Dweilen doe ik ook zoiets idd 6x perjaarquote:Op dinsdag 21 april 2015 21:49 schreef Mute_Me het volgende:
Zo dat is een serieus schema, werk je daarnaast ook nog? Momenteel zit ik al 2 jaar in een verbouwing dus van een schema komt het niet echt. Maar in mn vorige huis deed ik 1x per maand een rondje wat nodig was, dweilen 6x per jaar, badkamer ook zoiets. Toilet 1 keer per maand. Stofzuigen 1x per 2 weken, tenzij er een after bij mij was, dan de dag erna.
Ik moet zeggen dat het bij dan best schoon was, schoner dan bij veel vrienden. Maak je misschien veel troep?

Elke dag bedden??quote:Op dinsdag 21 april 2015 22:00 schreef mrspoeZ het volgende:
Deze moeder met twee kinderen en FTbaan doet elke dag een was/ophang/vouw, keuken + vaatwasser, toilet, keukenkastdeurtjes en vegen. Daarnaast stoffen+ vegen + dweilen, bedden verschonen, kinderen opjagen hun kamers op te ruimen en de overloop te stofzuigen, bank stofzuigen eens per week. Eens per half jaar de ramen eens zemen en de tuin vegen. Ik vind het wel best, allemaal.

Nee snurk:quote:
quote:Daarnaast stoffen+ vegen + dweilen, bedden verschonen, kinderen opjagen hun kamers op te ruimen en de overloop te stofzuigen, bank stofzuigen eens per week.

Strijken doe ik gewoon niet. Ik heb zelf geen strijkkleren, en als de kinderen iets gestreken willen hebben dan mogen ze dat zelf doen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 22:05 schreef Bleie het volgende:
Gezinssamenstelling lijkt me een factor. Wij zijn met twee volwassenen, twee kleine kinderen en een kat.
Eens per week komt de werkster, die het hele huis doet: stoffen, stofzuigen, dweilen, keuken, wc en badkamer schoonmaken. Eens in de zoveel tijd lapt ze de ramen, doet ze koelkast, e.d. Hangt er een beetje van af hoe ze met de tijd uitkomt. Daarnaast doen we niet zo heel veel meer zelf. Fornuis en aanrecht om de dag of zo, na het eten vegen we vaak rondom de tafel (afhankelijk van hoeveel zooi de kinderen van het eten gemaakt hebben). Zeker nu in de zomer zuigen we ook nog weleens, omdat aanzienlijk meer zand met de kinderen mee naar binnen komt dan in de winter.
Beddengoed verschoon ik om de week. Strijken doe ik zo min mogelijk, max een keer in de maand.

quote:Op woensdag 22 april 2015 00:44 schreef Kalebatz het volgende:
1 keer per week het hele huis (bg=keuken, woonkamer, toilet, ingang kelder, vaste trap. 1e=3 (slaap) kamers + badkamer, vaste trap. 2e=zolderkamer, was kamer)stoffen, zuigen, waar nodig dweilen, bed verschonen. Tussendoor zo links en rechts een beetje bijpoetsen. Wasmachine en vaatwasser draaien ongeveer 3 keer per week. Ramen lappen binnen en buiten ongeveer elke 6 weken. Super makkelijk. 2 personen, 2 katten, geen kids
Met de juiste muziek binnen 2 uur alles spic en span!

Viel mij ook op idd.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:36 schreef derLudolf het volgende:
Wat dweilen de mensen hier weinig zeg. Dweilen gebeurt hoort wekelijks

Waarom?quote:Op woensdag 22 april 2015 10:36 schreef derLudolf het volgende:

Waarom "hoort" dat zo en wie bepaalt dat?quote:Op woensdag 22 april 2015 10:36 schreef derLudolf het volgende:

Dan moet je niet zoveel bier en pizza op de grond morsen in je studentenkamerquote:Op woensdag 22 april 2015 10:36 schreef derLudolf het volgende:

Onze grindvloer mag helemaal niet gedweild worden.quote:Op woensdag 22 april 2015 11:52 schreef Nico987 het volgende:
Een houten vloer mag je niet teveel dweilen.

Laminaat ook zo droog mogelijk.quote:Op woensdag 22 april 2015 12:07 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Onze grindvloer mag helemaal niet gedweild worden.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |