Perhentians zijn zo klein, je kan met een bootje naar iedere gewenste snorkel/duikplek varen.quote:Op maandag 19 maart 2018 06:17 schreef janus84 het volgende:
Ik zit nog in twijfel over de Perhentians, heb even naar de accomodaties zitten kijken maar daar mag het portemonneetje wel mee. Wil wel een beetje snorkelen en de Oostkust schijnt beter te zijn, ivm de scheepvaart aan Westzijde. Tioman zou ook een mogelijkheid zijn.
Inderdaad, plus de Perhentians zijn absoluut niet duur te noemen.. als je een beetje goed zoekt heb je prima accomodatie voor een paar tientjes per nacht.quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:22 schreef Staaf het volgende:
[..]
Perhentians zijn zo klein, je kan met een bootje naar iedere gewenste snorkel/duikplek varen.
Wat zijn de voora en tegens voor je van penang?quote:Op woensdag 21 maart 2018 20:26 schreef Strepensokken het volgende:
Wij hebben coral view voorlopig gereserveerd op perhertian. Zestig per nacht voor vier personen.
Ik ben nog enorm aan het twijfelen over de laatste dagen. Ik wil zowel in begin als einde van een aantal dagen eiland en of strand. Begin hebben we na Kuala Lumpur aantal dagen perhertian. Dan volgen taman negara en cameron highlands. En dan hebben we nog een dag of vijf over...
We zijn met vier gaan in augustus. Kinderen kunnen niet tegen drukke steden ed.
Ik dacht aan pangkor.
Maar vind er weinig van. Pangkor laut kan onze portemonnee niet trekken.
Penang lees ik zowel voors als tegens.
Wat zouden jullie doen?
Ik mis Malakka, voor de kids ook echt wel interessant met de VOC-geschiedenis. Verder vind ik je schema onlogisch en zou ik Perhentians naar achteren gooien en niet zoveel strand doen, je hebt maar 2.5 weken en daarvan ga je nu de helft op een strand vertoeven, 25% reisdagen en 25% andere dingen doen.quote:Op donderdag 22 maart 2018 17:13 schreef Strepensokken het volgende:
ik had gelezen dat Penang wel druk kan zijn , eerder benauwd is . sommigen vinden het geweldig en voor anderen valt het tegen. Ik kan niet inschatten of het voor ons een goede keuze kan zijn.
onze kinderen zijn 9 en 12 (puber) en hebben beiden ass. reizen gelukkig wel graag maar we moeten zeker niet op de bonnefooi gaan, dus probeer ik alles zo goed mogelijk te plannen.
Wij houden veel van natuur en zoon is erg avontuurlijk (de touwbruggen in Taman Negara gaan voor hem geweldig zijn), dochter is wel banger. Ze kunnen wel even een stad in maar veel drukte en mensen massa's zijn niets voor ons. Musea ook niet. tempels ed dan weer wel. andere gebouwen gaan wij wel leuk vinden maar de kinderen niet. Pretpark als lego land wil ik niet (te druk en te veel triggers). Ik wil in begin en einde van de vakantie graag wat rust inbouwen ( strand dus en wat dingen doen , liefst snorkelen, zoon ook niet meer op de leeftijd dat met zand spelen leuk is ...)
voorlopig is dit ons schema. wie tips heeft , graag. Ik ben vooral aan het twijfelen over de laatste dagen. Pangkor? Penang? terug naar de Oostkust? iets anders? of gooien we alles beter om?
10/8/2018 aankomst Kuala Lumpur (avond)
11/8/2018 kuala lumpur rusten + china town
12/8/2018 kuala lumpur batu caves + fire flies -evt park
13/8 kuala lumpur dag gaan mee helpen bij olifanten
14/8 Kuala lumpur - perhentian transfer (vlucht - boot)
15/5 perhentian snorkelen -rusten
16/8 perhentian jungle trek
17/8 perhentian eilandjes hoppen
18/8 perhentian snorkelen
19/8 perhentian -taman negara avond safari
20/8 taman negara boottocht + wandeling
21/8 taman negara - Cameron highlands theeplantage
22/8 cameron highlands mossy forest-aardbeien-vlinders
23/8 Cameron highlands - pangkor ?
24/8 pangkor of?
25/8 pangkor? snorkelen bij palau giam
26/8 pangkor?
27/8 pangkor-KL
28/8 return 10:20
Persoonlijk zou ik het als volgt doenquote:Op donderdag 22 maart 2018 20:24 schreef Strepensokken het volgende:
Wat zou je dan in de plaats doen? Ik wil nu ook niet mega veel verplaatsingen doen.
Is het aantal dagen in perhertian te veel? Weet niet wat je er hele dagen kan doen?
Ik wil wel geregeld een aantal uren rust/zwemmen inbouwen. Kan ook in goed hotel met zwembad natuurlijk.
In het begin van de vakantie wil ik ook wel ff rust. Jetlag, aanpassen hitte, ...
Is de olifanten opvang de moeite?
Heb ergens gelezen dat je een hele dag kan gaan meewerken. Zou wel een tweehonderd euro kosten.
KL is een drukke, broeierige stad. De activiteiten die je noemt, vind ik persoonlijk nauwelijks de moeite waard . Alleen met de olifanten heb ik geen ervaring.quote:Op donderdag 22 maart 2018 17:13 schreef Strepensokken het volgende:
Ze kunnen wel even een stad in maar veel drukte en mensen massa's zijn niets voor ons.
Wat vond je er duur? Ik vond het namelijk niet opvallend duur. Er kwamen zelf allerhande toeristen naar het eiland omdat het ‘tax free’ is. Er zaten opvallend veel winkels met alcohol, sigaretten, chocolade etc en allemaal supergoedkoop.quote:Op maandag 26 maart 2018 11:38 schreef speknek het volgende:
Langkawi is wel heel mooi. Maar ook behoorlijk duur.
September 2016 ben ik zowel op Langkawi als Perhentians geweest. Temperatuur voelde hetzelfde, ook op beide plekken af en toe een regenbuitje gehad. Ik geloof dat deze periode wel een kantelpunt was, want regio Langkawi wordt beter tegen het eind van het jaar en Perhentians slechter.quote:Op maandag 26 maart 2018 12:45 schreef Strepensokken het volgende:
bedankt, ik ga alles toch nog eens herbekijken.
is er een verschil in klimaat tussen de verschillende delen van het land eigenlijk? heb elders in het forum al gelezen dat nv perhentian extreem heet kan zijn als je pech hebt. Omdat het hoogseizoen is , durf ik niet op de bonnefooi gaan met andere woorden we kunnen er niet zomaar weg als het te warm zou zijn / tegen zou vallen ergens.
Ik ben wat bang dat onze kinderen het niet gaan trekken als het echt té benauwd wordt.
perhentian is iets wat ik wel graag wil doen om te snorkelen maar er zijn precies ook niet veel goede betaalbare accomodaties.
alternatief is idd Borneo mee inplannen. Is onze reis daar echter niet te kort voor? Is dat hetzelfde klimaat? en Kan je er ook veel doen met niet-zo-heel-actieve kinderen (wandelen wel eens graag maar geen uren)?
Langkawi lijkt idd wel erg mooi. Wel meer risico op slecht weer in augustus?
Penang boeit me precies toch iets minder. Goed eten zullen we overal wel kunnen dus daarvoor hoef ik niet in Georgetown te zijn.
Ik heb het nog eens nagekeken, ik betaalde in Langkawi 270 ringgit per nacht. Tja, niet supergoedkoop, maar ik vond het ook niet schrikbarend duur. Maargoed ik had dan wel een splinternieuw hotel met airco, alles schoon, ontbijt inbegrepen. Maar de prijzen van eten en drinken compenseerde dat weer wat mij betreft. Wel veel Arabieren idd. Heb daar meerdere dames in burka aan het strand gezien.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 10:48 schreef speknek het volgende:
Ah, ik vond 260 per nacht voor de goedkoopste kamer in ons hotel wel vrij prijzig(voor Aziatische begrippen). En toen hoorde ik dat Langkawi sowieso een populaire plek voor Arabieren was, dus prijziger dan de rest.
Maar goed, het was mijn huwelijksreis, dus we zaten ook niet in de YMCA zeg maar.
Batu Ferringhi is het niet-stedelijke deel van Penang. Hier zitten veel toeristen (maar geen gekkenhuis imho) en is er ruim aanbod aan hotels.quote:Op donderdag 29 maart 2018 16:16 schreef Strepensokken het volgende:
Omwille van de afstand en de beperkte tijd wordt het toch penang voor een paar dagen.
Welke accommodatie is aan te raden en betaalbaar? Liefst met aparte slaapkamers.
In welke regio's kan ik iets zoeken en waar beter niet?
Kun je dat niet bekijken via Uber, die geeft wel een prijsindicatiequote:Op woensdag 26 december 2018 11:32 schreef Hallojo het volgende:
Klopt het dat voor twee personen de trein van KLIA naar de stad duurder is dan een taxi?
Ja, dat zou goed kunnen, dat kregen we daar ook al te horen. Kijk even op Grab voor de tarieven. (Über werkt daar niet) Retourtje met de KLIA Express is zo'n 20 euro pp. Op zich wel relaxed en snel, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 26 december 2018 11:32 schreef Hallojo het volgende:
Klopt het dat voor twee personen de trein van KLIA naar de stad duurder is dan een taxi?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |