abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151724355
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:36 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Misschien een paar stomme gedachten. Maar...
- Ben jij een denkertje ? Voel je je psychisch redelijk gespannen.
- Misschien (als je zo een drukke geest hebt) dat het helpen kan je wat meer op je lichaam te richten. Ga sporten, kuisen, lopen, wandelen, etc. Doe van alles fysiek, zodat je lichaam zo uitgeput is, dat je geest ergens wel moet volgen. En ook in een soort diepe 'coma' slaap geraken kan. Waar je niet meteen uit wakker wordt.

Ik duim alvast voor je, ivm je slaap onderzoek (in die kliniek).
Heel erg bedankt voor het meedenken en de tips :Y

Lichamelijk druk zijn doet ook niks...
En ja, ik maal en denk veel. Ik heb ook om Ritalin gevraagd om m'n gedachten in bedwang te houden en om meer energie te krijgen. Maar de psychiater vindt Ritalin speed en dus drugs :')

Meditatie en zulke zaken heb ik ook geprobeerd.

Let wel; ik ben al ruim 10 jaar bezig met oplossingen zoeken en bedenken, ik heb werkelijk zo'n beetje álles al gehad ;(
pi_151724568
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:40 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Heel erg bedankt voor het meedenken en de tips :Y

Lichamelijk druk zijn doet ook niks...
En ja, ik maal en denk veel. Ik heb ook om Ritalin gevraagd om m'n gedachten in bedwang te houden en om meer energie te krijgen. Maar de psychiater vindt Ritalin speed en dus drugs :')

Meditatie en zulke zaken heb ik ook geprobeerd.

Let wel; ik ben al ruim 10 jaar bezig met oplossingen zoeken en bedenken, ik heb werkelijk zo'n beetje álles al gehad ;(
ik ben veertig jaar bezig geweest met zoeken naar een oplossing. Ik dacht dat ik gek was. Met niemand kon ik er over praten. Tot de Universiteit Utrecht me hielp, die droompsycholoog, hij is erg bekend. Toen pas wist ik wat er met me aan de hand was.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_151724597
Ik veronderstel dat je ook al meditatie en verwante zaken geprobeerd hebt ?

Het is best vreemd, dat je jezelf lichamelijk ook niet moe kan krijgen. Als je dat meerdere dagen achter elkaar doet, moet je geest vroeg of laat toch mee volgen (althans, dat zou ik toch ergens ervan verwachten).

Seks helpt ook niet ?

Er moet toch iets zijn, waarmee je je geest in een andere "staat van zijn" kan krijgen.
Lijkt me...
pi_151724742
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:45 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

ik ben veertig jaar bezig geweest met zoeken naar een oplossing. Ik dacht dat ik gek was. Met niemand kon ik er over praten. Tot de Universiteit Utrecht me hielp, die droompsycholoog, hij is erg bekend. Toen pas wist ik wat er met me aan de hand was.
Jezus, 40 jaar..
Je weet nu dat je niet alleen bent, en dat geldt voor mij ook :)
Fijn dat het jou zo goed geholpen hebt! Ik zal ook wel zoiets krijgen in Amsterdam denk ik.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:46 schreef JustTalkLove het volgende:
Ik veronderstel dat je ook al meditatie en verwante zaken geprobeerd hebt ?

Het is best vreemd, dat je jezelf lichamelijk ook niet moe kan krijgen. Als je dat meerdere dagen achter elkaar doet, moet je geest vroeg of laat toch mee volgen (althans, dat zou ik toch ergens ervan verwachten).

Seks helpt ook niet ?

Er moet toch iets zijn, waarmee je je geest in een andere "staat van zijn" kan krijgen.
Lijkt me...
Nee.. sporten, werken, noem maar op.
De enige keer dat ik wegviel en wakker werd was toen ik een joint had gerookt op m'n 15e. Vond het doodeng, was namelijk met een brandende sigaret in slaap gevallen, terwijl ik gewoon tv zat te kijken :@

Seks, wat is dat? :')
pi_151724932
Ik ga zo op bed.
Kreeg net per dm de tip om morgen bij de huisarts ook naar een algeheel bloedonderzoek te vragen, misschien heb ik een tekort aan het een of ander en veroorzaakt dat het wel.
You never know.

Morgen update :)
pi_151732575
Afspraak voor morgenochtend staat, stap 1 :)
pi_151732788
Van seroquel ging ik juist kreeg ik juist meer en veel levendige nachtmerries. Dat heb ik nog steeds wel (wakker worden en niet weten of het echt is gebeurt), maar ik droom minder gewelddadig zonder. Daarnaast word ik ook wel wakker uit paniekaanvallen, wat kan voelen als een slaapverlamming.
Slaapverlamming wel eens gehad, maar niet zo vaak.

Probeer het eens zonder medicatie en rommel zou ik zeggen. En geef je lijf de tijd om daarvan te herstellen. Als je echt denk dat het fysiek is, ga dan naar de HA voor een doorverwijzing.
Meer rust in je leven kan ook helpen voor een betere nachtrust.
  donderdag 16 april 2015 @ 09:10:49 #58
73244 MikeT80
ICT... I like it
pi_151733313
150mg is volgens mij laag.
Elke medicatie heeft in het begin bijwerkingen.
Hoe lang heb je het geprobeerd?
Here I Am !!!
  donderdag 16 april 2015 @ 11:01:01 #59
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151736152
zullen we hier geen doktertje spelen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 17 april 2015 @ 00:01:27 #60
400154 Selfless
Faith Love and Hope
pi_151761712
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:45 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Zeer interessant!
Wat deed die droompsycholoog dan? en zijn er ook andere droompsychologen in Nederland?
Heb je je angsten overwonnen, verwerkt of iets dergelijks? Ben je tot nieuwe inzichten gekomen over jezelf?
Jalaluddin Rumi:"Gisteren was ik slim en wilde ik de wereld veranderen, maar vandaag ben ik wijzer en verander ik mezelf."
pi_151771327
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 april 2015 00:01 schreef Selfless het volgende:

[..]

Zeer interessant!
Wat deed die droompsycholoog dan? en zijn er ook andere droompsychologen in Nederland?
Heb je je angsten overwonnen, verwerkt of iets dergelijks? Ben je tot nieuwe inzichten gekomen over jezelf?
Het is alweer een tijd geleden. Hij schrijft boeken over dromen, ik weet zijn naam niet meer zo snel. Ik heb me toen opgegeven voor een onderzoek. Daarbij zijn alle symptonen bekeken. En toen kwam de conclusie. Het zou nooit overgaan. Dat was het negatieve. Maar het positieve was dat ik nu wist wat ik had, en het kwartje viel gewoon. Ik had echt zoiets van: ja, dat is het natuurlijk! Hij raadde me toen aan om in therapie te gaan. Dat heb ik gedaan en dat werkt heel erg goed. Je leert nachtangsten van te voren te zien aan komen of te herkennen. Daarbij leer je vanzelf nog meer helder te dromen, omdat je leert hoe tegen de omgeving aan te kijken (het is overdag trainen, dingen denken als, klopt het wat ik zie? Is het normaal wat hier gebeurt? Op cijfers letten etc, klokken in de gaten houden, proberen het licht aan te doen, als dat niet lukt ben je niet wakker)
De hypnagogie-beelden ontkom je ook niet aan (jawel, met een of twee borrels te drinken, maar begin daar niet aan), ik heb altijd een stuk gordijn open in de slaapkamer zodat het licht de beelden verdrijft.
Het schijnt nog een aardig percentage te zijn die er onder lijdt. 5 procent van de mensen heb ik wel eens gehoord. Maar de meesten praten er niet over.

De psycholoog vertelde dat ze kortgeleden een onderzoek hadden gedaan naar hypnogogie. Ze hebben mensen die er aan leden eeg-scans afgenomen. Toen kwamen ze tot de ontdekking dat de hersengolf die dromen geeft (hersenavtiviteit in de rem-fase) er gewoon was bij het wakker zijn, terwijl die er niet moest zijn. Tja, toen ik dat hoorde begreep ik het. Wat je ziet is je eigen fantasie, maar dat wist ik al. Groot probleem bij de training is dat je daarna vaak mee maakt dat je "er bij blijft" bij het in slaap vallen. En dat is eng, dat is gewoon rottig. Ik kwam er daardoor ook achter dat het overgaan naar de slaap een ondeelbaar moment is. Je hoort dan ook en droge klik, en dan weet je het: oh oh, daar gaan we weer.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sigaartje op 17-04-2015 13:27:40 ]
  vrijdag 17 april 2015 @ 17:35:35 #62
400154 Selfless
Faith Love and Hope
pi_151778397
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 13:19 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Het is alweer een tijd geleden. Hij schrijft boeken over dromen, ik weet zijn naam niet meer zo snel. Ik heb me toen opgegeven voor een onderzoek. Daarbij zijn alle symptonen bekeken. En toen kwam de conclusie. Het zou nooit overgaan. Dat was het negatieve. Maar het positieve was dat ik nu wist wat ik had, en het kwartje viel gewoon. Ik had echt zoiets van: ja, dat is het natuurlijk! Hij raadde me toen aan om in therapie te gaan. Dat heb ik gedaan en dat werkt heel erg goed. Je leert nachtangsten van te voren te zien aan komen of te herkennen. Daarbij leer je vanzelf nog meer helder te dromen, omdat je leert hoe tegen de omgeving aan te kijken (het is overdag trainen, dingen denken als, klopt het wat ik zie? Is het normaal wat hier gebeurt? Op cijfers letten etc, klokken in de gaten houden, proberen het licht aan te doen, als dat niet lukt ben je niet wakker)
De hypnagogie-beelden ontkom je ook niet aan (jawel, met een of twee borrels te drinken, maar begin daar niet aan), ik heb altijd een stuk gordijn open in de slaapkamer zodat het licht de beelden verdrijft.
Het schijnt nog een aardig percentage te zijn die er onder lijdt. 5 procent van de mensen heb ik wel eens gehoord. Maar de meesten praten er niet over.

De psycholoog vertelde dat ze kortgeleden een onderzoek hadden gedaan naar hypnogogie. Ze hebben mensen die er aan leden eeg-scans afgenomen. Toen kwamen ze tot de ontdekking dat de hersengolf die dromen geeft (hersenavtiviteit in de rem-fase) er gewoon was bij het wakker zijn, terwijl die er niet moest zijn. Tja, toen ik dat hoorde begreep ik het. Wat je ziet is je eigen fantasie, maar dat wist ik al. Groot probleem bij de training is dat je daarna vaak mee maakt dat je "er bij blijft" bij het in slaap vallen. En dat is eng, dat is gewoon rottig. Ik kwam er daardoor ook achter dat het overgaan naar de slaap een ondeelbaar moment is. Je hoort dan ook en droge klik, en dan weet je het: oh oh, daar gaan we weer.
Oh dat is echt erg!
Ik dacht dat je "genezen"was.
Maar hij heeft dus alleen een oorzaak vastgelegd.
Jalaluddin Rumi:"Gisteren was ik slim en wilde ik de wereld veranderen, maar vandaag ben ik wijzer en verander ik mezelf."
pi_151779089
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 17:35 schreef Selfless het volgende:

[..]

Oh dat is echt erg!
Ik dacht dat je "genezen"was.
Maar hij heeft dus alleen een oorzaak vastgelegd.
Genezing zit alleen in hoe jezelf op stelt.

Je moet het zo zien: de ene hersenen zijn de andere niet. Alle hersenen zijn anders ingesteld.
Het is geen ziekte.
Het heeft ook zijn voordelen, heeft met emotie en creativiteit te maken.
pi_151779731
Heftig Sigaartje.. heel herkenbaar ook!

Mooi dat je vrede hebt kunnen sluiten met de hypnagogie :)
pi_151779747
Ik heb vandaag bloed afgestaan, ben benieuwd of er wat uit komt.

Seroquel wordt nu elke woensdag verhoogd met 25mg tot uiterlijk 300mg.
pi_151790286
Zou het misschien ook met je autisme te maken kunnen hebben? Ik herken mezelf er wel in. Niet zozeer de hypnagogie, maar wel de intense nare dromen. Vroeger had ik ook last van hallucinaties, maar toen ik Seroquel ging gebruiken, is dat wel verdwenen. Overigens ben ik al weer een tijd mee gestopt, omdat het voor mij gevoel voornamelijk symptoombestrijding was en ik werd er overdag alleen maar lamlendig van.

Heb je ook wel eens bijgehouden of je dagbesteding invloed heeft op je dromen?
ROBODEMONS..................|:(
pi_151796226
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2015 23:10 schreef Morrigan het volgende:
Zou het misschien ook met je autisme te maken kunnen hebben? Ik herken mezelf er wel in. Niet zozeer de hypnagogie, maar wel de intense nare dromen. Vroeger had ik ook last van hallucinaties, maar toen ik Seroquel ging gebruiken, is dat wel verdwenen. Overigens ben ik al weer een tijd mee gestopt, omdat het voor mij gevoel voornamelijk symptoombestrijding was en ik werd er overdag alleen maar lamlendig van.

Heb je ook wel eens bijgehouden of je dagbesteding invloed heeft op je dromen?
Ik zou het niet weten :@

Nu je gestopt bent met de Seroquel, zijn de hallucinaties ook terug gekomen?

En nee, ik kan geen verband vinden met dagelijkse activiteiten en de nacht die er op volgt. Ik heb meerdere keren een (droom)dagboek bijgehouden, maar ik kon niks vinden.
Wat ik hierboven al een zei, zelfs sporten etc helpt niks.
pi_151798517
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 10:43 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten :@

Nu je gestopt bent met de Seroquel, zijn de hallucinaties ook terug gekomen?

En nee, ik kan geen verband vinden met dagelijkse activiteiten en de nacht die er op volgt. Ik heb meerdere keren een (droom)dagboek bijgehouden, maar ik kon niks vinden.
Wat ik hierboven al een zei, zelfs sporten etc helpt niks.
Ze zijn gelukkig niet terug gekomen. Nou ja, heel af en toe nog, maar dat heb ik inmiddels geaccepteerd.
ROBODEMONS..................|:(
pi_151798543
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 12:54 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ze zijn gelukkig niet terug gekomen. Nou ja, heel af en toe nog, maar dat heb ik inmiddels geaccepteerd.
Ik wil het helemaal niet hoeven accepteren, ik wil er gewoon van af ;(
  maandag 20 april 2015 @ 07:58:03 #70
73244 MikeT80
ICT... I like it
pi_151849456
quote:
3s.gif Op donderdag 16 april 2015 11:01 schreef Re het volgende:
zullen we hier geen doktertje spelen?
Was niet bedoelt als doktertje spellen hoor.
Maar weet wel dat ik het ook in stappen van 50 heb moeten opbouwen en dat ik uiteindelijk over het dubbele heen zit (psychiater heeft ervaring met behandelen van PTSS bij oorlogsveteranen)
Here I Am !!!
pi_151877403
Ik had vannacht ook lucide dromen. En die van mij waren lekker wel leuk.
pi_154678787
Update voor de geïnteresseerden;

Op DIT moment ben ik bezig met een neurologisch slaaponderzoek.
Vanmorgen zijn er allemaal elektrodes geplaatst op m'n hoofd, gezicht, buik en benen. Ook heb ik een band om m'n middel en eentje om de borst met een registratie kastje. En nog een ding om m'n vinger :)

Morgenochtend terug voor controle en het uitlezen van de eerste registratie. Woensdagmorgen wordt alles weer afgekoppeld.

Ik hoop zó ontzettend erg dat er iets uitkomt, iets waarmee ik geholpen kan worden.
  maandag 27 juli 2015 @ 19:15:14 #73
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_154681587
Ik hoop met je mee!

^O^
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_154687399
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2015 19:15 schreef Copycat het volgende:
Ik hoop met je mee!

^O^
Thanks! :*
pi_154716152
tvp

Ook ik slaap al mijn hele leven slecht, wat heel goed aan mijn verleden kan liggen, maar ik ben wel benieuwd naar de uitslag van het slaap onderzoek en hoe dat ongeveer in zijn werk gaat.
Help me teach her how to fly......
pi_154716353
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:29 schreef Crazy-p het volgende:
tvp

Ook ik slaap al mijn hele leven slecht, wat heel goed aan mijn verleden kan liggen, maar ik ben wel benieuwd naar de uitslag van het slaap onderzoek en hoe dat ongeveer in zijn werk gaat.
Ik heb eigenlijk mijn hele leven juist heel goed geslapen...tot afgelopen januari en sindsdien is het steeds erger geworden bij mij. Heb ook al een afspraak staan bij de HA en was deze al aan het volgen.

Ik heb nog een topic in LIF gemaakt over mijn slaapissues (het was een heel lang verhaal) maar die zal wel al wat weggezakt zijn.

Ben benieuwd hoe het voor ts gaat aflopen :)
pi_154717437
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk mijn hele leven juist heel goed geslapen...tot afgelopen januari en sindsdien is het steeds erger geworden bij mij. Heb ook al een afspraak staan bij de HA en was deze al aan het volgen.

Ik heb nog een topic in LIF gemaakt over mijn slaapissues (het was een heel lang verhaal) maar die zal wel al wat weggezakt zijn.

Ben benieuwd hoe het voor ts gaat aflopen :)
Ik zal eens kijken of ik het topic kan vinden :)
Help me teach her how to fly......
pi_154725202
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:58 schreef Crazy-p het volgende:

[..]

Ik zal eens kijken of ik het topic kan vinden :)
Hierzo
pi_154727801
Probeer eens benzo's
Lambo of Rekt
  woensdag 29 juli 2015 @ 12:29:24 #80
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_154728495
Heb een tijdje terug een soortgelijk topic geopend.

R&P / Lucide dromen in je voordeel gebruiken?
pi_154728748
quote:
3s.gif Op woensdag 29 juli 2015 11:57 schreef EggsTC het volgende:
Probeer eens benzo's
Nomnomnom

Nee mag niet meer, te verslavend.
pi_154729219
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:41 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nomnomnom

Nee mag niet meer, te verslavend.
Ja, ze zijn wel verslavend ja, maar wat heb je liever, je leven lang geen nachtrust of je leven lang een medicijn? Die afweging zou ik eerder maken dan.
Lambo of Rekt
pi_154729238
quote:
3s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:59 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja, ze zijn wel verslavend ja, maar wat heb je liever, je leven lang geen nachtrust of je leven lang een medicijn? Die afweging zou ik eerder maken dan.
Ha alsof ik dat niet allang voorgesteld heb :D
Gebeurt echt niet.
pi_154729277
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:00 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ha alsof ik dat niet allang voorgesteld heb :D
Gebeurt echt niet.
De dokter bepaalt jouw leven? Nice.
Lambo of Rekt
pi_154729338
quote:
3s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:01 schreef EggsTC het volgende:

[..]

De dokter bepaalt jouw leven? Nice.
Je hebt me niet gevraagd aan hoeveel doktoren ik het al heb gevraagd :')

Maar goed, ga jij maar lekker van achter je pc-tje bekijken wat het beste voor mij is hè ^O^
pi_154729386
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:03 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Je hebt me niet gevraagd aan hoeveel doktoren ik het al heb gevraagd :')

Maar goed, ga jij maar lekker van achter je pc-tje bekijken wat het beste voor mij is hè ^O^
Daar kom je toch om vragen, van achter je pc-tje? Ik probeer je alleen te helpen. En als je het aan tig doktoren hebt gevraagd en je loopt dood in de westerse methoden, zou ik zeker ook eens alternatieve methoden gaan uitproberen. Deze worden in het westen zwaar onderschat.

En als je helemaal doodloopt, zelf benzo's kopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door EggsTC op 29-07-2015 13:11:57 ]
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')