Paal is iets van 8 cm, ik dacht zelf aan een cm of 3 - 4.quote:Op woensdag 22 april 2015 13:52 schreef de_boswachter het volgende:
Hoe diep wil je gaan boren?
Normaal gesproken zijn deze inderdaad wel bewapend ja...
Wellicht, palen zijn vierkant, zijn daar klemmen voor? Ik neem aan dat je bedoelt om de paal op de betonnenpaal te klemmen. Zou ik met mijn buren moeten overleggen, zij zien die ijzeren riem dan wel.quote:
Volgens mij moet dat wel kunnen.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:01 schreef Frag_adder het volgende:
Paal is iets van 8 cm, ik dacht zelf aan een cm of 3 - 4.
Moet niet, bij een van de twee is alleen in de grond geen optie. Bij de andere wel, daar zit ik momenteel wel aan te denkenquote:Op woensdag 22 april 2015 14:08 schreef Brad het volgende:
Waarom moeten ze aan de palen van de schutting vastgemaakt worden?
Heb ik aan gedacht maar is erg lastig, dan heb ik of een schutting die deels uit houtenpalen en deels uit betonnen bestaat (tis ook nog en gedeelde schutting) of ik moet een veel te lange betonnenpaal plaatsen en daar alsnog de pergola aan monteren.quote:Op woensdag 22 april 2015 14:13 schreef Barrah het volgende:
Paal volledig vervangen door een exemplaar van de juiste hoogte lijkt mij niet de makkelijkste, maar wel de mooiste oplossing.
Lijkt mij eerder dat de mal twee pennen heeft, dan dat ze bij elke paal opnieuw de gaten erin boren.quote:Op woensdag 22 april 2015 19:13 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb vorige week nog in zo,n betonnen paal geboord.
En toen zat ik dus op de wapening, die zat op ongeveer 2,5/3 cm van de zijkant.
Als je in het midden boor moet het wel kunnen.
Veel van die palen worden al geleverd met 2 gaten van 10mm doorsnee er in geboord.
Die van mij ook.
Dus dan kun je er wel van uit gaan dat er in het midden geen wapening zit.
Nou heb ik gelukkig een zeer goede relatie met mijn buren en vermoed ik dat omdat deze betonnen paal wegvalt achter de paal van hun pergola dat (ondanks het dus een godsgruwelijk gepiel gaat worden) wel zou mogen.quote:Op donderdag 23 april 2015 12:56 schreef Barrah het volgende:
Vanwege die buurman kom je bij welke oplossing dan ook niet onder boren in de paal uit. Ook als je een beugel zou gebruiken, moet je die vastzetten omdat het anders in het zicht komt van de buur.
Dat was ook mijn idee, die paal is 10 cm breed en zo veel kracht staat er ook weer niet op.quote:Op donderdag 23 april 2015 21:16 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat lijkt mij een beetje overdreven voor een schuttingpaal.
Ik denk dat er alleen 4 staven in de lengterichting in zitten.
En waarom kunnen tie wraps dan niet?quote:Op vrijdag 24 april 2015 08:12 schreef Frag_adder het volgende:
Nou heb ik gelukkig een zeer goede relatie met mijn buren en vermoed ik dat omdat deze betonnen paal wegvalt achter de paal van hun pergola dat (ondanks het dus een godsgruwelijk gepiel gaat worden) wel zou mogen.
Als ik een paal erop tie wrap, hoe lang blijft die dan recht staan? Lijkt mij dat daar toch best wat speling op blijft? Wel de goedkoopste oplossing overingens.quote:
Als je een gat boort en je zit niet op de wapening dan zal het wel niet knappen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 08:12 schreef Frag_adder het volgende:
Toevallig kwam ik wel pas de tuinman tegen die de schuttingen gezet had en hij vermelde dat deze palen nog wel eens willen knappen als erin geboord wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |