Super goed item. Thnx! Als ik het goed begrijp is de eerste prijs totaal niet realistisch (geldt ook voor de adviesprijs). Zoals ik hem begrijp moet je er eigenlijk standaard tussen de 20 en 30% af lullen. De goede onderhandelaar pakt 10% extra??quote:Op zondag 12 april 2015 16:07 schreef Holenbeer het volgende:
onderwerp eens bij de kro rekenkamer geweest. Wel leuk om even op te zoeken
Nice heb geen toegang tot dit topicquote:Op zondag 12 april 2015 17:11 schreef machtpen het volgende:
Topic bij de buren waar alles wel zo'n beetje instaat. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1512515/0
Bij de keukenkampioen doen ze aan de laagste prijsgarantie voor apparatuur. Neem aan dat je op de laagste internetprijs niet nog eens extra 30% kunt pakkenquote:Op zondag 12 april 2015 17:18 schreef FF_Serieus het volgende:
Op apparatuur kun je sowieso 30% afdingen. Gratis plaatsing kun je soms ook krijgen.
Aan zoiets moet je wel denken.quote:Op zondag 12 april 2015 17:07 schreef Tebbie010 het volgende:
[..]
Super goed item. Thnx! Als ik het goed begrijp is de eerste prijs totaal niet realistisch (geldt ook voor de adviesprijs). Zoals ik hem begrijp moet je er eigenlijk standaard tussen de 20 en 30% af lullen. De goede onderhandelaar pakt 10% extra??
Ik koop het liefst ook altijd bij kleine zaken, dat heb ik met alles. Maar vaak betaal je daar dus juist wel iets meer voor.quote:Op zondag 12 april 2015 21:07 schreef hvan het volgende:
Geef mij maar een kleine eenmanszaak, meteen eerlijke prijs en gewoon openheid van zaken.
Ik heb er ook een gruwelijke hekel aan.quote:Op zondag 12 april 2015 21:28 schreef dedude87 het volgende:
Half jaar terug begonnen op 12000, uiteindelijk kwamen we op iets van 5500 uit..... Toen heb ik de verkoper gevraagd of hij dat nou niet zelf naar oplichting vond ruiken en de tent verlaten. Genoeg mensen die content de zaak verlaten bij een korting van 1000 euro of een gratis koffiezetter.
Uiteindelijk een timmerman een keuken laten timmeren, en goed op internet gescharreld voor de apperatuur....krijg altijd een nare bijsmaak van dat soort kortingen. Bij een eerlijke ondernemer zal je dat niet aantreffen.
Haat aan deze mensenquote:Op zondag 12 april 2015 21:37 schreef Dvorakk het volgende:
[..]
Ik heb er ook een gruwelijke hekel aan.
Het is echter ook wel een beetje afhankelijk van wat voor publiek je trekt. Sommige mensen vinden het juist prachtig als ze ergens 45% korting vanaf hebben weten te halen, dan hebben ze weer iets om trots te vertellen tijdens familie verjaardagen.
En dan heb je ook nog mensen die het idee hebben dat je altijd minimaal 25% korting kan krijgen. Als je bij die mensen gelijk een reële prijs neerlegt en dus geen 20-25% korting meer kunt geven, verkoop je niets aan dit soort mensen.
Ik denk dat dat inkoopvoordeel vooral opgaat aan zo'n groot duur pand en veel personeelquote:Op zondag 12 april 2015 21:19 schreef Dvorakk het volgende:
Ik denk dat je enorm onderschat hoe groot het verschil qua inkoopkorting is tussen kleine eenmanszaakjes en grote ketens. Ook andere zaken zijn bij een grote keten veelal goedkoper dan bij een eenmanszaak. En ja een telefonisch is niet gratis, maar hoeveel keukens denk jij dat een eenmanszaak per maand omzet? En die moet ook betaalt worden.
Dit dus. En dan verdienen ze er bij de keukenconcurrent nog fors op, wat mij het gevoel zou geven dat ik alsnog fors opgelicht wordquote:Op maandag 13 april 2015 09:48 schreef Gebruikersna het volgende:
Stel je eerst een budget in gedachten met wat je precies wilt, en kijk dan bij wie je het meest kunt krijgen.
Aan korting of afdingen heb je niks als de beginprijs al veel te hoog is.
Mijn ouders hebben pas een nieuwe keuken gekocht. Budget vooraf op 5000 euro gesteld, naar een lokale eenmanszaak gegaan en hem een plan laten maken naar de wensen van m'n ouders. Uiteindelijk ook voor 5000 incl plaatsing (dacht ik) gezet.
Bij keukenconcurrent had eenzelfde keuken misschien voor 10000 te koop gestaan, maar wat heb je er dan aan na een hoop onderhandelen alsnog op 5000 uit te komen?
Laagste prijs garantie gaat meestal alleen op voor prijzen zoals gevonden in fysieke winkels.quote:Op zondag 12 april 2015 17:25 schreef Tebbie010 het volgende:
[..]
Bij de keukenkampioen doen ze aan de laagste prijsgarantie voor apparatuur. Neem aan dat je op de laagste internetprijs niet nog eens extra 30% kunt pakken
Laat maar eens een offerte maken bij een kleine zelfstandig en ga daarmee naar een grote keten, die zullen er qua prijs meestal onder door gaan. Of je het ze gunt is een tweede.quote:Op maandag 13 april 2015 09:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik denk dat dat inkoopvoordeel vooral opgaat aan zo'n groot duur pand en veel personeel
Dan heb je het echt over apparatuur wat je uit de winkel meeneemt, niet de echt nieuwe apparatuur die direct vanuit leverancier komt. Keukenzaken hebben doorgaans slechts een beperkte selectie in de winkel als showroom, geen eigen voorraad.quote:Op maandag 13 april 2015 16:58 schreef Rothstein het volgende:
Je zou bijvoorbeeld apparatuur uit het vorige jaar kunnen nemen. Dat is meestal de helft goedkoper.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |