quote:
Op zondag 12 april 2015 12:06 schreef Sinister-D- het volgende:[..]
Waarom zou MGP Nico eruit gooien? Hij heeft zich de afgelopen 3 gp's alweer bewezen, na vorig jaar telkens rond Lewis te zwermen, de ideale 2de man te zijn. Sterk genoeg om de tegenstanders af te houden, niet sterk genoeg om Lewis op de baan langs te gaan (uitspattingen daargelaten). En als Lewis het dan eens laat liggen, dan is hij de eerste die ervan profiteert. Een team wil niets beter dan dat.
-=edit=- laat even duidelijk zijn dat ik Nico niet afschrijf, ik zeg gewoon dat ie op dit moment voor het team ideaal is als buffer tov Hamilton. Er gaat vast en zeker een GP komen dat de rollen omgedraaid gaan zijn.En over zijn PR- en marketingswaarde valt ook niets te zeggen, een leuke kop die een product kan verkopen in commercials. Ik denk dat ik voor de 3de maal op 3 jaar tijd verschillende Mercedes-Benz reclames met Nico zien langskomen, Hamilton heb ik denk ik in maar 1 gezien in het eerste jaar dat ie in de Mercedes-works reed. Want zeg nou zelf, zo'n rapper-uiterlijk verkoopt niet aan de degelijke manager van een miljoenenbedrijf die in een Mercedez-Benz rijdt. Kan zijn dat die reclames er wel zijn met Hamilton, ik heb ze alleen niet (veel) gezien, in zijn Mclaren tijd waren het er veel meer (Mobil1, Hugo Boss, Vodafone.....)
Hamilton doet natuurlijk een heleboel voor de naam Mercedes in met name GB maar het is daarbuiten ook een populaire jongen. Hij heeft nou eenmaal aan zijn kont hangen dat het een superster is, Als hij een ander van de baan duwt is dat omdat het een echte racer is, en als hij er weer eens een hele race machteloos achter blijft hangen dan is dat F1 van tegenwoordig waarin inhalen onmogelijk is. Met Rosberg heeft niemand echt wat, dat doet niks voor Mercedes in Duitsland want daar is het o ja, hij heeft een Duits paspoort, in Finland is het dan wel weer een Duitser, in de rest van de wereld is het die zouteloze teamgenoot van Hamilton. Wie heeft er nou echt wat met Rosberg?
Hamilton is commercieel dan ook veel interessanter voor Mercedes, en vorig jaar is al duidelijk geworden hoe dat terugslaat op de verhoudingen binnen het team. Ik denk niet dat het heel verstandig is, maar ik snap wel waarom Rosberg naar buiten treedt want intern is het hooguit 'dat was niet netjes Lewis' en zand erover.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.