100m rennen is een schone sport jaquote:Op zondag 26 april 2015 16:57 schreef Slobeend het volgende:
Eens met Mart. Maar de afstand is te lang voor schone renners. Koersen tot 150 km lijkt me ook wel wat.
quote:Op zondag 26 april 2015 16:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
100m rennen is een schone sport ja
Dat zeg ik toch nietquote:Op zondag 26 april 2015 16:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
100m rennen is een schone sport ja
In het wielrennen anno 2015 wel, volgens de Mart.quote:Op zondag 26 april 2015 17:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Mart gaf en passant nog even aan dat het belachelijk is om deze koers van 2 tot 5 uit te zenden
Wat mij betreft mogen ze deze koers vanaf half 11 uitzenden...ik zou gewoon kijkenquote:Op zondag 26 april 2015 17:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Mart gaf en passant nog even aan dat het belachelijk is om deze koers van 2 tot 5 uit te zenden
Niks mis mee.quote:Op zondag 26 april 2015 17:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen ze deze koers vanaf half 11 uitzenden...ik zou gewoon kijken
Ja, of 50-80 km. Voor schone renners maakt het niets uit, maar wat meer experimenteren mag best. En kleinere ploegen uiteraard.quote:Op zondag 26 april 2015 16:57 schreef Slobeend het volgende:
Eens met Mart. Maar de afstand is te lang voor schone renners. Koersen tot 150 km lijkt me ook wel wat.
Kortom stoppen met wielrennen.quote:Op zondag 26 april 2015 17:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
En een verplicht aanzienlijk percentage van het budget naar een onafhankelijk anti-doping apparaat. Structureel retroactief testen. Flinke straffen, ook in de portemonnee. Verbieden bepaalde of misschien wel alle TUEs. Grote schoonmaak onder ploegleiders en -artsen. Toevoeging van een ander verdienmodel.
Ja, laten we de koersen voor de profs korter maken dan die voor de amateurs.quote:Op zondag 26 april 2015 17:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja, of 50-80 km. Voor schone renners maakt het niets uit, maar wat meer experimenteren mag best. En kleinere ploegen uiteraard.
En een verplicht aanzienlijk percentage van het budget naar een onafhankelijk anti-doping apparaat. Structureel retroactief testen. Flinke straffen, ook in de portemonnee. Verbieden bepaalde of misschien wel alle TUEs. Grote schoonmaak onder ploegleiders en -artsen. Toevoeging van een ander verdienmodel.
Gaat allemaal nooit gebeuren
Je mist het punt. Het gaat niet om doping gebruiken maar koersen attractiever maken.quote:Op zondag 26 april 2015 17:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, laten we de koersen voor de profs korter maken dan die voor de amateurs.![]()
Bovendien wordt er met kortere koersen echt niet minder doping gebruikt. Ze gebruiken niet omdat het te zwaar is, ze gebruiken omdat ze willen winnen.
Flink retro-actief testen ben ik wel voor. Lekker al die erelijsten opschonen. Je hebt dan een paar jaar chaos in de erelijsten, maar misschien dat ze het dan eens afleren.
Als je koersen attractieve wil maken door ze 50-80 km te maken, dan ga je maar bij de amateurs kijken. Ik vind het echt pertinente onzin om de koersen zo kort te maken.quote:Op zondag 26 april 2015 17:12 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Je mist het punt. Het gaat niet om doping gebruiken maar koersen attractiever maken.
Met kortere koersen wacht men ook tot het laatste heuveltje...met een lange koers zorg je tenminste voor een beetje selectiviteit in de koers.quote:Op zondag 26 april 2015 17:12 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Je mist het punt. Het gaat niet om doping gebruiken maar koersen attractiever maken.
50-80 gaat me ook zeker te ver. Tot 150 lijkt me wel wat. Ploegen kleiner etc. etc.quote:Op zondag 26 april 2015 17:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je koersen attractieve wil maken door ze 50-80 km te maken, dan ga je maar bij de amateurs kijken. Ik vind het echt pertinente onzin om de koersen zo kort te maken.
Idd, vermoeidheid gaat dan een rol spelen. Met 80 km, komen er 120 fris aan de laatste beklimming.quote:Op zondag 26 april 2015 17:14 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met kortere koersen wacht men ook tot het laatste heuveltje...met een lange koers zorg je tenminste voor een beetje selectiviteit in de koers.
Oortjes afschaffen. World Tour afschaffen.quote:Op zondag 26 april 2015 17:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je koersen attractieve wil maken door ze 50-80 km te maken, dan ga je maar bij de amateurs kijken. Ik vind het echt pertinente onzin om de koersen zo kort te maken.
Dat is niet waar. De ritten van 125 km in de Tour zijn de laatste jaren het leukst omdat iedereen kansen ruikt en z'n inspanning langer kan doortrekken tot het einde.quote:Op zondag 26 april 2015 17:14 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met kortere koersen wacht men ook tot het laatste heuveltje...met een lange koers zorg je tenminste voor een beetje selectiviteit in de koers.
Oortjes afschaffen is idd een goed idee. In de koersen zonder oortjes zie je dat er toch vaker fouten worden gemaakt. * Wombcat denkt aan Omloop het Nieuwsblad.quote:Op zondag 26 april 2015 17:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Oortjes afschaffen. World Tour afschaffen.
Doperen blijven ze toch, dus als je daar extreme zero tolerance gaat toepassen, dan schrik je alleen sponsoren af, die zullen dan wel investeren in sporten waar ze minder moeilijk doen. Ja, dat is triest, maar het is wel zo.
Ja, maar dat is in een etappewedstrijd. Een eendagse wedstrijd is een totaal ander verhaal.quote:Op zondag 26 april 2015 17:16 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat is niet waar. De ritten van 125 km in de Tour zijn de laatste jaren het leukst omdat iedereen kansen ruikt en z'n inspanning langer kan doortrekken tot het einde.
Zou het niet zijn dat nu simpelweg iedereen een beetje op gelijk niveau zit, waardoor het moeilijker is om het verschil te maken?quote:Op zondag 26 april 2015 17:17 schreef Van_Poppel het volgende:
Maargoed, het is wel heel wrang dat aanvallen op Saint-Nicolas ook al te vroeg is..
Is wel in de laatste week van de Tour met een uitgepierd peloton...quote:Op zondag 26 april 2015 17:16 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat is niet waar. De ritten van 125 km in de Tour zijn de laatste jaren het leukst omdat iedereen kansen ruikt en z'n inspanning langer kan doortrekken tot het einde.
Ik denk dat dat wel meevalt, maar soit.quote:Op zondag 26 april 2015 17:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, maar dat is in een etappewedstrijd. Een eendagse wedstrijd is een totaal ander verhaal.
Nivellering idd, er is nauwelijks verschil tussen top en subtop.quote:Op zondag 26 april 2015 17:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zou het niet zijn dat nu simpelweg iedereen een beetje op gelijk niveau zit, waardoor het moeilijker is om het verschil te maken?
Tja, bij een gelijker niveau gaat tactiek meer doorwegen, maar buiten Astana (en vooruit, Moreno) heb ik dat vandaag helaas bijzonder weinig gezien.quote:Op zondag 26 april 2015 17:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zou het niet zijn dat nu simpelweg iedereen een beetje op gelijk niveau zit, waardoor het moeilijker is om het verschil te maken?
Kijk naar Valverde, de beste man in koers, maar kreeg er op de Saint Nicholas ook niemand af.quote:Op zondag 26 april 2015 17:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan met al die dopinghaters.quote:Op zondag 26 april 2015 17:20 schreef Van_Poppel het volgende:
Nivellering idd, er is nauwelijks verschil tussen top en subtop.
Mee eens! Die etappe van Landis blijft mijn mooiste wielerervaring ooit.quote:Op zondag 26 april 2015 17:32 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan met al die dopinghaters.![]()
Gewoon weer 2 minuten tijdstraf geven en klaar. Dat gelul over ethiek graag weer in de universiteitsbankjes voeren.
quote:Op zondag 26 april 2015 17:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Mee eens! Die etappe van Landis blijft mijn mooiste wielerervaring ooit.
#Luicito #Ditiseengoedstelhoor #Top40isbinnenquote:37 KELDERMAN Wilco +1:41
62 TEN DAM Laurens +6:22
96 MARTENS Paul +16:43
DNF LINDEMAN Bert-Jan
DNF HOFLAND Moreno
DNF TANKINK Bram
DNF TEUNISSEN Mike
DNF VAN EMDEN Jos
Bij veldrijden is het ook gewoon een uur lang vlammen. Totaal andere sport natuurlijk, maar waarom zou dat bij wielrennen niet kunnen? Als een aantal kleppers na 10 km al ontsnapt, en je hebt kleine ploegen, dan zijn ze wellicht gevlogen. Dus je hebt meer kans op anderhalf uur spectaculaire koers. Bij langere koersen en grotere teams is niet wachten tot de laatste klim over het algemeen gewoon kansloos. Zelfs de Mollema's van deze wereld wachten tot de laatste klim, alleen knechten vallen eerder aan met als enige reden te voorkomen dat men kopwerk moet doen in het peloton.quote:Op zondag 26 april 2015 17:14 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Tja, dat weet ik niet. Het zou een stuk rechtvaardiger / ethischer zijn, maar over het algemeen is de kop in het zand wel rendabeler ja. Overigens, op de lange termijn hoeft dat niet zo te zijn. Uiteindelijk zie je ook veel grote sponsors het wielrennen verlaten vanwege doping. Niet alleen vanwege controles, maar vooral ook vanwege druk van de media. Naar mijn idee zijn er weinig grote bedrijven a la Rabo of T-mobile meer, en Sky zal ook meteen stoppen zodra er een aantal grote dopingzaken is.quote:Op zondag 26 april 2015 17:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Kortom stoppen met wielrennen.
Je zegt het al, veldrijden is een totaal andere sport. Daarbij kun je nauwelijk relaxed in de wielen zitten.quote:Op zondag 26 april 2015 17:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Bij veldrijden is het ook gewoon een uur lang vlammen. Totaal andere sport natuurlijk, maar waarom zou dat bij wielrennen niet kunnen? Als een aantal kleppers na 10 km al ontsnapt, en je hebt kleine ploegen, dan zijn ze wellicht gevlogen. Dus je hebt meer kans op anderhalf uur spectaculaire koers. Bij langere koersen en grotere teams is niet wachten tot de laatste klim over het algemeen gewoon kansloos. Zelfs de Mollema's van deze wereld wachten tot de laatste klim, alleen knechten vallen eerder aan met als enige reden te voorkomen dat men kopwerk moet doen in het peloton.
En ik zeg niet dat ze vanaf nu alle koersen zo moeten inrichten he. Ik zeg alleen dat er best eens geëxperimenteerd mee mag worden. Die standaard formats altijd...
Thanks to the TEAM.twitter:LottoJumbo_road twitterde op zondag 26-04-2015 om 16:53:4237th place for @W1lcokelderman today. #LBL reageer retweet
Dat is pas iemand die zich heeft ontwikkeld. Van renners die slecht presteren en gepakt worden naar renners die goed presteren en gepakt worden naar alleen nog maar goed presteren.quote:
Bij wielrennen hoort de duursportcomponent. Je kunt niet 100 jaar wielergeschiedenis weggooien door koersen van 100km te rijden. Je gaat de marathon ook niet naar 5km verkorten om het attractiever te maken.quote:Op zondag 26 april 2015 17:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Bij veldrijden is het ook gewoon een uur lang vlammen. Totaal andere sport natuurlijk, maar waarom zou dat bij wielrennen niet kunnen? Als een aantal kleppers na 10 km al ontsnapt, en je hebt kleine ploegen, dan zijn ze wellicht gevlogen. Dus je hebt meer kans op anderhalf uur spectaculaire koers. Bij langere koersen en grotere teams is niet wachten tot de laatste klim over het algemeen gewoon kansloos. Zelfs de Mollema's van deze wereld wachten tot de laatste klim, alleen knechten vallen eerder aan met als enige reden te voorkomen dat men kopwerk moet doen in het peloton.
En ik zeg niet dat ze vanaf nu alle koersen zo moeten inrichten he. Ik zeg alleen dat er best eens geëxperimenteerd mee mag worden. Die standaard formats altijd...
Is er ook al een CQ ranking voor teamdoctors ?quote:Op zondag 26 april 2015 18:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat is pas iemand die zich heeft ontwikkeld. Van renners die slecht presteren en gepakt worden naar renners die goed presteren en gepakt worden naar alleen nog maar goed presteren.
Toch wel de nummer 1 op de CQranking van de doktoren.
De dokter van Lotto gaat waarschijnlijk degraderen uit de WT.quote:Op zondag 26 april 2015 18:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Is er ook al een CQ ranking voor teamdoctors ?
quote:Kelderman hoopte op meer
ANS -
Na zijn tiende plaats in de Waalse Pijl hoopte Wilco Kelderman op meer in Luik-Bastenaken-Luik. Maar de kopman van LottoNL-Jumbo was zondag door kramp gezien toen de finale echt op gang kwam. „Alles moet meezitten in zo'n koers”, concludeerde Kelderman bij de NOS na zijn debuut in de Ardenner klassieker.
Het had niet meegezeten. Kelderman zag bij een massale valpartij kort voor La Redoute zijn ploeggenoten Bertjan Lindeman en Paul Martens onderuit gaan. Met Laurens ten Dam werd hij opgehouden. „Pas bovenop vond ik weer aansluiting, met dank aan Laurens. Maar ik vergat een bidonnetje aan te pakken en ik had daarna geen ploeggenoot meer in mijn buurt. Bij het begin van de beklimming van Saint-Nicolas kreeg ik daarom kramp.”
Wat resteerde was de 37e plaats, op ruim anderhalve minuut van winnaar Alejandro Valverde. „Ik had er meer van verwacht. Ik ben dan wel ziek geweest maar het ging de laatste week steeds beter. Na de Waalse Pijl had ik hier een betere klassering verwacht.”
Kan best verschil maken, als 'ie de laatste 20 km zonder water heeft gezeten.quote:Op zondag 26 april 2015 18:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Lijkt mij sterk dat een bidonnetje meer of minder het verschil is tussen de top 10 en de uitslag nu. Maar goed, eigenlijk zou alle druk helemaal niet bij hem moeten liggen.
zal vast wel met salaris te maken hebbenquote:Op zondag 26 april 2015 18:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nordhaug moest niet weg, die wilde weg.
En met het feit dat hij bij Belkin niet zo kon presteren als bij Sky.quote:Op zondag 26 april 2015 18:51 schreef Evertjan het volgende:
[..]
zal vast wel met salaris te maken hebben
bij Sky moet hij toch ook gewoon knechten voor de kopmannen?quote:Op zondag 26 april 2015 18:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
En met het feit dat hij bij Belkin niet zo kon presteren als bij Sky.
En dat ze hem allerlei koersen hadden beloofd die hij uiteindelijk niet mocht rijden.
Ik denk dat het dichtrijden van het gat bekangrijker is geweest. Nibali, Mollema, Kelderman hebben vol de Redoute opgereden om een gat van een halve minuut te dichten. Kan net het verschil zijn.quote:Op zondag 26 april 2015 18:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kan best verschil maken, als 'ie de laatste 20 km zonder water heeft gezeten.
In de Ardennen (en Canada straks waarschijnlijk) niet. Presteerde deze week ook gewoon op zijn niveau van Belkin de afgelopen jaren.quote:Op zondag 26 april 2015 18:56 schreef Evertjan het volgende:
[..]
bij Sky moet hij toch ook gewoon knechten voor de kopmannen?
Een 45e plek voor Huub Duyn, wat een tactisch genie die Boogie.quote:Op zondag 26 april 2015 19:05 schreef Evertjan het volgende:
http://heldenonline.nl/co(...)voorjaarsklassiekers
Bidonnetje vergeten te pakken, krampjes, weg koers. Story of Lotto Djumbo.quote:Kelderman hoopte op meer
ANS -
Na zijn tiende plaats in de Waalse Pijl hoopte Wilco Kelderman op meer in Luik-Bastenaken-Luik. Maar de kopman van LottoNL-Jumbo was zondag door kramp gezien toen de finale echt op gang kwam. „Alles moet meezitten in zo'n koers”, concludeerde Kelderman bij de NOS na zijn debuut in de Ardenner klassieker.
Het had niet meegezeten. Kelderman zag bij een massale valpartij kort voor La Redoute zijn ploeggenoten Bertjan Lindeman en Paul Martens onderuit gaan. Met Laurens ten Dam werd hij opgehouden. „Pas bovenop vond ik weer aansluiting, met dank aan Laurens. Maar ik vergat een bidonnetje aan te pakken en ik had daarna geen ploeggenoot meer in mijn buurt. Bij het begin van de beklimming van Saint-Nicolas kreeg ik daarom kramp.”
Wat resteerde was de 37e plaats, op ruim anderhalve minuut van winnaar Alejandro Valverde. „Ik had er meer van verwacht. Ik ben dan wel ziek geweest maar het ging de laatste week steeds beter. Na de Waalse Pijl had ik hier een betere klassering verwacht.”
Bedankt Hans.quote:Op zondag 26 april 2015 19:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Bidonnetje vergeten te pakken, krampjes, weg koers. Story of Lotto Djumbo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net efkes anges
zat niet in de aanval van de dag, dus maar afgestapt en zich nu richten op 'zijn' koersen. Al weet niet precies welke dat zijnquote:
quote:Op zondag 26 april 2015 21:10 schreef Sjoerd102 het volgende:
Toch maar vanochtend op de motor gestapt om La Doyenne te volgen.
Afgezien van een hoosbui net na de start en vlak voor de aankomst was het verder prima te doen.
Nog gelachen op een rotonde langs het parcours.
Ging een vrouw COMPLEET door het lint omdat de weg gestremd was met auto's van toeschouwers.
Sprak ze agenten aan, maar die konden niet helpen.
Hoe meer mevrouw ging stressen, hoe meer mensen op rotonde besmuikt gingen lach.
Uiteindelijk dreigde mevrouw zelfs met sleutels krassen op auto's aan te brengen.![]()
I don't let me fuck, I'll fuck you backGodzijdank kwam peloton er net aan.
Mooi camerastandpunt bij de Rosier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt wel.quote:Op maandag 27 april 2015 14:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Capo di tutti capi van de commentatoren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |