Ik heb dus gekeken op http://www.automotiveimport.nl/ en daar kan ik dus voor ¤260 een pakketje halen waar ze alles voor me doen, behalve de transport. Is dat een goed plan?quote:Op woensdag 22 april 2015 18:46 schreef Carlos93 het volgende:
http://www.anwb.nl/auto/importeren/importeren
Onderaan de pagina staat een stappenplan wat je dient te volgen.
Nee, echt niet, dit kun je net zo goed zelf doenquote:Op woensdag 22 april 2015 18:47 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ik heb dus gekeken op http://www.automotiveimport.nl/ en daar kan ik dus voor ¤260 een pakketje halen waar ze alles voor me doen, behalve de transport. Is dat een goed plan?
Oei.quote:Op woensdag 22 april 2015 18:56 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Nee, echt niet, dit kun je net zo goed zelf doen
Lijkt allemaal heel ingewikkeld maar is het niet
Je haalt de auto uit Duitsland. Dan moet je daar auto daar schorsen bij de Duitse RDW, of je laat het van tevoren doen door de huidige eigenaar (let op : je kan dan GEEN proefrit meer maken.)
Vervolgens mik je die auto op een autoambulance en tuf je de auto naar Nederland.
Daar vraag je een importkeuring aan bij de RDW.
(Kan je ook vantevoren doen, scheelt je wachttijd)
Nu moet je nog een berekening van de BPM maken. Op de site van www.autotelex.nl kun je dit makkelijk doen voor een paar tientjes, de berekening zal in principe altijd goedgekeurd worden. (Volgens mij heeft de RDW een dealtje met die website maar dat terzijde )
Dan kun je een 1-daags kenteken aanvragen om naar het RDW keuringsstation te rijden. Daar wordt de auto ingevoerd in het systeem en kun je je BPM berekening afgeven bij de belastingdienst.
Daarna moet je wachten tot je berekening is goedgekeurd. Als deze is goedgekeurd kun je wachten op het kentekenpasje, waarmee je je NL kentekenplaten kan laten drukken.
Daarna je hok verzekeren en je kunt de NL wegen op
quote:Op woensdag 22 april 2015 18:46 schreef Carlos93 het volgende:
http://www.anwb.nl/auto/importeren/importeren
Onderaan de pagina staat een stappenplan wat je dient te volgen.
quote:Op woensdag 22 april 2015 18:56 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Nee, echt niet, dit kun je net zo goed zelf doen
Lijkt allemaal heel ingewikkeld maar is het niet
Je haalt de auto uit Duitsland. Dan moet je daar auto daar schorsen bij de Duitse RDW, of je laat het van tevoren doen door de huidige eigenaar (let op : je kan dan GEEN proefrit meer maken.)
Vervolgens mik je die auto op een autoambulance en tuf je de auto naar Nederland.
Daar vraag je een importkeuring aan bij de RDW.
(Kan je ook vantevoren doen, scheelt je wachttijd)
Nu moet je nog een berekening van de BPM maken. Op de site van www.autotelex.nl kun je dit makkelijk doen voor een paar tientjes, de berekening zal in principe altijd goedgekeurd worden. (Volgens mij heeft de RDW een dealtje met die website maar dat terzijde )
Dan kun je een 1-daags kenteken aanvragen om naar het RDW keuringsstation te rijden. Daar wordt de auto ingevoerd in het systeem en kun je je BPM berekening afgeven bij de belastingdienst.
Daarna moet je wachten tot je berekening is goedgekeurd. Als deze is goedgekeurd kun je wachten op het kentekenpasje, waarmee je je NL kentekenplaten kan laten drukken.
Daarna je hok verzekeren en je kunt de NL wegen op
He bedankt allemaal! Ik heb inmiddels de totale kosten incl BPM berekend, en voor t zelfde geld heb ik nog wel wat keus hier in NL wat een stuk dichterbij en simpeler is, haha!quote:Op woensdag 22 april 2015 20:40 schreef Japppo het volgende:
[..]
Oei.
Autotelex wordt niet voor niks aangeraden door de Belastingdienst, deze service gaat alleen van hun eigen koerslijst uit. (die vaak te hoog uitkomt)
Andere koerslijsten komen vaak op een lagere marktwaarde, en dus lagere rest-BPM.
Jouw advies kan mensen een hoop geld kosten, een BPM expert zoals eerder genoemd kan de BPM doorrekenen op alle manieren en met alle koerslijsten. Er kunnen enkele honderden euro's verschil tussen de verschillende methoden zitten.
TS moet er rekening mee houden dat hij de auto nog naar NL moet rijden. Hier heeft hij nog tijdelijke kentekenplaten voor nodig.
Ik heb het zo gedaan: importpakket besteld (weet niet meer precies waar) met o.a. transportkentekenplaten en de voordeligste BPM aangifte. Naar Duitsland racen, tijdelijke kentekenplaten erop. Naar de RDW in Nederland rijden, bpm inleveren en klaar!
Hier een overzicht van de importkosten waar je rekening mee moet houden: http://www.automotiveimpo(...)ning-mee-moet-houden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |