Die had ik vorig jaar zomer in een grondanker maar door de wind gaat het anker met de paal langzaam draaien en deze week zet ik de palen voor ca. 50cm diepte in beton (doorsnede ca. 30cm).quote:Op maandag 20 april 2015 12:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Gaat ook om de verankering van die palen.
Zou je denken maar doeken van Nesling zijn de betere die er zijn.quote:Op maandag 20 april 2015 14:30 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Ik denk eigenlijk dat je schaduwdoek het eerder begeeft dan je 65x65 palen...
Hou 1/3de lengte aan per paal wat minimaal de grond in gaatquote:Op maandag 20 april 2015 12:40 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Die had ik vorig jaar zomer in een grondanker maar door de wind gaat het anker met de paal langzaam draaien en deze week zet ik de palen voor ca. 50cm diepte in beton (doorsnede ca. 30cm).
Dat beton gaat er voor zorgen dat de paal niet uit de grond getild wordt waarschijnlijk, maar je hebt een enorme hefboom. Ik denk eerder dat als je flink aan de punt bovenaan gaat trekken (dat gaat het zeil voor jou doen), dat je 50cm diep beton niet uit de grond trekt, maar wel de balk inclusief beton scheef komt te staan.quote:Op maandag 20 april 2015 20:51 schreef WebBeestje het volgende:
Dat lijkt me nogal overdreven, er komt nogal wat beton om de paaltje tot een diepte van 50cm. Enige waar ik niet zeker over ben is of de dikte van de palen voldoende is.
Met een regenbui zal één punt lager worden gezet zodat alles goed kan afwateren.quote:Op maandag 20 april 2015 23:10 schreef Barrah het volgende:
Ik zou eerder die palen wat langer nemen en het beton weglaten, dan andersom. Lengte doet meer dan gewicht namelijk. Beide is nog beter. Aangezien er best wat spanning en gewicht op zo'n doekje kan komen, en misschien nog eens een regenbuitje, zou ik die palen liever wat te stevig neerzetten dan dat ze straks scheef worden getrokken.
Dan nog zou ik minstens 1/3 onder de grond doen. Bij 220 boven de grond dus minstens 110 onder de grond. Meer mag.quote:Op dinsdag 21 april 2015 18:10 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Met een regenbui zal één punt lager worden gezet zodat alles goed kan afwateren.
Goed idee, eens zien of er teer in de bouwmarkt te koop is.quote:Op woensdag 22 april 2015 08:27 schreef ueberduitser het volgende:
En laat het beton wat aflopen en teer de overgang van beton/paal lekker af, dan rot het daar niet kapot.
Grondboor, ben je zo klaar. Kan je huren voor een paar euro.quote:Op donderdag 23 april 2015 14:57 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Goed idee, eens zien of er teer in de bouwmarkt te koop is.
Dat van die lengte is me wel wat bewuster geworden alleen een gat van 1m diep maken is nogal een klus.
nee, de eerste paar cm de beton in is voldoende. Het gaat erom dat er geen water/vocht ter plaatse van de overgang hout-beton in het hout kan trekken. Daar knapt/rot je paal anders kaputt.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:14 schreef WebBeestje het volgende:
Is het verstandig om de palen ook in te smeren met teer over het stuk dat in het beton gaat?
Als het uitgehard is?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:19 schreef WebBeestje het volgende:
Dat begrijp ik maar komt daaronder geen vocht meer? Het beton zal toch ook een beetje vochtig worden van binnen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |