Zet je het toch op een spaarrekening.quote:Op vrijdag 24 april 2015 07:45 schreef bamibij het volgende:
En als je ooit wil gaan trouwen zadel je je partner op met jouw studieschuld
Met negatieve rente en daarna rente betalen. Double or nothing.quote:Op vrijdag 24 april 2015 08:20 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Zet je het toch op een spaarrekening.
Dafuqquote:Op vrijdag 24 april 2015 07:00 schreef DJKoster het volgende:
Ow! En schuif de aflosfase eens naar 34 jaar..
Mag je die periode zelf bepalen?
quote:Op vrijdag 24 april 2015 07:00 schreef DJKoster het volgende:
Komt doordat ze je schuld kwijtschelden na 35 jaarquote:
quote:Op vrijdag 24 april 2015 07:00 schreef DJKoster het volgende:
Met dat inkomen wel.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:07 schreef Makoto het volgende:
Als je dus alles op je spaarrekening zou zetten heb je gewoon circa 37.000 gratis?
Dat je de staat meer terugbetaalt dan dat je ervan leent, Denk je echt dat ze zo dom zijn daarquote:
In dit geval klaarblijkelijk niet.quote:Op vrijdag 24 april 2015 15:00 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Dat je de staat meer terugbetaalt dan dat je ervan leent, Denk je echt dat ze zo dom zijn daar
Dus je moet wel een ongelofelijke sukkel of brave Hendrik zijn om je studieschuld sneller terug te betalen?quote:
Neem aan dat dit juist is.quote:Op vrijdag 24 april 2015 16:08 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Dus je moet wel een ongelofelijke sukkel of brave Hendrik zijn om je studieschuld sneller terug te betalen?
Of zit er nog ergens een addertje?..
Klopt hoor, maar de meeste mensen zijn risico avers dus die wagen zich niet aan aan (grote) schuld.quote:Op vrijdag 24 april 2015 02:57 schreef DrNick het volgende:
Ik zag dus het volgende: http://www.duo.nl/studiep(...)ering/rekentool.html
[ afbeelding ]
Klopt dit? Stel, je verdient ¤3400,- bruto, betaal je over 35 jaar ¤30.000,- terug, terwijl je ¤60.000,- geleend hebt. Gratis geld, ja?
quote:Op vrijdag 24 april 2015 19:58 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Klopt hoor, maar de meeste mensen zijn risico avers dus die wagen zich niet aan aan (grote) schuld.
Nemen ze een studieschuld niet mee in de berekening? Ik overweeg ook om flink te gaan lenen, ondanks dat ik het niet nodig heb. De kans is vrij klein dat ik tijdens of direct na mijn studie nog een zo'n rendabele lening zou kunnen afsluiten na mijn studie om een bedrijfje te starten.quote:Op vrijdag 24 april 2015 20:10 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ik overweeg het wel. Sowieso een groot deel sparen, kan je later nog voor een huis gebruiken oid.
Keek even bij de Hypotheker net. Ze vragen wat je per maand aan leningen hebt, en daar rolt uit hoeveel je eventueel zou kunnen lenen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 20:30 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]
Nemen ze een studieschuld niet mee in de berekening? Ik overweeg ook om flink te gaan lenen, ondanks dat ik het niet nodig heb. De kans is vrij klein dat ik tijdens of direct na mijn studie nog een zo'n rendabele lening zou kunnen afsluiten na mijn studie om een bedrijfje te starten.
quote:Op zaterdag 25 april 2015 07:05 schreef MyloXylo het volgende:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat hypotheekverstrekkers een studieschuld niet mee (mogen) nemen in hun.berekeningen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |