Ja dat heb je denk ik verkeerd gelezen.. Ik wil wel leren maar het is niet iets wat ik graag doe.. Ik heb nu een vakkenpakket met voornamelijk begrijpen: Wiskunde, natuurkunde en scheikunde. Dat doe ik liever dan bijvoorbeeld geschiedenis of aardrijkskunde.quote:Op maandag 13 april 2015 19:58 schreef Momo... het volgende:
Als je niet wil leren dan gaat het tegenvallen op de universiteit.
Waarom ga je dan niet iets in die hoek studeren? Verdient later ook nog een stuk beter dan rechten of psychologie.quote:Op maandag 13 april 2015 20:19 schreef hyper445 het volgende:
Wiskunde, natuurkunde en scheikunde. Dat doe ik liever
Wat denk je dan dat je "uurloon" is bij "rechten"? Wat een nonsens zeg. Ik verdien prima als fiscalist op de zuidas maar effectief ligt mijn uurloon lager dan tijdens mijn bijbaantjes gedurende mijn studie. Kortom: non-argument.quote:Op maandag 13 april 2015 23:09 schreef damnHoepla het volgende:
Ik doe zelf rechten aan de universteit en het is een prima studie hoor... Goede baankansen, zeker fiscaal recht.
Daarnaast: bij bouwkunde is je uurloon lager en moet je vaak ook meer uren werken. Maar dat is met beta altijd zo. Alleen als je vrouw bent bof je wel een beetje je krijgt snel werk dan want ze zoeken betavrouwen maar er is wel een teveel aan betalui
benieuwd naar je bijbanen dan...quote:Op maandag 13 april 2015 23:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat denk je dan dat je "uurloon" is bij "rechten"? Wat een nonsens zeg. Ik verdien prima als fiscalist op de zuidas maar effectief ligt mijn uurloon lager dan tijdens mijn bijbaantjes gedurende mijn studie. Kortom: non-argument.
Goed salaris, maar je moet wel 60 uur per week werken, dan valt het uurloon natuurlijk relatief laag uit.quote:
Misschien gaat rechten dan wel een beetje tegenvallen. Heb je open dagen bezocht? Wat voor gevoel kreeg je daarbij?quote:Op maandag 13 april 2015 20:19 schreef hyper445 het volgende:
[..]
Ja dat heb je denk ik verkeerd gelezen.. Ik wil wel leren maar het is niet iets wat ik graag doe.. Ik heb nu een vakkenpakket met voornamelijk begrijpen: Wiskunde, natuurkunde en scheikunde. Dat doe ik liever dan bijvoorbeeld geschiedenis of aardrijkskunde.
Waarom kies je dan niet gewoon een beta studie ?quote:Op maandag 13 april 2015 20:19 schreef hyper445 het volgende:
[..]
Ja dat heb je denk ik verkeerd gelezen.. Ik wil wel leren maar het is niet iets wat ik graag doe.. Ik heb nu een vakkenpakket met voornamelijk begrijpen: Wiskunde, natuurkunde en scheikunde. Dat doe ik liever dan bijvoorbeeld geschiedenis of aardrijkskunde.
Zeg me alsjeblieft dat je trollt.quote:Op maandag 13 april 2015 23:09 schreef damnHoepla het volgende:
Ik doe zelf rechten aan de universteit en het is een prima studie hoor... Goede baankansen, zeker fiscaal recht.
Daarnaast: bij bouwkunde is je uurloon lager en moet je vaak ook meer uren werken. Maar dat is met beta altijd zo. Alleen als je vrouw bent bof je wel een beetje je krijgt snel werk dan want ze zoeken betavrouwen maar er is wel een teveel aan betalui
Dat is gewoon onzin, heb al vaak genoeg in het nieuws gezien dat er een teveel is. Alleen beta's van mbo zijn nog wel gewild.quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:50 schreef Fanest het volgende:
[..]
Zeg me alsjeblieft dat je trollt.
1) De arbeidsmarkt voor bèta-studies is juist extreem goed en het startsalaris ligt gemiddeld veel hoger dan bij alfa of gamma studies. (Bron: Keuzegids Universiteiten 2015)
2)Als je vrouw bent is de kans op een baan kleiner, omdat er nog steeds gediscrimineerd wordt. Met andere woorden, bedrijven nemer liever een mannelijke ingenieur aan dan een vrouwlijke.
Heb je een bron voor wat je beweert?quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:51 schreef damnHoepla het volgende:
[..]
Dat is gewoon onzin, heb al vaak genoeg in het nieuws gezien dat er een teveel is. Alleen beta's van mbo zijn nog wel gewild.
Bedankt voor je reactie.quote:Op dinsdag 14 april 2015 01:03 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Twee van de drie studies die je opnoemt zijn typisch studies voor mensen die niet weten wat ze willen gaan studeren (psychologie en rechten). Je motivatie voor rechten komt ook niet echt overtuigend over, en ik vermoed dat je het nog geen jaar uithoudt. Als natuurkunde en bouwkunde je interesseert zou ik toch meer in die hoek gaan kijken.
Wat dacht je van:
Technische natuurkunde?
Werktuigbouwkunde?
Applied physics?
Kunstmatige intelligentie?
Chemische technologie?
Ga naar meeloopdagen nu het nog kan, die zijn veruit het nuttigst. En ga helemaal mee op een meeloopdag bij rechten!
Ik ben achteraf ook iets gaan studeren wat ik helemaal niet van mezelf verwachtte (en vind het nog altijd erg leuk), dus sta open voor dingen die je op het eerste gezicht niet zo trekken.
Succes met je studiekeuze!
ben benieuwd waar jij dan rechten doetquote:Op dinsdag 14 april 2015 16:02 schreef shouter het volgende:
Ik vind dat je bij rechten helemaal niet zoveel hoeft te leren. Veel lezen kan kloppen, maar het ligt er aan hoe snel je dingen oppikt.
EUR, hoezo?quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:03 schreef damnHoepla het volgende:
[..]
ben benieuwd waar jij dan rechten doet
oh ik ook, vind dat je wel veel uit je hoofd moet leren en ook veel dingen moet leren toepassenquote:
Ik vind de hoeveelheid meevallen, op de middelbare school was ik meer bezig met leren.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:08 schreef damnHoepla het volgende:
[..]
oh ik ook, vind dat je wel veel uit je hoofd moet leren en ook veel dingen moet leren toepassen
Als je niet per se iets technisch wil maar wel van bèta en natuurkunde houdt, kun je ook kijken naar natuurkunde of een andere bèta studie aan een algemene universiteit. Je hoeft niet per se iets technisch te doen. Bèta =/= techniek.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:20 schreef hyper445 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie.
Ik ben inderdaad altijd al nieuwsgierig geweest in hoe apparaten werken en ben dit bij het kiezen van een studie blijkbaar vergeten. Misschien moet ik toch wel de technische kant op gaan zoals je al zei, normaal ben ik niet echt van techniek maar het zou wel wat kunnen worden aangezien mijn interesse er wel deels ligt.. ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |