die is wel obvious ja. Maar de auto rijd dus niet meerquote:
bij ikwilvanmijnautoaf moet je de auto (meestal) zelf komen brengen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:09 schreef tharealmb het volgende:
[..]
die is wel obvious ja. Maar de auto rijd dus niet meerdus dat is sowieso een lastig verhaal. Daarnaast zijn we geen auto-techneuten dus geen idee wat er exact stuk is. Misschien is hem dat wel verteld, dat kan ik nog navragen.
Ik heb al eens een auto laten ophalen. Als je meld dat die stuk is (motor) reageren vaak de bedrijven die zelf halen. Heb zelf ooit een motor stuk gehad omdat er geen olie meer in zat (had hem nog maar 2 weken... olielampje bleek defect. En olie lek... gelukkig geld terug gekregen van de dealer/verkoper).quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:12 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
bij ikwilvanmijnautoaf moet je de auto (meestal) zelf komen brengen.
Dat heb ik bij deze auto niet gezien... ligt denk ik aan bouwjaar?quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:13 schreef hoas het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar, bij de 307 kun je zelfs op het display het pijl zien.
Ga ik ff navragen. maar met defecte motor? of gewoon werkendquote:Op dinsdag 14 april 2015 17:16 schreef hoas het volgende:
Bouwjaar?
Vorig jaar nog een 2003 verkocht voor 1400 euro
Juist die en hij geeft een minimale stand aan, olie wel in de goede opening gegooid?quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:18 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Ga ik ff navragen. maar met defecte motor? of gewoon werkend![]()
En bedoel je dit, met oliepeil af kunnen lezen op dashboard?
[ link | afbeelding ]
want dat heeft mijn auto ook, en nooit geweten dat het dat betekend (ik check sinds mijn eigen incident elke maand de vloeistoffen)
En het is inderdaad geen 100 punten actie van hem. Mar ik geloof een pijlstok ook eerder dan een digitale sensor denk ik. Misschien niet terecht.... Maar ik ben heel benieuwd waaraan hij het juiste pijl heeft bepaald zonder inkepingen oid....
Die blokjes geven het niveau aan tussen min en max.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:18 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Ga ik ff navragen. maar met defecte motor? of gewoon werkend![]()
En bedoel je dit, met oliepeil af kunnen lezen op dashboard?
[ link | afbeelding ]
want dat heeft mijn auto ook, en nooit geweten dat het dat betekend (ik check sinds mijn eigen incident elke maand de vloeistoffen)
En het is inderdaad geen 100 punten actie van hem. Mar ik geloof een pijlstok ook eerder dan een digitale sensor denk ik. Misschien niet terecht.... Maar ik ben heel benieuwd waaraan hij het juiste pijl heeft bepaald zonder inkepingen oid....
Ik denk 400.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:28 schreef tharealmb het volgende:
dan zit die van mij nog goed. en ja hij gooit het wel in de goede opening. maar een overdosis olie met een turbo diesel gaat niet goed.
maar kijken wat hij er online voor krijgt... en wat de inruilwaarde is.
beter gewoon dat rijbewijs inruilen voor een fietsquote:Op dinsdag 14 april 2015 18:49 schreef roeleke92 het volgende:
inruilen op een andere auto misschien een optie?
De eerste logische vraag die nog niemand gesteld heeft;quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:02 schreef tharealmb het volgende:
Mijn vader heeft zijn auto om zeep geholpen. na net een nieuwe veer te hebben laten installeren, stond zijn olie wel erg laag. Zeg maar droog. Dus flink bijgevuld en dat probleem was opgelost.
Was het niet dat ze pijlstok een goede 6 cm was afgebroken... en er dus veel te veel olie in zat.
En harde knal en een gierende motor later, is de motor dus stuk.
Wat is de handigste manier van verkopen? ik ken ikwilvanmijnautoaf.nl wel en op zch geen gekke ervaringen mee... maar zij er nog meer mogelijkheden?
Wellicht heeft dat stukje pijlstok schade veroorzaakt aan de motor? Of is dat niet voor de hand liggend?quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:42 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
De eerste logische vraag die nog niemand gesteld heeft;
Hoe heeft ie dat überhaupt voor elkaar gekregen om een peilstok af te breken?!
Volgens mij is die van plastic.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:51 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Wellicht heeft dat stukje pijlstok schade veroorzaakt aan de motor? Of is dat niet voor de hand liggend?
Zou niet mogen kunnen hij valt onder in de carter en voor dat het de motor in gaat zal die eerst door een zeef moeten en dat gaat niet lukken.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:51 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Wellicht heeft dat stukje pijlstok schade veroorzaakt aan de motor? Of is dat niet voor de hand liggend?
Nee echt teveel olie, dan krijg je schuimvorming, lucht dus en dat smeert niet zo goed, olie kan ook via kanalen bovenop de zuigers komen dan is het helemaal feest als dat ontbrand.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:51 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Of tot de zuiger een zwevende klep raakt (toeren worden immers niet meer begrensd), het is maar wat eerder komt. Het resultaat is natuurlijk hetzelfde, blok volledig naar de klotequote:Op dinsdag 14 april 2015 22:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Dan is hij op hol geslagen, dwz dat de motor op motorolie draait ipv diesel. Dat gaat net zolang door tot de motorolie op is.
Dit is exact wat er gebeurt is ja. Maar dan overdag, en door de koppeling op laten komen de motor "gesmoord".quote:Op woensdag 15 april 2015 11:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Of tot de zuiger een zwevende klep raakt (toeren worden immers niet meer begrensd), het is maar wat eerder komt. Het resultaat is natuurlijk hetzelfde, blok volledig naar de klote
Idd op hol, en die HDI motoren vreten als je pech hebt turbo's bij het leven.quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:44 schreef tharealmb het volgende:
hoe die alles voor elkaar krijgt geen idee.
beetje off topic, maar het ging mis toen die wat gas gaf om in te halen. de toerenteller schoot direct door naar max (7000 toeren) en allemaal rook en olie uit de uitlaat. ook rook in de auto. hij heeft de auto aan de kant gezet en sleutel uit contact gehaald en uitgestapt. de motor ging echter niet uit maar bleef zo hoog in de toeren. kort daarna is die maar weer ingestapt en in de 2 de koppeling laten komen (niet te snel), zodat die afsloeg. de hulpdiensten dachten eerst de turbo (300.000 op de teller) maar blijkt dus dit te zijn.
dat is wat ik nu heb gehoort. zal als ik er weer ben wel het volledige verhaal te horen krijgen. het is iig het tegenovergestelde van geen olie. dat is kraak klap en dan moet je rap de koppeling intrappen wil je niet heel snel van 130 naar 0 wilt gaan op de snelweg.
Blokje scoren, want zo krijg je er ook niets voor.quote:Op woensdag 15 april 2015 11:59 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Dit is exact wat er gebeurt is ja. Maar dan overdag, en door de koppeling op laten komen de motor "gesmoord".
Vanavond gaat er een beunhaas (nou ja... een gepensioneerde APK meester) naar kijken of er nog iets te redden valt (motor transplantatie of andere oplossing).
Nou ja deze "pas" bij 310.000. Maar toch wel zonde natuurlijk.quote:Op woensdag 15 april 2015 11:59 schreef hoas het volgende:
[..]
Idd op hol, en die HDI motoren vreten als je pech hebt turbo's bij het leven.
kijken of dat een optie is ja. Krijgt die er misschien nog iets voor, of kan die er natuurlijk zelf weer mee rijden. Maar gezien zijn km-gebruik nu zou ik dat sowieso niet doen. En een station wagen terwijl je eigenlijk altijd alleen in die auto zit... zonde.quote:Op woensdag 15 april 2015 12:01 schreef hoas het volgende:
[..]
Blokje scoren, want zo krijg je er ook niets voor.
Kan, hoewel ik het best een toffe auto blijf vinden.quote:Op woensdag 15 april 2015 12:01 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Nou ja deze "pas" bij 310.000. Maar toch wel zonde natuurlijk.
[..]
kijken of dat een optie is ja. Krijgt die er misschien nog iets voor, of kan die er natuurlijk zelf weer mee rijden. Maar gezien zijn km-gebruik nu zou ik dat sowieso niet doen. En een station wagen terwijl je eigenlijk altijd alleen in die auto zit... zonde.
Toffe auto, maar beetje duur in de wegenbelasting als je weinig rijd.quote:Op woensdag 15 april 2015 12:15 schreef hoas het volgende:
[..]
Kan, hoewel ik het best een toffe auto blijf vinden.
Laatste ga ik ook voorstellen. zie hem vanavond weer dus kan ik het er mooi over hebbenquote:Op woensdag 15 april 2015 12:49 schreef Fer het volgende:
Die 2.0 hdi zat ook in de 206 406 407 xsara c4 Picasso c5 dus genoeg transplantatie mogelijkheden. Gelijk een nieuwe turbo erop en je kan weer 300000k verder.
Maar je kan ook een andere auto kopen natuurlijk.
deze via marktplaats, autoscout24 of auto export bedrijf opbellen, dan wel sloperijen bellen.
300k? Voor maar dan zal de rest toch wel uitelkaar vallen ?quote:Op woensdag 15 april 2015 12:49 schreef Fer het volgende:
Die 2.0 hdi zat ook in de 206 406 407 xsara c4 Picasso c5 dus genoeg transplantatie mogelijkheden. Gelijk een nieuwe turbo erop en je kan weer 300000k verder.
Maar je kan ook een andere auto kopen natuurlijk.
deze via marktplaats, autoscout24 of auto export bedrijf opbellen, dan wel sloperijen bellen.
quote:Op zaterdag 18 april 2015 11:11 schreef DieselTank het volgende:
[..]
300k? Voor maar dan zal de rest toch wel uitelkaar vallen ?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |