abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 april 2015 @ 21:25:31 #1
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_151723610
Wij zijn aan het kijken naar een nieuwbouwwoning en deze heeft de tuin op het oosten. Nu houden we beide best wel van de zon. Echter kunnen we overdag pas na een uur of 6 van onze tuin genieten omdat we beide werken. Nu vraag ik me eigenlijk af hoeveel zon je in een tuin op het oosten hebt? De tuin is zo'n 10 meter diep.
pi_151724080
Volgens mij heb je met een tuin op het oosten alleen in de ochtend Zon.
Kijk ook eens op http://zonnegrens.nl/

Daar kan je het precies zien (wel in Chrome openen)
  woensdag 15 april 2015 @ 21:37:20 #3
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_151724248
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:33 schreef speedfightrage het volgende:
Volgens mij heb je met een tuin op het oosten alleen in de ochtend Zon.
Kijk ook eens op http://zonnegrens.nl/

Daar kan je het precies zien (wel in Chrome openen)
Helaas zijn de woningen nog niet zichtbaar op die site....
  woensdag 15 april 2015 @ 21:38:23 #4
267951 FF_Serieus
Nu ff Serieus!
pi_151724286
Alleen doen als je een heel diepe achtertuin hebt (min. 30 meter) en lage woningen in het westen
pi_151724300
Ik zou het niet doen als je zon in de tuin wil hebben in de avond.
pi_151724785
Achtertuin word niks dan, maar misschien is er van de voortuin iets leuks te maken?

Kan je niet in het zonnetje bbqen maar heb je wel een gezellig zitje in de zon.
pi_151725797
Ik zou het niet doen. In de zon kunnen zitten/liggen is het belangrijkste van een tuin voor mij.
pi_151726436
Het lekkere van een tuin op het oosten: zondagochtend koffie nemen in een bankje in de zon terwijl het elders nog te koud is. Tegen de tijd dat de zon warm en irritant wordt, heb jij lekker schaduw.

Iedere windrichting heeft m.i. zijn voordeel, behalve het noorden.
  woensdag 15 april 2015 @ 22:46:48 #9
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_151727537
Heb ruim drie jaar in een huis met achtertuin op het oosten gewoond. Tuin was ongeveer 12m diep. 's Avonds na 17u nergens meer zon in de tuin. In drie jaar tijd misschien drie keer kunnen barbecueėn zonder dat het al gauw fris werd in de tuin.
Ben blij dat ik er weg ben. Nu een tuin op het noordwesten, avondzon is zoveel waardevoller!
  woensdag 15 april 2015 @ 22:48:04 #10
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_151727584
hangt af hoe de zon tegen gehouden word door de rest van de omgeving he... op een open veld heb je altijd zon..
pi_151729695
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:22 schreef Agronoom2 het volgende:
Het lekkere van een tuin op het oosten: zondagochtend koffie nemen in een bankje in de zon terwijl het elders nog te koud is. Tegen de tijd dat de zon warm en irritant wordt, heb jij lekker schaduw.

Dit, in de zomer ongeveer tot 5 uur zon in de tuin. 'S avonds lekker BBQen zonder dat je de tuin vol hoeft te zetten met parasols ^O^ . In de zomer / nazomer is het wel minder...
pi_151738857
mwah... Hoe vaak zit je nou buiten... zeker als je beide werkt. Op het Noorden zou ik sowieso nooit nemen.
wij hebben zelf onlangs een andere woning gekocht op het Zuid-Oosten. We hadden een tuin op het Zuiden, ook daar hadden we savonds al amper zon terwijl er geen hoogbouw in de omgeving is. Het ligt er ook net aan hoe een bepaalde boom staat bijvoorbeeld.
Als de tuin op het Oosten jullie enige breekijzer zou zijn, zou ik het lekker door de vingers zien voor die paar dagen per jaar dat echt lekker weer is om buiten te zitten.
Maak gewoon een mooie terrasoverkapping, heater er in en klaar ben je
pi_151742447
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 12:22 schreef hvan het volgende:
mwah... Hoe vaak zit je nou buiten... zeker als je beide werkt. Op het Noorden zou ik sowieso nooit nemen.
wij hebben zelf onlangs een andere woning gekocht op het Zuid-Oosten. We hadden een tuin op het Zuiden, ook daar hadden we savonds al amper zon terwijl er geen hoogbouw in de omgeving is. Het ligt er ook net aan hoe een bepaalde boom staat bijvoorbeeld.
Als de tuin op het Oosten jullie enige breekijzer zou zijn, zou ik het lekker door de vingers zien voor die paar dagen per jaar dat echt lekker weer is om buiten te zitten.
Paar dagen per jaar? Ok, het zijn er niet meer dan de helft. Maar toch zeker in de buurt van de 100 dagen dat je lekker even buiten kunt zitten in de avond. Tuin op het zuid westen ga ik krijgen waar je misschien niet in het zonnetje kunt ontbijten, maar toch zeker kunt avond eten.

Tuin is must voor mij ben ik achter gekomen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_151742552
Ik heb een dakterras op het oosten; dat is wel heel erg fijn na een werkdag gisteren lag ik om zes uur nog in de volle zon. In de zomer is brand je daar dan wel weer weg...
pi_151749998
Nu ik een tuin op het zuiden heb wil ik niks anders meer. Ik zou het niet doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_151764487
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 12:22 schreef hvan het volgende:
Ik vond het juist irritant omdat als ik na een hele dag werk thuiskwam, de hele dag de zon had zien schijnen, en niet in de tuin kon zitten omdat de zon weg was. In de voortuin zitten moet je van houden. De hele tijd gezeur van buurtbewoners die langslopen/fietsen. Ik ben blij dat we zijn verhuisd en nu rondom tuin hebben en tot 's avonds laat een lekker zonnetje. Heerlijk.
Single ply roofing, pay less, worthless.
  vrijdag 17 april 2015 @ 10:45:24 #17
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_151767343
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 08:28 schreef RoofingBurner het volgende:

[..]

Ik vond het juist irritant omdat als ik na een hele dag werk thuiskwam, de hele dag de zon had zien schijnen, en niet in de tuin kon zitten omdat de zon weg was. In de voortuin zitten moet je van houden. De hele tijd gezeur van buurtbewoners die langslopen/fietsen. Ik ben blij dat we zijn verhuisd en nu rondom tuin hebben en tot 's avonds laat een lekker zonnetje. Heerlijk.
Dit.
pi_151767416
Ik had een tuin op het zuiden en ik vond dat verschrikkelijk, in het weekend hele dag volle zon op je hoofd, woonkamer altijd super warm. Heb nu een hoekappartement en altijd zon, maar goed, gordijnen kunnen ook dicht.
pi_151767445
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Paar dagen per jaar? Ok, het zijn er niet meer dan de helft. Maar toch zeker in de buurt van de 100 dagen dat je lekker even buiten kunt zitten in de avond. Tuin op het zuid westen ga ik krijgen waar je misschien niet in het zonnetje kunt ontbijten, maar toch zeker kunt avond eten.

Tuin is must voor mij ben ik achter gekomen.
Buiten zitten in de avond? Volgens mij kon dat vorig jaar echt maar 5 avonden ofzo.
  vrijdag 17 april 2015 @ 10:53:10 #20
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_151767526
Voortuin of achtertuin op het oosten?
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_151769320
Ik heb een tuin op het noorden, oosten en zuiden. :7

Ik zit altijd in de oostkant.
pi_152005510
Als je het alleen van de oostkant moet doen, niet doen.
Om 17 uur geen zon meer.
Te fris om te bbquen, of lekker even nagenieten van de dag met een drankje.

Ik zie de achterburen altijd nog uren langer buiten bezig dan de rij bewoners met de tuin op het oosten.
Gelukkig hebben we een voortuin, een groot veld en het bos aan de voorkant.
Anders zou ik direct verhuizen.

Koken op het oosten is wel ideaal. En slapen overigens ook.
  zaterdag 25 april 2015 @ 11:52:30 #23
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_152010022
Met Sketchup kun je precies zien hoe de zon valt per dag en uur.
pi_152012879
Ik zou alleen een tuin op het zuiden of westen willen. Als je de zon teveel vindt kun je altijd zelf schaduw creeeren.
pi_152013141
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:22 schreef Agronoom2 het volgende:
Ik ben anders maar wat blij met mijn tuin op het noorden. Wel heb je dan wat lengte nodig (onze tuin is 26m). Maar daarmee heb je dan wel altijd schaduw en zon in je tuin. Niets te klagen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')