Nou, als het heel vaak wel goed gaat en 1 keer niet, dan is dat dus niet normaal.quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:47 schreef Loekie1 het volgende:
Ik wilde mijn accu in de fiets plaatsen maar plaatste hem verkeerdom. Ik duwde misschien iets te hard, en toen ontstond er kortsluiting. Pang en een vlammetje. Ik niet gewond maar de accu doet het niet meer.
Mijn vraag is of dit normaal is, ik heb heel vaak de accu verkeerdom proberen te plaatsen, en er gebeurde nooit zoiets.
Is dit een raadseltje?quote:Het is geen Gazelle.
Doe je dat bij je auto ook dan?quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:58 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Omdat ik de fiets een tijd niet gebruikt had.
Bij een fiets moet dat als hij in een koude schuur staat. Accu heb ik in de woning bewaard ter overwintering. Omdat hij langszaam leeg loopt heb ik hem eerst helemaal opgeladen.quote:
Maar waarom doe je hem er nu weer verkeerdom in?quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:13 schreef Loekie1 het volgende:
Hij had in het begin, toen ik hem net gekocht had, ook al kortsluiting en toen brandde 1 van de drie pinnetjes door in de stekker, gewoon tijdens het aansluiten en nog zonder de stroom erop. Niets aan de hand, volgens de winkelier. Ik kon de batterij en oplader gewoon verder gebruiken.
Nu spijt dat ik daar akkoord mee ben gegaan.
Omdat voor en achterkant sprekend op elkaar lijken.quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:15 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Maar waarom doe je hem er nu weer verkeerdom in?
Chinees?quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:16 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Omdat voor en achterkant sprekend op elkaar lijken.
Maar dat moet geen probleem zijn want pas onderin zit de aansluiting, dus zolang hij niet goed zit, kan hij geen contact maken.
Mijn vraag is: er zit een XLR stekker op, als een van de pinnetjes daarvan is doorgebrand, kun je dan wel veilig de accu blijven gebruiken? Kan de kortsluiting van nu een gevolg zijn daarvan?
Als je de auto een hele winter ongebruikt buiten laat staan is het niet onverstandig.quote:
Het kan erdoor komen maar hoeft niet persé.quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:16 schreef Loekie1 het volgende:
Mijn vraag is: er zit een XLR stekker op, als een van de pinnetjes daarvan is doorgebrand, kun je dan wel veilig de accu blijven gebruiken? Kan de kortsluiting van nu een gevolg zijn daarvan?
Hoe lang geleden is dit?quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:13 schreef Loekie1 het volgende:
Hij had in het begin, toen ik hem net gekocht had, ook al kortsluiting en toen brandde 1 van de drie pinnetjes door in de stekker, gewoon tijdens het aansluiten en nog zonder de stroom erop. Niets aan de hand, volgens de winkelier. Ik kon de batterij en oplader gewoon verder gebruiken.
Nu spijt dat ik daar akkoord mee ben gegaan.
Jouw accu komt uit een andere fabriek, terugroep-actie is niet relevant.quote:Hoewel ik geen Gazelle heb, begint de streepjescode op de oplader met 29, en Gazelle heeft in 2013 een terugroepactie van accu's gedaan die begonnen met 20 of 29, made in Japan. De mijne is in China gemaakt staat erop.
Ja, dat zit in de accu. Van een van de pinnetjes is een klein stukje af.quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:25 schreef hoas het volgende:
Dit?
http://www.bax-shop.nl/xl(...)product-details.html
Tja, dat is te lang geleden.quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:31 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Vijf jaar geleden. Ik gebruik de fiets niet veel, alleen in de zomer af en toe.
Er zit een gaatje in de accu, een rond stukje van de buitenkant is naar binnen gedrukt, ter grote van een punaise.quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:33 schreef hottentot het volgende:
[..]
Tja, dat is te lang geleden.
Heb je een idee of de accu, fiets of de stekkers zelf kapot zijn? Vooral de stekkers zijn simpel te repareren.
Als je de platen hebt ingedrukt in je accu dan is deze total loss.quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:34 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Er zit een gaatje in de accu, een rond stukje van de buitenkant is naar binnen gedrukt, ter grote van een punaise.Ik denk dat er binnenin een kleine ontploffing is geweest.
Maar misschien hoort dat deukje daar wel te zitten, ik weet het niet.
Voor de rest zie ik niets wat er nog niet was, geen geblakerde dingen. Volgens mij heb ik wel een brandlucht geroken heel kort.quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als je de platen hebt ingedrukt in je accu dan is deze total loss.
Zonder foto's niets van te zeggen.
quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:34 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Er zit een gaatje in de accu, een rond stukje van de buitenkant is naar binnen gedrukt, ter grote van een punaise.Ik denk dat er binnenin een kleine ontploffing is geweest.
Maar misschien hoort dat deukje daar wel te zitten, en is het me nooit opgevallen.
10A daar kun je mee lassen, bij wijze van spreken.quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:58 schreef Loekie1 het volgende:
Het hoort er toch wel:
http://www.altermove.com/(...)v-10a-velosolex.html
Zie middelste plaatje, daar zie je een klein rond deukje in het aluminium.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |