen waren hier wel wat slechter, en omdat de wegen beroerd stonden aangegeven ben ik een paar keer verkeerd gereden, maar uiteindelijk toch de weg gevonden en ook hier op zoek gegaan naar een hostel. Ljubljana is best een toffe stad, en in mijn 'vrije' dag heb ik het kasteel en de stad bezichtigd.
[ afbeelding ]
Ljubljana

[ afbeelding ]
De 50.000 gepasseerd!

Vervolgens naar Zagreb gereden, leuke wegen in zowel Slovenië als Kroatië. Helaas sloeg ik weer eens ergens verkeerd af, en maakte een hele vercrackte U-turn op een weg die verre van vlak was waarna ik op mijn zij lag ;(. Met mij niks aan de hand, maar het beschermklepje van mijn motor was er wel afgedonderd, welke ik later in de hoofdstad weer heb 'gerepareerd'. Overigens is de ducttape het tot het eind van de reis, zo'n 1500km verderop, er probleemloos op blijven zitten. God bless ducttape.
[ afbeelding ]
;(

[ afbeelding ]
:)

In Zagreb de Sjelme beklommen (te voet :+) , bijna een kilometer de hoogte in. Verder natuurlijk Zagreb zelf in geweest en het 'museum of broken relationships' bezocht. Zagreb was ook een erg mooie stad!
[ afbeelding ]
Uitzicht vanaf de Sjelme

[ afbeelding ]
Tof kerkje in Zagreb

Na Zagreb de korste etappe gedaan naar Rijeka, een plaats aan de kust van Kroatië. Hier een nachtje geslapen, en even in de zee gewommen (het leek warmer dan dat het was).
[ afbeelding ]
De Middellandse Zee bij Rijeka

En toen begon de terugreis alweer. Ik ben dwars door Noord-Italië via B wegen naar Innsbruck, Oostenrijk, gegaan.
[ afbeelding ]
Een rechte weg in Italië

Hier kwam ik om iets van half 9 aan, mede omdat een bus nog geen tien kilometer voor Innsbruck besloot een stukje vangrail mee te nemen. Resultaat: een opstopping waar je zelfs met de motor niet eens langs kon. De bus had zich echt klem gereden tegen de vangrail aan, dus de chauffeur pakte zijn gereedschapskist en heeft doodleuk een stuk vangrail verwijderd.
[ afbeelding ]
Doei vangrail

Ik had geen puf meer om echt nog de stad zelf te bekijken. De volgende ochtend ben ik maar direct door naar Karlsruhe gegaan. Alweer een erg mooie stad. En vandaag heb ik het laatste stuk van Karlsruhe weer naar Nederland gereden. Een heel stuk door het Moeselgebied, vervolgens nog even bij de Nurnbergring gekeken, en vanaf het Roergebied ben ik toch maar weer snelwegen gaan pakken.
[ afbeelding ]
Nurnbergring

In nummers:
In 9 dagen in 6 hostels geslapen, in 5 verschillende landen. In totaal 3000 kilometer gereden, waarvan +/- 1000 op de snelweg en 2000 op gewone wegen. Dit alles op mijn trouwe gs500 met zijn 487 cc's van 23 jaar oud, die gedurdende de reis zo'n 1:25 gemiddeld verbruikte. En die tot mijn eigen verbazing, het 0 keer heeft begeven :D.

[ afbeelding ]
De legende gaat dat deze velg ooit wit was
mooi werk
  maandag 11 mei 2015 @ 06:11:52 #28
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_152480587
Leuk om te lezen, klinkt alsof je je prima hebt vermaakt ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 23:37 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Nou ik ben er weer! Het doel is inderdaad Zagreb geworden, en heb dat uiteindelijk ook gehaald!

Ik zal een kort reisverslagje plaatsen voor de geinteresseerden.

(...)

[ afbeelding ]
De legende gaat dat deze velg ooit wit was
En nu je ketting stellen? ;)
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  Moderator maandag 11 mei 2015 @ 11:26:32 #30
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_152484438
OP ontgrendeld.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_152484543
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 23:37 schreef koekjestrommel1 het volgende:
verslag
OP aangepast met link naar verslag :P leuke trip!

quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 11:26 schreef UIO_AMS het volgende:
OP ontgrendeld.
waarvoor dank
  maandag 11 mei 2015 @ 14:11:43 #32
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_152489057
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2015 07:26 schreef mjan het volgende:
Leuk om te lezen, klinkt alsof je je prima hebt vermaakt ^O^

[..]

En nu je ketting stellen? ;)
De ketting heb ik grappig genoeg, enkele uren na het nemen van de foto op exact dezelfde plek gesteld ;). De moertjes moesten een volle 360 graden gedraaid worden voordat de speling weer goed was, dus het was ook wel hard nodig :o.

Heb onderweg ook nog 2x olie moeten bijvullen (300ml per keer), en 2x de ketting gesmeerd. En de gashendel weer met superlijm (daar ga ik vast ooit nog eens spijt van krijgen, maarja je moet wat onderweg) vastgezet, want die bewoog heel langzaam mee en dat vond het draadje van de handvatverwarming niet leuk. Klinkt als veel, maar met een minuutje of 5 per klusje viel het allemaal wel mee :).
pi_152495248
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 14:11 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

De ketting heb ik grappig genoeg, enkele uren na het nemen van de foto op exact dezelfde plek gesteld ;). De moertjes moesten een volle 360 graden gedraaid worden voordat de speling weer goed was, dus het was ook wel hard nodig :o.
Zo zag het er ook wel uit op je laatste foto :D

quote:
Heb onderweg ook nog 2x olie moeten bijvullen (300ml per keer), en 2x de ketting gesmeerd. En de gashendel weer met superlijm (daar ga ik vast ooit nog eens spijt van krijgen, maarja je moet wat onderweg) vastgezet, want die bewoog heel langzaam mee en dat vond het draadje van de handvatverwarming niet leuk. Klinkt als veel, maar met een minuutje of 5 per klusje viel het allemaal wel mee :).
Verbruikt wel veel olie dan :o
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  maandag 11 mei 2015 @ 18:19:41 #34
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_152496770
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2015 17:26 schreef mjan het volgende:

[..]

Zo zag het er ook wel uit op je laatste foto :D

[..]

Verbruikt wel veel olie dan :o
Ja, iets van 1 liter per 3- a 4000 kilometer. Je zou wel bezig kunnen gaan met allerlei pakkingen veranderen in de hoop dat dat helpt, maar het is ten eerste maar de vraag of het uberhaupt helpt en ten tweede de moeite gewoon niet meer waard bij een motorfiets van 23 jaar oud. Stel dat hij nog tienduizenden kilometers meegaat, dan hebben we het nog altijd maar over een litertje of 10 aan olie. En gezien er cheap ass meuk in gaat zal me dat de kop ook niet kosten. Zolang het hierbij blijft vind ik het allemaal prima ^O^
pi_152629343
Deze camping is best aardig :) 11 euro voor een nachtje incl wifi en een douchemuntje.....

Sanitair ook prima en ik weet niet of er een timer op de douche zat maar ik heb hem op gegeven moment zelf maar uitgezet :P kon hem daarna wel gewoon weer aanzetten? Dus of de timer is extreem ruim of de Belgen snappen het muntjessysteem niet... :')
pi_152787818
Aan de hand van ervaring uit het verleden en een papieren kaart (hoi Deka) een mooie ronde door Lake district + Schotland (10 dagen) evt. uit te breiden met Ierland ±2,5 week in elkaar gedraaid met Basecamp :9 misschien iets voor volgend jaar.

Moet alleen nog een klein stukje door Cork & Kerry afmaken :)
pi_152982404
Hallo vanuit Deutschland :W

Ik heb twee weken vrij, dus m'n koffers ingepakt en vanochtend vertrokken. Ik verblijf in hotels/motels/b&b's, dus niet zoveel bagage nodig.

Vandaag iets meer dan 500km gedaan, waarvan 200 snelweg om uit Nederland te komen.
Nu bij Saarbrücken in de buurt, morgen door naar der Schwarzwald! Misschien daarna Zwitserland of Oostenrijk, of toch in Duitsland blijven beetje afhankelijk van waar het weer het beste is :)
pi_152982512
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:10 schreef Tankiej het volgende:
Hallo vanuit Deutschland :W

Ik heb twee weken vrij, dus m'n koffers ingepakt en vanochtend vertrokken. Ik verblijf in hotels/motels/b&b's, dus niet zoveel bagage nodig.

Vandaag iets meer dan 500km gedaan, waarvan 200 snelweg om uit Nederland te komen.
Nu bij Saarbrücken in de buurt, morgen door naar der Schwarzwald! Misschien daarna Zwitserland of Oostenrijk, of toch in Duitsland blijven beetje afhankelijk van waar het weer het beste is :)
hou rekening met de vignetplicht in oostenrijk/zwitserland mocht je op de snelweg terecht komen :P ze handhaven ook echt zonder waarschuwing :P
  dinsdag 26 mei 2015 @ 18:55:13 #39
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_152983742
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:32 schreef Salatrel het volgende:
Aan de hand van ervaring uit het verleden en een papieren kaart (hoi Deka) een mooie ronde door Lake district + Schotland (10 dagen) evt. uit te breiden met Ierland ±2,5 week in elkaar gedraaid met Basecamp :9 misschien iets voor volgend jaar.
Papieren kaarten _O_

Lopend naar m'n werk vorige week kwam ik een Deense dame tegen op een volbepakte Harley, die vroeg zich af waar de embassade was. Ze was onderweg naar Engeland maar haar paspoort was verlopen en haar GPS was ermee gekapt. Even laten zien waar ze naartoe moest, en snelwegnummerts op een blaadje gekalkt voor richting Hoek v Holland.

En daarom, jongens en meisjes, zijn papieren kaarten altijd beter :Y)
pi_152985208
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:14 schreef Salatrel het volgende:

[..]

hou rekening met de vignetplicht in oostenrijk/zwitserland mocht je op de snelweg terecht komen :P ze handhaven ook echt zonder waarschuwing :P
Ik weet het, daarom ga ik ook snelwegen vermijden :P
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:55:03 #41
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_152987976
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:10 schreef Tankiej het volgende:
Hallo vanuit Deutschland :W

Ik heb twee weken vrij, dus m'n koffers ingepakt en vanochtend vertrokken. Ik verblijf in hotels/motels/b&b's, dus niet zoveel bagage nodig.

Vandaag iets meer dan 500km gedaan, waarvan 200 snelweg om uit Nederland te komen.
Nu bij Saarbrücken in de buurt, morgen door naar der Schwarzwald! Misschien daarna Zwitserland of Oostenrijk, of toch in Duitsland blijven beetje afhankelijk van waar het weer het beste is :)
Je rijdt op de bonnefooi? of hotels vooraf geboekt?
Net efkes anges
pi_152989344
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:55 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Je rijdt op de bonnefooi? of hotels vooraf geboekt?
Op de bonnefooi, niets geboekt. Zijn talloze hotels o.i.d. in het zwarte woud, t/m vrijdag verwacht ik geen problemen om iets te vinden. In het weekend kan het wellicht drukker worden, maar één kamer/bed moet altijd wel te vinden zijn :)

Daarnaast lijkt het weer wat wisselvallig. De ene keer is het weerbericht dat het droog blijft, de andere keer weer regen. Ik houd niet van regen tijdens het motorrijden, dus ik ga waar het droog is. Dan is het ook wel makkelijk om niets geboekt te hebben :P
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:09:05 #43
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_152991662
Ben benieuwd of er makkelijk iets te vinden is.
Hoor graag je ervaringen.
Net efkes anges
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:55:38 #44
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_152996102
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:10 schreef Tankiej het volgende:
Hallo vanuit Deutschland :W

Ik heb twee weken vrij, dus m'n koffers ingepakt en vanochtend vertrokken. Ik verblijf in hotels/motels/b&b's, dus niet zoveel bagage nodig.

Vandaag iets meer dan 500km gedaan, waarvan 200 snelweg om uit Nederland te komen.
Nu bij Saarbrücken in de buurt, morgen door naar der Schwarzwald! Misschien daarna Zwitserland of Oostenrijk, of toch in Duitsland blijven beetje afhankelijk van waar het weer het beste is :)
Freiburg is een leuke stad om een uurtje of wat doorheen te slenteren.
Daarvandaan is Neuhausen am Rheinfall een mooi doel, daar zitten de watrvallen van de Rijn
Wie dit leest is gek
pi_153005388
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:55 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Freiburg is een leuke stad om een uurtje of wat doorheen te slenteren.
Daarvandaan is Neuhausen am Rheinfall een mooi doel, daar zitten de watrvallen van de Rijn
Ik ben niet zo van het door een stad slenteren als ik op de motor ben. Dan ga ik liever rijden en af en toe een korte stop maken :P
Die watervallen zijn wel een goede tip, daar kan ik vast wel tijd voor maken om even te langs te gaan!
pi_153053390
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:55 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Papieren kaarten _O_

Lopend naar m'n werk vorige week kwam ik een Deense dame tegen op een volbepakte Harley, die vroeg zich af waar de embassade was. Ze was onderweg naar Engeland maar haar paspoort was verlopen en haar GPS was ermee gekapt. Even laten zien waar ze naartoe moest, en snelwegnummerts op een blaadje gekalkt voor richting Hoek v Holland.

En daarom, jongens en meisjes, zijn papieren kaarten altijd beter :Y)
Ik reis bijna altijd zonder papieren kaart en dat gaat me prima af.

Voor iedereen die weg gaat en geen GPS én geen kaarten heeft (mensen zoals ik dus :')), download de app maps.me.
Download de kaarten van de landen onderweg, dit zal maximaal een paar GB zijn. Vervolgens kun je met je mobiel navigeren, gedetailleerde kaarten bekijken (nog een stuk gedetailleerder dan google maps), plaatsen opzoeken, routes importeren, flitspalen importeren, hotels opzoeken, je oriënteren als je weer eens de weg kwijt bent, en tankstations opzoeken als je weer eens vergeten bent om te tanken.

Bizar goede app, en bovendien: advertentievrij en gratis!

Ik heb ook geen mobiel internet en Nederland, en hij komt zelfs hier echt verdomd vaak van pas.



Maps.me _O_
  donderdag 28 mei 2015 @ 22:08:41 #47
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_153053534
Here van Nokia werkt ook heel aardig :)

Mij oude vertrouwde Zuumo doet het trouwens altijd.
Tot nu toe. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_153078485
quote:
3s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:08 schreef Hyperdude het volgende:
Here van Nokia werkt ook heel aardig :)

Mij oude vertrouwde Zuumo doet het trouwens altijd.
Tot nu toe. :P
mijn 350LM ook :@
pi_153108906
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:09 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ben benieuwd of er makkelijk iets te vinden is.
Hoor graag je ervaringen.
Bij deze, mijn ervaringen en beetje reisverslag:
Doordeweeks is het makkelijk iets te vinden, mits het geen feestdag is natuurlijk. Voor vrijdag t/m zondag is het verstandig iets te reserveren :P
Belangrijk is natuurlijk om wel een beetje te voorbereiden. Je weet vaak wel in welke regio je ongeveer terecht komt, dus dan kan je van te voren alvast wat (motor)hotels opzoeken.

De eerste nacht ben ik naar een hotel gegaan waar ik vorig jaar ook was, Hotel Bliesbrück in een doprje vlakbij Saarbrücken. Daar had ik nog een leuke route voor door de Eifel en was mooi halverwege richting het Zwarte Woud. Het is niet het goedkoopste hotel, maar wel een prima hotel.




Voor de tweede avond had ik bedacht dat ik ongeveer in de buurt van Todtnau terecht zou komen. Mooie route uitgestippeld met een stukje door de Vogezen en verder Zwarte Woud. Uiteindelijk in een hotel in Todtnauberg verbleven. Goedkoop (+/- 32 euro per nacht), maar erg ouderwets. Volgens mij is er niks aan dat hotel veranderd de afgelopen 100 jaar, inclusief de beheerders/eigenaren :+


De derde dag heb ik een rondje gemaakt richting Neuhausen am Rheinfall (bedankt voor de tip Nieuwschierig, jammer alleen van de busladingen Aziaten daar :P ). Daarna nog een stukje zuid-west gegaan in Zwitserland en uiteindelijk weer terug naar het Zwarte Woud. Ik ben toen terecht gekomen bij Hotel Schützen in Bad Peterstal, die kan ik zeker aanraden als je eens naar het Zwarte Woud gaat! Het hotel is erg gericht op motorrijders, de eigenaar is zelf ook een motorrijder :)


Afgelopen nacht wilde ik graag in de Eifel verblijven. Gezien het weekend was, en ik toch wel twijfelde, heb ik wat hotels gebeld op vrijdagochtend of ze überhaupt nog een kamer over hadden. Dat is maar goed ook, want hotel nummer 9 had pas een kamer vrij :')
Verbleven in hotel Im Fachwerkhof, in Einruhr (hoort bij Simmerath). Super hotel! Wordt gerund door een Nederlands stel, erg gastvrij en vriendelijk. Samen met nog twee (Nederlandse) gasten/motorrijders een topavond gehad daar!
In je eentje is het wel wat prijzig, maar als je met z'n tweeën bent is het 40 euro p.p.p.n. bij één nacht en bij meer is het 35 euro, dat is goed te doen imo.

Het plan was om langer weg te blijven, maar het was niet echt te doen om verder een hotel te krijgen in het weekend. En het weer werd ook minder, dus vandaag weer thuis :)
pi_153109023
En de Tijgert ook naar tevredenheid?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')