Om dit binnen de juiste context te plaatsen: Ten opzichte van de bachelor, krijg je in de twee-jarige master fase te maken met meer buitenlandse studenten. Zodoende ontmoette ik in het najaar 2013, tijdens het eerste jaar van mijn master, een Oostenrijks meisje cq. vrouw. Een leuk en aardig iemand waarmee ik kon lachen en bovendien had ik meer dan ooit iemand gevonden waarmee ik geen oppervlakkige, maar inhoudelijke boeiende gesprekken kon voeren.
Echter op het einde van mijn eerste master jaar (voorjaar 2014) toen ik met haar had afgesproken op de universiteit, kwam zij gekleed in nogal obscene kleding. Hoewel het warm was vond ik haar rokje van bedenkelijke lengte. Ik had het niet van haar verwacht en je kan je wel voorstellen dat ik me ongemakkelijk voelde om zo met haar in gezelschap te zijn. Ik ben een verdraagzaam iemand en ben zeker niet ouderwets, dus ik heb er niks van gezegd en het hierbij gelaten.
Het tweede master jaar (2014-2015) beslaat de stage en thesis. De meeste buitenlandse studenten hoeven hiervoor niet meer terug naar de universiteit in Nederland en zodoende zag ik haar niet meer. Wel hield ik contact met haar via Facebook en Skype.
Tot mijn grote verbazing zag ik enkele dagen geleden foto's van haar op Facebook van een feestje waar zij is geweest. Dus ze gaat nog uit op haar oorspronkelijke universiteit in Oostenrijk terwijl ze haar thesis schrijft! Ik vind het raar dat juist als je bijna geen student meer bent, opeens nog gaat gedragen als een student en heb sowieso nooit geweten dat ze uitging of dronk. Maar ja, wie ben ik om haar te veroordelen en het is mooi om te zien dat ze lol heeft. Ze was tenslotte zeer goed gekleed: mooie blouse, geen makeup en een bril. Ook ben ik flexibel genoeg wat betreft enkele foto's waarop ze andere mannen omarmt, hoewel deze mannen mij niet het type leken wat zij zoekt.
Helemaal opgelaten ging ik me voelen toen er ook enkele foto's bijzaten waarop ze haar mond in een soort van tuitvorm deed, poses aannam met een sexueel getinte lading zoals het een been voor het ander opzichtig plaatsen en met vingers of handen door de haren gaan en hierbij anders kijken dan normaal.
Hoe zouden jullie reageren als jullie iemand (denken te) kennen, terwijl die vervolgens ook een hele andere kant blijkt te hebben die je tot dan toe niet kent? Zijn er meerdere mensen die in een dergelijke situatie hebben gezeten als ik en wat hebben jullie gedaan? Zou ik elk contact moeten verbreken zonder iets te zeggen of moet ik haar aanspreken naar aanleiding van deze foto's?