AirAsia kost geen drol gelukkig. En ik denk dat het Penang gaat worden, lekker eten, veel te zien en doen en je kunt ook relaxen aan het strand als je wiltquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 17:13 schreef MCH het volgende:
Zal wel een binnenlands vluchtje boeken worden dan
Penang vond ik ook wel drukker / gezelliger dan Langkawiquote:Op woensdag 1 november 2017 09:45 schreef Blik het volgende:
[..]
AirAsia kost geen drol gelukkig. En ik denk dat het Penang gaat worden, lekker eten, veel te zien en doen en je kunt ook relaxen aan het strand als je wilt
Nog goede slaap-suggesties?quote:Op woensdag 1 november 2017 09:47 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Penang vond ik ook wel drukker / gezelliger dan Langkawi
Ik zat zelf in een hostel in Georgetown: The 80's guesthouse. Ik heb daar niet echt iemand ontmoet, maar dat kan ook zijn omdat ik destijds net een reismaatje had gevondenquote:
Ik ga nog eens rond kijkenquote:Op woensdag 1 november 2017 09:53 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Ik zat zelf in een hostel in Georgetown: The 80's guesthouse. Ik heb daar niet echt iemand ontmoet, maar dat kan ook zijn omdat ik destijds net een reismaatje had gevonden![]()
Als je echt makkelijk mensen wil ontmoeten zou ik verder kijken. Anders is het een prima guesthouse/ hostel
Hostel geboekt, Tipsy Tiger Hostelquote:Op woensdag 1 november 2017 09:53 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Ik zat zelf in een hostel in Georgetown: The 80's guesthouse. Ik heb daar niet echt iemand ontmoet, maar dat kan ook zijn omdat ik destijds net een reismaatje had gevonden![]()
Als je echt makkelijk mensen wil ontmoeten zou ik verder kijken. Anders is het een prima guesthouse/ hostel
In Penang adviseer ik je om Nasi Kandar Line Clear, een stal in een steeg tussen nummer 161 & 177 Penang Road, te bezoeken. 24 uur open. Als je aan de beurt bent, zeg je 'white rice' (ze hebben eventueel ook bruine rijst, maar dit is gezond) en '1 fried chicken' (of 2 als je honger hebt, het gaat om een kippebout, niet een hele kip). Vervolgens moet je opletten of de chef wel curries over het gerecht giet. Hier gaat het om: de smaken zijn weergaloos. Zeg gewoon 'mix of curries' en laat de chef kiezen of 'spicey' dan wel 'sweet' , naar gelang je voorkeur.quote:
Top, bedankt! Ga ik zeker meenemen in mijn to-do lijstjequote:Op woensdag 1 november 2017 13:43 schreef jaco het volgende:
[..]
In Penang adviseer ik je om Nasi Kandar Line Clear, een stal in een steeg tussen nummer 161 & 177 Penang Road, te bezoeken. 24 uur open. Als je aan de beurt bent, zeg je 'white rice' (ze hebben eventueel ook bruine rijst, maar dit is gezond) en '1 fried chicken' (of 2 als je honger hebt, het gaat om een kippebout, niet een hele kip). Vervolgens moet je opletten of de chef wel curries over het gerecht giet. Hier gaat het om: de smaken zijn weergaloos. Zeg gewoon 'mix of curries' en laat de chef kiezen of 'spicey' dan wel 'sweet' , naar gelang je voorkeur.
Ze hebben eventueel ook groenten, maar dit stelt niet zoveel voor. Om er bij te drinken raad ik 'Teh Tarik' aan. Een lokale thee met melk.
Het bedrag varieert tussen de 7 en 10 Ringgit. Ze rekenen je iets meer dan aan de locals, dus als je daar niet tegen kunt, zou ik voor een meer officieel restaurant kiezen. Als je ook de 'fishhead' of 'squid' wilt proberen, zou ik het bedrag even vooraf checken, want dat kan sowieso flink duurder uitpakken.
Als je voor goedkope resorts gaat kun je beter naar Kecil gaan. Zelf ervaring met de mid-Oost kust van Kecil waar wij toen bleven in het Rock Garden Chalets (armetierig, dikke afrader), maar verder is het daar wel erg gezellig en leuk. Voor de mooie stranden hoef je er overigens niet naartoe.. viel ons toen best wel tegen.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 15:31 schreef MichelWuyts het volgende:
Aangezien je daar toch vooral gaat luieren wil je wel de mooie stranden hebben.
Goedkoop hoeft niet per se, maar wel betaalbaar (naar maleisie begrippen).quote:Op dinsdag 13 maart 2018 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je voor goedkope resorts gaat kun je beter naar Kecil gaan. Zelf ervaring met de mid-Oost kust van Kecil waar wij toen bleven in het Rock Garden Chalets (armetierig, dikke afrader), maar verder is het daar wel erg gezellig en leuk. Voor de mooie stranden hoef je er overigens niet naartoe.. viel ons toen best wel tegen.
Genoeg te vinden daar tussen 30 en 100+ euro per nacht.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 15:48 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Goedkoop hoeft niet per se, maar wel betaalbaar (naar maleisie begrippen).
Zo druk vond ik Kecil niet (in het hoogseizoen 2 jaar geleden).quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:36 schreef MichelWuyts het volgende:
Iemand anders die wel op dat deel is geweest?
Ik hoorde van mijn ouders dat kecil echt druk is etc, dus zit daar liever niet. Zeker aangezien ik er in hoogseizoen ben en je makkelijk met bootjes kunt verplaatsen.
Waarschijnlijk voor wat ouderen is het wat minder leuk:p. Ik ga daar ook eens wat hotels bekijken en boek er gewoon wat en dan annuleer ik het wel weer.quote:Op woensdag 14 maart 2018 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo druk vond ik Kecil niet (in het hoogseizoen 2 jaar geleden).
quote:Op zondag 18 maart 2018 22:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Geen Cameron Highlands? Vond ik persoonlijk een van de hoogtepunten!
Wat? Taman Negara overslaan, no way... Taman Negara en Bako NP zijn zo totaal verschillend + nog honderdduizend redenen, maar Taman Negara is wel een must. Cameron highlands zijn ook tof, dat wel.quote:Op zondag 18 maart 2018 22:19 schreef Blik het volgende:
Waarom teman negara als je al naar Borneo gaat? Ik zou zeggen besteedt wat meer tijd in Borneo en skip Teman Negara. En Lake Kenyir, waarom dat niet inruilen voor Cameron Highlands?
Ik wilde toch wel wat Borneo zien, vriendin is wat praktischer ingesteld en zegt terecht dat we niet alles kunnen zien. Omdat het schiereiland wat makkelijker bereisbaar is (icm autohuur), gaan we daar wat meer zijn met een uitstapje naar Borneo.quote:Op zondag 18 maart 2018 22:19 schreef Blik het volgende:
Waarom teman negara als je al naar Borneo gaat? Ik zou zeggen besteedt wat meer tijd in Borneo en skip Teman Negara. En Lake Kenyir, waarom dat niet inruilen voor Cameron Highlands?
Daarom dus langer op Borneo, wat mij betreft. Maar goed, begrijp ook wel dat er keuzes gemaakt moeten worden omtrent bereikbaarheid van alles, maar jungle op Borneo is wel wat anders dan Teman Negaraquote:Op zondag 18 maart 2018 22:57 schreef mattie010 het volgende:
[..]
Wat? Taman Negara overslaan, no way... Taman Negara en Bako NP zijn zo totaal verschillend + nog honderdduizend redenen, maar Taman Negara is wel een must. Cameron highlands zijn ook tof, dat wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |