abonnement Unibet Coolblue
pi_151932720
Ik zie door alle bomen het bos niet meer, hoor. Ik heb een leuke BMW van een particulier gezien die ik graag wil overnemen, maar van te voren wil ik wel graag even weten hoe dit nou allemaal in zijn werk gaat en vooral met hoeveel kosten ik dan rekening zou moeten houden.

Ik heb op Das Import dat hele verhaal gelezen, maar er zijn zo veel stappen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Wat ik wil doen is dit:

• Auto kopen
• Naar de Nederlandse grens toe rijden
• Hier doen wat ik moet doen
• Nederlands kenteken erop zetten
• Genieten

Zou ik wat guidance mogen krijgen, want ik snap het echt allemaal niet meer.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  woensdag 22 april 2015 @ 18:40:10 #2
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_151932986
Bij punt 2 geht's falsch
pi_151933123
http://www.anwb.nl/auto/importeren/importeren

Onderaan de pagina staat een stappenplan wat je dient te volgen.
pi_151933161
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 18:46 schreef Carlos93 het volgende:
http://www.anwb.nl/auto/importeren/importeren

Onderaan de pagina staat een stappenplan wat je dient te volgen.
Ik heb dus gekeken op http://www.automotiveimport.nl/ en daar kan ik dus voor ¤260 een pakketje halen waar ze alles voor me doen, behalve de transport. Is dat een goed plan?
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  woensdag 22 april 2015 @ 18:56:51 #5
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_151933433
quote:
11s.gif Op woensdag 22 april 2015 18:47 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ik heb dus gekeken op http://www.automotiveimport.nl/ en daar kan ik dus voor ¤260 een pakketje halen waar ze alles voor me doen, behalve de transport. Is dat een goed plan?
Nee, echt niet, dit kun je net zo goed zelf doen :Y
Lijkt allemaal heel ingewikkeld maar is het niet :P

Je haalt de auto uit Duitsland. Dan moet je daar auto daar schorsen bij de Duitse RDW, of je laat het van tevoren doen door de huidige eigenaar (let op : je kan dan GEEN proefrit meer maken.)
Vervolgens mik je die auto op een autoambulance en tuf je de auto naar Nederland.

Daar vraag je een importkeuring aan bij de RDW.
(Kan je ook vantevoren doen, scheelt je wachttijd)
Nu moet je nog een berekening van de BPM maken. Op de site van www.autotelex.nl kun je dit makkelijk doen voor een paar tientjes, de berekening zal in principe altijd goedgekeurd worden. (Volgens mij heeft de RDW een dealtje met die website maar dat terzijde :P )

Dan kun je een 1-daags kenteken aanvragen om naar het RDW keuringsstation te rijden. Daar wordt de auto ingevoerd in het systeem en kun je je BPM berekening afgeven bij de belastingdienst.

Daarna moet je wachten tot je berekening is goedgekeurd. Als deze is goedgekeurd kun je wachten op het kentekenpasje, waarmee je je NL kentekenplaten kan laten drukken.

Daarna je hok verzekeren en je kunt de NL wegen op *O*
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_151934013
Ramez Rabani heeft na lang sparen zijn droom-auto uit Duitsland geïmporteerd. Tot zijn verdriet begeeft de motor het al snel. Hij laat er door het autobedrijf van Dave Penders een nieuwe in zetten. Maar sindsdien heeft de glanzende wagen een slechte start. Volgens Rabani heeft Penders slecht werk geleverd. Hij eist daarom dat alles kosteloos gerepareerd wordt. Meester Visser kruipt onder de auto om te onderzoeken waar het fout is gegaan.
5 Ferrari's op videoband!
pi_151937217
quote:
10s.gif Op woensdag 22 april 2015 18:56 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Nee, echt niet, dit kun je net zo goed zelf doen :Y
Lijkt allemaal heel ingewikkeld maar is het niet :P

Je haalt de auto uit Duitsland. Dan moet je daar auto daar schorsen bij de Duitse RDW, of je laat het van tevoren doen door de huidige eigenaar (let op : je kan dan GEEN proefrit meer maken.)
Vervolgens mik je die auto op een autoambulance en tuf je de auto naar Nederland.

Daar vraag je een importkeuring aan bij de RDW.
(Kan je ook vantevoren doen, scheelt je wachttijd)
Nu moet je nog een berekening van de BPM maken. Op de site van www.autotelex.nl kun je dit makkelijk doen voor een paar tientjes, de berekening zal in principe altijd goedgekeurd worden. (Volgens mij heeft de RDW een dealtje met die website maar dat terzijde :P )

Dan kun je een 1-daags kenteken aanvragen om naar het RDW keuringsstation te rijden. Daar wordt de auto ingevoerd in het systeem en kun je je BPM berekening afgeven bij de belastingdienst.

Daarna moet je wachten tot je berekening is goedgekeurd. Als deze is goedgekeurd kun je wachten op het kentekenpasje, waarmee je je NL kentekenplaten kan laten drukken.

Daarna je hok verzekeren en je kunt de NL wegen op *O*
Oei.

Autotelex wordt niet voor niks aangeraden door de Belastingdienst, deze service gaat alleen van hun eigen koerslijst uit. (die vaak te hoog uitkomt)

Andere koerslijsten komen vaak op een lagere marktwaarde, en dus lagere rest-BPM.

Jouw advies kan mensen een hoop geld kosten, een BPM expert zoals eerder genoemd kan de BPM doorrekenen op alle manieren en met alle koerslijsten. Er kunnen enkele honderden euro's verschil tussen de verschillende methoden zitten.

TS moet er rekening mee houden dat hij de auto nog naar NL moet rijden. Hier heeft hij nog tijdelijke kentekenplaten voor nodig.

Ik heb het zo gedaan: importpakket besteld (weet niet meer precies waar) met o.a. transportkentekenplaten en de voordeligste BPM aangifte. Naar Duitsland racen, tijdelijke kentekenplaten erop. Naar de RDW in Nederland rijden, bpm inleveren en klaar!

Hier een overzicht van de importkosten waar je rekening mee moet houden: http://www.automotiveimpo(...)ning-mee-moet-houden
  woensdag 22 april 2015 @ 20:55:00 #8
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_151937957
Schopje PTA.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_151941158
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 18:46 schreef Carlos93 het volgende:
http://www.anwb.nl/auto/importeren/importeren

Onderaan de pagina staat een stappenplan wat je dient te volgen.
quote:
10s.gif Op woensdag 22 april 2015 18:56 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Nee, echt niet, dit kun je net zo goed zelf doen :Y
Lijkt allemaal heel ingewikkeld maar is het niet :P

Je haalt de auto uit Duitsland. Dan moet je daar auto daar schorsen bij de Duitse RDW, of je laat het van tevoren doen door de huidige eigenaar (let op : je kan dan GEEN proefrit meer maken.)
Vervolgens mik je die auto op een autoambulance en tuf je de auto naar Nederland.

Daar vraag je een importkeuring aan bij de RDW.
(Kan je ook vantevoren doen, scheelt je wachttijd)
Nu moet je nog een berekening van de BPM maken. Op de site van www.autotelex.nl kun je dit makkelijk doen voor een paar tientjes, de berekening zal in principe altijd goedgekeurd worden. (Volgens mij heeft de RDW een dealtje met die website maar dat terzijde :P )

Dan kun je een 1-daags kenteken aanvragen om naar het RDW keuringsstation te rijden. Daar wordt de auto ingevoerd in het systeem en kun je je BPM berekening afgeven bij de belastingdienst.

Daarna moet je wachten tot je berekening is goedgekeurd. Als deze is goedgekeurd kun je wachten op het kentekenpasje, waarmee je je NL kentekenplaten kan laten drukken.

Daarna je hok verzekeren en je kunt de NL wegen op *O*
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 20:40 schreef Japppo het volgende:

[..]

Oei.

Autotelex wordt niet voor niks aangeraden door de Belastingdienst, deze service gaat alleen van hun eigen koerslijst uit. (die vaak te hoog uitkomt)

Andere koerslijsten komen vaak op een lagere marktwaarde, en dus lagere rest-BPM.

Jouw advies kan mensen een hoop geld kosten, een BPM expert zoals eerder genoemd kan de BPM doorrekenen op alle manieren en met alle koerslijsten. Er kunnen enkele honderden euro's verschil tussen de verschillende methoden zitten.

TS moet er rekening mee houden dat hij de auto nog naar NL moet rijden. Hier heeft hij nog tijdelijke kentekenplaten voor nodig.

Ik heb het zo gedaan: importpakket besteld (weet niet meer precies waar) met o.a. transportkentekenplaten en de voordeligste BPM aangifte. Naar Duitsland racen, tijdelijke kentekenplaten erop. Naar de RDW in Nederland rijden, bpm inleveren en klaar!

Hier een overzicht van de importkosten waar je rekening mee moet houden: http://www.automotiveimpo(...)ning-mee-moet-houden
He bedankt allemaal! Ik heb inmiddels de totale kosten incl BPM berekend, en voor t zelfde geld heb ik nog wel wat keus hier in NL wat een stuk dichterbij en simpeler is, haha!

Bedankt voor de hulp, wat een omslachtig proces!
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')