abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151907321
Zo dat is een serieus schema, werk je daarnaast ook nog? Momenteel zit ik al 2 jaar in een verbouwing dus van een schema komt het niet echt. Maar in mn vorige huis deed ik 1x per maand een rondje wat nodig was, dweilen 6x per jaar, badkamer ook zoiets. Toilet 1 keer per maand. Stofzuigen 1x per 2 weken, tenzij er een after bij mij was, dan de dag erna.
Ik moet zeggen dat het bij dan best schoon was, schoner dan bij veel vrienden. Maak je misschien veel troep?
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_151907374
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 21:49 schreef Mute_Me het volgende:
Zo dat is een serieus schema, werk je daarnaast ook nog? Momenteel zit ik al 2 jaar in een verbouwing dus van een schema komt het niet echt. Maar in mn vorige huis deed ik 1x per maand een rondje wat nodig was, dweilen 6x per jaar, badkamer ook zoiets. Toilet 1 keer per maand. Stofzuigen 1x per 2 weken, tenzij er een after bij mij was, dan de dag erna.
Ik moet zeggen dat het bij dan best schoon was, schoner dan bij veel vrienden. Maak je misschien veel troep?
Dweilen doe ik ook zoiets idd 6x perjaar
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 21 april 2015 @ 22:00:18 #53
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_151907790
Deze moeder met twee kinderen en FTbaan doet elke dag een was/ophang/vouw, keuken + vaatwasser, toilet, keukenkastdeurtjes en vegen. Daarnaast stoffen+ vegen + dweilen, bedden verschonen, kinderen opjagen hun kamers op te ruimen en de overloop te stofzuigen, bank stofzuigen eens per week. Eens per half jaar de ramen eens zemen en de tuin vegen. Ik vind het wel best, allemaal.
Prrrrr
pi_151908003
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 22:00 schreef mrspoeZ het volgende:
Deze moeder met twee kinderen en FTbaan doet elke dag een was/ophang/vouw, keuken + vaatwasser, toilet, keukenkastdeurtjes en vegen. Daarnaast stoffen+ vegen + dweilen, bedden verschonen, kinderen opjagen hun kamers op te ruimen en de overloop te stofzuigen, bank stofzuigen eens per week. Eens per half jaar de ramen eens zemen en de tuin vegen. Ik vind het wel best, allemaal.
Elke dag bedden??
Ik zwaai naar dieren.
pi_151908019
Gezinssamenstelling lijkt me een factor. Wij zijn met twee volwassenen, twee kleine kinderen en een kat.

Eens per week komt de werkster, die het hele huis doet: stoffen, stofzuigen, dweilen, keuken, wc en badkamer schoonmaken. Eens in de zoveel tijd lapt ze de ramen, doet ze koelkast, e.d. Hangt er een beetje van af hoe ze met de tijd uitkomt. Daarnaast doen we niet zo heel veel meer zelf. Fornuis en aanrecht om de dag of zo, na het eten vegen we vaak rondom de tafel (afhankelijk van hoeveel zooi de kinderen van het eten gemaakt hebben). Zeker nu in de zomer zuigen we ook nog weleens, omdat aanzienlijk meer zand met de kinderen mee naar binnen komt dan in de winter.

Beddengoed verschoon ik om de week. Strijken doe ik zo min mogelijk, max een keer in de maand.
  dinsdag 21 april 2015 @ 22:08:17 #56
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_151908170
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 22:04 schreef Geerd het volgende:

[..]

Elke dag bedden??
Nee snurk:
quote:
Daarnaast stoffen+ vegen + dweilen, bedden verschonen, kinderen opjagen hun kamers op te ruimen en de overloop te stofzuigen, bank stofzuigen eens per week.
Prrrrr
  dinsdag 21 april 2015 @ 22:09:13 #57
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_151908218
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 22:05 schreef Bleie het volgende:
Gezinssamenstelling lijkt me een factor. Wij zijn met twee volwassenen, twee kleine kinderen en een kat.

Eens per week komt de werkster, die het hele huis doet: stoffen, stofzuigen, dweilen, keuken, wc en badkamer schoonmaken. Eens in de zoveel tijd lapt ze de ramen, doet ze koelkast, e.d. Hangt er een beetje van af hoe ze met de tijd uitkomt. Daarnaast doen we niet zo heel veel meer zelf. Fornuis en aanrecht om de dag of zo, na het eten vegen we vaak rondom de tafel (afhankelijk van hoeveel zooi de kinderen van het eten gemaakt hebben). Zeker nu in de zomer zuigen we ook nog weleens, omdat aanzienlijk meer zand met de kinderen mee naar binnen komt dan in de winter.

Beddengoed verschoon ik om de week. Strijken doe ik zo min mogelijk, max een keer in de maand.
Strijken doe ik gewoon niet. Ik heb zelf geen strijkkleren, en als de kinderen iets gestreken willen hebben dan mogen ze dat zelf doen.
Prrrrr
pi_151912469
Dagelijks: de vuile vaat opruimen, doekje over het aanrecht, bank stofzuigen ivm kat

Om de paar dagen: stofzuigen, vaatwasser in en uitruimen, gasfornuis, de was.

Wekelijks: de kattenbak helemaal verschonen, boven of beneden afstoffen. Bed.

Opruimen? Gewoon wanneer ik het vast heb, of mijn vrouw.

Dit lijkt strak gepland maar veel dingen schuiven weleens wat op.
pi_151912621
1 keer per week het hele huis (bg=keuken, woonkamer, toilet, ingang kelder, vaste trap. 1e=3 (slaap) kamers + badkamer, vaste trap. 2e=zolderkamer, was kamer)stoffen, zuigen, waar nodig dweilen, bed verschonen. Tussendoor zo links en rechts een beetje bijpoetsen. Wasmachine en vaatwasser draaien ongeveer 3 keer per week. Ramen lappen binnen en buiten ongeveer elke 6 weken. Super makkelijk. 2 personen, 2 katten, geen kids
Feel the fuzz!
pi_151912632
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 00:44 schreef Kalebatz het volgende:
1 keer per week het hele huis (bg=keuken, woonkamer, toilet, ingang kelder, vaste trap. 1e=3 (slaap) kamers + badkamer, vaste trap. 2e=zolderkamer, was kamer)stoffen, zuigen, waar nodig dweilen, bed verschonen. Tussendoor zo links en rechts een beetje bijpoetsen. Wasmachine en vaatwasser draaien ongeveer 3 keer per week. Ramen lappen binnen en buiten ongeveer elke 6 weken. Super makkelijk. 2 personen, 2 katten, geen kids

Met de juiste muziek binnen 2 uur alles spic en span!
Feel the fuzz!
  woensdag 22 april 2015 @ 09:19:39 #61
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_151915141
Gezin 2 kinderen, 2 katten, 1 aquarium. Vrijstaande woning met 215m2. vloeroppervlakte.

hmmm.... eens denken:
-stofzuigen om de dag, soms elke dag.
-dweilen van het laminaat en keldervloeren, 1x per week
-grindvloer grondig schoonmaken 2x per jaar
-ramen wassen 1x per maand tot 1x per 2 maand (binnen+buiten)
-aanrecht direct na gebruik, inductieplaat idem
-koelkast 1x per week
-badkamer 1x per week(na elke douchebeurt wel alles netjes droog maken)
-afstoffen, geen idee.
-kattenbak om de dag, 1x per 2 weken helemaal reinigen met bleek etc.
-wasmachine draait dagelijks
-beddegoed 1x per week
-afstoffen de hele week, met een groot huis is dat nooit klaar.
-strijken 1x per 2 weken (dan wel een uurtje of 3 a 4 werk)
-aquarium 1x per 2 weken
-houtwerk/schilderwerk buiten 2x per jaar schoonmaken
-rolluiken 2x per jaar

Losslingerende rotzooi in huis hebben we niet, alles is eigenlijk altijd opgeruimd.

Soms verlang ik wel eens naar de tijd dat we met z'n 2-tjes in ons oude 60m2. grote bungalowtje woonden, in 4 uurtjes met z'n 2-en het hele huis(je) brandschoon, binnen en buiten.
  woensdag 22 april 2015 @ 09:29:26 #62
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_151915332
Twee volwassenen:
- Stofvegen: 1x per week
- Stofzuigen: 1x per week na het stofvegen
- Toilet en badkamer: 1x per week
- Keuken: altijd na het koken even een doekje erover
- Dweilen: 3x per jaar of zo
- Ramen: 2x per jaar (met wat geluk...)
- Koelkast: 1x per half jaar?
- Bed verschonen: meestal eens per 2 weken

Opruimen: wanneer nodig.

Maar meestal zijn we op zaterdag met een uurtje wel klaar met het huis poetsen. Ik vind het al gauw goed :')
Don't let my username fool you...
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 10:36:26 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151916922
Wat dweilen de mensen hier weinig zeg. Dweilen gebeurt hier wekelijks

[ Bericht 5% gewijzigd door derLudolf op 22-04-2015 13:30:21 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151917307
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:36 schreef derLudolf het volgende:
Wat dweilen de mensen hier weinig zeg. Dweilen gebeurt hoort wekelijks
Viel mij ook op idd.
  woensdag 22 april 2015 @ 11:29:03 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151918374
quote:
Waarom?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 22 april 2015 @ 11:33:27 #66
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_151918512
quote:
Waarom "hoort" dat zo en wie bepaalt dat?
Don't let my username fool you...
pi_151918880
quote:
Dan moet je niet zoveel bier en pizza op de grond morsen in je studentenkamer :{w
pi_151919170
Een houten vloer mag je niet teveel dweilen. Dus ik doe het meestal nadat ik mij 3 weken aan de vloer heb gestoord.
  woensdag 22 april 2015 @ 12:07:25 #69
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_151919666
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 11:52 schreef Nico987 het volgende:
Een houten vloer mag je niet teveel dweilen.
Onze grindvloer mag helemaal niet gedweild worden. :P
pi_151921054
Woon alleen.Probeer het tussendoor opgeruimd te houden. In het weekend poets en zuig ik, terwijl het wasje draait.

Toilet en badkamer doe ik tussendoor als het nodig is.

Keuken probeer ik leeg te houden, maar wordt schoonmaaktechnntechnisch een beetje door me verwaarloosd :@

Wassen als de mand vol is en het bed om de week, tenzij eerder nodig .

En als ik geen tijd heb laat ik het op z'n beloop :D de keuze tussen poetsen of terras is snel gemaakt! :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_151921106
2 keer per week schoonmaker en voor de rest gewoon alles beetje netjes houden als je iets hebt gebruikt of aan het einde van de dag.
pi_151921121
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 12:07 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Onze grindvloer mag helemaal niet gedweild worden. :P
Laminaat ook zo droog mogelijk.
  Redactie Frontpage woensdag 22 april 2015 @ 13:01:58 #73
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_151921478
:D Ik lees hier dingen :D Ik voel me er bijna ranzig bij :')

We zijn best opgeruimd, er slingert weinig rond. Meestal is het weer schoonmaaktijd als mijn vriend of ik me gaan ergeren aan hoe het erbij ligt.
Alhoewel ik volgens mij sinds we verhuisd zijn de keukenkastjes niet meer heb schoongemaakt _O-

Geen kinderen of huisdieren, dat scheelt wel enorm denk ik.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  woensdag 22 april 2015 @ 13:12:16 #74
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_151921777
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 12:49 schreef hoas het volgende:
Laminaat ook zo droog mogelijk.
En met Dumby Blauw uiteraard
pi_151921863
Dweilen en stofzuigen een keer per maand, badkamer en keuken wekelijks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')