abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 mei 2015 @ 13:46:41 #51
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_152457142
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:44 schreef Timo20 het volgende:
Eergisteren de nieuwe LP van Jacco Gardner ontvangen van bol.com. Adverteren ze het als LP+cd maar nergens een cd te bekennen :')
Item was gesealed dus misschien een productie fout? meer mensen met dit "probleem"? niet dat het me om de gaat maar wel dat het fout op de site staat en zo`n cd is altijd makkelijk voor in de auto ^O^
Ff bol een mailtje sturen, wie weet heb je de verkeerde versie gekregen.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  zondag 10 mei 2015 @ 13:47:23 #52
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_152457161
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:46 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Ff bol een mailtje sturen, wie weet heb je de verkeerde versie gekregen.
Heb ik gedaan inderdaad. Had ook nog gekeken of er dan een editie zonder cd op de site staat maar :N dus
  zondag 10 mei 2015 @ 13:48:52 #53
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_152457207
Wie weet sleep je er nog een waardebon uit, :P
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:20:26 #54
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_152458074
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 19:27 schreef Zspirit het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk gezegd echt nog een leek, heb vorig jaar een platenspeler gekocht en verder niets aan veranderd. ik denk ook dat mijn naad snel gesleten is door onvakkundig gebruik. Daarom wil ik nu een nieuwe naald kopen en het helemaal goed afstellen met deze handleiding.
Ik heb een Erres 1312 met een philips 400 element.
De naalddruk instellen is eigenlijk heel simpel.
Achter de toonarm zit een verstelbare contra gewicht met verstelbare ring wat de gewicht in grammen wordt aangeduid.
Draai de contra gewicht zo, dat de toon arm precies in evenwicht komt te staan, de toonarm gaat dan 'zweven'.
Vervolgens draai je de de verstelbare ring naar '0' en dan draai je aan de contra gewicht naar '1,5' wat op de ring wordt aangeduid.
De naalddruk is nu 1,5 gram.

De naald voor de Philips GP400 element is goed verkrijgbaar, de meeste naalden worden gemaakt door Tonar, zelf ik zou echter gaan voor een originele van Philips.
Wat ik van vele hoor is dat de kwaliteit van Tonar iets minder is dan van het origineel.
Je kan nog kijken op MP of er nog originele zijn.
'It's a boy'
  zondag 10 mei 2015 @ 14:28:16 #55
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_152458256
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 13:47 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Heb ik gedaan inderdaad. Had ook nog gekeken of er dan een editie zonder cd op de site staat maar :N dus
Welke kleur vinyl is deze geperst? En kijk eens goed op het album door welke platenmaatschappij is uit gebracht. volgens Discogs zijn er versies uitgebracht zonder de extra CD http://www.discogs.com/Jacco-Gardner-Hypnophobia/master/828589
'It's a boy'
pi_152471534
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:20 schreef Ivy_Mike het volgende:

[..]

De naalddruk instellen is eigenlijk heel simpel.
Achter de toonarm zit een verstelbare contra gewicht met verstelbare ring wat de gewicht in grammen wordt aangeduid.
Draai de contra gewicht zo, dat de toon arm precies in evenwicht komt te staan, de toonarm gaat dan 'zweven'.
Vervolgens draai je de de verstelbare ring naar '0' en dan draai je aan de contra gewicht naar '1,5' wat op de ring wordt aangeduid.
De naalddruk is nu 1,5 gram.

De naald voor de Philips GP400 element is goed verkrijgbaar, de meeste naalden worden gemaakt door Tonar, zelf ik zou echter gaan voor een originele van Philips.
Wat ik van vele hoor is dat de kwaliteit van Tonar iets minder is dan van het origineel.
Je kan nog kijken op MP of er nog originele zijn.
Thanks, ik kan helaas enkel tonar naalden of andere merken vinden maar alles beter dan wat ik nu heb. Bedankt voor je uitleg maar ik kom niet verder dan de helft. Ik kan het contragewicht zo draaien dat de naald gaat zweven maar ik zie nergens een ring met getallen of iets dergelijks. De ring die je bedoeld is me dus onduidelijk. (foto) Ik heb de Erres 1312. Ik heb wel een andere draaiknop maar volgens mij is die voor de zijspanning.
Gegroet!
pi_152472076
De technics spelers hebben getallen op het gewicht staan.
Jouw speler heeft dat niet.
Zie hier:
https://www.google.nl/sea(...)ed=0CAYQ_AUoAA&dpr=1
pi_152472355
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 21:54 schreef Elvander het volgende:
De technics spelers hebben getallen op het gewicht staan.
Jouw speler heeft dat niet.
Zie hier:
https://www.google.nl/sea(...)ed=0CAYQ_AUoAA&dpr=1
Aha dankjel!
Dan dus toch een naaldrukmeter kopen?
Gegroet!
pi_152472962
Ja dat lijkt me wel het handigste.
Ik dacht dat ze ook vrij goedkoop via dealextreme oid te krijgen zijn, wel lange levertijd dan natuurlijk.
  zondag 10 mei 2015 @ 22:16:00 #60
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_152473202
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 21:41 schreef Zspirit het volgende:

[..]

Thanks, ik kan helaas enkel tonar naalden of andere merken vinden maar alles beter dan wat ik nu heb. Bedankt voor je uitleg maar ik kom niet verder dan de helft. Ik kan het contragewicht zo draaien dat de naald gaat zweven maar ik zie nergens een ring met getallen of iets dergelijks. De ring die je bedoeld is me dus onduidelijk. (foto) Ik heb de Erres 1312. Ik heb wel een andere draaiknop maar volgens mij is die voor de zijspanning.
Die knop is wel degelijk de instelling voor de naalddruk (het is gewoon een ander systeem)
Ga van de onderste zwarte getallen uit, dat is voor de gewone naaldvorm.
De bovenste rode getallen is voor speciale naalden bedoeld voor grammofoonplaten met quadrafonische (4 kanaals) weergave.
'It's a boy'
pi_152473396
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 22:16 schreef Ivy_Mike het volgende:

[..]

Die knop is wel degelijk de instelling voor de naalddruk (het is gewoon een ander systeem)
Ga van de onderste zwarte getallen uit, dat is voor de gewone naaldvorm.
De bovenste rode getallen is voor speciale naalden bedoeld voor grammofoonplaten met quadrafonische (4 kanaals) weergave.
Ahh oke, dus die knop op 0 zetten, contragewicht draaien tot de arm zweeft en dan de kop op 1.5 draaien?
Gegroet!
  zondag 10 mei 2015 @ 22:47:45 #62
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_152474883
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 22:19 schreef Zspirit het volgende:

[..]

Ahh oke, dus die knop op 0 zetten, contragewicht draaien tot de arm zweeft en dan de kop op 1.5 draaien?
Dan zou het volgens mij zo moeten werken
'It's a boy'
pi_152475044
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 22:47 schreef Ivy_Mike het volgende:

[..]

Dan zou het volgens mij zo moeten werken
Klop, daar kom ik net ook achter :D. Ga toch maar voor zon naaldruk meter denk ik. Dan laat ik die draaiknop lekker op 0 staan.
Toch bedankt voor je hulp!
Gegroet!
  Moderator maandag 11 mei 2015 @ 08:57:13 #64
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_152481404
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:20 schreef Ivy_Mike het volgende:

[..]

De naalddruk instellen is eigenlijk heel simpel.
Achter de toonarm zit een verstelbare contra gewicht met verstelbare ring wat de gewicht in grammen wordt aangeduid.
Draai de contra gewicht zo, dat de toon arm precies in evenwicht komt te staan, de toonarm gaat dan 'zweven'.
Vervolgens draai je de de verstelbare ring naar '0' en dan draai je aan de contra gewicht naar '1,5' wat op de ring wordt aangeduid.
De naalddruk is nu 1,5 gram.

De naald voor de Philips GP400 element is goed verkrijgbaar, de meeste naalden worden gemaakt door Tonar, zelf ik zou echter gaan voor een originele van Philips.
Wat ik van vele hoor is dat de kwaliteit van Tonar iets minder is dan van het origineel.
Je kan nog kijken op MP of er nog originele zijn.
Ik heb gewoon zo'n klein "weegschaaltje" (een stukje plasticin een houdertje) en daarmee kun je het nawegen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 11 mei 2015 @ 08:58:28 #65
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_152481418
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 22:51 schreef Zspirit het volgende:

[..]

Klop, daar kom ik net ook achter :D. Ga toch maar voor zon naaldruk meter denk ik. Dan laat ik die draaiknop lekker op 0 staan.
Toch bedankt voor je hulp!
ja dit dus die dingen kosten niets.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 12 mei 2015 @ 19:57:54 #66
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_152535369
Zojuist weer vinyl binnengekregen *O*

RSD 2015 single van Buena Vista Social Club waarvan er maar 1000 stuks geperst is.

Kovacs---Shades Of Black

Dewolff---Live & Outta Sight dubbel live elpee in gemarmerd bruin en blauw vinyl

Orgel Vreten---Komrad in transparant vinyl

'It's a boy'
  woensdag 13 mei 2015 @ 00:05:24 #67
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_152547962
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:28 schreef Ivy_Mike het volgende:

[..]

Welke kleur vinyl is deze geperst? En kijk eens goed op het album door welke platenmaatschappij is uit gebracht. volgens Discogs zijn er versies uitgebracht zonder de extra CD http://www.discogs.com/Jacco-Gardner-Hypnophobia/master/828589
Die wat ik heb gekregen was zwart vinyl en inderdaad (nou je het zegt) niet door Excelsior uitgegeven. Hij is inmiddels al retour gestuurd :s)
  donderdag 14 mei 2015 @ 18:21:58 #68
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_152597381
Dit vond ik wel een interessant artikel om te lezen. Gaat over een crowdfunded initiatief om een soort van "Netflix" voor Vinyl te maken, waarbij een team van zelfverklaarde experts op basis van iemands voorkeuren maandelijks drie platen opstuurt. Niet tevreden? Dan mag je de plaat of platen terugsturen en krijg je weer een andere. Tenminste, als dat niet tegen de wet zou zijn in de VS. _O-

Oh, en blijkbaar plunderen ze alleen de ¤1 bakken. Sommige van de genoemde 'matches' zijn hilarisch. :D

http://www.stereogum.com/(...)ss/franchises/essay/

[ Bericht 0% gewijzigd door Grobbel op 14-05-2015 18:29:02 ]
pi_152613711
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 19:57 schreef Ivy_Mike het volgende:
Zojuist weer vinyl binnengekregen *O*

RSD 2015 single van Buena Vista Social Club waarvan er maar 1000 stuks geperst is.

Kovacs---Shades Of Black

Dewolff---Live & Outta Sight dubbel live elpee in gemarmerd bruin en blauw vinyl

Orgel Vreten---Komrad in transparant vinyl

[ afbeelding ]
Die kovacs heb ik ook heerlijke muziek!
De orgelvreten plaat weet ik nog niet, heb de vorige en die vind ik niet zo super. wel gesigneerd dat is dan wel leuk.
Dewolff is live vaak steen goed dus die live plaat zal ook wel prima zijn!
Gegroet!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:22:35 #70
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_152739958
Vraagje aan de mede-verzamelaars hier (weet dat het eerder al voorbij is gekomen);
Ik zoek een semi-automatische oplossing om mijn vinyl schoon te maken, maar kom vooralsnog uit bij de Okki Nokki's van ¤400+ euro en meen me te herinneren dat er ook goedkopere alternatieven voorbij zijn gekomen hier een x-tal topics geleden.
Iemand nog tips?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_152740268
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:22 schreef Ceased2Be het volgende:
Vraagje aan de mede-verzamelaars hier (weet dat het eerder al voorbij is gekomen);
Ik zoek een semi-automatische oplossing om mijn vinyl schoon te maken, maar kom vooralsnog uit bij de Okki Nokki's van ¤400+ euro en meen me te herinneren dat er ook goedkopere alternatieven voorbij zijn gekomen hier een x-tal topics geleden.
Iemand nog tips?
Ja de knosti!
Waarom die dingen altijd zon wazige naam hebben is mij een raadsel.
Ik sprak laatst een gast die er super tevreden over was.
Review: http://www.hifi.nl/artike(...)ti-platenwasser.html
50 euri bij conrad: https://www.conrad.nl/nl/(...)statisch-345296.html
Gegroet!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:43:53 #72
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_152740434
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:36 schreef Zspirit het volgende:

[..]

Ja de knosti!
Waarom die dingen altijd zon wazige naam hebben is mij een raadsel.
Ik sprak laatst een gast die er super tevreden over was.
Review: http://www.hifi.nl/artike(...)ti-platenwasser.html
50 euri bij conrad: https://www.conrad.nl/nl/(...)statisch-345296.html
Thanks, die had ik ook al voorbij zien komen maar zag er nogal goedkoop uit. Dan gaan we die eens uitproberen, toch een hoop 2e hands spul wat een goede spoelbeurt wel kan gebruiken. (en dan meteen maar eens wat binnenhoezen vervangen).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_152740496
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:43 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Thanks, die had ik ook al voorbij zien komen maar zag er nogal goedkoop uit. Dan gaan we die eens uitproberen, toch een hoop 2e hands spul wat een goede spoelbeurt wel kan gebruiken. (en dan meteen maar eens wat binnenhoezen vervangen).
Ja zal wel wat goedkoper aanvoelen maar 400 euro vind ik persoonlijk echt veel te veel.
Ik heb er ook last van dat veel platen statisch zijn, vrij vervelend. Wat kan ik daar het beste tegen doen, papieren of plastic gebruiken?
Gegroet!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:49:44 #74
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_152740561
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:47 schreef Zspirit het volgende:

[..]

Ja zal wel wat goedkoper aanvoelen maar 400 euro vind ik persoonlijk echt veel te veel.
Ik heb er ook last van dat veel platen statisch zijn, vrij vervelend. Wat kan ik daar het beste tegen doen, papieren of plastic gebruiken?
Papier is mijn ervaring; plastic wordt (iig bij mij) onherroepelijk statisch.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_152743717
Naalddruk meter van DX binnen, straks een proberen.
Wat is de standaard druk? 5 gram? of verschilt dat per platenspeler.
Gegroet!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')