Moet er nog iets tussen (het ene apparaat verwarmt, het andere vriest)? En welke is zwaarder, die vriezer of die droger?quote:Op zondag 12 april 2015 19:52 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Staat ook lekker stevigGewoon die vriezer er op zetten, geen probleem.
M'n wasmachine is nog prima en ik heb echt liever twee aparte apparaten. Maar het was wel een idee geweest ja.quote:Op zondag 12 april 2015 19:58 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Een was/droogcombi misschien een idee als je maar 1 apparaat kwijt kan?
Heel veel mensen hebben de droger op de wasmachine staan ik zie het probleem niet zo.quote:Op zondag 12 april 2015 19:52 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Staat ook lekker stevigGewoon die vriezer er op zetten, geen probleem.
Ja, maar dan staat ie waarschijnlijk op een betonnen ondervloer. Maar dit is hout hier. Dat durf ik niet aan, straks trilt de wasmachine een keer heel erg en valt de droger er van af.quote:Op zondag 12 april 2015 20:20 schreef gunpowder het volgende:
[..]
Heel veel mensen hebben de droger op de wasmachine staan ik zie het probleem niet zo.
Aangezien warme lucht stijgt zou ik de vriezer onderop zetten.quote:Op zondag 12 april 2015 19:45 schreef Boca_Raton het volgende:
Mensen, ik heb een wasdroger nodig, alleen het kamertje waar hij in komt te staan is klein. Is het mogelijk om een vriezer (tafelmodel) op die wasdroger te zetten? Of geeft dat ergens problemen, of moet ik ergens op letten?
Ja, een condensdroger. Dit is een appartement, een luchtafvoerdroger kan hier niet. Maar waarom is dat geen goed idee...?quote:Op zondag 12 april 2015 20:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Aangezien warme lucht stijgt zou ik de vriezer onderop zetten.
Maar wat voor droger komt er te staan? Een condensdroger samen met een vriezer in een kleine ruimte lijkt me geen succes.
Een condensdroger verwarmt de ruimte aanzienlijk. Neem anders een warmtepompdroger, die heeft daar veel minder (vrijwel geen) last van.quote:Op zondag 12 april 2015 20:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Ja, een condensdroger. Dit is een appartement, een luchtafvoerdroger kan hier niet. Maar waarom is dat geen goed idee...?
Oh dat is een hele goeie tip. Want: er hangt ook nog een CV-ketel, die ook warmte afgeeft. Maar de combinatie CV/wasmachine/vriezer/warmtepompdroger kan wel? In een kleine ruimte bedoel ik?quote:Op zondag 12 april 2015 20:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Een condensdroger verwarmt de ruimte aanzienlijk. Neem anders een warmtepompdroger, die heeft daar veel minder (vrijwel geen) last van.
EDIT: Dan wel de vriezer erop zetten, want warmtepompdrogers zijn loodzwaar.
Als 'de combinatie CV/wasmachine/vriezer' er momenteel al staat en dat gaat goed, kan die warmtepompdroger er wel bij. De mijne heeft een aansluitwaarde van 950W, dus kan ook op 1 groep tegelijk met de wasmachine aangezet worden.quote:Op zondag 12 april 2015 21:06 schreef Boca_Raton het volgende:
Oh dat is een hele goeie tip. Want: er hangt ook nog een CV-ketel, die ook warmte afgeeft. Maar de combinatie CV/wasmachine/vriezer/warmtepompdroger kan wel? In een kleine ruimte bedoel ik?
Als dat niet kan, wat gebeurt er dan, kortsluiting of zo?quote:Op zondag 12 april 2015 21:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als 'de combinatie CV/wasmachine/vriezer' er momenteel al staat en dat gaat goed, kan die warmtepompdroger er wel bij. De mijne heeft een aansluitwaarde van 950W, dus kan ook op 1 groep tegelijk met de wasmachine aangezet worden.
Droogt hij ook anders dan een condensdroger of luchtafvoerdroger? Als ik alleen al de dekbedovertrekken er niet halverwege het programma uithaal, worden ze viltig. Geeft hij net zoveel pluis af als de gewone drogers?quote:En qua warmte ontsnapt er vrijwel niks. Vroeger was het flink warm op de (voor)zolder als de condensdroger aan had gestaan, met de warmtepompdroger merk ik het eigenlijk niet eens.
Nee, dan vliegt je stop eruit. Niks ernstigs.quote:Op zondag 12 april 2015 21:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Als dat niet kan, wat gebeurt er dan, kortsluiting of zo?
Dat ik het niet weet. Dat is niet mijn 'afdeling' zeg maar...quote:Droogt hij ook anders dan een condensdroger of luchtafvoerdroger? Als ik alleen al de dekbedovertrekken er niet halverwege het programma uithaal, worden ze viltig. Geeft hij net zoveel pluis af als de gewone drogers?
quote:Op zondag 12 april 2015 21:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, dan vliegt je stop eruit. Niks ernstigs.
[..]
Dat ik het niet weet. Dat is niet mijn 'afdeling' zeg maar...![]()
![]()
Het scheelt mij qua stroom alleen al tussen de 700 en 800kWh per jaar in vergelijking met de condensdroger. (4 a 5 keer per week drogen schat ik), dus dat is al 700 * 0,22 = ¤ 154,- minder aan stroom per jaar.quote:Op zondag 12 april 2015 21:28 schreef Boca_Raton het volgende:
Nu heb ik al een goede voor 625,=, terwijl een prima condensdroger zo'n 400,= kost. Dus dan is de keus wel te maken voor een warmtepompdroger.
Oh dan, dan gaat het snel ja. Goeie tip, dan wordt het de warmtepompdroger. En daar gaat dan de vriezer bovenop.quote:Op zondag 12 april 2015 21:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het scheelt mij qua stroom alleen al tussen de 700 en 800kWh per jaar in vergelijking met de condensdroger. (4 a 5 keer per week drogen schat ik), dus dat is al 700 * 0,22 = ¤ 154,- minder aan stroom per jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |