Wij naar de dierenarts, dierenarts fotos gemaakt en had al aangegeven dat er misschien niks meer aan te doen was (misschien was haar blaas verlamd) Maar dat moest o.a. uit de fotoos blijken. Ook haar staart was verlamd.
Dierenarts belt me een paar uur later op met het verhaal dat ze niet weet wat ze ziet. Titus mist een wervel! En het lijkt als of een wervel naar boven geklapt is. Maar daar is ze niet helemal zeker van. Kortom: ze heeft nog nooit zo iets gezien. We konden haar om kwart over zes ophalen. Toen we daar aankwamen had ze dus inmiddels overlegd en haar collega wist ook niet wat zij/hij zag. Maar hij kwam dus op het idee dat ze misschien een hele harde ruk aan haar staart heeft gehad. Of haar staart heeft ergens klem gezeten en uit alle macht geprobeerd los te komen (de nagels van alle 4 haar pootjes zijn afgesleten). De hele bups is zeg maar een wervel opgeschoven.
Ik vroeg me dus af of er mensen zijn die dit ook hebben meegemaakt en hoe het is afgelopen. Want het probleem is nu, dat ze nog steeds niet geplast heeft en als dat zo blijft..... * LadyS wil er niet eens over nadenken
*leeft iig erg mee*
quote:Dat er waarschijnlijk niet geopereerd hoeft te worden (wat die wervel betreft) We moeten vanmiddag om 2 uur er weer naar toe, want ze wil zien hoe ze er nu onder is.
Op zaterdag 9 november 2002 10:51 schreef David Letterman het volgende:
wat heeft de dierenarts gezegd over mogelijke behandelingen?? is er wat aan te doen, etc?*leeft iig erg mee*
Zelf dacht ze dat het wel goedkwam. want de blaas kan zich herstellen (als daar dus wat mee is) en als alleen de staart velamd blijkt te zijn dan halen ze die er af...
Dit is alles wat me zo een beetje is bijgebleven. Ik denk dat k vanmiddag wat meer bij de les ben om alles goed te begrijpen denk ik
quote:jeetje...succes vanmiddag...wat een triest verhaal...
Op zaterdag 9 november 2002 10:56 schreef LadyS het volgende:[..]
Dat er waarschijnlijk niet geopereerd hoeft te worden (wat die wervel betreft) We moeten vanmiddag om 2 uur er weer naar toe, want ze wil zien hoe ze er nu onder is.
Zelf dacht ze dat het wel goedkwam. want de blaas kan zich herstellen (als daar dus wat mee is) en als alleen de staart velamd blijkt te zijn dan halen ze die er af...
Dit is alles wat me zo een beetje is bijgebleven. Ik denk dat k vanmiddag wat meer bij de les ben om alles goed te begrijpen denk ik
quote:klinkt ernstig, maar als het werkelijk zo is dat die kat flink aan z'n staart heeft (laten) trekken, dan is het niet onaannemelijk dat dit blijvend letsel betekent, aangezien zenuwen niet graag opgerekt worden. Mocht het ooit genezen, dan kan dat maanden duren, zit je ondertussen wel met een beest dat de hele dag aandacht en vooral rust nodig heeft.
Op zaterdag 9 november 2002 10:50 schreef LadyS het volgende:
<verhaal>
dat niet plassen kan resulteren in blaasinfectie, urineretentie (doet hij al), nierbekkenontsteking, enz enz, vaak gaat het ook nog eens samen met stoornis in de darmfuncties (niet verteren -> obstipatie -> afsterven van darmdelen); dus bereid je maar op het ergste voor (dan kan het alleen maar meevallen).
sterkte!
vroeg me na het lezen van je verhaal echter wel één ding af:
"Hij gaaf haar een zetje met zijn voet om haar aan te sporen om naar binnen te gaan, maar dat ging dus niet goed. Ze kon amper lopen. Ze bleef zeg maar zitten."
Dat moet het in de buurt gebeurt zijn....hebben je buren soms een aversie tegen katten....?
Zinloos geweld, vooral tegen dieren stuit mij enorm tegen de borst...
Ik hoop dat alles in orde komt..Leef met je mee!
quote:Mijn katten liggen vaak bij de buren op de tuinstoel en dat vind ze alleen maar leuk, koopt snoepjes e.d. Van andere buren hoor ik ook vaak : leuke katten en ze zijn zo lief enzo.
Op zaterdag 9 november 2002 11:30 schreef registered.copyright het volgende:
Heel heeel heeeeeel erg vervelend en zielig om te lezen...ik leef erg met je mee....vroeg me na het lezen van je verhaal echter wel één ding af:
"Hij gaaf haar een zetje met zijn voet om haar aan te sporen om naar binnen te gaan, maar dat ging dus niet goed. Ze kon amper lopen. Ze bleef zeg maar zitten."
Dat moet het in de buurt gebeurt zijn....hebben je buren soms een aversie tegen katten....?
Zinloos geweld, vooral tegen dieren stuit mij enorm tegen de borst...Ik hoop dat alles in orde komt..Leef met je mee!
We zagen net wel dat ze geplast had. maar niet in de bak (die staat ook in het konijnenhok, het is zo een grote) Maar er lag ook een plasje naast het konijnenhok. Mijn vriend had haar eruitgetild en misschien dat ze toen is gaan plassen. Dus nu weten we nog niet of het uit haar zelf is gegaan zeg maar....
Maar ik denk dus niet dat het door mensen is gedaan zeg maar. En als het wel zo is dan kan ik niet voor mezelf in staan als ik weet wie het gedaan heeft... Als zo een poesje toch eens kon praten...
quote:zou heel goed kunnen dat je kat dat deed, doordat hij hem bij de buik optilde en de kringspier, door verlamming, niet sterk genoeg kon samentrekken om de urine binnen te houden...
Op zaterdag 9 november 2002 11:44 schreef LadyS het volgende:We zagen net wel dat ze geplast had. maar niet in de bak (die staat ook in het konijnenhok, het is zo een grote) Maar er lag ook een plasje naast het konijnenhok. Mijn vriend had haar eruitgetild en misschien dat ze toen is gaan plassen. Dus nu weten we nog niet of het uit haar zelf is gegaan zeg maar....
quote:shit.. ik hoopte zo dat ze het uit zichzelf deed...
Op zaterdag 9 november 2002 11:49 schreef dr.dunno het volgende:[..]
zou heel goed kunnen dat je kat dat deed, doordat hij hem bij de buik optilde en de kringspier, door verlamming, niet sterk genoeg kon samentrekken om de urine binnen te houden...
Ik moet er niet aan denken dat het niet meer goedkomt. Ik denk dat we met een half uurtje wel uitsluitsel hebben.. (14.00 uur naar dierenarts)
Ik hou jullie op de hoogte.
quote:We zijn net terug en de dierenarts is in principe tevreden met het herstel.. alleen die blaas blijft een probleem... Maar het kan ook omdat ze in het konijnenhok zat dat ze een beetje van slag en daarom niet naar de bak ging. Dus het is even afwachten.. morgen moeten we weer...
Op zaterdag 9 november 2002 13:42 schreef LadyS het volgende:
Ik hou jullie op de hoogte.
*duimen gaat*
Ik hoop iig dat we binnenkort wat betere berichten van je krijgen.
Heel veel sterkte iig.
Wat ontzettend zielig
*hoopt op snel nieuws van een grote plas*
quote:Nog steeds geen plasje
Op zaterdag 9 november 2002 18:45 schreef MUUS het volgende:*hoopt op snel nieuws van een grote plas*
* LadyS wacht maar weer af...
quote:Kan ze wel goed die kattenbak in?
Op zaterdag 9 november 2002 20:53 schreef LadyS het volgende:[..]
Nog steeds geen plasje
Maar ze ligt wel tevreden op de bank.... Ze kan redelijk lopen.
Ik hou haar goed in de gaten of ze naar de bak gaat en vannacht zetten we haar weer in het konijnenhok waar dus ook die kattenbak in staat, zodat we morgenochtend meteen kunnen controleren of ze een plasje heeft gedaan....* LadyS wacht maar weer af...
En een beetje haar buikje masseren van kop naar kont?
Ik vinnut zo zielig
quote:De kattenbak kan ze goed in, hoor! Lopen doet ze gelukkig redelijk, maar het is echt die blaas waar we ons zorgen over moeten maken.
Op zaterdag 9 november 2002 20:56 schreef MUUS het volgende:[..]
Kan ze wel goed die kattenbak in?
Is die niet te hoog?En een beetje haar buikje masseren van kop naar kont?
Ik vinnut zo zielig
Ze zit nu weer in haar konijnenhok.... arm beest.
Gelukkig laat ze het allemaal toe
* Bastard is blij met 3 binnen katten, scheelt enorm in dierenartskosten en ongerustheid.
quote:
Apart verhaal.Sterkte iig.
V.
quote:* LadyS hoopt dat jullie niet denken dat ik dit loop te verzinnen
Een wervel die mist en dan redelijk tevreden nog rond lopen Inderdaad een hoogst merkwaardig verhaal...
De wervel die verschoven is ligt achter het bekken. Er is een wervel die aan het bekken vast zit en die meteen erachter is een stuk opgeschoven. (er is dus aan de staart getrokken: klem gezeten o.i.d.) Ikzelf denk dat ze nog kan lopen omdat het achter de achterpoten zit zeg maar en die zenuwen zijn dan niet beschadigd. De staart is dus volledig verlamd en misschien ook de blaas, maar dat moet de tijd nog uitwijzen. Dit is wat ik tot nu toe zelf ook weet.
Vanmiddag weer naar de dierenarts
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |