Sillie, dit is precies een puntje waardoor ik heb getwijfeld aan borst of flesvoeding. Ontneem ik dat niet de vader-kindmomentjes zolang hij nog geen fles afgekolfde melk kan geven. Dus inderdaad de eerste 6 weken ongeveer.quote:Op maandag 20 april 2015 11:50 schreef silliegirl het volgende:
Hallo,
Ik hoop dat ik even mag binnenwippen met een vraag:
Ik ontving van de week een infopakket van de kraamzorg. Het infopakket ging voornamelijk over borstvoeding. Er stond in dat je in de eerste periode borstvoeding niet met bijvoeding uit een fles mag combineren, omdat de speen vs. tepel voor verwarring zou zorgen. Is dat inderdaad zo, en zo ja, hoe lang is die periode dan?
Ik heb altijd geleerd dat je juist snel moet combineren, omdat je kindje anders een speen gaat weigeren. Nu hoef ik niet van dag 1 al met flesjes en kolven in de weer (want ik wil wel graag borstvoeding proberen te geven), maar aan de andere kant is het ook wel zo fijn (ook voor vriend) dat hij ook is een voeding voor zijn rekening kan nemen met gekolfde melk...
Ik vroeg het hem na aanleiding van hier.quote:Op maandag 20 april 2015 19:12 schreef Phaidra het volgende:
Ik ben wellicht egoïstisch, maar het is nooit een seconde in me opgekomen om dat aan mijn vriend te vragen...
Oh zo! Ik dacht van tevoren als punt om wel of niet te starten met bv (zoals Joycie zegt).quote:Op maandag 20 april 2015 19:13 schreef Cholula het volgende:
[..]
Ik vroeg het hem na aanleiding van hier.
Ja, dat wilde ik erachteraan typen maar kwam niet uit mn woorden dus had ik gedeletequote:Op maandag 20 april 2015 19:14 schreef Stormqueen het volgende:
En daarbij, het gaat over de eerste weken? Dat moet echt geen reden zijn om niet voor borstvoeding te kiezen hoor. Er is echt zoveel meer aan ouderschap dan een fles geven
Nee absoluut niet! Ik wil borstvoeding geven en mijn man steunt mij daar gelukkig 100% in. Maar hij vond sowieso dat er meer is dan alleen voeding.quote:Op maandag 20 april 2015 19:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oh zo! Ik dacht van tevoren als punt om wel of niet te starten met bv (zoals Joycie zegt).
+1 egoistisch misschien, maar ook nu interesseert het me niet. Dan heeft hij mooi pech, want ik blijf bij bv. Dan doet hij maar gewoon knuffelen, badje of verschonen ofzo.quote:Op maandag 20 april 2015 19:12 schreef Phaidra het volgende:
Ik ben wellicht egoïstisch, maar het is nooit een seconde in me opgekomen om dat aan mijn vriend te vragen...
Ik heb het bij een vriendin gezien en die heeft zichzelf over de emmer geholpen omdat de borstvoeding niet op gang kwam maar ze van iedereen hoorde dat ze gewoon moest doorzetten. Toen ze uiteindelijk de beslissing had genomen om over te gaan op flesvoeding werd zij rustiger maar ook haar kindje.quote:Op maandag 20 april 2015 20:34 schreef WupWup het volgende:
Wat is dat toch, 'ten koste van alles'? Wat betekent dat eigenlijk?
Je vriend/man kan nog 100 dingen doen met je kindje op bv geven na...quote:Op maandag 20 april 2015 18:40 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Sillie, dit is precies een puntje waardoor ik heb getwijfeld aan borst of flesvoeding. Ontneem ik dat niet de vader-kindmomentjes zolang hij nog geen fles afgekolfde melk kan geven. Dus inderdaad de eerste 6 weken ongeveer.
Wij hebben het er toen ook samen over gehad, en mijn vriend was heel stellig. Als borstvoeding het beste is voor ons kindje dan is dat zo, en die momentjes heeft hij wel op een andere manier.
Hebben jullie het er al samen over gehad?
Luid smakken.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:46 schreef Hilmo het volgende:
Geluid maken onder drinken, herkenbaar? Kreunen sinds een week of wat.
Ja, hij is nu 5 weken. Alleen in het ziekenhuis, daarna de kraamhulp en vrouw van cb. Misschien wel een idee om nog een keer een LK te vragen. Al ben ik op zich wel tevreden hoe het nu gaat, ik zie wat hij binnenkrijgt zo. Probleem is het aanhappen en doordrinken. Aanhappen lukt nooit in 1x en hij wordt als snel boos en gefrustreerd, gaat krijsen en slaan op m'n borst met z'n handje. Tepelhoedje werkt dan vaak wel, als ik die dan even later eraf haal pakt ie regelmatig ineens wel goed. Maar dan maakt ie een paar keer een drinkbeweging en dan stopt ie weer even. Gister nog geprobeerd, duurde even voor tsr er was. Hij viel met tepel in z'n mond al snel in slaap en schrok wakker van de melk in z'n mond. Na een minuut liet ie los (adempauze?) en daarna lukte het aanhappen weer niet, dus krijsen.quote:Op maandag 20 april 2015 15:01 schreef Morretje het volgende:
[..]
Je zoontje is nog heel klein toch? Heeft er al een goede LK met je meegekeken waarom het drinken aan de borst niet lukt?
Productie is weer beter vandaagquote:Op maandag 20 april 2015 11:31 schreef WupWup het volgende:
Mijn beste gok is dat menstruatie toch het issue is. Gewoon blijven aanleggen op verzoek, met je productie komt het dan snel weer goed. Mijn eigen ervaring is dat ik weer meer melk heb zodra de ongesteldheid goed doorzet. Zo'n eerste menstruatie kan wel een stuk heviger zijn dan je gewend bent. Alsof het lijf nog wat rotzooi op te ruimen heeft. Balen zeg, zo snel alweer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |