Naar mijn mening zijn dit gewoon gebruikssporen. Lijkt erop dat ze onder het uitvoeren van een kosteloze reparatie uit willen komen.quote:krassen rondom de iPhone, slijtage van de aluminium rand en lichte hapjes op de achterkant
Dat heb ik natuurlijk meteen gedaan, maar dat doen ze dus niet.quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:45 schreef gianni61 het volgende:
gewoon terugmailen:
nee bedankt, ik heb geen interesse in een refurbished model. Repareer deze maar
dan minder vriendelijk terugsturen dat dit niet hun beslissing is.quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:46 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Dat heb ik natuurlijk meteen gedaan, maar dat doen ze dus niet.
Haha, ik ben er zelf ook 1 gelukkig.quote:
Samsung, HTC, Sony, Nokia en alle andere fabrikanten hanteren hetzelfde. Bij aantoonbare schade aan de buitenkant door bijvoorbeeld vallen zullen ze het altijd proberen daarop af te schuiven.quote:
quote:
quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:57 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Samsung, HTC, Sony, Nokia en alle andere fabrikanten hanteren hetzelfde. Bij aantoonbare schade aan de buitenkant door bijvoorbeeld vallen zullen ze het altijd proberen daarop af te schuiven.
waarschijnlijk omdat ze allemaal door hetzelfde bedrijf (dynafix) gerepareerd worden..quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:57 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Samsung, HTC, Sony, Nokia en alle andere fabrikanten hanteren hetzelfde. Bij aantoonbare schade aan de buitenkant door bijvoorbeeld vallen zullen ze het altijd proberen daarop af te schuiven.
Mijn Motorola is gerepareerd binnen garantietermijn met een flinke barst in het scherm.quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:57 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Kheb Dynafix idd om de hoek zittenquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:58 schreef gianni61 het volgende:
[..]
waarschijnlijk omdat ze allemaal door hetzelfde bedrijf (dynafix) gerepareerd worden..
Ik weet het niet zeker, dacht dat iPhone's naar eigen reparatiecentra gaan.quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:58 schreef gianni61 het volgende:
[..]
waarschijnlijk omdat ze allemaal door hetzelfde bedrijf (dynafix) gerepareerd worden..
quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:56 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Haha, ik ben er zelf ook 1 gelukkig.
Iphones: te duur, fabrieksfouten, gemaakt door een bedrijf dat probeert onder de reparatie verplichting uit te komen.
Daarom is Motorola ook failliet.quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:58 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Mijn Motorola is gerepareerd binnen garantietermijn met een flinke barst in het scherm.
Daar lijkt het wel op.quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:41 schreef Byte_Me het volgende:
Naar mijn mening zijn dit gewoon gebruikssporen. Lijkt erop dat ze onder het uitvoeren van een kosteloze reparatie uit willen komen.
Mijn vraag: Wat kan ik hier nog aan doen? Heb ik gelijk of niet?
Gaat lastig worden. Ik denk dat je kameraad zijn verlies moet nemen.quote:Hoe krijg ik apple zo ver dat ze zich een beetje fatsoenlijk opstellen en dit gewoon onder de garantie repareren.
Ja ik heb dan ook geen Motorola van 2011 of eerder (toen Motorola failliet ging). De merknaam Motorola is overgekocht door Google (Daar heb ik de telefoon van), en vervolgens doorverkocht aan Lenovo (Google wilde alleen de patenten eigenlijkquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:59 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Daarom is Motorola ook failliet.
waar ook dynafix op de gevel staatquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:58 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker, dacht dat iPhone's naar eigen reparatiecentra gaan.
weet het, een vriend van me werkt erquote:Op dinsdag 14 april 2015 14:01 schreef Vanillekwark het volgende:
Gruwelijk slecht bedrijf trouwens, dat Dynafix.
+ ze geven geen fuck om de arbeidsomstandigheden in de Chinese frabrieks waar ze geproduceerd worden. Werken veelal 16 uur, vallen in slaap tijdens werk ipv vermoeidheid en een dagje verlof betekend oprotten.quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:56 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Iphones: te duur, fabrieksfouten, gemaakt door een bedrijf dat probeert onder de reparatie verplichting uit te komen.
Heeft Apple die verplichting wel? Want waar en wanneer heeft die vriend dat toestel gekocht?quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:56 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Blijkbaar is het toestel niet bij Apple gekocht maar bij een Apple reseller. Dan is het een ander verhaal, de reseller is immers geen Apple en heeft andere garantie afhandelingen en voorwaardes.quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:14 schreef Byte_Me het volgende:
Heb een offerte van microfix, geen dynafix.
En daarom ben ik destijds met m'n telefoon naar Amsterdam gegaan om hem daar bij de Apple-toko te laten bekijken, kreeg een nieuwe mee. Of refurbished, kan ook, hij zag er als nieuw uit en hij deed het ook gewoon, dus boeien.quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:58 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Misschien moet je jezelf eerst even inlezen alvorens je met een vingertje naar Apple wijst terwijl je zeer waarschijnlijk producten gebruikt die uit diezelfde fabriek komen. Maar ja, daar hoor je de media niet over en dus doen we alsof het niet zo is.quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:41 schreef spierbal het volgende:
[..]
+ ze geven geen fuck om de arbeidsomstandigheden in de Chinese frabrieks waar ze geproduceerd worden. Werken veelal 16 uur, vallen in slaap tijdens werk ipv vermoeidheid en een dagje verlof betekend oprotten.
Maarja wat boeit Apple dat en de clan
Al is Apple wel een dusdanig grote klant van Foxconn dat als Apple strengere eisen zou stellen aan de werkomstandigheden, Foxconn echt wel moet luisteren.quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:32 schreef Dimens het volgende:
[..]
Misschien moet je jezelf eerst even inlezen alvorens je met een vingertje naar Apple wijst terwijl je zeer waarschijnlijk producten gebruikt die uit diezelfde fabriek komen. Maar ja, daar hoor je de media niet over en dus doen we alsof het niet zo is.
neemt niet weg dat Apple het aan zijn laars lapt?quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:32 schreef Dimens het volgende:
[..]
Misschien moet je jezelf eerst even inlezen alvorens je met een vingertje naar Apple wijst terwijl je zeer waarschijnlijk producten gebruikt die uit diezelfde fabriek komen. Maar ja, daar hoor je de media niet over en dus doen we alsof het niet zo is.
Ik vind het een lastige kwestie. Het is momenteel allemaal gebaseerd op een documentaire van de BBC die ik helemaal niet verhelderend vind. Ja, soms zie je iPhones voorbij komen. Maar kijk je naar die beelden, dan lijken de arbeidsomstandigheden zo slecht nog niet. Bij de slapende arbeiders, schreeuwende werkgevers etc.. zie ik geen iPhones voorbij komen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:47 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Al is Apple wel een dusdanig grote klant van Foxconn dat als Apple strengere eisen zou stellen aan de werkomstandigheden, Foxconn echt wel moet luisteren.
Dat is niet eens het geval.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:00 schreef spierbal het volgende:
[..]
neemt niet weg dat Apple het aan zijn laars lapt?
nou goed ze handhaven het niet aangezien het te makkelijk te omzeilen is.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:04 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat is niet eens het geval.
Typisch weer, dit.
gek dat er dan geen aanklacht is gevallen wegens smaad.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:02 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik vind het een lastige kwestie. Het is momenteel allemaal gebaseerd op een documentaire van de BBC die ik helemaal niet verhelderend vind. Ja, soms zie je iPhones voorbij komen. Maar kijk je naar die beelden, dan lijken de arbeidsomstandigheden zo slecht nog niet. Bij de slapende arbeiders, schreeuwende werkgevers etc.. zie ik geen iPhones voorbij komen.
Wie zegt dat hier iPhones worden gemaakt en geen andere toestellen van andere merken? Genoeg andere fabrikanten die hun toestellen bij Pegatron, het bedrijf wat de iPhone in elkaar zet, laat maken.
Mijn nokia lumia 820 is tijdens het motorrijden uit mijn zak op het asfalt gevallen, en een half jaar later hebben ze hem nog gewoon gerepareerd hoor...quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:57 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Soms kan je geluk hebben, maar dit is eerder uitzondering dan regel en het is ook nog wel afhankelijk van het defect. Als het software is zoals vastlopen is de kans op reparatie groter dan wanneer een knop defect is.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mijn nokia lumia 820 is tijdens het motorrijden uit mijn zak op het asfalt gevallen, en een half jaar later hebben ze hem nog gewoon gerepareerd hoor...
Ach zolang werknemers in die fabrieken gemiddeld minder zelfmoord plegen dan mensen buiten die fabrieken dan zal het wel meevallen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:41 schreef spierbal het volgende:
[..]
+ ze geven geen fuck om de arbeidsomstandigheden in de Chinese frabrieks waar ze geproduceerd worden. Werken veelal 16 uur, vallen in slaap tijdens werk ipv vermoeidheid en een dagje verlof betekend oprotten.
Maarja wat boeit Apple dat en de clan
uiteindelijk ebt het weg ja. Maar om te stellen dat er niets aan de hand is is wel een erg rooskleurige gedachte he.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:04 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ach zolang werknemers in die fabrieken gemiddeld minder zelfmoord plegen dan mensen buiten die fabrieken dan zal het wel meevallen.
Maar als er van de honderdduizenden 2 of 3 zelfmoord plegen dan zit de hele media er bovenop.
Bij Renault of Peugot had je ook zo'n rel een paar jaar geleden, maar ook daar bleek er uiteindelijk helemaal niets aan de hand te zijn.
Zolang er op een plek gemiddeld minder mensen zelfmoord plegen dan buiten die plek vind ik het ronduit achterlijk om te stellen dat de omstandigheden op die plek wel zo slecht moeten zijn dat zij voor extra zelfmoorden zorgen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:08 schreef spierbal het volgende:
[..]
uiteindelijk ebt het weg ja. Maar om te stellen dat er niets aan de hand is is wel een erg rooskleurige gedachte he.
misschien hadden die mensen juist zelfmoord gepleegd vanwege de slechte arbeidsomstandigheden waar zij 16 uur per dag aan werden blootgesteld.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:12 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zolang er op een plek gemiddeld minder mensen zelfmoord plegen dan buiten die plek vind ik het ronduit achterlijk om te stellen dat de omstandigheden op die plek wel zo slecht moeten zijn dat zij voor extra zelfmoorden zorgen.
Niet foxconn werknemers plegen vaker zelfmoord dan foxconn werknemers. Nou poeh poeh wat is foxconn toch erg...
Nog steeds gemiddeld gezien beter dan er niet werkenquote:Op dinsdag 14 april 2015 17:40 schreef spierbal het volgende:
[..]
misschien hadden die mensen juist zelfmoord gepleegd vanwege de slechte arbeidsomstandigheden waar zij 16 uur per dag aan werden blootgesteld.
heb je hun toestemming nodig ofwatquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:46 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Dat heb ik natuurlijk meteen gedaan, maar dat doen ze dus niet.
Bij Foxconn ligt de werkdruk zo hoog dat je geen eens tijd hebt om zelfmoord te plegen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nog steeds gemiddeld gezien beter dan er niet werken
Als Foxconn echt zo slecht zou zijn dan zou ik juist een zelfmoord cijfer verwachten dat bovengemiddeld is, maar daar is dus geen sprake van, het is juist onder gemiddeld.
dan zou een mens nog beter zelfmoord plegen uit privé gebeurtenissen dan uit werkomstandigheden.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nog steeds gemiddeld gezien beter dan er niet werken
Als Foxconn echt zo slecht zou zijn dan zou ik juist een zelfmoord cijfer verwachten dat bovengemiddeld is, maar daar is dus geen sprake van, het is juist onder gemiddeld.
Iedere keer valt het me weer op dat mensen die iets van Apple bezitten zich in alle mogelijke bochten wringen om hun bezit te verdedigenquote:Op dinsdag 14 april 2015 15:23 schreef Dimens het volgende:
[..]
Heeft Apple die verplichting wel? Want waar en wanneer heeft die vriend dat toestel gekocht?
[..]
Blijkbaar is het toestel niet bij Apple gekocht maar bij een Apple reseller. Dan is het een ander verhaal, de reseller is immers geen Apple en heeft andere garantie afhandelingen en voorwaardes.
Kun je Apple dus weinig kwalijk nemen.
Een beetje zoals mensen als jij zich in bochten wringen om maar op Apple af te geven? De reparatie verloopt via de winkel, niet via Apple. Een iPhone 5 buiten garantie vervangen kost bij Apple 210 euro, geen 300 euro. Het is slechte service van de winkel, niet apple. Apple heeft deze iPhone niet eens gezien.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:33 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Iedere keer valt het me weer op dat mensen die iets van Apple bezitten zich in alle mogelijke bochten wringen om hun bezit te verdedigen
Valt mij altijd op hoe ver mensen er soms naast zitten of wat voor onzin er wel niet wordt verzonnen om hun blinde haat jegens Apple te uiten.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:33 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Iedere keer valt het me weer op dat mensen die iets van Apple bezitten zich in alle mogelijke bochten wringen om hun bezit te verdedigen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |