abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 november 2002 @ 16:47:43 #1
4885 Wallie
Ik heb een geheimpjuh...
pi_6712829
Ik heb vrijdag gehoord dat ik door de eerste selectieronde van luchtverkeersleider ben gekomen... joehoe! Nog meer gelukkigen hier op fok?

Nu nog ronde 2, 3 en 4...

Je hebt het, of je hebt ut ni... zoek dat maar eens uit! :)
  zaterdag 9 november 2002 @ 16:56:56 #3
4885 Wallie
Ik heb een geheimpjuh...
pi_6712945
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 16:55 schreef Disorder het volgende:
[afbeelding]
Nee, ik ben het nog niet, duurt nog even
pi_6712966
Dan heb je toch werkdagen van 4 uur en een pauze van een uur ertussen? Omdat de medewerkers geen stress mogen hebben en geen fouten mogen maken enzo.

Lijkt me ook wel wat!

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_6712968
Lijkt me trouwens een zeer stressvolle baan.
Ik heb er laatst een documentaire over gezien op discovery en het is op z'n zachtst gezegd een pittige baan.
  zaterdag 9 november 2002 @ 17:00:57 #6
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_6712990
Ik ken alleen maar mensen die het uiteindelijk niet hebben gehaald.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  zaterdag 9 november 2002 @ 17:04:21 #7
4885 Wallie
Ik heb een geheimpjuh...
pi_6713022
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 16:58 schreef Disorder het volgende:
Lijkt me trouwens een zeer stressvolle baan.
Ik heb er laatst een documentaire over gezien op discovery en het is op z'n zachtst gezegd een pittige baan.
Het is uiteraard stressvoller als een baan als programmeur ofzo.. maar zo stressie als in die docu (heb ik ook gezien ), is het niet (als ik de voorlichting moet geloven... maar goed, daar informeer ik ook nog eens verder naar als ik verder kom).
  zaterdag 9 november 2002 @ 17:06:22 #8
4885 Wallie
Ik heb een geheimpjuh...
pi_6713041
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 17:00 schreef Dante_A het volgende:
Ja, vallen een hoop mensen af... ik heb gehoord dat bij eurocontrol (in Maastricht) per maand 900 aanmeldingen zijn, naar ronde 2 gaan er maar een stuk of 60, en naar ronde 3 nog maar 10 a 15...
Oh ja, ik heb het trouwens bij Schiphol gedaan.

Ben al dolblij dat ik door ronde 1 ben gekomen.. want in ronde 1 krijg je alleen maar testjes en verder geen gesprek of iets... dus je moet maar je best doen en het beste ervan hopen . Ik krijg nu binnenkort een ogentest, ivm met mijn lenzen willen ze eerst mijn ogen testen.

zaterdag 9 november 2002 @ 17:08:17 #9
4885 Wallie
Ik heb een geheimpjuh...
pi_6713059
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 16:58 schreef sizzler het volgende:
Dan heb je toch werkdagen van 4 uur en een pauze van een uur ertussen? Omdat de medewerkers geen stress mogen hebben en geen fouten mogen maken enzo.

Lijkt me ook wel wat!

Nou, zo precies weet ik het niet... maar weet wel dat je max 2 uur achter elkaar mag werken ivm met de allertheid. Bij nachtdienst mag je geloof ik de helft van de tijd slapen.
pi_6713123
Tof.
Ik vind het nog steeds een beetje jammer dat ik er niet voor heb gekozen na mijn VWO. Ik wilde per se werken en studeren, en heb toen voor de accountancy gekozen. Ook leuk werk, daar niet van, maar het is qua onregelmatigheid, spanning enzovoorts toch het andere uiterste.

Wat moest je precies voor tests doen in de eerste fase?

When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  zaterdag 9 november 2002 @ 17:21:35 #11
4885 Wallie
Ik heb een geheimpjuh...
pi_6713198
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 17:14 schreef nostra het volgende:
Tof.
Ik vind het nog steeds een beetje jammer dat ik er niet voor heb gekozen na mijn VWO. Ik wilde per se werken en studeren, en heb toen voor de accountancy gekozen. Ook leuk werk, daar niet van, maar het is qua onregelmatigheid, spanning enzovoorts toch het andere uiterste.

Wat moest je precies voor tests doen in de eerste fase?

Ja, ik heb net HBO informatica afgerond (na de havo, ben nu 21), maar tja... ik vond de IT persoonlijk toch niet zo boeiend.. en toen zag ik dit .

Tijdens de eerste fase krijg je het volgende:
- eerst een inleidingspraatje (algemeen, blablabla...)
- vervolgens komt er een engelse dame (een engels bureau doet de selectietesten) die je (met z'n 20tigen tegelijk) eerst een test laat maken over een tekst die je van te voren hebt moeten leren (over de basisdingen van lvl leider, krijg je 2 weken van te voren thuisgestuurd).
- Dan moet je een aantal logica testen maken (oa woordherkenning, hoofdrekenen, ruimtelijk inzicht enz), die allemaal op tijd gaan (ieuw.. stressuh.. want je wil wel maximaal presteren).
- Erna (en dan ben je al half afgemat kan ik je verzekeren) nog een persoonlijksheidstest van 248 meerkeuzevragen.. en dan wordt je weer vrij gelaten .

En dan mag je thuis gaan wachten op de uitslag... en dan is het of of !

In de 2de ronde krijg zowel computertesten als een gesprek (in het engels) met iemand van luchtverkeersleiding nederland als met een psygoloog.
Oh ja, staat ook allemaal op http://www.airtrafficcontroller.nl

pi_6714726
Ik wil het ook gaan doen, maar ik zit nog op het VWO. Volgens mij valt het verschrikkelijk mee hoor met die selectie, als ik die voorlichting mag geloven. Die getallen zien er ontmoedigend uit, maar er melden zich ook een hoop kneuzen aan, vergeet dat niet.

Area Control lijkt me wel flink saai om te doen.

zaterdag 9 november 2002 @ 19:17:35 #13
4885 Wallie
Ik heb een geheimpjuh...
pi_6714815
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 19:12 schreef IntelliEye het volgende:
Ik wil het ook gaan doen, maar ik zit nog op het VWO. Volgens mij valt het verschrikkelijk mee hoor met die selectie, als ik die voorlichting mag geloven. Die getallen zien er ontmoedigend uit, maar er melden zich ook een hoop kneuzen aan, vergeet dat niet.

Area Control lijkt me wel flink saai om te doen.

Uiteraard een zooitje kneuzen (alhoewel ik niet vindt dat je zo over andere mensen moet oordelen... zeg dat maar als je aangenomen bent )... maar ook mensen die het graag willen en niet het ruimtelijk inzicht hebben. Verkijk je er niet op...
pi_6715033
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 19:17 schreef Wallie het volgende:
Uiteraard een zooitje kneuzen (alhoewel ik niet vindt dat je zo over andere mensen moet oordelen... zeg dat maar als je aangenomen bent )... maar ook mensen die het graag willen en niet het ruimtelijk inzicht hebben. Verkijk je er niet op...
Kneuzen is wat hard natuurlijk, maar ik bedoel dat veel mensen het gewoon maar eens proberen. En die komen er vaak niet doorheen, alhoewel ik 10 van 600 toch echt onwaarschijnlijk laag vind. Ruimtelijk-inzicht is trouwens een vrouwenprobleem. Daar word ik niet op afgewezen, ik hoop wel dat het goed met m'n ogen gaat (nu beide -1.5). Eigenlijk vrees ik niet zo voor de rest, die voorlichter zei ook dat het allemaal sterk meeviel.
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 17:00 schreef Dante_A het volgende:
Weet je de redenen nog?
pi_6715053
Ik ben er voor goedgekeurd, ben het alleen nooit geweest
pi_6715088
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 19:31 schreef gelly het volgende:
Waarom niet?
  zaterdag 9 november 2002 @ 21:32:55 #17
2297 Rhiannon
The Witches Voice
pi_6716775
Ik wilde graag, maar ik mag niet.

Succes in de volgende ronden Wallie!

With innocence within ourselves we sing the same old song
And you will take my hand and make believe it's wonderland.
Je m'en fou, petit chou.
  zaterdag 9 november 2002 @ 21:36:29 #18
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_6716837
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 19:30 schreef IntelliEye het volgende:

alhoewel ik 10 van 600 toch echt onwaarschijnlijk laag vind.

Ja. 15 baantjes per jaar te vergeven en 30.000+ mensen die erop solliciteren. Onwaarschijnlijk laag ja
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_6716846
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 21:32 schreef Rhiannon het volgende:

Wrom nie?
Atheism is a non-prophet organisation.
  zaterdag 9 november 2002 @ 21:52:06 #20
4885 Wallie
Ik heb een geheimpjuh...
pi_6717054
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 21:32 schreef Rhiannon het volgende:

Ohw ja... beetje te oud... jammer voor je

Dank je wel voor je aanmoediging!

[Dit bericht is gewijzigd door Wallie op 09-11-2002 21:59]

pi_6717059
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 21:36 schreef Furby het volgende:
Ja. 15 baantjes per jaar te vergeven en 30.000+ mensen die erop solliciteren. Onwaarschijnlijk laag ja
Jahoor... Er werken alleen al op Area Control (Schiphol-Oost), 800 mensen. Dat zijn ook luchtverkeersleiders (niet allemaal nee, maar Area Control hoort er ook bij). Jij denkt zeker dat er alleen mensen in die torens zitten? En 30.000 mensen die erop solliciteren? Waar haal je dat in godsnaam vandaan? En tijdens de opleiding kun je ook nog afvallen, dus ze laten er sowieso echt wel meer door hoor.

[Dit bericht is gewijzigd door IntelliEye op 09-11-2002 21:54]

zaterdag 9 november 2002 @ 21:53:07 #22
4885 Wallie
Ik heb een geheimpjuh...
pi_6717074
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 19:31 schreef gelly het volgende:
Zucht
  zaterdag 9 november 2002 @ 21:57:23 #23
4885 Wallie
Ik heb een geheimpjuh...
pi_6717151
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 21:52 schreef IntelliEye het volgende:

[..]

Jahoor... Er werken alleen al op Area Control (Schiphol-Oost), 800 mensen. Dat zijn ook luchtverkeersleiders (niet allemaal nee, maar Area Control hoort er ook bij). Jij denkt zeker dat er alleen mensen in die torens zitten? En 30.000 mensen die erop solliciteren? Waar haal je dat in godsnaam vandaan?

Juist, nog iemand die het snapt!

Even uitleg: Buiten de leiders in de toren zelf (wat relatief gezien maar een klein percentage van de lvl's zijn), heb je ook nog leiders voor rond de vliegvelden (die voor de aanvlieg- en vertrektroutes zorgen), en de lvl's die voor het overvliegend verkeer zorgen.

* Wallie heeft er zin in!
Helaas is zijn 2de ronde pas half december ivm met mijn vroegtijdige ogentest Ik heb trouwens -3 en -3,5 (met harde lenzen), maar dat was geen probleem volgens het aardige mevrouwtje aan de telefoon die mij de uitslag gaf .

pi_6717802
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 21:52 schreef Wallie het volgende:

[..]

Ohw ja... beetje te oud... jammer voor je

Dank je wel voor je aanmoediging!

Leeftijdsdiscriminatie mag niet . al was je op 4 februari 1947 geboren , dan nog hadden ze je niet mogen uitsluiten van de selectie procedure.
Atheism is a non-prophet organisation.
  zaterdag 9 november 2002 @ 22:46:05 #25
4885 Wallie
Ik heb een geheimpjuh...
pi_6717838
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 22:42 schreef Parsival het volgende:

[..]

Leeftijdsdiscriminatie mag niet . al was je op 4 februari 1947 geboren , dan nog hadden ze je niet mogen uitsluiten van de selectie procedure.

Dan kan je gelijk met pensioen... dat is bij de luchtverkeersleiding namenlijk op je 55ste...

Maar ze leiden je intern op.. kost hun een hoop geld.. dus kan me wel voorstellen dat ze je toch voor een aantal jaar willen hebben, vandaar een maximum leeftijd van 27 jaar.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')