Ik krijg altijd het idee dat de bewoners geen geld hebben om een vloer te leggen...quote:Op zondag 26 april 2015 20:21 schreef Klonk het volgende:
Lijkt me een heel slecht en koud plan om een betonvloer zonder vloerverwarming te gaan gebruiken, vind het op laminaat met een dun laagje isolatie op een betonvloer al pleuriskoud.
Leuk idee om te onthouden voor later met een koopwoning. Maar met kinderen in een huurwoning op een kale koude betonvloer lijkt me niet prettig.
Zie je het voor je willen de kinderen op de vloer met Lego spelen, koud, hard, en koud wil niet weten hoeveel dekentjes je op de grond wil leggen om in ieder geval het koud weg te krijgen.
Volgens mij zijn er twee verschillende dingen relevant, namelijk de temperatuur van de vloer enerzijds en de warmte-eigenschappen van het materiaal anderzijds. Natuursteen bijvoorbeeld voelt koud aan niet omdat het zo koud is, maar omdat het kouder is dan je lichaamstemperatuur én de warmte van je voeten snel afvoert. Koud aanvoelen is meer een eigenschap van het materiaal dan een kwestie van temperatuur, tenzij het boven je lichaamstemperatuur is natuurlijk.quote:Op zondag 26 april 2015 17:04 schreef vraagje01 het volgende:
Bedankt allen voor de antwoorden! :-)
@ Blosje, nog één vraagje: in hoeverre moet je zus vloerverwarming gebruiken wil de vloer niet te koud zijn? De gehele winter bijv. of alleen een gedeelte hiervan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |