Nu nog ronde 2, 3 en 4...
quote:Nee, ik ben het nog niet, duurt nog even
Op zaterdag 9 november 2002 16:55 schreef Disorder het volgende:
[afbeelding]
Lijkt me ook wel wat!
quote:Het is uiteraard stressvoller als een baan als programmeur ofzo.. maar zo stressie als in die docu (heb ik ook gezien
Op zaterdag 9 november 2002 16:58 schreef Disorder het volgende:
Lijkt me trouwens een zeer stressvolle baan.
Ik heb er laatst een documentaire over gezien op discovery en het is op z'n zachtst gezegd een pittige baan.
quote:Ja, vallen een hoop mensen af... ik heb gehoord dat bij eurocontrol (in Maastricht) per maand 900 aanmeldingen zijn, naar ronde 2 gaan er maar een stuk of 60, en naar ronde 3 nog maar 10 a 15...
Op zaterdag 9 november 2002 17:00 schreef Dante_A het volgende:
Ik ken alleen maar mensen die het uiteindelijk niet hebben gehaald.
Ben al dolblij dat ik door ronde 1 ben gekomen.. want in ronde 1 krijg je alleen maar testjes en verder geen gesprek of iets... dus je moet maar je best doen en het beste ervan hopen . Ik krijg nu binnenkort een ogentest, ivm met mijn lenzen willen ze eerst mijn ogen testen.
quote:Nou, zo precies weet ik het niet... maar weet wel dat je max 2 uur achter elkaar mag werken ivm met de allertheid. Bij nachtdienst mag je geloof ik de helft van de tijd slapen.
Op zaterdag 9 november 2002 16:58 schreef sizzler het volgende:
Dan heb je toch werkdagen van 4 uur en een pauze van een uur ertussen? Omdat de medewerkers geen stress mogen hebben en geen fouten mogen maken enzo.Lijkt me ook wel wat!
Wat moest je precies voor tests doen in de eerste fase?
quote:Ja, ik heb net HBO informatica afgerond (na de havo, ben nu 21), maar tja... ik vond de IT persoonlijk toch niet zo boeiend.. en toen zag ik dit
Op zaterdag 9 november 2002 17:14 schreef nostra het volgende:
Tof.![]()
Ik vind het nog steeds een beetje jammer dat ik er niet voor heb gekozen na mijn VWO. Ik wilde per se werken en studeren, en heb toen voor de accountancy gekozen. Ook leuk werk, daar niet van, maar het is qua onregelmatigheid, spanning enzovoorts toch het andere uiterste.Wat moest je precies voor tests doen in de eerste fase?
Tijdens de eerste fase krijg je het volgende:
- eerst een inleidingspraatje (algemeen, blablabla...)
- vervolgens komt er een engelse dame (een engels bureau doet de selectietesten) die je (met z'n 20tigen tegelijk) eerst een test laat maken over een tekst die je van te voren hebt moeten leren (over de basisdingen van lvl leider, krijg je 2 weken van te voren thuisgestuurd).
- Dan moet je een aantal logica testen maken (oa woordherkenning, hoofdrekenen, ruimtelijk inzicht enz), die allemaal op tijd gaan (ieuw.. stressuh.. want je wil wel maximaal presteren).
- Erna (en dan ben je al half afgemat kan ik je verzekeren) nog een persoonlijksheidstest van 248 meerkeuzevragen.. en dan wordt je weer vrij gelaten .
En dan mag je thuis gaan wachten op de uitslag... en dan is het of of
!
In de 2de ronde krijg zowel computertesten als een gesprek (in het engels) met iemand van luchtverkeersleiding nederland als met een psygoloog.
Oh ja, staat ook allemaal op http://www.airtrafficcontroller.nl
Area Control lijkt me wel flink saai om te doen.
quote:Uiteraard een zooitje kneuzen (alhoewel ik niet vindt dat je zo over andere mensen moet oordelen... zeg dat maar als je aangenomen bent
Op zaterdag 9 november 2002 19:12 schreef IntelliEye het volgende:
Ik wil het ook gaan doen, maar ik zit nog op het VWO. Volgens mij valt het verschrikkelijk mee hoor met die selectie, als ik die voorlichting mag geloven. Die getallen zien er ontmoedigend uit, maar er melden zich ook een hoop kneuzen aan, vergeet dat niet.Area Control lijkt me wel flink saai om te doen.
quote:Kneuzen is wat hard natuurlijk, maar ik bedoel dat veel mensen het gewoon maar eens proberen. En die komen er vaak niet doorheen, alhoewel ik 10 van 600 toch echt onwaarschijnlijk laag vind. Ruimtelijk-inzicht is trouwens een vrouwenprobleem.
Op zaterdag 9 november 2002 19:17 schreef Wallie het volgende:
Uiteraard een zooitje kneuzen (alhoewel ik niet vindt dat je zo over andere mensen moet oordelen... zeg dat maar als je aangenomen bent)... maar ook mensen die het graag willen en niet het ruimtelijk inzicht hebben. Verkijk je er niet op...
quote:Weet je de redenen nog?
Op zaterdag 9 november 2002 17:00 schreef Dante_A het volgende:
Ik ken alleen maar mensen die het uiteindelijk niet hebben gehaald.
quote:Waarom niet?
Op zaterdag 9 november 2002 19:31 schreef gelly het volgende:
Ik ben er voor goedgekeurd, ben het alleen nooit geweest
Succes in de volgende ronden Wallie!
quote:Ja. 15 baantjes per jaar te vergeven en 30.000+ mensen die erop solliciteren. Onwaarschijnlijk laag ja
Op zaterdag 9 november 2002 19:30 schreef IntelliEye het volgende:alhoewel ik 10 van 600 toch echt onwaarschijnlijk laag vind.
quote:Wrom nie?
Op zaterdag 9 november 2002 21:32 schreef Rhiannon het volgende:
Ik wilde graag, maar ik mag niet.Succes in de volgende ronden Wallie!
quote:Ohw ja... beetje te oud... jammer voor je
Op zaterdag 9 november 2002 21:32 schreef Rhiannon het volgende:
Ik wilde graag, maar ik mag niet.Succes in de volgende ronden Wallie!
Dank je wel voor je aanmoediging!
[Dit bericht is gewijzigd door Wallie op 09-11-2002 21:59]
quote:Jahoor... Er werken alleen al op Area Control (Schiphol-Oost), 800 mensen. Dat zijn ook luchtverkeersleiders (niet allemaal nee, maar Area Control hoort er ook bij). Jij denkt zeker dat er alleen mensen in die torens zitten? En 30.000 mensen die erop solliciteren? Waar haal je dat in godsnaam vandaan? En tijdens de opleiding kun je ook nog afvallen, dus ze laten er sowieso echt wel meer door hoor.
Op zaterdag 9 november 2002 21:36 schreef Furby het volgende:
Ja. 15 baantjes per jaar te vergeven en 30.000+ mensen die erop solliciteren. Onwaarschijnlijk laag ja
[Dit bericht is gewijzigd door IntelliEye op 09-11-2002 21:54]
quote:Zucht
Op zaterdag 9 november 2002 19:31 schreef gelly het volgende:
Ik ben er voor goedgekeurd, ben het alleen nooit geweest
quote:Juist, nog iemand die het snapt!
Op zaterdag 9 november 2002 21:52 schreef IntelliEye het volgende:[..]
Jahoor... Er werken alleen al op Area Control (Schiphol-Oost), 800 mensen. Dat zijn ook luchtverkeersleiders (niet allemaal nee, maar Area Control hoort er ook bij). Jij denkt zeker dat er alleen mensen in die torens zitten? En 30.000 mensen die erop solliciteren? Waar haal je dat in godsnaam vandaan?
Even uitleg: Buiten de leiders in de toren zelf (wat relatief gezien maar een klein percentage van de lvl's zijn), heb je ook nog leiders voor rond de vliegvelden (die voor de aanvlieg- en vertrektroutes zorgen), en de lvl's die voor het overvliegend verkeer zorgen.
* Wallie heeft er zin in!
Helaas is zijn 2de ronde pas half december ivm met mijn vroegtijdige ogentest Ik heb trouwens -3 en -3,5 (met harde lenzen), maar dat was geen probleem volgens het aardige mevrouwtje aan de telefoon die mij de uitslag gaf
.
quote:Leeftijdsdiscriminatie mag niet . al was je op 4 februari 1947 geboren , dan nog hadden ze je niet mogen uitsluiten van de selectie procedure.
Op zaterdag 9 november 2002 21:52 schreef Wallie het volgende:[..]
Ohw ja... beetje te oud... jammer voor je
Dank je wel voor je aanmoediging!
quote:Dan kan je gelijk met pensioen... dat is bij de luchtverkeersleiding namenlijk op je 55ste...
Op zaterdag 9 november 2002 22:42 schreef Parsival het volgende:[..]
Leeftijdsdiscriminatie mag niet . al was je op 4 februari 1947 geboren , dan nog hadden ze je niet mogen uitsluiten van de selectie procedure.
Maar ze leiden je intern op.. kost hun een hoop geld.. dus kan me wel voorstellen dat ze je toch voor een aantal jaar willen hebben, vandaar een maximum leeftijd van 27 jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |