abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 november 2002 @ 10:50:05 #1
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6709328
Gisteren toen mijn vriend de deur uitging zag hij onze kat voor de deur liggen. Hij gaaf haar een zetje met zijn voet om haar aan te sporen om naar binnen te gaan, maar dat ging dus niet goed. Ze kon amper lopen. Ze bleef zeg maar zitten.

Wij naar de dierenarts, dierenarts fotos gemaakt en had al aangegeven dat er misschien niks meer aan te doen was (misschien was haar blaas verlamd) Maar dat moest o.a. uit de fotoos blijken. Ook haar staart was verlamd.

Dierenarts belt me een paar uur later op met het verhaal dat ze niet weet wat ze ziet. Titus mist een wervel! En het lijkt als of een wervel naar boven geklapt is. Maar daar is ze niet helemal zeker van. Kortom: ze heeft nog nooit zo iets gezien. We konden haar om kwart over zes ophalen. Toen we daar aankwamen had ze dus inmiddels overlegd en haar collega wist ook niet wat zij/hij zag. Maar hij kwam dus op het idee dat ze misschien een hele harde ruk aan haar staart heeft gehad. Of haar staart heeft ergens klem gezeten en uit alle macht geprobeerd los te komen (de nagels van alle 4 haar pootjes zijn afgesleten). De hele bups is zeg maar een wervel opgeschoven.

Ik vroeg me dus af of er mensen zijn die dit ook hebben meegemaakt en hoe het is afgelopen. Want het probleem is nu, dat ze nog steeds niet geplast heeft en als dat zo blijft..... * LadyS wil er niet eens over nadenken

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_6709343
wat heeft de dierenarts gezegd over mogelijke behandelingen?? is er wat aan te doen, etc?

*leeft iig erg mee*

“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  zaterdag 9 november 2002 @ 10:56:12 #3
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6709369
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 10:51 schreef David Letterman het volgende:
wat heeft de dierenarts gezegd over mogelijke behandelingen?? is er wat aan te doen, etc?

*leeft iig erg mee*

Dat er waarschijnlijk niet geopereerd hoeft te worden (wat die wervel betreft) We moeten vanmiddag om 2 uur er weer naar toe, want ze wil zien hoe ze er nu onder is.

Zelf dacht ze dat het wel goedkwam. want de blaas kan zich herstellen (als daar dus wat mee is) en als alleen de staart velamd blijkt te zijn dan halen ze die er af...

Dit is alles wat me zo een beetje is bijgebleven. Ik denk dat k vanmiddag wat meer bij de les ben om alles goed te begrijpen denk ik

pi_6709401
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 10:56 schreef LadyS het volgende:

[..]

Dat er waarschijnlijk niet geopereerd hoeft te worden (wat die wervel betreft) We moeten vanmiddag om 2 uur er weer naar toe, want ze wil zien hoe ze er nu onder is.

Zelf dacht ze dat het wel goedkwam. want de blaas kan zich herstellen (als daar dus wat mee is) en als alleen de staart velamd blijkt te zijn dan halen ze die er af...

Dit is alles wat me zo een beetje is bijgebleven. Ik denk dat k vanmiddag wat meer bij de les ben om alles goed te begrijpen denk ik

jeetje...succes vanmiddag...wat een triest verhaal...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_6709428
Ik heb ook nog nooit zoiets gehoord eigenlijk
Gaan ze niet de wervels proberen terug te "schuiven" (ik weet het goede woord niet)? Het lijkt me sterk dat dat zich zelf kan herstellen als het beest amper kan bewegen.
pi_6709432

*leeft ook mee*

zaterdag 9 november 2002 @ 11:19:32 #7
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_6709498
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 10:50 schreef LadyS het volgende:
<verhaal>
klinkt ernstig, maar als het werkelijk zo is dat die kat flink aan z'n staart heeft (laten) trekken, dan is het niet onaannemelijk dat dit blijvend letsel betekent, aangezien zenuwen niet graag opgerekt worden. Mocht het ooit genezen, dan kan dat maanden duren, zit je ondertussen wel met een beest dat de hele dag aandacht en vooral rust nodig heeft.

dat niet plassen kan resulteren in blaasinfectie, urineretentie (doet hij al), nierbekkenontsteking, enz enz, vaak gaat het ook nog eens samen met stoornis in de darmfuncties (niet verteren -> obstipatie -> afsterven van darmdelen); dus bereid je maar op het ergste voor (dan kan het alleen maar meevallen).

sterkte!

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_6709579
Heel heeel heeeeeel erg vervelend en zielig om te lezen...ik leef erg met je mee....

vroeg me na het lezen van je verhaal echter wel één ding af:

"Hij gaaf haar een zetje met zijn voet om haar aan te sporen om naar binnen te gaan, maar dat ging dus niet goed. Ze kon amper lopen. Ze bleef zeg maar zitten."

Dat moet het in de buurt gebeurt zijn....hebben je buren soms een aversie tegen katten....?
Zinloos geweld, vooral tegen dieren stuit mij enorm tegen de borst...

Ik hoop dat alles in orde komt..Leef met je mee!

The electronic document and electronic signature must be functionally equivalent or, in other words, fulfill the same relevant functions as a paper document and a manual signature. Amongst these functions are: the evidential function and the information
  zaterdag 9 november 2002 @ 11:44:50 #9
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6709708
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 11:30 schreef registered.copyright het volgende:
Heel heeel heeeeeel erg vervelend en zielig om te lezen...ik leef erg met je mee....

vroeg me na het lezen van je verhaal echter wel één ding af:

"Hij gaaf haar een zetje met zijn voet om haar aan te sporen om naar binnen te gaan, maar dat ging dus niet goed. Ze kon amper lopen. Ze bleef zeg maar zitten."

Dat moet het in de buurt gebeurt zijn....hebben je buren soms een aversie tegen katten....?
Zinloos geweld, vooral tegen dieren stuit mij enorm tegen de borst...

Ik hoop dat alles in orde komt..Leef met je mee!

Mijn katten liggen vaak bij de buren op de tuinstoel en dat vind ze alleen maar leuk, koopt snoepjes e.d. Van andere buren hoor ik ook vaak : leuke katten en ze zijn zo lief enzo.
Maar ik heb er inderdaad ook over nagedacht, om bij onze voordeur te komen moet je een trappetje op... En ne oordelen naar hoe ze gisteren "liep" kon ze dat niet. Nu loopt ze wel een beetje (voor zover het kan, want ze zit in een konijnenhok) maar ze staat ook op haar achterpoten, maar dit kan natuurlijk door de pijnstillers komen.

We zagen net wel dat ze geplast had. maar niet in de bak (die staat ook in het konijnenhok, het is zo een grote) Maar er lag ook een plasje naast het konijnenhok. Mijn vriend had haar eruitgetild en misschien dat ze toen is gaan plassen. Dus nu weten we nog niet of het uit haar zelf is gegaan zeg maar....

Maar ik denk dus niet dat het door mensen is gedaan zeg maar. En als het wel zo is dan kan ik niet voor mezelf in staan als ik weet wie het gedaan heeft... Als zo een poesje toch eens kon praten...

zaterdag 9 november 2002 @ 11:47:19 #10
27929 piere
doe mij maar bier
pi_6709734
suc6
fok you ja!
  zaterdag 9 november 2002 @ 11:49:05 #11
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_6709759
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 11:44 schreef LadyS het volgende:

We zagen net wel dat ze geplast had. maar niet in de bak (die staat ook in het konijnenhok, het is zo een grote) Maar er lag ook een plasje naast het konijnenhok. Mijn vriend had haar eruitgetild en misschien dat ze toen is gaan plassen. Dus nu weten we nog niet of het uit haar zelf is gegaan zeg maar....

zou heel goed kunnen dat je kat dat deed, doordat hij hem bij de buik optilde en de kringspier, door verlamming, niet sterk genoeg kon samentrekken om de urine binnen te houden...
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 9 november 2002 @ 13:42:12 #12
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6710856
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 11:49 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

zou heel goed kunnen dat je kat dat deed, doordat hij hem bij de buik optilde en de kringspier, door verlamming, niet sterk genoeg kon samentrekken om de urine binnen te houden...

shit.. ik hoopte zo dat ze het uit zichzelf deed...

Ik moet er niet aan denken dat het niet meer goedkomt. Ik denk dat we met een half uurtje wel uitsluitsel hebben.. (14.00 uur naar dierenarts)

Ik hou jullie op de hoogte.

zaterdag 9 november 2002 @ 14:37:16 #13
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6711416
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 13:42 schreef LadyS het volgende:
Ik hou jullie op de hoogte.
We zijn net terug en de dierenarts is in principe tevreden met het herstel.. alleen die blaas blijft een probleem... Maar het kan ook omdat ze in het konijnenhok zat dat ze een beetje van slag en daarom niet naar de bak ging. Dus het is even afwachten.. morgen moeten we weer...

*duimen gaat*

zaterdag 9 november 2002 @ 16:00:48 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_6712402
Apart verhaal.

Sterkte iig.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_6714243
wat erg Heeeel veel sterkte met en voor je kat!!!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_6714290
Elke kattenliefhebbers nachtmerrie zeg maar.

Hej heel veel sterkte.

pi_6714293
Bweh.. ik krijg helemaal een vieze smaak in mijn mond bij het lezen van je verhaal.

Ik hoop iig dat we binnenkort wat betere berichten van je krijgen.

Heel veel sterkte iig.

pi_6714324
Ik heb een hoop dingen mee gemaakt in het asiel waar ik werkte,maar dit heb ik nog nooit gehoord.

Wat ontzettend zielig

*hoopt op snel nieuws van een grote plas*

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zaterdag 9 november 2002 @ 20:53:35 #19
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6716154
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 18:45 schreef MUUS het volgende:

*hoopt op snel nieuws van een grote plas*

Nog steeds geen plasje
Maar ze ligt wel tevreden op de bank.... Ze kan redelijk lopen.
Ik hou haar goed in de gaten of ze naar de bak gaat en vannacht zetten we haar weer in het konijnenhok waar dus ook die kattenbak in staat, zodat we morgenochtend meteen kunnen controleren of ze een plasje heeft gedaan....

* LadyS wacht maar weer af...

pi_6716178
klote is het, ik vond ooit een kat die helemaal uitgehongerd was, zelfs te laat om speciaal voedsel te eten. Als ik ooit die teringlijer tegenkom die die kat dat aangedaan heeft.....
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
pi_6716183
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 20:53 schreef LadyS het volgende:

[..]

Nog steeds geen plasje
Maar ze ligt wel tevreden op de bank.... Ze kan redelijk lopen.
Ik hou haar goed in de gaten of ze naar de bak gaat en vannacht zetten we haar weer in het konijnenhok waar dus ook die kattenbak in staat, zodat we morgenochtend meteen kunnen controleren of ze een plasje heeft gedaan....

* LadyS wacht maar weer af...

Kan ze wel goed die kattenbak in?
Is die niet te hoog?

En een beetje haar buikje masseren van kop naar kont?

Ik vinnut zo zielig

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zondag 10 november 2002 @ 00:04:49 #22
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6719152
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 20:56 schreef MUUS het volgende:

[..]

Kan ze wel goed die kattenbak in?
Is die niet te hoog?

En een beetje haar buikje masseren van kop naar kont?

Ik vinnut zo zielig

De kattenbak kan ze goed in, hoor! Lopen doet ze gelukkig redelijk, maar het is echt die blaas waar we ons zorgen over moeten maken.
Maar dat kan zich nog herstellen (als er al wat aan de hand is, want dat is nog niet helemaal zeker).

Ze zit nu weer in haar konijnenhok.... arm beest.
Gelukkig laat ze het allemaal toe

zondag 10 november 2002 @ 00:09:14 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_6719233
Een wervel die mist en dan redelijk tevreden nog rond lopen Inderdaad een hoogst merkwaardig verhaal...

* Bastard is blij met 3 binnen katten, scheelt enorm in dierenartskosten en ongerustheid.

The truth was in here.
  zondag 10 november 2002 @ 00:19:29 #24
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6719396
quote:
Apart verhaal.

Sterkte iig.

V.

quote:
Een wervel die mist en dan redelijk tevreden nog rond lopen Inderdaad een hoogst merkwaardig verhaal...
* LadyS hoopt dat jullie niet denken dat ik dit loop te verzinnen

De wervel die verschoven is ligt achter het bekken. Er is een wervel die aan het bekken vast zit en die meteen erachter is een stuk opgeschoven. (er is dus aan de staart getrokken: klem gezeten o.i.d.) Ikzelf denk dat ze nog kan lopen omdat het achter de achterpoten zit zeg maar en die zenuwen zijn dan niet beschadigd. De staart is dus volledig verlamd en misschien ook de blaas, maar dat moet de tijd nog uitwijzen. Dit is wat ik tot nu toe zelf ook weet.

zondag 10 november 2002 @ 10:57:25 #25
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_6722014
Nog steeds geen plas of keutel

Vanmiddag weer naar de dierenarts

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')