Eens.quote:Op zondag 12 april 2015 12:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Waarom zou MGP Nico eruit gooien? Hij heeft zich de afgelopen 3 gp's alweer bewezen, na vorig jaar telkens rond Lewis te zwermen, de ideale 2de man te zijn. Sterk genoeg om de tegenstanders af te houden, niet sterk genoeg om Lewis op de baan langs te gaan (uitspattingen daargelaten). En als Lewis het dan eens laat liggen, dan is hij de eerste die ervan profiteert. Een team wil niets beter dan dat. -=edit=- laat even duidelijk zijn dat ik Nico niet afschrijf, ik zeg gewoon dat ie op dit moment voor het team ideaal is als buffer tov Hamilton. Er gaat vast en zeker een GP komen dat de rollen omgedraaid gaan zijn.
Rapper uiterlijk? Niets van dat. Tenzij je het gegeven dat het een neger is al genoeg vind tellen daarvoor. Maar Lewis heeft meer een jeugdige uitstraling. Maar ik denk niet dat het zo werkt dat je zomaar de coureurs in je reclames kan laten opdraven. Ik denk dat Lewis simpelweg meer kost dan Rosberg en in zijn contract heeft staan dat hij er minder voor hoeft te doen. Rosberg is uiteindelijk ook maar een jong ventje, dus die spreekt die groep ook niet aan.quote:En over zijn PR- en marketingswaarde valt ook niets te zeggen, een leuke kop die een product kan verkopen in commercials. Ik denk dat ik voor de 3de maal op 3 jaar tijd verschillende Mercedes-Benz reclames met Nico zien langskomen, Hamilton heb ik denk ik in maar 1 gezien in het eerste jaar dat ie in de Mercedes-works reed. Want zeg nou zelf, zo'n rapper-uiterlijk verkoopt niet aan de degelijke manager van een miljoenenbedrijf die in een Mercedez-Benz rijdt. Kan zijn dat die reclames er wel zijn met Hamilton, ik heb ze alleen niet (veel) gezien, in zijn Mclaren tijd waren het er veel meer (Mobil1, Hugo Boss, Vodafone.....)
quote:Op zondag 12 april 2015 17:43 schreef Djoetma het volgende:
Rapper uiterlijk? Niets van dat. Tenzij je het gegeven dat het een neger is al genoeg vind tellen daarvoor. Maar Lewis heeft meer een jeugdige uitstraling.
Je vindt dit je alledaagse jongen??quote:
Dat niet. Maar dat maakt niet dat het opeens een rapuiterlijk is. Hij vind het leuke muziek, so what. Nickey Hayden en Leo DiCaprio ook. Maakt niet dat het opeens een hophopuiterlijk is. Lewis, met dat per milimeter bijgehouden haar dat bovenop ook nog eens gestylleerd is...quote:Op zondag 12 april 2015 17:50 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
[..]
Je vindt dit je alledaagse jongen??
Je trekt het je schijnbaar nogal persoonlijk aan als ik dat zeg?quote:Op zondag 12 april 2015 17:59 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Dat niet. Maar dat maakt niet dat het opeens een rapuiterlijk is. Hij vind het leuke muziek, so what. Nickey Hayden en Leo DiCaprio ook. Maakt niet dat het opeens een hophopuiterlijk is. Lewis, met dat per milimeter bijgehouden haar dat bovenop ook nog eens gestylleerd is...
Nee, ik ben het alleen niet met je eens, en vind dat je te makkelijk een bepaald afwijkende stijl meteen tot een specifieke subcultuur schaart.quote:Op zondag 12 april 2015 18:00 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Je trekt het je schijnbaar nogal persoonlijk aan als ik dat zeg?
Mercedes moet gewoon gediskwalificeerd worden net als Ferrari en Williams. Allemaal veel te snel.quote:Op zondag 12 april 2015 18:04 schreef motorbloempje het volgende:
Wie de fuck geeft er om een ketting of een oorbel of muziek? Dit is toch geen fucking LIF of R&P topic? Gaat om het rijden, en dat doet 'ie verdomd goed met verdomd goed materiaal...
En dat trek je je aan van een onbekend persoon op het internetquote:Op zondag 12 april 2015 18:02 schreef Djoetma het volgende:
Nee, ik ben het alleen niet met je eens, en vind dat je te makkelijk een bepaald afwijkende stijl meteen tot een specifieke subcultuur schaart.
quote:Op zondag 12 april 2015 19:33 schreef r1gg3d het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Verstappen als 17e is geeindigd terwijl hij uit is gevallen? http://www.formula1.com/c(...)na-results/race.html
Dit grapje heeft me 150+ eu gekost aan winst omdat ik had gebet dat Verstappen zich niet zou qualifien!
Als je 90% of meer van de race rijdt sta je in de uitslag als geklasseerd.quote:Op zondag 12 april 2015 19:33 schreef r1gg3d het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Verstappen als 17e is geeindigd terwijl hij uit is gevallen? http://www.formula1.com/c(...)na-results/race.html
Dit grapje heeft me 150+ eu gekost aan winst omdat ik had gebet dat Verstappen zich niet zou qualifien!
Hoe denk je dat Max zich wel niet voelt, die zal wel een bonus mislopen die wat meer is dan die ¤150quote:Op zondag 12 april 2015 19:45 schreef r1gg3d het volgende:
[..]
Als ie had uitgereden was ik ook tevreden, maar nu dus dubbel pech!
Normaal vind ik die straffen onzin, en dat ze veel te snel straffen uitdelen. Maar aangezien Button zelf toegeeft een fout te hebben gemaakt, en dat het maar 5 seconden waren, is dit wel redelijk terecht. Alleen die 2 punten vind ik weer zo overdreven gelijk, even veel als iemand die te hard rijdt tijdens de safetycarquote:The driver of car 22 admitted that he had made a mistake and had caused a collision
with car 13 in Turn 1.
Dit, lekker belangrijk.quote:Op zondag 12 april 2015 18:04 schreef motorbloempje het volgende:
Wie de fuck geeft er om een ketting of een oorbel of muziek? Dit is toch geen fucking LIF of R&P topic? Gaat om het rijden, en dat doet 'ie verdomd goed met verdomd goed materiaal...
Gokken zonder de regels te kennenquote:Op zondag 12 april 2015 19:42 schreef r1gg3d het volgende:
Wat een idiote regel zeg....maar bedankt voor de uitleg.
quote:Op zondag 12 april 2015 20:10 schreef Scrutinizer het volgende:
Het wordt wel eens tijd dat Max leert dat het belangrijk is om een Grand Prix uit te rijden. Met het slopen van je auto win je geen races.
Niet zo op happen, hij post hier alleen maar om Verstappen te bashen.quote:Op zondag 12 april 2015 21:11 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Wat een onzin. Een coureur kan een motor niet slopen. Laatst nog een artikel van gelezen....
Helemaal niet, ik ben groot fan van Max. Eindelijk een Nederlands talent in de F1.quote:Op zondag 12 april 2015 21:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet zo op happen, hij post hier alleen maar om Verstappen te bashen.
Als hij toch moest uitvallen had ik liever gezien dat hij zijn auto in de grindpak geparkeerd had.quote:Op zondag 12 april 2015 21:11 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Wat een onzin. Een coureur kan een motor niet slopen. Laatst nog een artikel van gelezen....
Ja?quote:Op zondag 12 april 2015 21:16 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Als hij toch moest uitvallen had ik liever gezien dat hij zijn auto in de grindpak geparkeerd had.
Als hij op een andere plek zijn motor had opgeblazen had hij de auto misschien in de grindbak kunnen parkeren.quote:Op zondag 12 april 2015 21:21 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ja?
Ik echt niet. Beter op deze manier dan een stuurfout.
Ohquote:Op zondag 12 april 2015 21:23 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Als hij op een andere plek zijn motor had opgeblazen had hij de auto misschien in de grindbak kunnen parkeren.
quote:Op zondag 12 april 2015 19:33 schreef r1gg3d het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Verstappen als 17e is geeindigd terwijl hij uit is gevallen? http://www.formula1.com/c(...)na-results/race.html
Dit grapje heeft me 150+ eu gekost aan winst omdat ik had gebet dat Verstappen zich niet zou qualifien!
Voor mij wel. Had ik mooi een screenshot kunnen maken en als achtergrond op mijn bureaublad kunnen zetten.quote:
Eh okequote:Op zondag 12 april 2015 21:35 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Voor mij wel. Had ik mooi een screenshot kunnen maken en als achtergrond op mijn bureaublad kunnen zetten.
quote:Op zondag 12 april 2015 11:13 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Als je een euro per ronde betaald verklaar iedereen je voor gek natuurlijk.
Verliezer is in mijn ogen Rosberg, geen idee wat die jongen dwars zit, maar het lijkt in iedergeval niet op racen, hij is meer met politiek bezig, hij maakt zich impopulairder met de race (als dat na deze race nog kan?).quote:Op maandag 13 april 2015 01:32 schreef twiFight het volgende:
Verliezer van de race vind ik toch weer Maldonado hoor. Twee onnodige fouten waardoor hij zijn punten weg gooit. Vervelend incident met Button maar Maldonado reed toen al door eigen schuld buiten de punten.
Daar gaat de reputatie weer.quote:Op maandag 13 april 2015 06:49 schreef Geralt het volgende:
Er is maar 1 verliezer van deze race en dat is Renault.
max gaat pas aan zijn 2de toch?quote:Op maandag 13 april 2015 06:49 schreef Geralt het volgende:
Er is maar 1 verliezer van deze race en dat is Renault.
Bovendien zitten 3 van de 4 Renault mannen volgende week al aan motor 3. Er mogen er 4 gebruikt worden waarna gridstraffen volgen. En dat gaat voor Max heel vervelend zijn, want dan kan hij wellicht nog een keertje stunten door in Q3 te komen, maar meteen x plaatsen terug.
Lekker dan. Kutrenault.
Als die motor niet al 2x stuk gegaan was dan had hij alle 3 zijn eerste GP's in de punten gereden.
ja dat stuk snap ik. Bedoelde 2de motor. Na Aussie hadden ze alleen bougie vervangen toch?quote:Op maandag 13 april 2015 06:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Met auto die heel blijft, was het 3x in de punten.
Klopt, hij reed gisteren met de motor die hij in Australie gebruikte. De motor van Maleisie was ook te repareren. Ik weet niet wat de schade gisteren heeft gedaan , maar hij heeft dus nog drie motoren.quote:Op maandag 13 april 2015 07:26 schreef Toekito het volgende:
[..]
ja dat stuk snap ik. Bedoelde 2de motor. Na Aussie hadden ze alleen bougie vervangen toch?
Waterlekkage aan het einde van de race.quote:Op maandag 13 april 2015 10:04 schreef twiFight het volgende:
Wat ging er mis met de motor in malaysia dan? Hij heeft daar toch gewoon de race uitgereden?
Maldonado staat nog verrassend hoogquote:Op maandag 13 april 2015 10:10 schreef alwaysonhold het volgende:
De race performance ratings van afgelopen race kan je zien als je lid bent van de F1 website premium.
Kijken ze naar elke coureur per ronde wat betreft hun prestaties m.b.t : throttle, steering, braking, cornering en aggression. Daar geven ze dan weer cijfers voor en per ronde krijgt de coureur daar een waardering voor, de zgn "Race Performance Rating " Het gemiddelde cijfer van al die rondes geeft een eindgemiddelde.
Bij deze race was dat :
7.3 Verstappen
7.0 Raikkonen
6.9 Grosjean
6.8 Ericcson
6.5 Ricciardo
6.0 Merhi
5.9 Sainz
5.7 Maldonado
5.4 Hamilton
5.4 Rosberg
5.4 Nasr
5.3 Vettel
5.1 Massa
4.8 Stevens
4.7 Alonso
4.7 Bottas
4.1 Button
4.0 Kvyat
3.8 Perez
En wat moeten we met deze subjectieve cijfers?quote:Op maandag 13 april 2015 10:10 schreef alwaysonhold het volgende:
De race performance ratings van afgelopen race kan je zien als je lid bent van de F1 website premium.
Kijken ze naar elke coureur per ronde wat betreft hun prestaties m.b.t : throttle, steering, braking, cornering en aggression. Daar geven ze dan weer cijfers voor en per ronde krijgt de coureur daar een waardering voor, de zgn "Race Performance Rating " Het gemiddelde cijfer van al die rondes geeft een eindgemiddelde.
Bij deze race was dat :
7.3 Verstappen
7.0 Raikkonen
6.9 Grosjean
6.8 Ericcson
6.5 Ricciardo
6.0 Merhi
5.9 Sainz
5.7 Maldonado
5.4 Hamilton
5.4 Rosberg
5.4 Nasr
5.3 Vettel
5.1 Massa
4.8 Stevens
4.7 Alonso
4.7 Bottas
4.1 Button
4.0 Kvyat
3.8 Perez
Ze missen er 1quote:Op maandag 13 april 2015 10:10 schreef alwaysonhold het volgende:
De race performance ratings van afgelopen race kan je zien als je lid bent van de F1 website premium.
Kijken ze naar elke coureur per ronde wat betreft hun prestaties m.b.t : throttle, steering, braking, cornering en aggression. Daar geven ze dan weer cijfers voor en per ronde krijgt de coureur daar een waardering voor, de zgn "Race Performance Rating " Het gemiddelde cijfer van al die rondes geeft een eindgemiddelde.
Bij deze race was dat :
7.3 Verstappen
7.0 Raikkonen
6.9 Grosjean
6.8 Ericcson
6.5 Ricciardo
6.0 Merhi
5.9 Sainz
5.7 Maldonado
5.4 Hamilton
5.4 Rosberg
5.4 Nasr
5.3 Vettel
5.1 Massa
4.8 Stevens
4.7 Alonso
4.7 Bottas
4.1 Button
4.0 Kvyat
3.8 Perez
Eens.quote:Op maandag 13 april 2015 11:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik bedoel: prima gereden hoor (ook al was die eerste inhaalactie zeer risicovol en zul je zo ook wel eens samen naast de baan komen te staan, dus daar zit een leermomentje, al heeft het ook wel wat om je visitekaartje te laten zien
Ook eens. Wat zegt het nu helemaal? Naast het feit dat wij de berekening van de scores niet kennen is het een gemiddelde en gemiddelden zijn makkelijk te beinvloeden. Een slechte rondje zul je amper terugzien in de score, maar een spin juist heel veel. Maldonado bv. (hoe slecht ik hem ook vind) heeft een spin, een remfout en een crash meegemaakt. No way dat je dan 'punten scoort' op je throttle, steering en braking, want die zijn compleet anders. Dan kan je met één spin zo je gemiddelde een punt naar beneden halen? Misschien had hij anders wel een 7.5 gescoord? Nogmaals, dat weten we niet want we kennen de berekening niet, maar dat maakt die cijfers dus ook wat zinloos.quote:Op maandag 13 april 2015 11:44 schreef DS4 het volgende:
En wat moeten we met deze subjectieve cijfers?
Dit inderdaad, zonder berekeningen zijn dit soort cijfertjes slecht te beoordelen. Daarbij is het ook situatie afhankelijk zoals bij Hamilton.quote:Op maandag 13 april 2015 12:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ook eens. Wat zegt het nu helemaal? Naast het feit dat wij de berekening van de scores niet kennen is het een gemiddelde en gemiddelden zijn makkelijk te beinvloeden. Een slechte rondje zul je amper terugzien in de score, maar een spin juist heel veel. Maldonado bv. (hoe slecht ik hem ook vind) heeft een spin, een remfout en een crash meegemaakt. No way dat je dan 'punten scoort' op je throttle, steering en braking, want die zijn compleet anders. Dan kan je met één spin zo je gemiddelde een punt naar beneden halen? Misschien had hij anders wel een 7.5 gescoord? Nogmaals, dat weten we niet want we kennen de berekening niet, maar dat maakt die cijfers dus ook wat zinloos.
Ook een Hamilton scoort relatief laag, omdat die zoveel mogelijk zal cruisen om de auto te sparen. Toch is hij geen seconde in gevaar geweest door Rosberg en performde hij dus in feite perfect.
Of te weinig rondenquote:Op maandag 13 april 2015 11:58 schreef twiFight het volgende:
Ja ik zie geen Hulkenberg.
Misschien een probleem met zijn telemetrie?
Het feit dat Mehri boven hem staan doet dat eerste vermoeden.quote:Op maandag 13 april 2015 12:36 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij af wat dan hoger scoort. Met veel input en correcties die slome bak over het circuit sleuren. Of juist zo smooth mogelijk je rondes draaien.
Op zich is het wel interessant om te weten hoe men het heeft beoordeeld, maar ik vraag mij af of de cijfers dan iets betekenen. Iedere rijder heeft een eigen stijl. De een wat agressiever, de ander meer op souplesse. Onder de streep gaat het er gewoon om hoe je het om weet te zetten in prestaties.quote:Op maandag 13 april 2015 12:36 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij af wat dan hoger scoort. Met veel input en correcties die slome bak over het circuit sleuren. Of juist zo smooth mogelijk je rondes draaien.
Hamiltons lage score pleit juist voor die rating. De winnaar scoort laag, en inderdaad, de winnaar had een stuk sneller kunnen rijden. Het was juist vreemd geweest als Hamilton nu extreem hoog had gescoord terwijl hij nog een stuk sneller had gekund.quote:Op maandag 13 april 2015 12:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Ook eens. Wat zegt het nu helemaal? Naast het feit dat wij de berekening van de scores niet kennen is het een gemiddelde en gemiddelden zijn makkelijk te beinvloeden. Een slechte rondje zul je amper terugzien in de score, maar een spin juist heel veel. Maldonado bv. (hoe slecht ik hem ook vind) heeft een spin, een remfout en een crash meegemaakt. No way dat je dan 'punten scoort' op je throttle, steering en braking, want die zijn compleet anders. Dan kan je met één spin zo je gemiddelde een punt naar beneden halen? Misschien had hij anders wel een 7.5 gescoord? Nogmaals, dat weten we niet want we kennen de berekening niet, maar dat maakt die cijfers dus ook wat zinloos.
Ook een Hamilton scoort relatief laag, omdat die zoveel mogelijk zal cruisen om de auto te sparen. Toch is hij geen seconde in gevaar geweest door Rosberg en performde hij dus in feite perfect.
https://www.rtlgp-magazin(...)en-wint-aanzien.htmlquote:Soms valt een resultaat niet in cijfers uit te drukken. Mark Koense over waarom Max Verstappen maximaal scoorde in China.
Niki Lauda haalde in 1973 niet de finish van de Grand Prix van Monaco, maar de manier waarop hij zijn kansloze BRM even de top drie inreed, leverde hem een contract op met Ferrari. Gilles Villeneuve viel vier jaar later ver terug op Silverstone door een nodeloze pitstop vanwege een defecte oliedrukmeter, maar zijn naam lag die dag op ieders lippen. Ayrton Senna had in 1984 misschien wel in Monte Carlo gewonnen als die verregende race niet afgebroken was, maar die voor hem zo teleurstellend afgelopen wedstrijd verzekerde wel zijn toekomst. En Michael Schumacher kwam in zijn eerste Grand Prix niet eens verder dan de eerste bocht, maar toch was hij die zondagmiddag de meest gewilde man in de F1-paddock.
Dus dat Max Verstappen in Shanghai uitviel in het zicht van de finish van zijn fantastische race was zonder meer wrang en zonde, maar wat hij presteerde in de 54 rondjes totdat de Renault-motor in zijn rug de geest gaf, was veel meer waard dan de 8e plaats waar naartoe hij op weg was. Zijn start en de fenomenale manier waarop hij Kvyat, Ericsson, Nasr en Perez inhaalde, maakte van Max de man van de wedstrijd, de man waar iedereen het tijdens en na de race over had, de man die het meest in beeld was omdat hij liet zien dat je kunt inhalen waar anderen twijfelden of faalden, de man waaraan sommigen nog twijfelden toen hij zijn grote kans reed en die nu met zijn Toro Rosso brutaal de Red Bulls de baas bleef, de man, nee jongen nog, die op zijn 17e een heerlijk bizarre entree maakt in de Formule 1; foutloos, volwassen, relaxt en snel, sneller voorlopig zelfs dan zijn auto, want het gebrek aan topsnelheid van zijn motor maakte hij goed in die korte, zo cruciale remzones en in bochten waar hij zichtbaar andere lijnen reed. Max Verstappen, kortom, zette zich vandaag weer, en meer dan ooit, op onnavolgbare wijze in de etalage van de Formule 1.
De Grand Prix van China van 2015 is dan ook niet de race waarin Max vlak voor de finish uitviel en een paar felbevochten punten verspeelde. Het is de race waarvan je straks kunt zeggen: 'Weet je nog? Dáár brak hij definitief door'.
Max is wel echt een baasje!quote:Op maandag 13 april 2015 17:30 schreef WEST het volgende:
Column: Max Verstappen verliest punten, wint aanzien
[..]
https://www.rtlgp-magazin(...)en-wint-aanzien.html
quote:Op maandag 13 april 2015 17:30 schreef WEST het volgende:
Column: Max Verstappen verliest punten, wint aanzien
[..]
https://www.rtlgp-magazin(...)en-wint-aanzien.html
Ik vind het al heel wat dat ie uit de grindbak is gebleven.quote:Op maandag 13 april 2015 17:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Al drie keer de race niet gewonnen. Mijn geduld begint een beetje op te raken.
Maar dan blijft de vraag wat het punt van die rating is. Wat willen ze nu precies klassificeren? "Performance rating". Nou, als het puur om performance = snelheid te doen is, laat ze die rating dan over de kwalificatie doen. Dan weet je tenminste dat (uitzonderingen daargelaten) iedereen ook zo hard gaat als 'ie kan.quote:Op maandag 13 april 2015 17:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hamiltons lage score pleit juist voor die rating. De winnaar scoort laag, en inderdaad, de winnaar had een stuk sneller kunnen rijden. Het was juist vreemd geweest als Hamilton nu extreem hoog had gescoord terwijl hij nog een stuk sneller had gekund.
Ja en nee, in de vrije training en kwalificatie had ik op meer gehoopt, zeker tov Sainz, maar we zien nu hoe Max zijn raceweekend opbouwt. Rustig op zoek naar de juiste afstelling, niet bezig met meteen de limiet opzoeken, met het risico dat hij op zaterdag wat laat liggen. Maar wat ie op zondag laat zien is idd geweldig. Boven verwachting? Als supertalent verwacht je ook iets buitengewoons van hem en dat doet ie.quote:Op maandag 13 april 2015 17:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Voorzichtige conclusie na drie races: Max overtreft zelfs de verwachtingen. Vooraf waren de meningen aardig verdeeld wat betreft de vraag of hij al wel toe was. Nu wordt hij unaniem (wellicht m.u.v. wat verdwaalde jaloerse Belgen) beschouwd als megatalent / The next big thing.
Als jij zijn carriere volgt zoals vorig jaar in de F3 kijk je er niet van op zoals moi. Maar dat maakt het niet minder knap.quote:Op maandag 13 april 2015 17:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Voorzichtige conclusie na drie races: Max overtreft zelfs de verwachtingen. Vooraf waren de meningen aardig verdeeld wat betreft de vraag of hij al wel toe was. Nu wordt hij unaniem (wellicht m.u.v. wat verdwaalde jaloerse Belgen) beschouwd als megatalent / The next big thing.
In Maleisië had-ie het toch echt bijna voor elkaar.quote:Op maandag 13 april 2015 17:36 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik vind het al heel wat dat ie uit de grindbak is gebleven.
Ja, hij flirtte er heel eventjes meequote:Op maandag 13 april 2015 17:52 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
In Maleisië had-ie het toch echt bijna voor elkaar.
Ja precies, maar dat betekent dat zo'n rating wel redelijk wat zegt. Niet alles, maar wel redelijk wat.quote:Op maandag 13 april 2015 17:39 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar dan blijft de vraag wat het punt van die rating is. Wat willen ze nu precies klassificeren? "Performance rating". Nou, als het puur om performance = snelheid te doen is, laat ze die rating dan over de kwalificatie doen. Dan weet je tenminste dat (uitzonderingen daargelaten) iedereen ook zo hard gaat als 'ie kan.
Lewis heeft snel genoeg gereden om te winnen en langzaam genoeg gereden om de wagen zoveel mogelijk te sparen. Perfect voor het rijderskampioenschap en precies wat zijn team van 'm verlangt. Had hij als een bezetene gaan zitten trappen dan waren zijn banden veel sneller kapot geweest en had zijn team hem de pitbox uitgevloek, omdat de Ferrari's hem dan waarschijnlijk voorbij waren gegaan.
Performance als in het ultieme doel zoveel mogelijk punten scoren is niet hetzelfde als zo hard mogelijk gaan. Die rating lijkt meer op dat laatste te focussen.
Vind Sainz de verwachtingen juist niet overtreffen. Prima track record in andere categorieën en meer ervaring dan Max.quote:Op maandag 13 april 2015 17:51 schreef aesop het volgende:
[..]
Ja en nee, in de vrije training en kwalificatie had ik op meer gehoopt, zeker tov Sainz, maar we zien nu hoe Max zijn raceweekend opbouwt. Rustig op zoek naar de juiste afstelling, niet bezig met meteen de limiet opzoeken, met het risico dat hij op zaterdag wat laat liggen. Maar wat ie op zondag laat zien is idd geweldig. Boven verwachting? Als supertalent verwacht je ook iets buitengewoons van hem en dat doet ie.
Wie wel echt de verwachtingen overtreft is zijn teammaatje. Nog niet finaal om de oren gereden, op vrijdag over het algemeen iets sneller, maar op zondag vrij anoniem itt tot Max, of in elk geval veel minder spectaculair.
Ik ben benieuwd hoe de verhoudingen over een vijftal gp's zijn.
Dat de meningen verdeeld waren, impliceert ook dat er mensen, zoals jij blijkbaar, meteen al erg veel van 'em verwachtten.quote:Op maandag 13 april 2015 17:51 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Als jij zijn carriere volgt zoals vorig jaar in de F3 kijk je er niet van op zoals moi. Maar dat maakt het niet minder knap.
Max zal de komende jaren veel gesprekken op gaan leveren, omdat hij echt zo goed is.
Sorry hoor, maar wat die gasten toen deden was wel even iets andersquote:Op maandag 13 april 2015 17:30 schreef WEST het volgende:
Column: Max Verstappen verliest punten, wint aanzien
[..]
https://www.rtlgp-magazin(...)en-wint-aanzien.html
Als die Kvyat zo blijft rijden en Max ook kan hij volgend jaar al naar RBRquote:Op maandag 13 april 2015 18:21 schreef Nober het volgende:
Als Max zo doorgaat dan zal hij over een paar jaar Kimi wel gaan vervangen.
hoop ik wel dat ze een betere wagen hebben dan nu. Want dat ding is een drama. En de motor is hetzelfde blok jankmateriaal als die al heeft.quote:Op maandag 13 april 2015 18:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als die Kvyat zo blijft rijden en Max ook kan hij volgend jaar al naar RBR
Ik neem aan dat dat wel gaat lukken, het schijnt in Monaco al beter te zijn op dat gebiedquote:Op maandag 13 april 2015 18:25 schreef Toekito het volgende:
[..]
hoop ik wel dat ze een betere wagen hebben dan nu. Want dat ding is een drama. En de motor is hetzelfde blok jankmateriaal als die al heeft.
Op Monaco hoeven ze ook niet op 100% te rijden. Verwacht daar een sterk McLaren.quote:Op maandag 13 april 2015 18:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat wel gaat lukken, het schijnt in Monaco al beter te zijn op dat gebied
Hebben we toch nog jankende motoren in de F1. Zijn de geluidsfappers ook weer tevredenquote:Op maandag 13 april 2015 18:25 schreef Toekito het volgende:
[..]
hoop ik wel dat ze een betere wagen hebben dan nu. Want dat ding is een drama. En de motor is hetzelfde blok jankmateriaal als die al heeft.
dus dat. Maar geloof ook wel dat Renault en Honda sterk terug komen.quote:Op maandag 13 april 2015 18:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op Monaco hoeven ze ook niet op 100% te rijden. Verwacht daar een sterk McLaren.
quote:Op maandag 13 april 2015 18:53 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hebben we toch nog jankende motoren in de F1. Zijn de geluidsfappers ook weer tevreden
* Geralt mompelt iets over een zwaluw en zomer enzo.quote:
Kom op, de motor is denk ik even sterk als Mercedes, je ziet het ook aan de snelheid van Sauber. Maar kwa bandenslijtage en drivebility zijn ze erg goed. Vorig jaar streden ze nog met Williams en Redbull, om later verder af te zakken. Kimi op P10-11quote:Op maandag 13 april 2015 19:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
* Geralt mompelt iets over een zwaluw en zomer enzo.
Waar haal jij vandaan dat het gaat om op het randje rijden?quote:Op maandag 13 april 2015 16:52 schreef Nattekat het volgende:
Wat is er zo subjectief aan die cijfers? Het is gewoon een waardering van hoe goed iemand op het randje heeft gereden van wat mogelijk is. Het is niet zo dat er iemand achter zijn bureau die cijfertjes uitdeelt...
Precies.quote:Op maandag 13 april 2015 17:39 schreef twiFight het volgende:
Maar dan blijft de vraag wat het punt van die rating is. Wat willen ze nu precies klassificeren? "Performance rating". Nou, als het puur om performance = snelheid te doen is, laat ze die rating dan over de kwalificatie doen. Dan weet je tenminste dat (uitzonderingen daargelaten) iedereen ook zo hard gaat als 'ie kan.
Lewis heeft snel genoeg gereden om te winnen en langzaam genoeg gereden om de wagen zoveel mogelijk te sparen. Perfect voor het rijderskampioenschap en precies wat zijn team van 'm verlangt. Had hij als een bezetene gaan zitten trappen dan waren zijn banden veel sneller kapot geweest en had zijn team hem de pitbox uitgevloek, omdat de Ferrari's hem dan waarschijnlijk voorbij waren gegaan.
Performance als in het ultieme doel zoveel mogelijk punten scoren is niet hetzelfde als zo hard mogelijk gaan. Die rating lijkt meer op dat laatste te focussen.
Zolang ie niet finaal om de oren wordt gereden, regelmatig zijn punten scoort en gelijkwaardig is in de kwalificaties doet ie het goed. In die zin heeft ie het gemakkelijk.quote:Op maandag 13 april 2015 19:48 schreef twiFight het volgende:
Ik denk dat Sainz al een stuk beter doorheeft dat hij de verhalen over Max moet laten gaan en zichzelf moet bewijzen op de baan. Een stuk beter dan Rosberg dat door lijkt te hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |