Helaas zijn de woningen nog niet zichtbaar op die site....quote:Op woensdag 15 april 2015 21:33 schreef speedfightrage het volgende:
Volgens mij heb je met een tuin op het oosten alleen in de ochtend Zon.
Kijk ook eens op http://zonnegrens.nl/
Daar kan je het precies zien (wel in Chrome openen)
Dit, in de zomer ongeveer tot 5 uur zon in de tuin. 'S avonds lekker BBQen zonder dat je de tuin vol hoeft te zetten met parasolsquote:Op woensdag 15 april 2015 22:22 schreef Agronoom2 het volgende:
Het lekkere van een tuin op het oosten: zondagochtend koffie nemen in een bankje in de zon terwijl het elders nog te koud is. Tegen de tijd dat de zon warm en irritant wordt, heb jij lekker schaduw.
Iedere windrichting heeft m.i. zijn voordeel, behalve het noorden.
Paar dagen per jaar? Ok, het zijn er niet meer dan de helft. Maar toch zeker in de buurt van de 100 dagen dat je lekker even buiten kunt zitten in de avond. Tuin op het zuid westen ga ik krijgen waar je misschien niet in het zonnetje kunt ontbijten, maar toch zeker kunt avond eten.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:22 schreef hvan het volgende:
mwah... Hoe vaak zit je nou buiten... zeker als je beide werkt. Op het Noorden zou ik sowieso nooit nemen.
wij hebben zelf onlangs een andere woning gekocht op het Zuid-Oosten. We hadden een tuin op het Zuiden, ook daar hadden we savonds al amper zon terwijl er geen hoogbouw in de omgeving is. Het ligt er ook net aan hoe een bepaalde boom staat bijvoorbeeld.
Als de tuin op het Oosten jullie enige breekijzer zou zijn, zou ik het lekker door de vingers zien voor die paar dagen per jaar dat echt lekker weer is om buiten te zitten.
Maak gewoon een mooie terrasoverkapping, heater er in en klaar ben je
Ik vond het juist irritant omdat als ik na een hele dag werk thuiskwam, de hele dag de zon had zien schijnen, en niet in de tuin kon zitten omdat de zon weg was. In de voortuin zitten moet je van houden. De hele tijd gezeur van buurtbewoners die langslopen/fietsen. Ik ben blij dat we zijn verhuisd en nu rondom tuin hebben en tot 's avonds laat een lekker zonnetje. Heerlijk.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:22 schreef hvan het volgende:
mwah... Hoe vaak zit je nou buiten... zeker als je beide werkt. Op het Noorden zou ik sowieso nooit nemen.
wij hebben zelf onlangs een andere woning gekocht op het Zuid-Oosten. We hadden een tuin op het Zuiden, ook daar hadden we savonds al amper zon terwijl er geen hoogbouw in de omgeving is. Het ligt er ook net aan hoe een bepaalde boom staat bijvoorbeeld.
Als de tuin op het Oosten jullie enige breekijzer zou zijn, zou ik het lekker door de vingers zien voor die paar dagen per jaar dat echt lekker weer is om buiten te zitten.
Maak gewoon een mooie terrasoverkapping, heater er in en klaar ben je
Dit.quote:Op vrijdag 17 april 2015 08:28 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Ik vond het juist irritant omdat als ik na een hele dag werk thuiskwam, de hele dag de zon had zien schijnen, en niet in de tuin kon zitten omdat de zon weg was. In de voortuin zitten moet je van houden. De hele tijd gezeur van buurtbewoners die langslopen/fietsen. Ik ben blij dat we zijn verhuisd en nu rondom tuin hebben en tot 's avonds laat een lekker zonnetje. Heerlijk.
Buiten zitten in de avond? Volgens mij kon dat vorig jaar echt maar 5 avonden ofzo.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Paar dagen per jaar? Ok, het zijn er niet meer dan de helft. Maar toch zeker in de buurt van de 100 dagen dat je lekker even buiten kunt zitten in de avond. Tuin op het zuid westen ga ik krijgen waar je misschien niet in het zonnetje kunt ontbijten, maar toch zeker kunt avond eten.
Tuin is must voor mij ben ik achter gekomen.
Ik ben anders maar wat blij met mijn tuin op het noorden. Wel heb je dan wat lengte nodig (onze tuin is 26m). Maar daarmee heb je dan wel altijd schaduw en zon in je tuin. Niets te klagen dan.quote:Op woensdag 15 april 2015 22:22 schreef Agronoom2 het volgende:
Iedere windrichting heeft m.i. zijn voordeel, behalve het noorden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |