FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Bad Ass Mazda RX-7
jaccozaterdag 9 november 2002 @ 16:51
dit moest ik ff laten zien. want deze is op dit moment toch wel een van de mooiste imo. veel kijkplezier.







Pushitzaterdag 9 november 2002 @ 16:55
WOEI!!!!!!

euh heb je geen specs ervan?? bedoel rijd het kreng ook zo bruut als ze eruit ziet?

TroyKzaterdag 9 november 2002 @ 16:56
Deze auto is echt te mooi!

Omg , alleen die geluidsinstallatie al. Wat een machine.

Herfstzaterdag 9 november 2002 @ 16:56
Overmatig gebruik van chroom maakt een wagen er niet echt mooier op.
Ik vind hem origineel vele malen stijlvoller.
Streetracerzaterdag 9 november 2002 @ 16:58
Juuuuistm, my style.

Echt een vette wagen, wat zijn de specs.
Post ook even een plaatje in origine staat.

Pushitzaterdag 9 november 2002 @ 16:59
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 16:56 schreef Herfst het volgende:
Overmatig gebruik van chroom maakt een wagen er niet echt mooier op.
Ik vind hem origineel vele malen stijlvoller.
als je stijl wil neem je een Bentley of Maybach, geen RX7
Herfstzaterdag 9 november 2002 @ 17:01
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 16:59 schreef Pushit het volgende:

[..]

als je stijl wil neem je een Bentley of Maybach, geen RX7


Zonder al die versiering vind ik een RX7 anders best stijlvol.
SilverSpiritzaterdag 9 november 2002 @ 17:06
wel grappig ja
SiGNezaterdag 9 november 2002 @ 17:14
Vehicle Make/Model:
FD3S Mazda RX-7
Engine Type / Mods :
Rotory T78 Greddy Turbo, Greddy 3 Coil Intercooler, Mazda competition radiator, Jacob Racing ingition, custom piping (finished and polished), PETTIT Racing motor, 3mm Apex-i ceramic seal, Greddy downpipes and midpipes, custom Nitrous injection system, everything custom fitted, finished, and polished, rear mounted Nitrous tank 75 shot, 485 Hp to the wheels
Exhaust:
Blitz Nurospec Exhaust
Audio / Video / Entr:
Kenwood video/DVD head unit, 8" screens, all JL Audio components, 1 JL Audio 300/4 amp, 1 JL Audio 500/1 amp, 4 JL Audio 8" subs in rear dec, all custom fiber glass housing, all chrome trim on audio housing, laser/hologram generator mounted behind center console, AutoMeter guages, Kenwood digital screen in place of rear view mirror, 6 total present screens with 5 more on order
Tires:
Yokohama 245/35/19 (front) , 275/30/19 (back)
Wheels:
AKT J-SPEC Wheels (Chrome finish)
Suspension:
HKS Super Damper Coilovers
Brakes:
Bremo Big Gran Turismo Brakes, 14" cross drilled and slotted rotors
Body Kits/Spoilers:
C-West J-Spec front and rear, all imported Re-Amemiya carbon fiber difusers and spliters on front fenders, rear fenders, and rear underside, Veilside carbon fiber wing w/chrome braces, JL Racing custom side splitters, carbon fiber high intesity composite headlamps, Scoot RX-7 hood (1 of 2 in the country)
Interior:
Sparco racing seats, matching red Sparco stearing wheel, imported matching red custom Sparco seat material on doors and lining, chrome MOMO shift knob, custom carbon fiber interior kit, neon/strobe switches and digital screen in glove compartment, chrom Nitrous tank mounted on fiberglass
trojezaterdag 9 november 2002 @ 17:16
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 16:59 schreef Pushit het volgende:

[..]

als je stijl wil neem je een Bentley of Maybach, geen RX7


dan heb je nog nooit een nieuwe rx-7 gereden.

Pushitzaterdag 9 november 2002 @ 17:18
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 17:16 schreef troje het volgende:

[..]

dan heb je nog nooit een nieuwe rx-7 gereden.


Nope idd, zelfde geld overigens voor Bentley en Maybach maar stijl is bij mijn weten nog een onderdeel van uiterlijk vertoon, heeft verder niks met de rijeigenschapen van de wagen te maken .

rijervaring heeft dus niks met stijl te maken

Herfstzaterdag 9 november 2002 @ 17:22
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 17:18 schreef Pushit het volgende:

[..]

Nope idd, zelfde geld overigens voor Bentley en Maybach maar stijl is bij mijn weten nog een onderdeel van uiterlijk vertoon, heeft verder niks met de rijeigenschapen van de wagen te maken .

rijervaring heeft dus niks met stijl te maken


Waarom begin je dan uberhaupt over een vergelijking met een maybach/bentley, heeft dat er dan wel iets mee te maken?

Poogiezaterdag 9 november 2002 @ 17:24
WOW!!!!!!!!!! Wanne gek zeg, dies echt wel vettt!! Nie normaal meer
Pushitzaterdag 9 november 2002 @ 17:25
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 17:22 schreef Herfst het volgende:

[..]

Waarom begin je dan uberhaupt over een vergelijking met een maybach/bentley, heeft dat er dan wel iets mee te maken?


omdat jij over stijl begint, B/M is imho stijl dus vandaar
ZORdACzaterdag 9 november 2002 @ 17:31
Op zich mooie auto, al vind ik deze weer net iets te. Maar desondanks zou ik er best wel eens een stukje in willen rijden.
Temeer omdat dit volgens mij op dit moment de enige auto is die rijdt met een wankelmotor, wat dus zeer bijzonder te noemen is.
Duits spekende (en dus lezende?) geïnteresseerden kunnen via deze link meer vinden over de wankelmotor:

http://www.der-wankelmotor.de/Wankelmotor/wankelmotor.html

Flying_Veezaterdag 9 november 2002 @ 17:40
Gave bak !!

Maar ehh wat kostda ???????

Mikulazaterdag 9 november 2002 @ 17:43
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat een ongelovelijk lelijke auto . Echt afschuwlijk!
PoTTTenkijkerzaterdag 9 november 2002 @ 17:44
Dit is een bruut racemonster, echt een supervette bak.
raampjezaterdag 9 november 2002 @ 17:45
*spontaan klaarkomt*
Pushitzaterdag 9 november 2002 @ 17:48
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 17:45 schreef raampje het volgende:
*spontaan klaarkomt*
vind je het gek met zo'n "kwakkelmotor"
raampjezaterdag 9 november 2002 @ 17:49
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 17:48 schreef Pushit het volgende:

[..]

vind je het gek met zo'n "kwakkelmotor"


hehehe mijn eigen moter kwakkelt nu wel btw.. nie leuk
VinceCarterzaterdag 9 november 2002 @ 18:16

Echt ownage!!!!! Damnezzzzz

Van zo'n auto kan je alleen maar dromen
SwissComzaterdag 9 november 2002 @ 18:26
Een jongen die ik ken heeft er een, uit 1991 ofzo. Kan dat? Iig het 1e bouwjaar. Maar dan helemaal origineel, dat vind ik om eerlijk te zijn mooier.
ToXiCitYzaterdag 9 november 2002 @ 18:30
omfg

das best een lekker karretje (understatement)

trouwens, is zn kenteken met de computer weggepoetst of heeft ie er van die spray opzitten dat je het nummerbord niet meer kan lezen op een foto? volgens mij dat laatste lijkt mij ook geen overbodige luxe trouwens

Dr_Croutonzaterdag 9 november 2002 @ 22:01
Ik zie door dat geglim de hele auto niet meer... Maar het zal vast ontzettend lekker rijden...
Argentozondag 10 november 2002 @ 14:16
Een van de meest onderschatte auto's ever, maar dit is too much
jaccozondag 10 november 2002 @ 14:30
voor de prijzen kun je het beste hier kijken dit bedrijf heeft de auto ook gesponserd http://www.rxecret7.com/index.html

nog ff wat pics:

MacBethzondag 10 november 2002 @ 14:39
Aaaargh, wat lelijk, hoezo overdone.
jochem8zondag 10 november 2002 @ 15:48
Mazda in originele staat

ook_gekzondag 10 november 2002 @ 15:55
Deze auto is zeker niet overdreven. Wat denk je kwa PK,s die er in zitten. Dan moet je wel zo een bak hebben met zulke overdreven body. En om de zooi mooi te laten zijn. Moet je er iets groom op flikkeren.

Kijk naar de motor. Prachtig gewoon. En heb je dat in het midden bij de versnellings pook gezien? Dat rode klepje. Op zeker dat je er de laggas mee aan zet

Prachtig wagentje.

jaccozondag 10 november 2002 @ 16:46
Dat is geen lachgas maar NOS (nitrous oxygen system) en die foto van net die rode dat is geen RX-7 of al een hele oude! dat is dus niet dezelfde als op de foto's van mij.

greetz

Steve-Ozondag 10 november 2002 @ 17:18
Mooi karretje
SiGNezondag 10 november 2002 @ 23:34
quote:
Op zondag 10 november 2002 16:46 schreef jacco het volgende:
Dat is geen lachgas maar NOS (nitrous oxygen system) en die foto van net die rode dat is geen RX-7 of al een hele oude! dat is dus niet dezelfde als op de foto's van mij.

greetz


NOS is natrium oxide en da's dus lachgas in het Nederlands
GizartFRLzondag 10 november 2002 @ 23:38
Overdone, niet meer functioneel, maar toch:
GizartFRLzondag 10 november 2002 @ 23:40
quote:
Op zondag 10 november 2002 16:46 schreef jacco het volgende:
Dat is geen lachgas maar NOS (nitrous oxygen system) en die foto van net die rode dat is geen RX-7 of al een hele oude! dat is dus niet dezelfde als op de foto's van mij.

greetz


Lachgas=NOS

enne die rode is wel een rx-7, maar nog niet echt een oude:

BAD ASS RX-7

Edwin_Smaandag 11 november 2002 @ 09:04
Dat "Lachgas = NOS" klopt niet helemaal... Lachgas bestaat puur en alleen uit N2O... NOS daarintegen heeft per atoom 2 delen N2O en 1 deel zuurstof.

Correct me if i'm wrong, maar dit is wat ik zo snel kon vinden op he i-net

En nogiets wat mensen vaak fout hebben...: NOS is van zichzelf NIET brandbaar... dus ontploffen zoals in TF&TF zal niet komen door het NOS. Wat NOS doet is gewoon onder hoge druk een hoop zuurstof je motor injagen wat inhoud dat er ook meer brandstof bij MOET (anders krijg je een heel arm brandstofmengsel wat resulteerd in het frituren van je zuigerringen ) waardoor je een krachtigere ontploffing in je motor krijgt wat dus meer PK's oplevert

Again, Correct me if i'm wrong

Scalle--maandag 11 november 2002 @ 15:04
quote:
Op maandag 11 november 2002 09:04 schreef Edwin_S het volgende:
Dat "Lachgas = NOS" klopt niet helemaal... Lachgas bestaat puur en alleen uit N2O... NOS daarintegen heeft per atoom 2 delen N2O en 1 deel zuurstof.

Correct me if i'm wrong, maar dit is wat ik zo snel kon vinden op he i-net

En nogiets wat mensen vaak fout hebben...: NOS is van zichzelf NIET brandbaar... dus ontploffen zoals in TF&TF zal niet komen door het NOS. Wat NOS doet is gewoon onder hoge druk een hoop zuurstof je motor injagen wat inhoud dat er ook meer brandstof bij MOET (anders krijg je een heel arm brandstofmengsel wat resulteerd in het frituren van je zuigerringen ) waardoor je een krachtigere ontploffing in je motor krijgt wat dus meer PK's oplevert

Again, Correct me if i'm wrong


Nou het 2de is in elk geval HEEL fout van jou: http://www.ribbands.co.uk/genpages/unnumber.htm
Kijk maar ff in de lijst, nummertje 349
bliebliemaandag 11 november 2002 @ 15:27
quote:
Op zondag 10 november 2002 23:40 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Lachgas=NOS

enne die rode is wel een rx-7, maar nog niet echt een oude:

BAD ASS RX-7
[afbeelding]


Das een modelletje
Edwin_Smaandag 11 november 2002 @ 15:50
quote:
Op maandag 11 november 2002 15:04 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

Nou het 2de is in elk geval HEEL fout van jou: http://www.ribbands.co.uk/genpages/unnumber.htm
Kijk maar ff in de lijst, nummertje 349


En wat moet ik daaraan zien?? er staat toch gewoon Explosives ???
NOS is gewoon niet brandbaar tenzij het gemengd wordt met benzine.

--Edit--
Heb effe verder gekeken.... nummertje 349 staat beschreven als een catagorie 1.4S..

1.4 Substances and articles which present no significant hazard
S Substance or article so packed or designed that any hazardous effects arising from accidental functioning are confined within the package unless the package has been degraded by fire, in which case all blast or projection effects are limited to the extent that they do not significantly hinder or prohibit fire-fighting or other emergency response efforts in the immediate vicinity of the package

Wat ik eruit begrijp is dat het zelf niet explosief is...

[Dit bericht is gewijzigd door Edwin_S op 11-11-2002 15:56]

Phreakmaandag 11 november 2002 @ 17:56
quote:
http://www.fastandfuriouseast.com/galleries/jaysrx7/vicious-rx720.jpg
ik zit te zoeken waar ik die euro in moet douwen..... vin ut net zo'n winkelwagen....
jaccomaandag 11 november 2002 @ 18:15
quote:
Op zondag 10 november 2002 23:34 schreef SiGNe het volgende:

[..]

NOS is natrium oxide en da's dus lachgas in het Nederlands


dit klopt niet
jaccomaandag 11 november 2002 @ 18:17
En die vlammen die je uit de uitlaten ziet komen. Dat komt inderdaad niet door de NOS. Maar net zoals bij Rally auto's. Maar hoe dat precies in zijn werk gaat is mij onbekend.
MadRotorHeadmaandag 11 november 2002 @ 18:30
Oeehhh... strakke bak...

Reken maar dat je heel wat lol kunt hebben in die auto...
Toch jammer dat het tunen van auto's op deze manier niet echt leeft in Nederland. Je kunt hier nauwelijks bodyskirts kopen. De Australiers, Japanners en Amerikanen lopen hierin ver voor op de saaie Europeanen. Wat wij verstaan onder customizing is het monteren van een setje pluche dobbelstenen aan de binnenspiegel......

bliebliemaandag 11 november 2002 @ 19:15
quote:
Op maandag 11 november 2002 18:17 schreef jacco het volgende:
En die vlammen die je uit de uitlaten ziet komen. Dat komt inderdaad niet door de NOS. Maar net zoals bij Rally auto's. Maar hoe dat precies in zijn werk gaat is mij onbekend.
Onverbrande benzinedampen veroorzaakt door een vreemde motorafstelling die in de uitlaat door de hitte nog net even verbranden.
bliebliemaandag 11 november 2002 @ 19:17
quote:
Op maandag 11 november 2002 18:30 schreef MadRotorHead het volgende:
Oeehhh... strakke bak...

Reken maar dat je heel wat lol kunt hebben in die auto...
Toch jammer dat het tunen van auto's op deze manier niet echt leeft in Nederland. Je kunt hier nauwelijks bodyskirts kopen. De Australiers, Japanners en Amerikanen lopen hierin ver voor op de saaie Europeanen. Wat wij verstaan onder customizing is het monteren van een setje pluche dobbelstenen aan de binnenspiegel......


Ik weet niet of je de belgische bakken kent?
Maar die zijn ook behooooooooooooorlijk uptuned.
GizartFRLmaandag 11 november 2002 @ 19:17
quote:
Op maandag 11 november 2002 18:30 schreef MadRotorHead het volgende:
Oeehhh... strakke bak...

Reken maar dat je heel wat lol kunt hebben in die auto...
Toch jammer dat het tunen van auto's op deze manier niet echt leeft in Nederland. Je kunt hier nauwelijks bodyskirts kopen. De Australiers, Japanners en Amerikanen lopen hierin ver voor op de saaie Europeanen. Wat wij verstaan onder customizing is het monteren van een setje pluche dobbelstenen aan de binnenspiegel......


Niet echt leeft zegt ie?

Hmmz zoek eens op een willekeurige tuningsite of koop voor de aardigheid eens een Tuning & Design.
Het is iig een stuk meer aan het opkomen dan een paar jaar geleden, maar bodykits zijn overal ter wereld ten alle tijden gebruikt.

jaccomaandag 11 november 2002 @ 20:48
quote:
Op maandag 11 november 2002 19:17 schreef blieblie het volgende:

[..]

Ik weet niet of je de belgische bakken kent?
Maar die zijn ook behooooooooooooorlijk uptuned.


lees de bladen als GR8streetperfomance of Opgezet eens. Twee belgische bladen die vol staan met de meest auto's
Scalle--dinsdag 12 november 2002 @ 00:30
quote:
Op maandag 11 november 2002 20:48 schreef jacco het volgende:

[..]

lees de bladen als GR8streetperfomance of Opgezet eens. Twee belgische bladen die vol staan met de meest auto's


Ow yeah Heb hier enkele Opgezetjes liggen, Opel Corsa met een Opel Calibra motor in en een top van 286km/u onder andere , m'n neef z'n Nissan 300 ZX staat in nummer 2, spijtig genoeg niets aan de motor maar anders is er niets origineels meer aan te vinden
Malehdinsdag 12 november 2002 @ 00:42
Mijn klasse wagen... een echt "beest"..

In jaloersheid op de eigenaar, verblijf ik...

Svenssonvrijdag 15 november 2002 @ 12:47
quote:
Op maandag 11 november 2002 18:17 schreef jacco het volgende:
En die vlammen die je uit de uitlaten ziet komen. Dat komt inderdaad niet door de NOS. Maar net zoals bij Rally auto's. Maar hoe dat precies in zijn werk gaat is mij onbekend.
De vlammen en knallen uit de uitlaten van rallyeauto's worden veroorzaakt door ALS (Anti Lag System) oftewel Bang-Bang system. Dit zorgt ervoor dat het turbogat wordt geminimaliseerd of zelfs helemaal niet meer aanwezig is.
Het systeem werkt door bij gas-los toestanden een bepaalde hoeveelheid brandstof in te spuiten die niet in de verbrandingskamer, maar pas in het gloeiendhete uitlaatspruitstuk tot ontbranding komt. Hierdoor ontstaat er een grote hoeveelheid gas dat de turbo ingaat en zo zelfs bij gas-los voor hoge turbodruk zorgt.
Met andere woorden: De turbo blijft gewoon op hoge snelheid doordraaien als de bestuurder van het gas afgaat.
Als de bestuurder dan besluit weer op het gas te gaan, hoeft hij niet te wachten totdat de turbo weer op toeren is, want deze levert al maximale turbodruk, zodat de motor ogenblikkelijk maximaal vermogen kan leveren.
Je kan nu dus wel raden waar de vlammen en knallen bij het overschakelen of andere gas-los toestanden vandaan komen...
speedfreakssjzaterdag 16 november 2002 @ 17:44
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 16:56 schreef Herfst het volgende:
Overmatig gebruik van chroom maakt een wagen er niet echt mooier op.
Ik vind hem origineel vele malen stijlvoller.
Vind ik ook. En zet er dan de "normale" Rotary Engine in ipv zo'n V16.

Die van de RX8 ofzo.