abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152041676
Beste allen,

We gaan binnenkort verhuizen en dan komt onder meer de vraag: welke vloer gaan we kiezen?
Betonnen en grijze vloeren vinden we erg mooi (industriële en Scandinavische stijl).

Vandaar dan ook de volgende vragen:
- Heeft iemand ervaring met het wonen op een geverfde of geïmpregneerde betonvloer zonder vloerverwarming?
- In hoeverre is dit (te) koud of leefbaar? (voor volwassenen en kinderen)
- In hoeverre is dit slijtvast?
- En houdt het vloeistoffen tegen of trekt dit er in?

Gietvloeren passen helaas niet binnen ons budget. Een andere overweging is vinyl of pvc. We hebben overigens geen onderburen.

Alvast hartelijk dank!!
pi_152041800
Het lijkt me onaangenaam koud, behalve in de zomer...
pi_152042518
Mijn zus heeft dat. Het is modern maar je moet er echt wel van houden, het uitzicht is industrieel.
En er zit geen egale tekening in als je begrijpt wat ik wil zeggen. De uitzetvoegen die ze inslijpen tegen het barsten kruipen wel vol vuil. Ik geloof wel dat je die kunt vullen met siliconen maar ben niet zeker.
Het is budgetvriendelijk en ze zijn er best tevreden over.
pi_152042574
Wij hebben een (dodekop rode) betonnen vloer en zonder vloerverwarming lijkt het mij niet prettig in de winter.
pi_152042629
@Blosje, bedankt voor je reactie!
Ik heb nog enkele vragen voor je. Ik hoop dat je deze kunt beantwoorden.
Heeft je zus de vloer nog ergens mee bewerkt? En houdt het vloeistof tegen of wordt dit geabsorbeerd door de vloer? En heeft je zus wel of geen vloerverwarming? Ik hoor het heel graag. Alvast ontzettend bedankt!

[ Bericht 1% gewijzigd door vraagje01 op 26-04-2015 16:59:37 ]
  zondag 26 april 2015 @ 16:01:35 #6
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152042680
Het lijkt mij dat je moet impregneren, als je geen vlekken wil. Echt leefbaar lijkt het mij ook niet, zeker met kinderen. Ik zou kiezen voor parketlaminaat of een pvc vloer. doet warmer aan.
Share your talent, move the world.
pi_152043782
De vloer is verder niet bewerkt. Ze hebben vloerverwarming waardoor het wel aangenamer is, want het oogt uiteraard zeer koel.
De vloer absorbeerd wel een beetje, toen deze net was gegoten en uitgehard hebben er twee emmers op gestaan die aan de onderkant nog nat waren, die cirkels stonden er wel in. Ze verdwijnen wel weer maar heel langzaam.
Maar dan moet het wel kunnen trekken denk ik om dat voor te hebben. Een beker drinken over de grond van hun kindjes geeft geen vlekken.
De vloer wordt met de tijd mooier omdat die zogezegd gepolierd wordt door het lopen. Maar nu na een jaartje kan je nog geen verschil zien.
pi_152045001
Bedankt allen voor de antwoorden! :-)
@ Blosje, nog één vraagje: in hoeverre moet je zus vloerverwarming gebruiken wil de vloer niet te koud zijn? De gehele winter bijv. of alleen een gedeelte hiervan?

[ Bericht 0% gewijzigd door vraagje01 op 26-04-2015 17:09:46 ]
pi_152046742
Vloerverwarming moet altijd aanstaan, dag en nacht. Het is een zeer zuinige manier van verwarmen omdat je stookt met hele lage temperaturen. Als je werkt met een dagtemperatuur van 20 graden en 's nachts met 16 bijvoorbeeld zoals een gewone cv werkt dan ben je úren aan het stoken om die 4 graden erbij te stoken.
Daarom gaat vloerverwarming gewoon op in het najaar en af in het voorjaar. De vloer heeft dus constant een aangename temperatuur.
pi_152047186
Vloerverwarming is voor ons helaas niet mogelijk. Het is namelijk een huurwoning.
Ik ben erg benieuwd of er nog mensen zijn die ervaring hebben met een betonvloer in hun huis zonder vloerverwarming. Ik hoor het heel graag! :-)
pi_152047646
Ga je dan een vloer storten of wil je gebruik maken van de betonnen vloer die er nu al inzit?
pi_152050736
@Lily, gebruik maken van de huidige betonvloer. Het is overigens een nieuwbouwwoning.
  zondag 26 april 2015 @ 20:21:33 #13
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_152050960
Lijkt me een heel slecht en koud plan om een betonvloer zonder vloerverwarming te gaan gebruiken, vind het op laminaat met een dun laagje isolatie op een betonvloer al pleuriskoud.

Leuk idee om te onthouden voor later met een koopwoning. Maar met kinderen in een huurwoning op een kale koude betonvloer lijkt me niet prettig.

Zie je het voor je willen de kinderen op de vloer met Lego spelen, koud, hard, en koud wil niet weten hoeveel dekentjes je op de grond wil leggen om in ieder geval het koud weg te krijgen.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 26 april 2015 @ 20:36:23 #14
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152051416
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 20:21 schreef Klonk het volgende:
Lijkt me een heel slecht en koud plan om een betonvloer zonder vloerverwarming te gaan gebruiken, vind het op laminaat met een dun laagje isolatie op een betonvloer al pleuriskoud.

Leuk idee om te onthouden voor later met een koopwoning. Maar met kinderen in een huurwoning op een kale koude betonvloer lijkt me niet prettig.

Zie je het voor je willen de kinderen op de vloer met Lego spelen, koud, hard, en koud wil niet weten hoeveel dekentjes je op de grond wil leggen om in ieder geval het koud weg te krijgen.
Ik krijg altijd het idee dat de bewoners geen geld hebben om een vloer te leggen...
Share your talent, move the world.
pi_152051722
Nee, in dat geval zou ik ook kiezen voor vinyl (ivm klein budget).
De bestaande vloer alleen verven/impregneren lijkt me niet afdoende.
pi_152051889
Je hebt vinlyvloeren met betonlook. Is dat een optie?
pi_152052517
Hornbach verkoopt een vloer die lijkt op beton. Voelt wel een beetje ruw aan.
pi_152057163
@ Lily, dat is zeker een optie. Ik heb wat proefstaaltjes besteld, zowel van vinyl als pvc.
@ Jefmen, bedankt voor de tip! Ik ga op de site van Hornbach kijken.
  zondag 26 april 2015 @ 23:44:35 #19
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_152058379
Tijdens het klussen en paar maand op een betonnen vloer geleefd (in de zomer).
Echt superkut is dat. Naast dat het erg koud en onprettig aanvoelt, gaan je voeten er pijn van doen vanwege de hardheid.

Ik raad het écht af!
O+
pi_152058935
Zijn er echt mensen die daarop wonen dan. Lijkt me eerder dat het de look van de bedekking is de ipv de echte kale vloer.
pi_152059294
@tiho1. Er zijn inderdaad mensen die daarop wonen. Meestal is de vloer dan geïmpregneerd of geverfd.
pi_152059394
Er zijn lakken voor een beton vloer. Heb een familielid die als scheikundige bij een verf fabriek werkt die was 20 jaar terug bezig met een lak voor garage vloeren. Dus ja bestaat wel.
pi_152063743
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 17:04 schreef vraagje01 het volgende:
Bedankt allen voor de antwoorden! :-)
@ Blosje, nog één vraagje: in hoeverre moet je zus vloerverwarming gebruiken wil de vloer niet te koud zijn? De gehele winter bijv. of alleen een gedeelte hiervan?
Volgens mij zijn er twee verschillende dingen relevant, namelijk de temperatuur van de vloer enerzijds en de warmte-eigenschappen van het materiaal anderzijds. Natuursteen bijvoorbeeld voelt koud aan niet omdat het zo koud is, maar omdat het kouder is dan je lichaamstemperatuur én de warmte van je voeten snel afvoert. Koud aanvoelen is meer een eigenschap van het materiaal dan een kwestie van temperatuur, tenzij het boven je lichaamstemperatuur is natuurlijk.

Verder lijkt mij de hardheid een nadeel, en klinkt het waarschijnlijk ook nogal hol en luid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 27 april 2015 @ 19:53:07 #24
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_152078659
Let wel: er zit een verdomd groot verschil tussen een betonnen vloer (en die moet dan wel gelijk na het gieten gevlinderd zijn) of een cementdekvloer (dat is zeg maar een laag van 5 tot 8 cm).
Nagenoeg elk huis heeft een cementdekvloer. Ik heb zelfs nog nooit een huis gezien met standaard een beton afwerking ipv cementdekvloer, tenzij de bewoner hierom vroeg. En daar kun je niet fatsoenlijk op leven. Dat gaat verzanden/absorberen/schuren/uitslijten.

Dat wordt dus toch sparen voor een gietvloer/zeil/pvc/etc
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')